Ga naar inhoud
GENEGEERD

Utopia TV week 4 - Discussie, leermomenten, kritiek en analyse


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Gisteren was wel een leuke uitzending door het stemmen. Het is mij opgevallen dat Rienk vrijwel de enige is die recht door zee is. Hij heeft op Billy gestemd en dat ook met feiten toegelicht. Peter werd geslachtofferd zelfs door zijn "oude" maatjes, dus vrijwel iedereen heeft op hem gestemd. Wel belachelijk dat de kijker maar 3 stemmen krijgt en de mensen in Utopia dus 45 in totaal. De kijker heeft hiermee nauwelijks invloed op de stemming. Bovendien is Peter niet door de kijkers genomineerd.

 

Ze hebben er nu een Ruud ingezet en Laura. Het valt mij op dat ze tegen Ruud al eigenlijk heel veel meningen hebben, dus die zal er wel uitgaan. Voor mij mag eerst die Billy er uit.:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij mag eerst die Billy er uit.:(

 

:(

 

De beslissing is gevallen.

 

Ik ben voorlopig ff klaar met Utopia. Niet leuk meer. Vooral niet nu de energieslurpende huppelaar blijft.

Zit er ook nog een opgehemelde klaploper bij die geld wil gaan verbranden.

 

Denk niet dat Peter echte levenslessen gaat leren als hij er zo makkelijk uit kan stappen.

Met Lindy en haar eventuele terugkeer denk ik daar hetzelfde over, eenmalige kans, helaas, zelf uitgestapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:(

 

De beslissing is gevallen.

 

Ik ben voorlopig ff klaar met Utopia. Niet leuk meer. Vooral niet nu de energieslurpende huppelaar blijft.

Zit er ook nog een opgehemelde klaploper bij die geld wil gaan verbranden.

 

Denk niet dat Peter echte levenslessen gaat leren als hij er zo makkelijk uit kan stappen.

Met Lindy en haar eventuele terugkeer denk ik daar hetzelfde over, eenmalige kans, helaas, zelf uitgestapt.

 

Chips @Amber, ik moest nog kijken vanavond en vond het juist spannend worden.;) Balen dat ze niet voor Ruud (een vakman) hebben gekozen en er nu weer een nietsnut in zit. En die Billy .. jakkes, daar heb je helemaal gelijk in. En als ze iemand die zelf de handdoek heeft gegooid weer erin stoppen, dan zou ik dat triest vinden. Ik had wel alle respect voor haar dat ze nagenoeg in haar uppie de dieren heeft verzorgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Absoluut, Dat deed ze goed en netjes.

 

Sorry dat ik het voor je verklapte.

 

Hoe zit het met de rest ? Kijken jullie nog ?

 

Ah, geef niet. Ik kijk in principe naar het groepsproces, de bio oplossingen en hoe ze dingen bouwen. Dan zouden wij preppers er ook wat aan hebben na een wtshtf situatie.

 

Nu is iedereen zich ervan bewust en zien de deelnemers het meer als een spel. Gisteren wel gekeken en de stemming op TVis in principe vanavond, dus dan gaan Peter en Ruud zum hause.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die verkiezingen maken de boel kapot. Liever had ik gezien dat de groep grosso modo bij elkaar was gebleven. Ze zien maar hoe ze één worden met al die botsende karakters! Als er te veel weg lopen, kun je dat evt aanvullen met een groepje nieuwe.

 

Leuk lijkt mij als er op een andere plek (wellicht het perceel even verderop) een andere ploeg bezig is met hetzelfde, maar waarschijnlijk andere oplossingen kiest. Wat voor (leuke) confrontatie geeft het als je die twee ploegen na leegloop met elkaar in contact brengt?

 

:cool:

 

P.S.Ben nog net niet helemaal afgehaakt, want om de paar dagen bekijk ik http://www.sbsgemist.nl nog wel eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die verkiezingen maken de boel kapot. Liever had ik gezien dat de groep grosso modo bij elkaar was gebleven. Ze zien maar hoe ze één worden met al die botsende karakters! Als er te veel weg lopen, kun je dat evt aanvullen met een groepje nieuwe.

 

Leuk lijkt mij als er op een andere plek (wellicht het perceel even verderop) een andere ploeg bezig is met hetzelfde, maar waarschijnlijk andere oplossingen kiest. Wat voor (leuke) confrontatie geeft het als je die twee ploegen na leegloop met elkaar in contact brengt?

 

:cool:

 

P.S.Ben nog net niet helemaal afgehaakt, want om de paar dagen bekijk ik http://www.sbsgemist.nl nog wel eens.

