Pagina 4 van de 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 59
    Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Ik reageer zelden in topics als deze (vond het wel een sterk stuk tekst [MENTION=62]Keyser Suze[/MENTION]) en als bijvoorbeeld in het Libertarier topic.
    Dat ik weinig prijs geef van mijn eigen ideeŽn cq gevoelens bij dergelijke onderwerpen heeft verschillende redenen:

A: hoe meer ik mij verdiep in dingen (de wereld en hoe die functioneert) hoe verwarder ik raak, ik kom nooit tot een punt van inzicht dat ik denk iets volledig te overzien. Dat vind ik wel eens een beetje jammer aan mijzelf maar het is wat het is. Anderen die zich wel opstellen alsof zij het totaal overzien wantrouw ik per definitie. Niemand heeft de waarheid in pacht.
    B: het is zelden zinvol dergelijke discussies aan te gaan, Meestal verdedigen mensen hun al ingenomen standpunt en proberen anderen van hun gelijk te overtuigen. Bijna nooit is er een open uitwisseling van meningen en bijna nooit is een ander in staat zijn ingenomen standpunt te verlaten en de ideeŽn van een ander te adopteren, zelfs als die persoon stiekem vind dat die eigenlijk beter zijn. Ego! Dat geldt meestal ook voor mijzelf en is gewoon kansloos gedrag.
    C: meestal duurt het niet lang voordat een mening van een ander wordt uitgelegd als een gebrek aan intelligentie en sluipen van lieverlee er meer en meer verwensingen in de discussie. De inhoudelijke discussie stopt dan en ontstaan de kampen, tweedracht enz. Kortom: alles wat we NIET nodig hebben voor de toekomst en waardoor de problemen waarmee we kampen als mensheid juist worden veroorzaakt. Dat geldt meestal ook voor mijzelf en is gewoon kansloos gedrag.

Ik kom hier primair om inzicht te krijgen in hoe anderen preppen en dat te vertalen naar mijn eigen behoeftes en mogelijkheden. Dat daar (geo-) politieke thema's ook invloed op hebben ontkom je niet aan maar een discussie daarover leidt zelden tot een beter prep advies. Maar da's natuurlijk alleen maar mijn motivatie om hier te zijn.

Tot slot een dood doenende one-liner:

Naam:     The-only-true-wisdom-is-in-knowing-you-know-nothing-quotes.jpg
Bekeken:  119
Groote:   113,8 KB
    Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
    Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
    Forumregels

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    [MENTION=62]Keyser Suze[/MENTION]

Prachtig stuk KS, ben trots op je
    Ik hoop stiekem dat het ergens opgepikt word, en landelijk bekend word.
    En dat het een bijdrage zal zijn op het wakker worden van de schapen, om nog tijdig een en ander te doen keren.

Groetjes Dree
    then came the lawyers and then came the rules, by Dire Straits

Samenlever

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    [MENTION=1303]AWOL[/MENTION],

Zijn je punten A & B en in een bepaalde mate ook C niet evolutionair bepaald dat wat een mens mens maakt? Ik bedoel, een moeder kiest altijd voor haar eigen kind ook al kan ze over elk kind moederen/zorgen/opvoeden. Ik heb ook nog nooit gehoord van een opvoeding waarbij mensen worden geleerd om je eigen standpunten te verlaten en die van de ander te accepteren dat die beter zijn. Nu is dit wel heel zwart/wit alleen bedoel ik dat die discussies soms nodig zijn omdat een ander heel heel heel vaak gelijk kan hebben, het is nooit alles en zal het ook nooit worden.

Ik geloof wel dat open staan voor andermans meningen en diegene tenminste de kans geven het kenbaar te maken dat dat ons het dichtste bij brengt met hoe ik jouw tekst lees (en ik vermoed ook je wens) en hoe ik vanuit mijzelf reageer en hoe ik ook graag bejegend zou worden. (Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet ~ mijn oma)

Kleine persoonlijke note voor je: Ik geloof dat als we ons met zulke grootschalige onderwerpen bezig houden dat het ook ingewikkelder wordt dat verwarring de enige uitkomst is. Het zijn naar mijn mening onderwerpen van zodanige omvang dat het de limieten van de mens domweg overtreft waardoor we het niet kunnen bolwerken.

Socrates FTW!
    'Beroemd om zijn eindresultaat, berucht om de manier hoe'

Survivor
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AWOL Bekijk Berichten
    Ik reageer zelden in topics als deze (vond het wel een sterk stuk tekst [MENTION=62]Keyser Suze[/MENTION]) en als bijvoorbeeld in het Libertarier topic.
    Dat ik weinig prijs geef van mijn eigen ideeŽn cq gevoelens bij dergelijke onderwerpen heeft verschillende redenen:

A: hoe meer ik mij verdiep in dingen (de wereld en hoe die functioneert) hoe verwarder ik raak, ik kom nooit tot een punt van inzicht dat ik denk iets volledig te overzien. Dat vind ik wel eens een beetje jammer aan mijzelf maar het is wat het is. Anderen die zich wel opstellen alsof zij het totaal overzien wantrouw ik per definitie. Niemand heeft de waarheid in pacht.
    B: het is zelden zinvol dergelijke discussies aan te gaan, Meestal verdedigen mensen hun al ingenomen standpunt en proberen anderen van hun gelijk te overtuigen. Bijna nooit is er een open uitwisseling van meningen en bijna nooit is een ander in staat zijn ingenomen standpunt te verlaten en de ideeŽn van een ander te adopteren, zelfs als die persoon stiekem vind dat die eigenlijk beter zijn. Ego! Dat geldt meestal ook voor mijzelf en is gewoon kansloos gedrag.
    C: meestal duurt het niet lang voordat een mening van een ander wordt uitgelegd als een gebrek aan intelligentie en sluipen van lieverlee er meer en meer verwensingen in de discussie. De inhoudelijke discussie stopt dan en ontstaan de kampen, tweedracht enz. Kortom: alles wat we NIET nodig hebben voor de toekomst en waardoor de problemen waarmee we kampen als mensheid juist worden veroorzaakt. Dat geldt meestal ook voor mijzelf en is gewoon kansloos gedrag.

