Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tuitje overzetten van Lampenolie fles naar Wasbenzine of vergelijkbare fles


Raycoupe

Aanbevolen berichten

Wellicht handig voor onder andere mensen om een multifuel-brander fles zonder morsen bij te vullen of de vloeistof te doseren.

 

Ik vind die tuitjes op Farmlight lampenolie flessen bijzonder handig om m'n lampen bij te vullen.

 

Blijkt dat ze eenvoudig zijn over te zetten op andere flessen, in dit geval wasbenzine.

 

Met een tangetje trek je de tuit uit zo'n lege fles, ik gebruik gewoon het ronde bekje van m'n LM sidekick om het breedste stuk van 't tuitje. Eén op de twee keer sneuvelt het zachte plastic, eerste pogingen he!

Even afwassen met allesreiniger oid en laten drogen.

 

Dan zet ik die over op de fles wasbenzine. Hiervoor moet je stevig drukken dus kijk uit dat je de (open) fles niet in elkaar drukt, want dan zit je onder de wasbenzine.

 

Blijkt uitstekend te passen, lekt niet en de kinderbeveiliging werkt ook nog. Zo simpel klusje, zonder droogtijd in nog geen minuut gefixed. Zie foto:

 

IMG_0901.jpg.940482180a6b0105352e73f1b943d9d6.jpg

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

inderdaad top tip!! tnx

 

Wellicht handig voor onder andere mensen om een multifuel-brander fles zonder morsen bij te vullen of de vloeistof te doseren.

 

Ik vind die tuitjes op Farmlight lampenolie flessen bijzonder handig om m'n lampen bij te vullen.

 

Blijkt dat ze eenvoudig zijn over te zetten op andere flessen, in dit geval wasbenzine.

 

Met een tangetje trek je de tuit uit zo'n lege fles, ik gebruik gewoon het ronde bekje van m'n LM sidekick om het breedste stuk van 't tuitje. Eén op de twee keer sneuvelt het zachte plastic, eerste pogingen he!

Even afwassen met allesreiniger oid en laten drogen.

 

Dan zet ik die over op de fles wasbenzine. Hiervoor moet je stevig drukken dus kijk uit dat je de (open) fles niet in elkaar drukt, want dan zit je onder de wasbenzine.

 

Blijkt uitstekend te passen, lekt niet en de kinderbeveiliging werkt ook nog. Zo simpel klusje, zonder droogtijd in nog geen minuut gefixed. Zie foto:

 

IMG_0901.jpg.940482180a6b0105352e73f1b943d9d6.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hamster een handige tip denk ik , maar ik gebruik gewoon trechtertjes , vroeger had je die metalen voor parfum flesjes ed voor kleine hoeveelheden over

te gieten , dat werkte perfect , maar bij de Wibra en dat soort winkels hebben ze nu setjes van 3 of 4 trechtertjes in verschillende maten

wat ook goed werkt en voor mijn benzine aansteker gebruik ik gewoon een injectie naald dat vind ik het prettigste (kun je precies afmeten )

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hamster een handige tip denk ik , maar ik gebruik gewoon trechtertjes , vroeger had je die metalen voor parfum flesjes ed voor kleine hoeveelheden over

te gieten , dat werkte perfect , maar bij de Wibra en dat soort winkels hebben ze nu setjes van 3 of 4 trechtertjes in verschillende maten

wat ook goed werkt en voor mijn benzine aansteker gebruik ik gewoon een injectie naald dat vind ik het prettigste (kun je precies afmeten )

gr will

 

Moet je weer een trechtertje afwassen, dat vind ik nu juist vervelend. Heb geen rommelplek waar ik met lampenolie bevuilde trechters kan neerleggen......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Al jaren verschillen de meningen op dit forum of de blanke lampenolie van Farmlight wel of niet hetzelfde is als Zibro brandstof.

 

Ik kwam dit oude bericht uit 2009 tegen op een camperforum, deze is ook te vinden op de site van Radar en Kassa:

De fabrikant van beide olie is Liquifill op de site staat een filmpje met aan het eind de vulmachine waar beide producten uit komen.

Het prijs verschil zit volgens PVG in de brandstofheffing voor kachel olie.[/Quote]

 

Aan het einde van de film zie je zibro en de lampenolie uit dezelfde vulmachine komen.

Iemand van PVG (zibro) gaf het gewoon toe, het prijsverschil zit in de brandstofheffing.

 

http://camper.startpagina.nl/forum/topic/534454/tip-zibro-olie-kan-veel-goedkoper/

 

De site van Liquifill bestaat nog wel, maar is leeg en er staan alleen reclamelinkjes op. Het filmpje waarnaar verwezen wordt kan ik nog steeds niet vinden, ook niet op youtube, niet onbegrijpelijk, want daar wordt Zibro/PVG natuurlijk niet blij van, naast het accijnsverschil is de winstmarge op Zibro fuel een stuk hoger. :p

 

PVG voert o.a. het merk Zibro, inmiddels is PVG omgedoopt naar Qlima

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...