Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nogmaals waterfilters


Aanbevolen berichten

He, een nieuw onderdeel!

Was net op zoek naar een plaatsje voor een linkje over DE heilige graal in preppersland;water filters,hier een site met alles over waterzuivering en de voor en nadelen van de verschillende systemen,als dit hier niet past,kan Admin het misschien ergens anders plaatsen.

 

http://www.globetrotter.nl/waterontsmetmethodes.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Als kind, dronk ik met mijn vriendjes, wel eens het water dat uit de hard stromende dakgoot van de schuur kwam als het regende. Op dat dak, gooide mijn moeder allerlei etensresten voor de vogels enzo, dat zag ik later, toen ik groot genoeg was om erop te klimmen. Er lagen kippenbotjes die al langere tijd gelegen hadden en natuurlijk de nodige rotte bladeren zooi.

Als kind brak ik ook wel eens de ijspegels af, die aan datzelfde dak hingen en die werden dan als een ijsje geconsumeerd. Nog niet eens zo lang geleden, heb ik regelmatig water gedronken dat van een watervalletje kwam in een door regenwater en smeltwater gevoed beekje in de Eifel. En tot slot, we zwommen verder veel in natuurwater en daarbij heb ik toch wel regelmatig een slok water binnengekregen. In geen van deze gevallen ben ik ook maar enigzins ziek geworden. Wanneer ik kijk naar dieren, die drinken ook gewoon in de natuur en worden daar ook niet ziek van. Natuurlijk ben ik me bewust van mogelijke gevaren van besmettingen in het water, maar toch zet dit me aan het nadenken. Is het niet zo dat we met zn allen veel te krampachtig doen hierover? Ik gooi maar eens de knuppel in het hoenderhok, omdat m.i de mensheid vroeger ook overeind bleef zonder geavanceerde peperdure waterfilters. Ben ook benieuwd naar andere ervaringen van mensen die wel gewoon gedronken hebben in de natuur. Persoonlijk geloof ik dat wij mensen ook meer aankunnen wanneer we ons lichaam daarin oefenen en dat we juist door al dat superhygienische gedoe, onze weerstand verliezen en daardoor afhankelijk worden van allerlei hulpmiddelen. Graag jullie mening, schiet hier maar op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als kind, dronk ik met mijn vriendjes, wel eens het water dat uit de hard stromende dakgoot van de schuur kwam als het regende. Op dat dak, gooide mijn moeder allerlei etensresten voor de vogels enzo, dat zag ik later, toen ik groot genoeg was om erop te klimmen. Er lagen kippenbotjes die al langere tijd gelegen hadden en natuurlijk de nodige rotte bladeren zooi.

Als kind brak ik ook wel eens de ijspegels af, die aan datzelfde dak hingen en die werden dan als een ijsje geconsumeerd. Nog niet eens zo lang geleden, heb ik regelmatig water gedronken dat van een watervalletje kwam in een door regenwater en smeltwater gevoed beekje in de Eifel. En tot slot, we zwommen verder veel in natuurwater en daarbij heb ik toch wel regelmatig een slok water binnengekregen. In geen van deze gevallen ben ik ook maar enigzins ziek geworden. Wanneer ik kijk naar dieren, die drinken ook gewoon in de natuur en worden daar ook niet ziek van. Natuurlijk ben ik me bewust van mogelijke gevaren van besmettingen in het water, maar toch zet dit me aan het nadenken. Is het niet zo dat we met zn allen veel te krampachtig doen hierover? Ik gooi maar eens de knuppel in het hoenderhok, omdat m.i de mensheid vroeger ook overeind bleef zonder geavanceerde peperdure waterfilters. Ben ook benieuwd naar andere ervaringen van mensen die wel gewoon gedronken hebben in de natuur. Persoonlijk geloof ik dat wij mensen ook meer aankunnen wanneer we ons lichaam daarin oefenen en dat we juist door al dat superhygienische gedoe, onze weerstand verliezen en daardoor afhankelijk worden van allerlei hulpmiddelen. Graag jullie mening, schiet hier maar op.

 

Één van de redenen dat er steeds meer astma en eczeem is......is dat we te schoon zijn. En teveel margarine, dat is helemaal niet goed voor ons.

Mensen in derde wereld landen hebben een enorme resistentie voor rare beestjes in het water en voedsel, maar we weten allemaal tegen welke prijs; er vallen bosjes mensen ten prooi aan cholera en andere bacteriën, toxinen, amoeben, parasieten en andere griezelige beestjes. Survival of the fittest.

Heb in Egypte uit de kraan gedronken, dus drie dagen aan de dunne. De lokale bevolking kan dat gewoon. Het ligt ook aan je eigen darm flora, en ja, die kun je zelf'trainen' en'samenstellen'...hoe matiger de hygiëne, hoe beter voor de variëteit van micro organismen.

Illustratief is dat in Amerika, de gebieden met de hoogste antibiotica consumptie, ook de meeste dikkerds en diabeten wonen....we denken dat dit komt, door dat de goede bacteriën zijn uitgeschakeld in de jeugd. Inmiddels doen de dokters POEPTRANSPLANTATIES, capsules gevuld met gezonde poep en variatie aan bacteriën, om de darmen van de dikke diabeten weer te herbevolken.

