Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zeecontainer huis bouwen


Tom

Aanbevolen berichten

Een mooie uitleg met heel veel foto's hoe een huis te bouwen van 2 zeecontainers.

Compleet met inrichtingstekeningen en foto's

 

En ook de verdere uitleg, je kiest het onderwerp bovenin op de groene blak, dus;

 

1 Het begin,

2 containers lassen

enz..

 

[ATTACH=CONFIG]7839[/ATTACH]

 

Laten we maar eens beginnen

http://seacontainercabin.blogspot.nl/

 

Nu nog een stukje grond en ene bouwvergunning en dan kunt u aan de slag, misschien is de bouwvergunning nog het grootste probleem in NL.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Misschien een leuk project voor @Geert.:rolleyes:

 

Ik heb eens geïnformeerd naar de prijzen van kant-en-klare container woningen en ik weet nu dat je beter zelf kunt bouwen van beton, steen, autobanden of hout. Dat viel vies tegen en op veel locaties zijn containers verboden. Dichtlassen en ingraven als schuilkelder lijkt me wel een optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk optrekje 0_0. Als je in een beetje warme plek zit hoef je niet veel te isoleren met die dingen (is net een oven dan) alleen zorgen voor een manier van koelen/ventilatie dan. Alleen in een omgeving als hier in Nederland moet je die dingen eerst gigantisch isoleren volgens mij. Neemt niet weg dat het mij best een mooie uitdaging lijkt aangezien je volgens mij binnen een behoorlijk strak budget best wat heel moois neer kan zetten met zoiets :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook al eens overwogen een zeecontainer in te graven . Maar de grond die ik terbeschikking is veel te nat . Momenteel komt het grond water tot 10cm van de oppervlakte . Er zou continu water moeten weggepompt worden . En dat is niet haalbaar . Dus voor mij ligt dat nu in de onderste lade .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook al eens overwogen een zeecontainer in te graven . Maar de grond die ik terbeschikking is veel te nat . Momenteel komt het grond water tot 10cm van de oppervlakte . Er zou continu water moeten weggepompt worden . En dat is niet haalbaar . Dus voor mij ligt dat nu in de onderste lade .

 

Geert

 

Misschien is een prefab betonnen kelder iets voor je. Dat is wel iets duurder, maar wel waterdicht. Ze worden momenteel veel in tuinen en onder huizen geplaatst in NL.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wonen in een zeecontainer is in NL niet handig, of je moet hem van binnen helemaal isoleren (of een koelcontainer kopen).

Metaal geeft de kou en warmte door naar binnen, daar kun je niet tegen stoken!

 

Ingraven is weer anders, daar heeft de aarde zelf al een aangenamere temperatuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is een prefab betonnen kelder iets voor je. Dat is wel iets duurder, maar wel waterdicht. Ze worden momenteel veel in tuinen en onder huizen geplaatst in NL.

 

Een kelder heb ik geen prefab maar terplaatse gestort . Was van plan een container in te graven op een geheime locatie . Maar die droom is al voorbij . Wegens onuitvoerbaar .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar komt dat idee toch steeds vandaan? Een zeecontainer is alleen maar sterk op het frame, de zijkanten en 't dak zijn absoluut niet sterk en totaal niet bedoeld om ingegraven te worden en al dat gewicht aan grond tegen te houden! Het is vragen om bittere ellende om een zeecontainer in te graven!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja je moet geen Einstein zijn om te weten (en te zien ) dat de zijwanden een zwak zijn in de container.

Het grote voordeel aan dit is dan wel dat het echt heel poepsimpel is op te lossen door aan de buitenkant buizen te gaan lassen als versteviging en zo de wand druk-bestendig gaat maken om in te graven.

Ik kan mij voorstellen dat ik serieus mn gang zou kunnen gaan met 2 of 3 van die bakken en een degelijk onderaards of gedeeltelijk onderaards complex zou in mekaar lassen.

Oersterk en gelast en geslepen naar volledige zin. Degelijk laagje verf en klaar is jerry.

Als je een eigen woning hebt en plaats ( en je wil zoiets hebben ... ) gooi dan zo een ding in de grond...vergunning ???;);):rolleyes: wie weet het als het beneden zit????

De voordeuren dichtlassen ...verstevigen..en via mangat naar boven ... Luchtvoorziening met enkele pijpjes met draaikolkjes en .....ik zou het wel weten..

Maar daarvoor is mn tuin nu net te klein..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja je moet geen Einstein zijn om te weten (en te zien ) dat de zijwanden een zwak zijn in de container.

Het grote voordeel aan dit is dan wel dat het echt heel poepsimpel is op te lossen door aan de buitenkant buizen te gaan lassen als versteviging en zo de wand druk-bestendig gaat maken om in te graven.

.

