Ga naar inhoud
GENEGEERD

Europese Gezondheidskaart ( internationale zorgpas)


Gast DickBerts

Aanbevolen berichten

Het is verstandig om bij je ziektekostenverzekeraar een internationale zorgpas aan te vragen. Bij CZ kost dat niets. Ik denk dat dit bij de meeste verzekeraars het geval zal zijn, maar dat weet ik niet zeker. Deze kaart kan zeer behulpzaam zijn, als je ziek wordt of een ongeval krijgt in Europa en een paar andere landen. Maar er is meer; je hebt op deze manier ook een reserve-zorgpas. De internationale zorgpas is namelijk ook binnen Nederland te gebruiken. Je hebt er dan dus twee en dat is het prepper-basisgetal.

 

http://www.cz.nl/zorgverzekering/buitenland/europese-zorgpas-ehic

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Heb ook nog geen probleem gehad in het buitenland althans niet in Engeland bij de huisarts.

 

Ik heb ook nog geen probleem gehad met de drinkwatervoorziening althans niet in Julianadorp.

 

 

(waterfilter nodig?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog geen probleem gehad met de drinkwatervoorziening althans niet in Julianadorp.

 

 

(waterfilter nodig?)

 

Mmmh, die vergelijking vind ik wat mank, binnen Europa zien ze graag een pasje van een Nederlandse verzekeraar, die betalen tenminste altijd.

Bij een SHTF is ook de internationale pas waardeloos of zie ik dat verkeerd? Correct me if I'm wrong and:

bettermistakes.jpg.1f990ad58b8af78c789c46fd71d28eb6.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Ray, maar dit snap ik dus echt niet. Die internationale zorgpas kost niets!!! Een paspoort EN een identiteitskaart, twee zorgpassen, ik vind het helemaal geweldig.Want dan heb je een reserve set en wie weet hoe belangrijk dat nog eens is. En er zullen situaties zijn waarin het behulpzaam is, anders bestond die pas niet. Pas als dat ding je bijvoorbeeld honderd euro per jaar zou kosten, komt een afweging in beeld. En dan ook weer dat extreme gedoe van Ghostwhiper, nou enne ikke benne in Engeland geweest en toen had ik hem niet nodig. Misschien volgende keer wel! Misschien ben ik wat negatief, maar ik vind sommige reacties gewoon behoorlijk vermoeiend. Beter mee verlegen dan om verlegen, want hij kost niks. Straks meld je je na een aardbeving in Groningen gewond en wel bij een Duits ziekenhuis en vragen ze je ineens om zo'n internationale pas. Want die Duitsers kunnen formeel doen hoor! Het is maar een voorbeeld.

 

Over het vermeende manke voorbeeld; dat is afhankelijk van waar je de focus op legt. Natuurlijk is een waterfilter 1000x belangrijker dan een internationale zorgpas, maar daar richt mijn vergelijking zich uiteraard niet op. Het gaat mij om de kreet dat je hem nog niet nodig hebt gehad..... die is dus zo nietszeggend. Mijn waterfilter is een van de belangrijkste dingen die ik in huis heb, toch heb ik hem ook nog nooit nodig gehad. Dat zou wel eens verdomd snel anders kunnen worden. Moet ik het nog beter uitleggen???

 

Ik kan me best voorstellen, dat mensen hun schouders hier over ophalen. Ok dan. Maar ik ben alleen maar met een stukje dienstverlening bezig naar mijn mede preppers en voordat je het weet staat de hele site dan weer vol met commentaar.

 

Het schrijven van al dat typische preppers commentaar kost meer moeite dan het aanvragen van zo'n pas. En gewoon naar het volgende draadje gaan, kost het minste moeite als dit niks voor je is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu de zorgpassen van mijn hele gezin bij me en mijn man ook. Als er onverwacht iets met de kinderen gebeurt kunnen kan degene die thuis is gelijk naar het ziekenhuis met de kinderen zonder aan de passen te hoeven denken. Onverwacht naar de huisartsenpost of het ziekenhuis is altijd een stress situatie. Dan vergeet je makkelijk dat je een pas mee moet nemen en waar die ligt. We hebben al twee keer ervaren dat het een simpele prep is die extra stress voorkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Ray, maar dit snap ik dus echt niet. Die internationale zorgpas kost niets!!! ..............................

Beter mee verlegen dan om verlegen, want hij kost niks. Straks meld je je na een aardbeving in Groningen gewond en wel bij een Duits ziekenhuis en vragen ze je ineens om zo'n internationale pas. Want die Duitsers kunnen formeel doen hoor! Het is maar een voorbeeld....................

 

 

Ik heb mijn zorgpas nodig gehad in Duitsland, Belgie, Frankrijk en Spanje. In Spanje worden ze helemaal gelukkig van de gewone pas al, kennelijk hebben de daar vaker te maken met toeristen met dubieuze verzekeringen.

Voor het krijgen van zorg is de internationale pas dus niet echt nodig. Als prepper denken we graag in En - En en dan heb je gewoon gelijk, voorop gesteld dat je ze niet beiden in je portemonnee of bagage stopt.

'k Had wel altijd nog een kopie bij me, de internationale zorgpas kan de kopie vervangen, ook daar heb je gelijk in.

 

Jezelf niet te snel opwinden he! 'k Hoop dat ik ook een eigen mening mag hebben en verkondigen. :p

(Waterfilter gebruik ik, zeker met mooi weer, dus meermalen per week)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...