Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17
    Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2013

EHBO koffer, standaard of zelf samenstellen

Ik heb even getwijfeld of ik moet aanhaken bij een bestaand topic of een nieuw draadje, toch maar het laatste gekozen.
    Ik zit er al een tijdje tegenaan te hikken hoe ik moet voorzien in EHBO spullen.

In de eerste plaats heb ik geen verstand van EHBO dus de opsomming van wat er in verbandtrommels c.q. dozen zit is niet echt aan mij besteed. Wat moet je als leek nou denken van "Cohesief elastisch fixatiewindsel".
    Verder heb ik de ervaring uit samengestelde assortimenten dat enkele items binnen no-time op zijn en dat andere tot sint juttemis voorradig blijven.

De standaard verbandtrommel gaat er verder van uit dat je deze periodiek aanvult en volgens mij gaan we er hier van uit dat in een SHTF er weinig tot niks te koop is en we dus op eigen voorraad aangewezen zijn.
    Ik ben inmiddels tot het einde der tijden voorzien van van alles en nog wat en om die weg nou in te slaan met drie steriele gaaskompressen lijkt me wat karig.

Een derde nadeel van sets is dat er toch een aantal dingen zijn die ik al heb. Ik kan de halve straat voorzien van tekentangen of alu-dekens dus die hoef ik er niet bij

In een ander topic over verbanddozen noemde iemand evac.nl. Ze hebben daar van alles maar het meest nuttig gezien mijn wensen is de uitgebreide lijst met navul artikelen. Bij elk item staat een afbeelding en een omschrijving. Daarmee durf ik het wel aan om zelf een voorraadje samen te stellen, uiteraard wel met een schuin oog naar de inhoud van complete sets en de raadgevingen op dit forum.

Iemand nog handige tips of waarschuwingen? Ik ben wel eigengereid maar ook niet zo dom dat ik helemaal niet luister.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Ik heb deze zelf samengesteld, met spullen zoals ik deze regelmatig gebruik als ik op evenementen dienst doe als ehbo'er. Met inderdaad 1 paar handschoenen en 3 compressen kom je niet heel ver.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Een standaard koffer kan een uitgangspunt zijn, maar uiteindelijk moet je hem toch zelf samenstellen. Ik raad je wel een EHBO of BHV cursus aan.

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Waarschijnlijk binnenkort in de prepshop. ....
    keyserpreppersuze@gmail.com

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keyser Suze Bekijk Berichten
    Waarschijnlijk binnenkort in de prepshop. ....
    Dat schreef je in een eerder topic ook al.
    Heb je meer info over wat de bedoeling is ?

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    [MENTION=2983]Invictus[/MENTION], dat probleem heb ik dus ook. Weinig verstand van EHBO, dus lastig onderwerp.

Pleister, ontsmettingsmiddelen, verbandjes, steriele gaasjes en snelverbanden, verder kom ik ook niet ťťn, twee, drie.
    Wel een complete hechtset liggen, die wilde ik perse omdat ik het ooit met een stukje visdraad heb moeten doen. Gaat aardig op dat moment, maar als de pijn over is moet je het er na een weekje weer uittrekken en dat beviel toch een stuk minder.

Nog steeds geen gratis EHBO cursus gevonden ook, wel een boekje in de kringloop gevonden, "EHBO en verband leer". Staat leuk in de kast, maar of dat nuttig is.
    Beter om te oefenen nu het nog kan op een stuk kip.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Het gebrek aan EHBO kennis en ervaring ga ik ook niet zo maar dichtfietsen. Wellicht is dat een stukje zelfredzaamheid dat nog wat te hoog gegrepen is.
    Maar zolang je niet met je BOB door de wildernis struint zijn er doorgaans wel mensen in de buurt die zulke vaardigheden wel hebben. Met je eigen voorraad verbandmiddelen kom je altijd verder dan wanneer je niets hebt, en daar mik ik dan eerst maar op.
    Het hechtsetje dat ik eerst links wilde laten liggen neem ik bij nader inzien toch maar op

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Invictus Bekijk Berichten
    Het gebrek aan EHBO kennis en ervaring ga ik ook niet zo maar dichtfietsen. Wellicht is dat een stukje zelfredzaamheid dat nog wat te hoog gegrepen is.
    Maar zolang je niet met je BOB door de wildernis struint zijn er doorgaans wel mensen in de buurt die zulke vaardigheden wel hebben. Met je eigen voorraad verbandmiddelen kom je altijd verder dan wanneer je niets hebt, en daar mik ik dan eerst maar op.
    Het hechtsetje dat ik eerst links wilde laten liggen neem ik bij nader inzien toch maar op
    Zoveel te leren he! Mijn to do lijstjes op prep gebied zijn mega lang en heb toch de neiging de makkelijkste en goedkoopste dingen het eerst te regelen.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Spambot hunter
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Invictus Bekijk Berichten
    een doktor die geen spullen meer heeft kan jouw wel helpen met jouw spullen dan
    sta je er altijd nog beter voor dan je buurman die niks kan bieden

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Er zijn verschillende koffers met verschillende inhoud op de markt. Een EHBO koffer voor een bedrijf moet in ieder geval aan een aantal eisen voldoen. Zoals al gezegd zou ik uitgaan van de standaard koffer en deze aanvullen met eigen artikelen. Daarnaast niet vergeten wat je gebruikt weer aan te vullen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/EHBO-koffer

Vergelijkbare onderwerpen

1. De eerste Communicatie SET! -> De Camping Koffer :D
    Door Communicator in forum Communicatie
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 29-07-13, 11:58
  2. De Gouden Standaard
    Door Johnny BravoNL in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 07-05-13, 18:09
  3. Reacties: 7
    Laatste Bericht: 19-12-12, 10:30