Ik kom hier primair om inzicht te krijgen in hoe anderen preppen en dat te vertalen naar mijn eigen behoeftes en mogelijkheden. Dat daar (geo-) politieke thema's ook invloed op hebben ontkom je niet aan maar een discussie daarover leidt zelden tot een beter prep advies. Maar da's natuurlijk alleen maar mijn motivatie om hier te zijn.

Tot slot een dood doenende one-liner:

Naam:     The-only-true-wisdom-is-in-knowing-you-know-nothing-quotes.jpg
Bekeken:  119
Groote:   113,8 KB
    we kunnen alles weten, maar zodra het onprettig wordt zijn we toch maar liever dom.

Heksenboot
    Guest
    [MENTION=1303]AWOL[/MENTION]

A. Niemand heeft de wijsheid in pacht. Mee eens.
    B. Laten we een op een open manier, met elkaar, een standpunt uitwisselen.
    C. Die slaan we over.

Blijven we bij B. En dan stapje voor stapje.
    1. Er moet iets gebeuren. Ja of nee?

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkstar Bekijk Berichten
    we kunnen alles weten, maar zodra het onprettig wordt zijn we toch maar liever dom.
    Het is dom te denken dat je alles kunt weten, en dat onvermogen is een onprettig gevoel.
    Ik zou er heel wat voor over hebben alles te kunnen overzien maar ik ben er gewoon niet slim genoeg voor, noch heb ik toegang tot alle bronnen die je nodig zou hebben voor het alomvattende inzicht.
    Dat je gillend gek zou worden van dergelijke inzichten besef ik mij wel degelijk, maar liever gek worden door de waarheid dan 'normaal' zijn door onwetendheid.
    Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
    Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
    Forumregels

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Ten aanzien van het 'probleem' om prettig te kunnen discussiŽren en NIET om elkaar te overtuigen van je eigen mening:
    1. goed communiceren bestaat voornamelijk uit goed luisteren
    2. als je iets niet begrijpt, vragen om verheldering
    3. altijd navragen , nooit aannemen (Anna!)
    4. communicatie gaat voor 90% nonverbaal....dat we niet vaker in de clinch liggen is al een wonder
    5. het is moeilijk om buiten je eigen denkraam te geraken, verandering van denkpatronen dito
    6. niet oordelen maar accepteren

En ik zou willen dat ik wat vaker bovenstaande regels in acht nam....ik neem te vaak iets aan, ik oordeel, ik luister slecht, ik denk vooral vanuit mijn eigen visie......
    keyserpreppersuze@gmail.com

Administrator
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AWOL Bekijk Berichten
    Ik zou er heel wat voor over hebben alles te kunnen overzien maar ik ben er gewoon niet slim genoeg voor, noch heb ik toegang tot alle bronnen die je nodig zou hebben voor het alomvattende inzicht.
    Als je je ogen en oren sluit voor de manipulerende krachten - geen gemakkelijke opgave overigens - kunnen sommige grote zaken opeens kinderlijk eenvoudig worden.
    Prepping is a statement of independence

In Omnia Paratus ~ Preppers.nl admin

http://preppers.nl/forum/threads/12-Forum-regels

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heksenboot Bekijk Berichten
    [MENTION=1303]AWOL[/MENTION]

A. Niemand heeft de wijsheid in pacht. Mee eens.
    B. Laten we een op een open manier, met elkaar, een standpunt uitwisselen.
    C. Die slaan we over.

Blijven we bij B. En dan stapje voor stapje.
    1. Er moet iets gebeuren. Ja of nee?
    1: Ja - maar ik zie vooralsnog alleen een kans voor individuele verandering, langzaam als de evolutie, generaties overspannend. Grote maatschappelijke- en milieu problemen zullen daarvoor de katalysator zijn.
    Forumregels

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dr.Prepper Bekijk Berichten
    Als je je ogen en oren sluit voor de manipulerende krachten - geen gemakkelijke opgave overigens - kunnen sommige grote zaken opeens kinderlijk eenvoudig worden.
    Probleem voor mij is echter dat ieder zijn eigen agenda heeft, ook de 'onafhankelijken', vrijwel niemand handelt in zijn eigen nadeel. Wellicht is mijn wantrouwen te sterk om nog iets of iemand te geloven.
    Hoe bepaal je wat goede info is en wat niet. Ergo: hoe bepaal ik of een behoefte die ik voel oorspronkelijk is of een gevolg van mijn omgeving, opvoeding, persoonlijkheid? Wantrouw je immer ook jezelf en je eigen motivatie als je een wijs mens bent?
    Maar het wordt nu misschien wel erg filosofisch
    Forumregels

Vergelijkbare onderwerpen

1. Preppers.nl blog: Preppen en duurzaamheid
    Door Dr.Prepper in forum Blogs
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 25-12-13, 08:47
  2. Preppers.nl blog: Schijnoplossing in SyriŽ
    Door Dr.Prepper in forum Blogs
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 20-09-13, 13:26
  3. Reacties: 11
    Laatste Bericht: 16-12-12, 15:09