Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 19 van de 19
    SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Goh, daarover wil ik nog wel een boompje opzetten. Alles in beleggersland is een risico. In de VS wordt massaal geld gedrukt, wat een vertekend beeld geeft. Gelukkig is er de goedkope energie uit schaliegas. In Europa wordt de middenklasse doodgeknepen met nieuwe quasi communistische ingrepen. De emerging markets staan onder druk omdat de investeerders hun geld terughalen. De beurzen in de VS en Europa hebben een kapitalisatie die ruim de reŽle economie overstijgt. De beurskapitalisatie van China omvat 50% van de marktwaarde, wat maakt dat er nog 100% stijgingspotentieel is. Banken raken er in ademnood omdat iedereen wil LENEN, terwijl de tendens hier terugbetalen is. De balans van de ECB is zelfs gekrompen. Kortom, China (en Rusland) groeit nog altijd. De Westerse bedrijven zitten op een berg cash omdat ze niet weten hoe ze het zouden kunnen aanwenden. Voor mij zijn er maar een paar dingen een gokje waard :
    - goud
    - mijnen en grondstoffen
    - energie (steenkool, uranium, nieuwe energie)
    - dividendbetalers in Europa
    - China en Rusland

Meer zie ik momenteel niet.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013

Thumbs up

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lewieke Bekijk Berichten
    Goh, daarover wil ik nog wel een boompje opzetten. Alles in beleggersland is een risico. In de VS wordt massaal geld gedrukt, wat een vertekend beeld geeft. Gelukkig is er de goedkope energie uit schaliegas. In Europa wordt de middenklasse doodgeknepen met nieuwe quasi communistische ingrepen. De emerging markets staan onder druk omdat de investeerders hun geld terughalen. De beurzen in de VS en Europa hebben een kapitalisatie die ruim de reŽle economie overstijgt. De beurskapitalisatie van China omvat 50% van de marktwaarde, wat maakt dat er nog 100% stijgingspotentieel is. Banken raken er in ademnood omdat iedereen wil LENEN, terwijl de tendens hier terugbetalen is. De balans van de ECB is zelfs gekrompen. Kortom, China (en Rusland) groeit nog altijd. De Westerse bedrijven zitten op een berg cash omdat ze niet weten hoe ze het zouden kunnen aanwenden. Voor mij zijn er maar een paar dingen een gokje waard :
    - goud
    - mijnen en grondstoffen
    - energie (steenkool, uranium, nieuwe energie)
    - dividendbetalers in Europa
    - China en Rusland

Meer zie ik momenteel niet.
    aanvulling:
    Grondstoffen voor levensmiddelen (rijst, tarwe, kruiden\specerijen, olijfolie, andere plantaardige olie)

PS In Spanje was dit jaar de olijfoogst 2x niks in mijn regio dus ik verwacht dat de prijzen onder druk komen te staan in Spanje.

1 op de 6 kinderen in AustraliŽ leeft al onder de armoedegrens.
    Laatst gewijzigd door FincaInSpanje; 27-01-14 om 06:44.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Deze man leeft al 21 jaar off grid op een eilandje in AustraliŽ. Briljant:

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1392218
    Hora est.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door f150 Bekijk Berichten
    Deze man leeft al 21 jaar off grid op een eilandje in AustraliŽ. Briljant:

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1392218
    Leuk programma weer van BNN, wellicht een goede plek voor een SC.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    Leuk programma weer van BNN, wellicht een goede plek voor een SC.
    Nou ja 'weer'. M.i. is dat hoogst uitzonderlijk bij BNN.. da's ook de reden dat ik kennelijk alle eerdere afleveringen gemist heb.
    Hora est.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Ik dacht dat de keuringsdienst van waarde ook van BNN was, maar dat blijkt de KRO te zijn.

3 op reis, Nationale IQ test, proefkonijnen en spuiten en slikken (voor de jeugd) vind ik wel aardig. De rest van hun programma;s ken ik niet zo.

On Topic: AustraliŽ is in ieder geval heel geschikt om er off grid te gaan leven, zeker wanneer je een beetje aan de rand van de kust blijft.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Ik heb toevallig via een spelletje net iemand leren kennen die dus met een groep in australia een soort prep gemeenschap aan het opbouwen is, met 6 gezinnen . inclusief black water energy winnen ( geen idee wat dat precies is maar kan niet alles weten )
    ben uitgenodigd om als ik ooit die kant op ga om hun gemeenschap te bekijken om te zien hoe zij alles hebben geregeld. Opsec geen probleem gezien de afstand tussen ons
    Aannames over een persoon zeggen meer over jezelf dan over die ander.
    De zaken die je bij een ander zijn tekst verzint zijn jou ideen niet die van die ander.
    En als jij het op een bepaalde manier zou doen betekend dat niet dat de ander het zo zou doen.
    Projectie en aannames zijn bijna altijd fout
    Dus inplaats van alles erbij te verzinnen zou je ook een verduidelijking kunnen vragen

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Ik ben in mei in Oz.
    Dus als ik ergens moet opletten graag doorgeven.

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    AustraliŽ leunt economisch gezien zwaar op de mijnbouw. En financieel gaat het 'niet zo lekker' met ze. De vergelijking met Griekenland wordt al gemaakt.

Australia’s net foreign debt had climbed to a record $955bn, equal to an already unsustainable 60pc of gross domestic product, and is set to rise as RBA's bet that depreciation in the value of the country’s currency would help to offset the decline in its overbearing mining industry hasn’t happened to the extent they would have wished.

Gina Rinehart, Australia’s richest woman and matriarch of Perth’s Hancock mining dynasty, whose family have accumulated vast wealth from iron ore mining, has seen her fortune dwindle since commodity prices began their inexorable slide last year. The Australian mining mogul has seen her estimated wealth collapse to around $11bn (£7bn) from a fortune that was thought to be worth around $30bn just three years ago.

This colossal collapse in wealth is symptomatic of the wider economic problem now facing Australia, which for years has been known as the lucky country due to its preponderance in natural resources such as iron ore, coal and gold.

http://www.zerohedge.com/news/2015-0...ia-next-greece
    keyserpreppersuze@gmail.com

Vergelijkbare onderwerpen

1. Driehoekige zilveren munt in AustraliŽ
    Door dixy in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 10-05-13, 18:03

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten