Ga naar inhoud
GENEGEERD

[BBOBje] Budget Bug Out Bag (Reportage reviewer gezocht)


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

@Simurgh kwam met een prachtige aanvulling voor de prepshop. De Budget Bug Out Back, in de volksmond ook wel het BBOBje noodpakket genoemd.

 

Wat is een BBOBje?

 

BBOB'je!

 

 

BBobje is jouw maatje als je die echt nodig hebt. Met BBobje ben je nooit alleen en overal klaar voor. Maar BBobje heeft ook jouw nodig, hij daagt je uit om na te denken over wat er voor jou nodig is als het er echt op aankomt. Denk aan eten bijvoorbeeld!

 

 

BIJZONDER! Een basis BOB (bug-out-bag) met de essentieelste zaken die je nodig hebt om een volledige 72 uur's noodpakket te kunnen creeëren. Deze Bug-out-bag is speciaal door Prepshop.nl samengesteld en elk onderdeel van dit pakket is uitgekozen op basis van kwaliteit, duurzaamheid en prijs.

 

 

READY TO GO: Deze BOB geeft je een eenvoudige basis. Natuurlijk is het belangrijk om de Bug-out-bag te personaliseren naar jouw eigen wens en behoefte.

 

BBOB'je!

 

BBobje is jouw maatje als je die echt nodig hebt. Met BBobje ben je nooit alleen en overal klaar voor. Maar BBobje heeft ook jouw nodig, hij daagt je uit om na te denken over wat er voor jou nodig is als het er echt op aankomt. Denk aan eten bijvoorbeeld! Dit is een basis BOB (bug-out-bag) met de essentieelste zaken die je nodig hebt om een volledige 72 uur's noodpakket te kunnen creëren. Deze Bug-out-bag is speciaal door Prepshop.nl samengesteld en elk onderdeel van dit pakket is uitgekozen op basis van kwaliteit, duurzaamheid en prijs.

 

BBOB'je neemt zelf de volgende spullen mee:

Water

 

1 Sawyer Mini waterfilter

1 Zwarte veldfles met mok

 

 

Vuur

 

1 Polystriker firesteel

1 Tinder on a rope

100 Strike Anywhere Matches

1 Exotac candle tin (16 uur, kun je ook op koken)

 

 

Tools

 

1 Leatherman Sidekick multitool met lederen hoes en multi-functionele karabijn

1 Mora MG mes

1 Draadzaag

1 Paar OXXA X-mech 600 (handschoenen)

16 delig naaisetje

1 Kompas

20 delige visset (o.a. 36 meter lijn)

Voedsel

 

Dit heeft Bbobje niet mee genomen, maar je bent wel uitgenodigd voor een BYO (Bring Your Own)

 

 

Onderkomen en kleding

 

1 Poncho annex tarp (ripstop-nylon)

 

 

Verlichting

 

1 Olight S15 baton zaklamp

2 Glow stick (48 uur)

1 Exotac candle tin (16 uur, kun je ook op koken)

 

 

Signaleren

 

1 Jetscream whistle noodfluit

1 Starflash signaleringsspiegel

 

 

Medisch

 

Care plus EHBO set

3 FFP3 mond maskers

 

 

Extra

 

15 meter paracord

1 rol Gorilla to-go tape

1 tube Gorilla 2-seconden-lijm

1 Eneloop batterij

1 US Assault rugzak 36 liter

 

 

Klik hier voor meer informatie voor het BBOBje

 

Ik vroeg mij af of er hier een hele enthousiaste prepper rondloopt die we in de bossen kunnen sturen met zijn eigen opname apparatuur en die gewoon 72 uur gaat overleven met deze BBOBje om te kijken of dat kan. Misschien een leuk stel die alles uitgebreid gaat testen en gebruiken en dit terug koppelt op het forum in een prachtige reeks filmpjes waarbij leerzaamheid (hoe te gebruiken), vermaak (speciaal voor mij) en om te kijken of het mogelijk is om dit te doen of dat er aanpassingen moeten gebeuren om deze BBOB te laten slagen in zijn functionaliteit.