 

Of beton eromheen storten, desnoods lichtgewicht beton.

 

- container kopen

- container naar je woning vervoeren met truck-oplegger

- container aanpassen

- kraan huren om containers te plaatsen

- beton storten om de containers

 

Als je al zoveel moeite en kosten neemt, waarom dan niet een gewone kelder bouwen?

Dat lijkt me dan goedkoper, waterdichter en duurzamer. Kun je ook nog maken naar de maat die je wenst.

 

Vergeet niet dat containers van staal zijn, en vocht en staal gaan vaak niet goed samen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

- container kopen

- container naar je woning vervoeren met truck-oplegger

- container aanpassen

- kraan huren om containers te plaatsen

- beton storten om de containers

 

Als je al zoveel moeite en kosten neemt, waarom dan niet een gewone kelder bouwen?

Dat lijkt me dan goedkoper, waterdichter en duurzamer. Kun je ook nog maken naar de maat die je wenst.

 

Vergeet niet dat containers van staal zijn, en vocht en staal gaan vaak niet goed samen...

 

deze kosten lijken mij ook niet mals idd!

 

en dan nog de vergunning enz enz ..

 

in een shtf situatie is het natuurlijk wel een heel goede manier om snel huisvesting te creëren .

 

leuk topic!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het verstandig om ook de verwijderingskosten mee te nemen in de berekening ?

 

Of mag je het uiteindelijk gewoon laten vergaan ?

 

Hoe dan ook, containers als huisvesting heb ik altijd zeer boeiend gevonden.

 

Bovengronds, ondergronds, voor mijn part als boomhut. Het is een prachtige basis om op verder te bouwen.

 

of

 

Hou je het mobiel en koop je er een truck bij ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het verstandig om ook de verwijderingskosten mee te nemen in de berekening ?

 

Of mag je het uiteindelijk gewoon laten vergaan ?

 

Hoe dan ook, containers als huisvesting heb ik altijd zeer boeiend gevonden.

 

Bovengronds, ondergronds, voor mijn part als boomhut. Het is een prachtige basis om op verder te bouwen.

 

of

 

Hou je het mobiel en koop je er een truck bij ?

 

bij de verkoop van je huis hoort een schone grond verklaring... die ga je dan niet krijgen dus ik zou inderdaad de verwijdering van de containers meenemen in de berekening ..

 

misschien is het interessanter om er een schuur van te maken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DRD28 Bedankt :)

 

In ieder geval zorgen dat het nog steeds verplaatsbaar is, zal dan de minste kosten opleveren.

 

Of altijd je grond houden. Maar dan ga je op een gegeven moment ook tegen dingen aanlopen qua regelgeving.

Dus onderhoudskosten.

 

Bij de schone grond verklaring horen dan ook zaken als buizen en kabels, kabelbehuizingen die je er naar toe trekt, neem ik aan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Juist niet aan de buitenzijde dan scheurt die naast de lassen af. (Tis mn werk lasser ;) )

Gewoon aan de binnenkant wat extra kokertjes lassen om de 75 cm ofzo verticaal een is meer dan zat.

Dan ding ingraven met rondom 10 cm speling beton erom storten en klaar sterker kan niet.

 

Ik zit er zelf wel aan te denken om er een te kopen, isoleren en bewoonbaar te maken om in te wonen als ik zo ver ben dat ik mn homestead daadwerkelijk ga realiseren.

Kan het ding bij familie helemaal verbouwen en dan op de vrachtwagen naar de daadwerkelijke locatie vervoeren zodat ik niet in de modder loop te prutsen

Punt is dat een container niet gek duur is en heb ik hem na het opbouwen niet meer nodig is er vast wel een prepper die hem wil kopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

- container kopen

- container naar je woning vervoeren met truck-oplegger

- container aanpassen

- kraan huren om containers te plaatsen

- beton storten om de containers

 

Als je al zoveel moeite en kosten neemt, waarom dan niet een gewone kelder bouwen?

Dat lijkt me dan goedkoper, waterdichter en duurzamer. Kun je ook nog maken naar de maat die je wenst.

 

Vergeet niet dat containers van staal zijn, en vocht en staal gaan vaak niet goed samen...

 

omleggen evt riolering, gaspijpen, electra etc etc wat er in de grond zit, ook iets om rekening mee te houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik zag dat ook vaak voorbij komen bij Doomsday preppers... een BO-huis van (zee)containers. Ik vraag me toch iets af daarbij. Aangezien veel zeecontainers gegast worden om ongedierte uit de te verschepen goederen te houden... hoe safe zijn die dingen eigenlijk als je erin zou willen wonen of iig veel tijd erin wilt doorbrengen. Niet dat ik erover na denk hoor, zo'n ding is niets voor mij. Maar ik vroeg het me toch af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...