Ga naar inhoud
GENEGEERD

Utopia TV week 3 - Discussie, leermomenten, kritiek en analyse


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Vanavond weer om half 8 op SBS6 "Utopia" of nu live te zien via Utopiatv.nl

 

Week 3 om te discussiëren over "Utopia"

 

Heb er weer zin in! Is iets bekend over wanneer de uitzendingen iets dichter bij het realtime gebeuren in de buurt komt? Vind ik nu wel irritant, dat het gat zo groot is ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er weer zin in! Is iets bekend over wanneer de uitzendingen iets dichter bij het realtime gebeuren in de buurt komt? Vind ik nu wel irritant, dat het gat zo groot is ...

 

Ik vermoed nooit want volgens mij proberen ze je op deze wijze een betaald paspoort te laten nemen zodat je "rond de koffiemachine" op de hoogte bent van de meest recente ontwikkelingen ipv een week achter loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lol @ de elite "Utopianen" Zo komisch. Nederland zit echt met te veel mensen die tijd over hebben :-) Ik heb het bij lange na niet gehaald om bij de elite te komen en morgen dus ook niet mag stemmen wie eruit gaat.

 

Na 3 weken de balans te hebben opgemaakt heb ik het volgende te melden:

 

Erg veel sluikreclame (zoals voor de bouwmarkt, of de energie leveranciers, internet e.d.) Hij lijkt wel of die van te voren allemaal al geregeld is met welke partijen ze in zee moeten. Ik had voorgesteld dat ze heel groen konden leven zonder kosten met een Yeti zodat ze vanaf dag 1 stroom hadden. (geen reactie opgehad).

 

Er wordt niet echt een plan gemaakt om een "Utopia" te creëren. Ze werken hard maar lijkt geen structuur in te zitten met waar ze nu naar toe willen gaan met ze allen. Ze praten veel over ondernemen maar er gebeurd nog weinig en ik denk dat het geld wat ze nog hebben de bodem gaat zien. De interactie tussen de mensen gaat nog behoorlijk goed en nog geen grote excessen geweest en verbaasd mij wel positief.

 

Nu is het nog een beetje een "vakantie gevoel" maar de echte pijn moet nog gaan komen. Er zijn al een aantal mensen die klachten hebben (lichamelijk) en voedsel wordt ook schaarser. Ook zullen de stemrondes hun weerslag gaan krijgen op de groep.

 

Zelf diverse zaken geleerd of in ieder geval notie van genomen hoe bepaalde processen in een groep werken en hoe er tijdens een eventuele shtf dingen zijn waar je nu nog niet echt aan hoeft te denken.

 

Ik zeg laat de winter maar beginnen en zelf heb ik besloten om het paspoort op te zeggen en geen 2.5e te betalen per maand voor de 4 live streams.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed nooit want volgens mij proberen ze je op deze wijze een betaald paspoort te laten nemen zodat je "rond de koffiemachine" op de hoogte bent van de meest recente ontwikkelingen ipv een week achter loopt.

 

Waarom niet 1 persoon een betaald paspoort van 2,50€ per maand laten nemen en dan met z'n allen kijken?:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n paspoort voor 2,50 zal aan mij niet besteed zijn. Tot nu toe heb ik af en toe een aflevering gezien op http://www.sbsgemist.nl, en enkele filmpjes die daar te zien zijn, en soms en tijdje naar de gratis stream (max half uur, heb ik nooit gehaald).

 

Bij mij is er al een soort overdosis bereikt. Een beetje koekeloeren naar een stelletje nitwits is niet mijn idee van een nuttige dagbesteding. De nieuwsgierigheid legt het dus af tegen de saaiheid (al maken ze nog zoveel ruzie, ruzie is saai)

 

:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Nergens anders zijn mensen zo open, eerlijk en oprecht, dat is het wonder dat FB heet!

 

Duidelijk is dat er heel veel ellende achter steekt.

 

Klopt,

Maar als het aan t.v. gerelateerd is, mag ik dan zo vrij zijn mijn twijfels te hebben? :p

 

(Het zal me ook niets verbazen, als het gewoon waar is. IRL GTST. Goed voor de kijkcijfers. :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot, je mag twijfelen zo veel je wilt! Imo is dat een ode aan de waarheid.

 

Ondertussen heb ik even op de FB pagina van die dame gekeken (gewoon klikken op haar naam, en voor de mensen hier zonder FB geef ik een paar citaten:

 

Lieve Facebookers, mijn telefoon overstroomt letterlijk van de vragen wat vrij logisch is. Kleine tip, typ op Google 'Andrea Tolson'. Die geeft jullie toegang op een paar vraagjes. Schrik niet en hou een kotszakje bij de hand, er staan zelfs naaktfoto's op. Geen idee dat dat van Jezus Christus mocht, foei foei.