 

Jij moet bij John de Mol gaan werken, goed idee.:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap het statement van Rienk de Zwerver ook wel, dat hij het geld wilde vernietigen. Geld en handel met de buitenwereld is eigenlijk waar het spel om draait. Eten is daarvan afgeleid.

 

Wat ik niet snap is dat er bij een aantal personen zoveel behoefte is aan sport. Ik zou zeggen: steek je armen eens uit de mouwen, en schep ook eens de stal leeg!

 

Bovendien snap ik niet dat ze karig eten. Voedzaam eten hoeft niet persé duur te zijn, maar daarmee zeg ik hier niets nieuws.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren weer gekeken en het lijkt erop dat ze een foute keuze hebben gemaakt Ruud eruit te zetten. Sommige hebben al spijt en men komt erachter dat ze teveel naar Paul en Hakim hebben geluisterd. Verder weer heleboel gejank en de dieren worden niet goed verzorgd dus kregen ze op hun kop van de boer.

 

Eigenlijk was Rienk voor mij wederom het meest oprecht. Hij gaf perfect aan waarom hij Ruud erbij wilde hebben (andere samenstelling van de groep en meer diversiteit om te bouwen), net als hij al tegen Billy heeft aangegeven waarom hij haar eruit wilde hebben. Het lijkt de enige te zijn die eerlijk voor zijn mening uitkomt. Wat mij verder opvalt is dat Jimmy (baret) met heel veel blabla is binnengekomen, maar dat hij nu al een paar dagen stil is. Waarschijnlijk door zijn nominatie. Het is dus even wachten totdat Peter eruit is en alles weer genormaliseerd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die boer mag wel strenger worden.

 

Het viel mij op dat Charlotte niet gewoon eerlijk tegen Isabelle durft te zeggen dat ze niet samen wil werken.

Is het nou zo moeilijk om dat eerlijk te zeggen ? Ik mag je niet en doe het liever met iemand anders, klaar.

 

Zelf zie ik trouwens liever Isabelle in de stal dan Charlotte. Want als je die dieren serieus neemt dan kom je voor ze op.

Dan stuur je mensen weg die drama en stampij maken dichtbij of zelfs in de stal en doe je er niet vrolijk aan mee.

 

En roken in de stal ? Zal wel door de regie ingefluisterd zijn ?

 

Hup Boer ! Haal je dieren terug en trap niet langer in die praatjes. Aanpakken die stadse loosers !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap het statement van Rienk de Zwerver ook wel, dat hij het geld wilde vernietigen. Geld en handel met de buitenwereld is eigenlijk waar het spel om draait. Eten is daarvan afgeleid.

 

Wat ik niet snap is dat er bij een aantal personen zoveel behoefte is aan sport. Ik zou zeggen: steek je armen eens uit de mouwen, en schep ook eens de stal leeg!

 

Bovendien snap ik niet dat ze karig eten. Voedzaam eten hoeft niet persé duur te zijn, maar daarmee zeg ik hier niets nieuws.

 

Iedereen kan bij het geld in de kluis. Misschien moet 1 persoon al het geld gewoon weghalen en ergens begraven. Niks vertellen natuurlijk en dan kijken wat er gebeurd. Ik verwed dat ze binnen 2 dagen in de survival modus zitten.:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die boer mag wel strenger worden.

 

Het viel mij op dat Charlotte niet gewoon eerlijk tegen Isabelle durft te zeggen dat ze niet samen wil werken.

Is het nou zo moeilijk om dat eerlijk te zeggen ? Ik mag je niet en doe het liever met iemand anders, klaar.

 

Zelf zie ik trouwens liever Isabelle in de stal dan Charlotte. Want als je die dieren serieus neemt dan kom je voor ze op.

Dan stuur je mensen weg die drama en stampij maken dichtbij of zelfs in de stal en doe je er niet vrolijk aan mee.

 

En roken in de stal ? Zal wel door de regie ingefluisterd zijn ?

 

Hup Boer ! Haal je dieren terug en trap niet langer in die praatjes. Aanpakken die stadse loosers !

 

Die Charlotte is net al Billy, alleen de jongere versie. Grote bek maar zelf niet recht door zee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de neiging om af te haken, maar wil de maand volmaken. Elke dag hetzelfde geneuzel en gelul. Ik begrijp niet hoe sommigen door de selectie zijn gekomen of waren er maar 15 gegadigden.:(

 

De Mol overweegt de live cams uit te zetten, omdat er anders al veel bekend is voordat de uitzending er is. Dat vond ik nog wel het belangrijkste nieuws van de dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...