Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 59
    Administrator
    Ingeschreven
    Jan 2012

Preppers.nl blog: En nu is het klaar!

U en ik zijn ons bewust van de potentiŽle problemen die de mensheid en samenleving boven het hoofd hangen. Economisch gezien is er een tijdbom door de enorme schuldenberg van de overheid en ook de derivaten kunnen de huidige crisisÖ meer ...

More...

Administrator
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Deze blog wordt automatisch vanuit mijn account geplaatst, maar de auteur is natuurlijk The One & Only Oracle, zie blog
    Prepping is a statement of independence

In Omnia Paratus ~ Preppers.nl admin

http://preppers.nl/forum/threads/12-Forum-regels

Survivor
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Dit is de spijker die op de spreekwoordelijke kop wordt geslagen.

Bravo! Mooi verwoord.

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Wow, wat een topstuk uit de pen van [MENTION=62]Keyser Suze[/MENTION]. Hij zou een nominatie voor een Nobelprijs moeten krijgen. Ben zwaar onder de indruk..........
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten
    Wow, wat een topstuk uit de pen van [MENTION=62]Keyser Suze[/MENTION]. Hij zou een nominatie voor een Nobelprijs moeten krijgen. Ben zwaar onder de indruk..........
    I couldn't agree more!!!
    Er kan niet genoeg worden gewezen, op de diensten door de bijen bewezen

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten
    Een nieuwe categorie: Nobelprijs voor de preppers

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Where the unstoppable force meets the immovable object
    Zeer eloquent geschreven maar ik mis een beetje de oplossingen in het verhaal.

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vladimir Bekijk Berichten
    Zeer eloquent geschreven maar ik mis een beetje de oplossingen in het verhaal.
    Pas klare oplossingen zijn er denk ik niet. Heb jij ook niet, anders had je deze hier wel vermeld in plaats van deze one-liner.

We moeten juist met z'n allen de politiek in NL, de EU en de Wereld duidelijk maken dat dit niet zo langer kan en we het compleet zat zijn.

Ik hou/hield me behoorlijk afzijdig van de politiek e.d. en ook de geweldige tig delige post van [MENTION=76]Charlie[/MENTION] heb ik doorgelezen, maar doe/deed er persoonlijk weinig mee.
    Door o.a. deze heren ben ik er steeds meer van overtuigd dat mijn houding: "Ik kan er toch niets aan veranderen" fout is.

Dat is namelijk precies wat de gevestigde orde wil. Schapen, die wel een keertje 'Blehhhh' zeggen en vervolgens achter met de rest van de kudde zich laat leiden door incompetente herders.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Where the unstoppable force meets the immovable object
    Probleem is alleen dat als je alleen ergens tegen bent zonder zelf een beter alternatief te bieden je vrij weinig mensen mee krijgt.

Edit: Niet dat ik tegen de complete afbraak van de bestaande instituties ben, hoe eerder hoe beter, maar laten we dan zorgen dat we het door iets beters kunnen vervangen.
    Laatst gewijzigd door Vladimir; 21-01-14 om 08:55.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vladimir Bekijk Berichten
    Probleem is alleen dat als je alleen ergens tegen bent zonder zelf een beter alternatief te bieden je vrij weinig mensen mee krijgt.

Edit: Niet dat ik tegen de complete afbraak van de bestaande instituties ben, hoe eerder hoe beter, maar laten we dan zorgen dat we het door iets beters kunnen vervangen.
    En dat, beste Vladimir, gaat dus nooit lukken. Als je de bestaande instituties onderuit haalt, krijg je eerst en vooral chaos. Mensen slaan voor minder aan het plunderen. Als ons systeem in elkaar stort, onze westerse democratie, dan wordt onze samenleving vernietigd. Denk je ook niet?

En een geleidelijke omschakeling gaat er ook niet komen. Een partij als MenS, die ik het verleden al vaker heb genoemd, idealistisch als ze zijn, zullen zij via een democratisch proces nooit aan de macht komen, domweg omdat de mensen die nu profijt hebben van dit systeem, teveel macht hebben om zich te laten overrulen, omdat er te weinig interesse bestaat bij de grote massa om na te gaan denken over de toekomst.

Bovendien duurt zo'n proces te lang, er is simpelweg zoveel tijd niet meer. Ik denk zelfs, dat als we nu met z'n allen door een bliksemschicht getroffen zouden worden, waardoor iedereen zou inzien dat het anders moet, dat we allemaal meevoelende, sociale individuen zouden worden, met een grote altruÔstische inslag, verlost van hebzucht en verlangen naar veel bezit, status en macht, dat niemand alleenrecht heeft op land of de grondstoffen die het herbergt.... zelfs dan zal het praktisch onmogelijk zijn het tij op tijd te keren. Dat denk ik.

Wat gebeurt er dan wel, Charlie? Vertel, vertel...

Ja, dat weet ik natuurlijk ook niet. Maar ik denk dat we binnen een jaar, hooguit 4, het imploderen van ons monetair systeem gaan meemaken. Het huidige systeem van fractional reserve banking. En aangezien onze economieŽn zo in-en-in verweven zijn, zal de hele wereld in een gigantische recessie vervallen. Regeringen kunnen met reces, permanent, want er valt niets meer te regeren als er geen geld is om de uitvoerende en de handhavende macht te betalen. En als ze wel betaalt krijgen, zij dat geld niet kunnen besteden, omdat het geen waarde meer heeft.

Mensen gaan de straat op, plunderen alles wat los en vast zit. En na een paar weken is alles leeggeroofd en kapot gemaakt, dan slaat de honger toe. Mensen gaan zwerven, bedelen, stelen, moorden om in leven te blijven. Er zullen bendes ontstaan die rovend rondtrekken, er zullen gemeenschappen ontstaan, waar men zichzelf probeert te bedruipen. Er ontstaat machtsvacuŁm die vroeg of laat ingevuld gaat worden. Er ontstaan ecologische rampen van verlaten chemische en petrochemische installaties, verlaten kerncentrales.

Ik weet niet hoe de toekomst eruit gaat zien, maar ik denk dat de kans op chaos groter is dan de kans op rationeel gedrag. Het is niet te voorspellen in welke mate we op ons bek gaan, maar dat we op ons bek gaan, daar ben ik wel zeker van.
    Dus ja, nieuwe verkiezingen eisen, referenda eisen, in de loop der jaren de banken hervormen, ik weet het niet, dat gaat het niet worden.

Jezelf voorbereiden, zorgen dat je de eerste klappen kunt doorstaan, zorgen dat je de jouwe kunt verdedigen, proberen zelfvoorzienend te worden, samenwerken met de mensen in je omgeving en hopen, hopen dat verdere ellende aan je voorbij gaat.

Maar goed, wie ben ik om de toekomst te voorspellen.
    We could have saved ourselves.
    But we didn't.
    Amazin'.... what state of mind were we in?

Pete Postlethwaite, The age of stupid.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Preppers.nl blog: Preppen en duurzaamheid
    Door Dr.Prepper in forum Blogs
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 25-12-13, 08:47
  2. Preppers.nl blog: Schijnoplossing in SyriŽ
    Door Dr.Prepper in forum Blogs
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 20-09-13, 13:26
  3. Reacties: 11
    Laatste Bericht: 16-12-12, 15:09