 

En:

 

Morgen interview met de Privé, tijd voor de echte waarheid, bedankt alle lieve mensen die er voor mij zijn, heel veel liefde️️️

 

Einde citaten.

 

Voor de echte diehards wordt dat dus verplicht de Privé kopen, of naar de kapper gaan!

 

:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

"Koop de privé". :p

 

Beetje voorspelbaar he, @Dreutel?

 

Net zoals ik aan het begin van het topic zei, dat er acteurs in zitten.

Wat blijkt later...?

 

(sorry, typisch geval van zeiktoch?) :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Koop de privé". :p

 

Beetje voorspelbaar he, @Dreutel?

 

Net zoals ik aan het begin van het topic zei, dat er acteurs in zitten.

Wat blijkt later...?

 

(sorry, typisch geval van zeiktoch?) :D

 

Ik zal de laatste zijn om te beweren dat tv echt is. Maar of dit een truuk van de Mol is? Waarschijnlijk weet hij wel dat er veel rottigheid achter een kandidaat zit, en een beetje manipuleren en social engeneren zal er wel bij zitten, maar ik denk niet dat die dochter van Andrea een redactrice van de Mol is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik zal de laatste zijn om te beweren dat tv echt is. Maar of dit een truuk van de Mol is? Waarschijnlijk weet hij wel dat er veel rottigheid achter een kandidaat zit, en een beetje manipuleren en social engeneren zal er wel bij zitten, maar ik denk niet dat die dochter van Andrea een redactrice van de Mol is.

 

Nee. Maar dat hoeft niet eens.

Eerder ingecalculeerd (voorstudie/selectie).

 

Geef bepaalde mensen op een bepaalde manier een zetje. Dat soort dingen.

(Tikkie conspiracy, maar van de waarheid gaan je haren recht overeind staan ;) ).

 

Nogmaals, waarschijnlijk is het echt. Maar het ligt wel heel mooi in het straatje van sensatie/kijkcijfers/verkoop-statistieken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ruim 3 weken verder en viel mij op dat ik vandaag nog niet 1 keer had ingelogd om te kijken hoe het met onze prachtige schepsels ging. Zegt wel iets.

 

Heb er maar een paar minuten naar zitten kijken, en vanuit daar had ik al een redelijk conclusie getrokken. Dit is 3 x niks en zonde van je tijd om te kijken, kan je hier beter op het forum zitten. Daar komt meestal namelijk wel nuttige info en mensen naar boven !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren gekeken op TV en wat een jankmuilen zeg, ik hoop niet dat dat nog veel langer doorgaat anders haak ik af.:mad:

 

Verder belachelijk dat je niet naar je (stief)dochters begrafenis gaat en dan een herdenking met wildvreemden belegd. Dan nog even zingen en aan het einde schreeuwen, "Dit is Utopia". Wat respectloos naar de overledene vind ik dat. Misschien niet tactvol van die gast om er wat van te zeggen op dat moment, maar ik had waarschijnlijk niet eens meegedaan aan die herdenking. Ik denk dat de meesten het feitelijk niet wilden, maar uit respect er bij zijn komen zitten. Verder vraag ik me af of er plekken zijn waar geen camera's hangen?

 

Ik hoop dat er een paar interessante mensen bij gaan komen, want deze groep gaat het heel lastig krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren gekeken op TV en wat een jankmuilen zeg, ik hoop niet dat dat nog veel langer doorgaat anders haak ik af.:mad:

 

Verder belachelijk dat je niet naar je (stief)dochters begrafenis gaat en dan een herdenking met wildvreemden belegd. Dan nog even zingen en aan het einde schreeuwen, "Dit is Utopia". Wat respectloos naar de overledene vind ik dat. Misschien niet tactvol van die gast om er wat van te zeggen op dat moment, maar ik had waarschijnlijk niet eens meegedaan aan die herdenking. Ik denk dat de meesten het feitelijk niet wilden, maar uit respect er bij zijn komen zitten.

 

Acteurs het is waarschijnlijk gewoon gespeeld, beetje jus aan het programma.. er is namelijk nadrukkelijk vermeld dat in het geval van noodsituaties (sterfgevallen e.d.) een bewoner (ster) , gewoon naar huis zou mogen.. zegt genoeg dat ze hier geen gebruik van maakt toch!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net weer gekeken en ze hebben in 1 dag 1200€ opgehaald met rondleidingen en pannenkoeken bakken. Daarna iedereen half lam en natuurlijk weer de huilebalken in beeld. Sommigen kregen een brief dus nog meer janken. Ik zou zeggen doe een paar keer per week zo'n rondleiding en je kunt leven als een koning.:)

 

Al met al een betere uitzending dan gisteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...