 

Zijn er mensen die dit op zich zouden willen nemen en hoe zou je dit aanpakken? Uiteraard mag je de BBOB (t.w.v. 319,49e) houden als dank om dit project te laten slagen.

 

Als iemand anders een super idee heeft horen we dat ook graag.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 154
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik ga voor de 72 uur zonder de byo! Dus voor een echt verslag zonder extra's Dus alleen met de spullen uit de bob hou ik me aanbevolen.

Filmpjes en foto's worden geschoten.

 

No probs....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het enorm/super/extreem erg leuk vinden om hem te testen. Ik ben een jonge student dus op budget werken doe ik zowiezo al :)

Ook kan ik met mijn maat de bossen in. Dat staat namelijk al op de agenda voor februari :)

Voor deze BOB maak ik zowel een dik verslag met fotos, en een video reportage(s). :)

En natuurlijk zal ik zowel de tas als alles wat er in zit dan ook revieuwen.

 

Een stuk lopen zoals Ronin voorstelde ben ik het ook mee eens, anders kan de tas zelf ook niet goed beoordeelt worden.

Ik ben ook een gemiddelde prepper, de doelgroep van een kant en klare bugout bag. want een expert heeft natuurlijk al deze dingen al en beter.

Zou het een goede tas zijn voor de doorsnee prepper op het forum? Dat zal men met mij zeker uitvinden.

 

Dus kies mij en Ik maak er een zeer leuke 3daagse van ; )

 

(het zal wel behoorlijk koud zijn dus het feit dat we met meerdere mensen gaan die me in de gaten kunnen houden, filmen hoe ik kou lijd en een vuurtje probeer te maken is mooi meegenomen. en ik weet dat ik nu al een paar punten heb die ik vind dat er missen: een reflectie deken/slaapzak is daar wel de grootste van. ook had ik er een aansteker met druk knopje ingedaan. das toch net wat makkelijker fikkie stoken als het koud is. dan een firesteel. En aan camera/film aperatuur geen gebrek. Ik zou dat zelfs nog bij school kunnen lenen. Ook heb ik een opleiding aan het GLR gedaan waarbij ik onderandere moest editen en beeld materiaal moest bewerken.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het wat zijn om hem uit te laten testen door iemand zonder enige wilderniss skills om te kijken hoe functioneel hij is voor de gemiddelde Nederlander?

 

Lijkt me verder een prima basisset alleen zou ik persoonlijk een metalen mok/pannetje toevoegen zodat je water kan koken voor koffie/thee/soep en instantmaaltijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Gamble en @Ronin Kogaratsu zouden met alleen maar een Komo vuilniszak zonder problemen 72 uur kunnen overleven...

 

Met deze BOB zouden ze zich op vakantie wanen! M.a.w., deze experts zijn volgens mij de uitgelezen personen om de mini BOB te testen! Mijn zegen hebben ze!

 

Mag ik de editing doen van het filmwerk?

 

Yep. Dat kunnen ze geblinddoekt, vergat je nog te vermelden. :)

 

Ja! Doe jij die film editten JB!

 

En zet er nog een jonkie prepper bij, b.v. onze kastelenbouwer, eh, je weet wel, die enthousiaste jongeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, ik dacht ook meteen aan @Ronin Kogaratsu...als men nu maar eens leerde dat een uitgebreide motivatie meer kans maakt op de (wederzijdse) gunst...de BBOB is qua kosten geen kattenpis voor de prepshop dus enige zekerheid op een gedegen review wil men wel hebben natuurlijk.

 

Ik zou zeggen dat 72 uur afzien ook geen kattepis is, en zeker niet als je zonder BYO gaat.

In mijn geval draai ik mijn handen niet om voor kattenpis. Ik zal geheel en alleen overleven met en op de spullen uit de BOB en met de kennis en ervaring die ik heb met jarenlang Bushcraften en Survival elk item uit de tas grondig testen en reviewen.

