Ga naar inhoud
GENEGEERD

Schroefmachine als wind turbine?


hamster

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Leuk @hamster.

Ik heb wel eens gehoord, dat motoren zoals in boormachines, niet bedoeld zijn om lang achter elkaar te functioneren.

Staat me iets van bij. Vooral bij grotere koppel.

Daar kon je wel eens gelijk aan hebben, heeft volgens mij te maken met het feit dat er relatief veel vermogen aan te pas komt in een een compacte motor en dat er daarom ingeleverd wordt op koelcapaciteit.

Voor de verandering laat ik er maar geen rekensommen op los. Voor je het weet kom ik te boek te staan als de forum-pessimist die prachtige ideeen kapot rekent :)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Daar kon je wel eens gelijk aan hebben, heeft volgens mij te maken met het feit dat er relatief veel vermogen aan te pas komt in een een compacte motor en dat er daarom ingeleverd wordt op koelcapaciteit.

Voor de verandering laat ik er maar geen rekensommen op los. Voor je het weet kom ik te boek te staan als de forum-pessimist die prachtige ideeen kapot rekent :)

 

Hehe. :p

In het lijstje hierboven staat al dat het slijtingsgevoelig is en een hoge aanvangskoppel heeft. Vandaar dat het wordt afgeraden.

 

Rekenze! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...