Tevens zal ik vergelijkingen maken met mijn eigen ervaringen en eventuele aanvullingen, handige tips en wat zeker in de tas hoort of juist overbodig zal blijken voor deze BOB van harte demonstreren en van commentaar voorzien.

 

72 uur lang zal ik filmen en dit daarna aan @Johnny BravoNL geven zodat hij hiermee zijn beroemde edit skills kan tonen en preppers.nl een promo filmpje heeft die met gemak op de homepage gezet kan worden of anders doorverkocht aan discovery of NG ;)

 

Overigens vind ik het geen enkel probleem om de spullen na review weer terug te sturen. Lijkt mij gewoon leuk om hem voor jullie te maken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, ik dacht ook meteen aan @Ronin Kogaratsu...als men nu maar eens leerde dat een uitgebreide motivatie meer kans maakt op de (wederzijdse) gunst...de BBOB is qua kosten geen kattenpis voor de prepshop dus enige zekerheid op een gedegen review wil men wel hebben natuurlijk.

 

Helaas heb ik heel mijn leven al last gehad dat ik meer van de inhoud ben dan van de verpakking. Vaak kreeg ik een laag cijfer voor een werkstuk omdat mijn layout niet zo flitsend was als die van andere studenten. Wat bleek bij navraag.. de docent had het niet eens gelezen! Nadat het gelezen was kreeg ik ineens een hoger cijfer! Dus dat camera werk, is niet mijn sterkste kant. Misschien zou ik daar hulp van kunnen krijgen via mijn vriendin @SuzieQ

Sommige hebben het vermogen om over iets heel eenvoudigs en voor de hand liggends een filmpje te maken van tien minuten over 1 onderwerp, voorbeeld hiervan is een bevriende vechtsport instructeur die veel filmpjes op youtube heeft, waar hij echt waar 5 minuten kan kletsen over 1 stoot! Ik vraag soms ook aan hem hoe doe je dat Richie? Dan legt hij uit dat hij voor de klas heeft gestaan met kinderen met weinig concentratie, dus een manier heeft gevonden de aandacht vast te houden.. haha

Tja dit bedrag is misschien ook wel een te grote eer, en zou ik mij ook erg bezwaard en onder druk voelen een Layout prestatie te moeten leveren.

Het moet natuurlijk wel aanlokkelijk zijn voor evt kopers van de BOB, dus een goede presentatie is essentieel.

 

Mensen zoals @Kans hebben ook geen enkele moeite hele verslagen te schrijven, dat is een gave.

 

Ik wil best alleen, of met een maatje een aantal dagen het bos in, of het veld in. Heb niet eens een smart phone of digitale camera, maar die zou ik wel kunnen lenen voor dit doel.

Ik zou een verslag kunnen schrijven over de gemakken van de artikelen in de BOB tijdens een Get home hike van 3 dagen.

Maar ik gun het een jonge prepper die net komt kijken ook hoor! Als het erop aan komt red ik mij wel samen met mijn omgeving.

Misschien idd wel een leuke test voor een beginnend prepper, om te kijken of de BOB geschikt is voor de gemiddelde Nederlander. Ik ben zowiezo benieuwd naar de ervaringen met de BOB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe....is dat niks voor jou?

 

Past absoluut in mijn straatje, dat is waar. Dit is precies wat ik vroeger deed, maar dan zonder noemenswaardige uitrusting (niet in de winter dan weer)

De poncho/tarp van de prepshop heb ik, dus dat komt vast goed uit.

Ook heb ik een Canon camera (1100 D) inmiddels met HD filmkwaliteit (dank je pa), maar geen stapel accu's die dat aan zouden kunnen. :(

 

Ik laat dit even voorbij gaan, het lijkt mij precies de klus voor de ervaren @Ronin Kogaratsu, @Gamble en eigenlijk zou ik de minder ervaren @Nino ook willen nomineren, zie http://preppers.nl/forum/threads/8496-3-Dagen-Overleven want zoals @Vladimir zegt, is dat nog meer een test voor 't BBobje.

 

Want zoals opgemerkt, heb je hier wat ervaring mee, dan lukt het overleven van 72 uur met de spullen die ik NU aan m'n lijf hebt, ook wel.

Het water hier in 't veen, durf ik bij deze temperaturen ook wel zo te drinken, dus zelf een rvs bak oid is nu niet nodig.

 

Ook is het fijn als de spullen op een plek terecht komen komen bij iemand die ze echt nog nodig heeft en ik ben al voorzien van die lijst (doch niet die kwaliteit) op de handschoenen en Olight zaklamp na.

 

Wat een vreselijk leuke actie weer! Kijk nu al uit naar de review!

 

Die Jetscream whistle noodfluit is dat om de boswachter te verwittigen dat je illegale dingen in 't bos doet? :rolleyes: :p ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen dat 72 uur afzien ook geen kattepis is, en zeker niet als je zonder BYO gaat.

In mijn geval draai ik mijn handen niet om voor kattenpis. Ik zal geheel en alleen overleven met en op de spullen uit de BOB en met de kennis en ervaring die ik heb met jarenlang Bushcraften en Survival elk item uit de tas grondig testen en reviewen.

Tevens zal ik vergelijkingen maken met mijn eigen ervaringen en eventuele aanvullingen, handige tips en wat zeker in de tas hoort of juist overbodig zal blijken voor deze BOB van harte demonstreren en van commentaar voorzien.

 

72 uur lang zal ik filmen en dit daarna aan @Johnny BravoNL geven zodat hij hiermee zijn beroemde edit skills kan tonen en preppers.nl een promo filmpje heeft die met gemak op de homepage gezet kan worden of anders doorverkocht aan discovery of NG ;)

 

Overigens vind ik het geen enkel probleem om de spullen na review weer terug te sturen. Lijkt mij gewoon leuk om hem voor jullie te maken ;)

 

Ok, hier kan en wil ik niet tegenop. Wat een mooi gebaar @Gamble ! Gewoon om het forum en de prepshop te helpen, de BOB reviewen! En hem netjes terug sturen! Kijk dat is een vorm van altruïsme waar ik respect voor heb.

 

Het is een mooi forum, en ik heb een hoop mogen leren hier, en hele prettige mensen ontmoet, dus ik kan het erg waarderen als iemand zijn nek vrijwillig uitsteekt om die BOB zo grondig en belangeloos te testen, en met nuttige ideeën aan te vullen tot evt nog beter samengestelde BOB.

 

Ik trek mij terug, en stem voor @Gamble

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Range a.k.a de kastelenbouwer a.k.a. de jonge prepper kreeg nogal wat signalen van mensen op dit forum om deze review te overwegen.

 

Om eerlijk te zijn heb ik met survival in de bossen of het veld nul komma nul ervaring (maakt dat mij de perfecte gemiddelde nederlander :p?) hoewel ik de basisbeginselen van wat moet gebeuren wel begrijp stokt de ervaring wat mij aan de twijfel brengt om dit persoonlijk te doen.

 

Met een ervaren (doorgewinterde) prepper zou ik het wel aandurven om de volgende redenen:

- 2 weten altijd meer dan 1 en als ik wil weten hoe dingen werken is dit een uitgelezen kans om dingen te leren.

- Een review wordt op deze manier vanuit de ogen bekeken van een beginner en een ervaren persoon, een betere vorm van reviewen kan ik mij amper voorstellen.

- Als er foto's /gefilmd moet worden (tussendoor of op specifieke momenten) dan heb je wel 2 personen nodig om het tempo er in te houden.

- Ik vind wat Gamble zegt een mooie en sta daar ook achter. We testen het producten en geven het dan terug. Mocht het karma van de prepshop toch toeslaan dan horen we het gauw genoeg haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...