Maw, en beetje vies is prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gezond en sterk lichaam kan heel wat hebben, Ik heb het al een keer gehad dat iedereen voedselvergiftiging had behalve ik. We hebben inderdaad een over schone maarschappij daar worden we gevoelige kastplantjes. Vroeger was dit niet maar toen gingen er ook weer veel mensen jong dood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gezond en sterk lichaam kan heel wat hebben, Ik heb het al een keer gehad dat iedereen voedselvergiftiging had behalve ik. We hebben inderdaad een over schone maarschappij daar worden we gevoelige kastplantjes. Vroeger was dit niet maar toen gingen er ook weer veel mensen jong dood.

 

Survival of the dirtiest.....teveel schoon is belachelijk. Ik ging uren wandelen in de duinen, nooit water mee want er zijn overal water poelen dus nooit dorst, nooit last van gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Als er voedselschaarste ontstaat en je drinkt besmet water, dan kan het zijn dat de shit die tegen de fan aankomt van jezelf is. Niet erg gunstig onder die omstandigheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik kan wel zeggen dat jullie mijn idee bevestigen! Had er natuurlijk al studie's over gelezen, maar om het van de praktijkmensen te horen is toch altijd fijn!

KS, goed dat je margarine noemt in je antwoord. Dat spul is mi puur vergif en had nooit uitgevonden mogen worden.:mad:

Als je bedenkt dat het ontdekt is als een middel om vee sneller vet te mesten, maar dat die het niet wilde eten, zegt dat genoeg. Persoonlijk ben ik een groot voorstander van roomboter en natuurlijke olieen en vetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Frank,helemaal met je eens,en als kind ook wel eens een weekje doodziek geweest door het drinken van 'koeiendrinkwater',heb een maand door donker Afrika getrokken,zonder waterfilter,zonder water te koken,alleen met zo'n busje chemische waterontsmettingsdruppels,niet ziek geweest,alleen moet je wel een beetje je gezond verstand gebruiken als je je water in slaat.

Het gaat me ook niet over of men wel of niet die,mijns inziens,soms overdreven maatregelen treft maar over het valse veiligheids gevoel wat de doorsnee consument door die commerciële waterfilters verkopers aangepraat is,als ik hier die verhalen leest,zou je bijna denken dat overleven na SHTF en zelfs nu, bij een weekje survivallen in de Ardennen,bijna onmogelijk is zonder waterfilter XXX,nu met extra zilveroxide filter blablabla etc.

En dat terwijl als je je een beetje gaat verdiepen in die dingen,ze nu toch ook niet echt het ei van Columbus zijn en de bescherming ook maar iets van 80% is .

Dat is ook waar een groot deel van de prepper op stuk zal lopen,die vertrouwen liever op de door handige commerciële jongens aangepraatte onmisbare gadges als op hun gezond verstand,wat trouwens wel te verklaren is door het ontbreken hier van door een moderne urban opvoeding en een leven,waarbij alle praktische ervaring bestaat uit dat eerder genoemde weekje Ardennen .Angst met onwetendheid is altijd een goed commercieel recept gebleken,getuige ook de enorme toename van verkoop site's met 'must have'artikelen,waar vooral duur,fancy en net niet of juist helemaal niet professioneel materiaal word verkocht

Ik zal wel niet veel vrienden maken met dit verhaaltje maar dat is zoals ik het zie;De best lopende onderwerpen hier zijn de item's over de rambomessen,waar men blijkbaar niet over uitgepraat raakt, de blikjes sardientjes in de aanbieding,gevolg door items over water filters,dan de onzin items over blikken water die dertig jaar houdbaar zijn en bananenplanten die je leven kunnen redden als zuurstof leveranciers.De onnozelheid blijkt ook veelal uit de populariteit van een item waarin iemand verteld over het ultime preppen door z'n flatje warm te stoken met z'n zibro camin petroleum kacheltje en het koken op een petroleum stelletje waarin gesteld wordt dat dit soort leven zo'n beetje het hoogst haalbare ideaal is,terwijl het bij mij meer het beeld op roept van een stumper die z'n energie nota niet betaald heeft.

Men is hier , oh zo bang voor "Rechtse Rambo's met pistolen"als er voorzichtig geopperd wordt dat in SHTF situaties je met een zakmes aan een stok gebonden ook niet echt ver komt,dat geef niet,maar het is wel het ontlopen van de realiteit.

Ik ben hier een klein maandje geleden per ongeluk terecht gekomen zonder te weten dat ik blijkbaar al jaren 'prepper' ben en heb wat opgestoken over scenario's,prepper termen,beste vorm van wat financiële reserves en heb wat leuke linkjes gevonden.

Heb vervolgens enthousiast wat ervaringen gedeeld,waarbij me meer en meer op begon te vallen dat de meeste vrij star beeld van het hele gebeuren hebben,het vooral gezellig willen houden en liever niet met hun neus op de feiten worden gedrukt,nogmaals,daar is niets mis mee,maar echt realistisch is het allemaal niet.

Voel langzaam maar zeker naderen dat het weer eens tijd wordt om weer verder te trekken door het WWW land,op zoek naar "boekenwijsheid"als aanvulling voor m'n praktische kennis,ik ben niet geschikt voor een communety;te eigenwijs, te eigengereid en teveel geen kudde dier om me neer te leggen bij geldende ziens-en denk-wijzes op een verder heel lezenswaardig forum als dit,zonder op den duur op een cynische en voor de meeste mensen,onplezierige wijze te gaan reageren.

 

Succes,en wie weet waar,tot ziens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Zwellever, Dat is nogal een verhaal. Maar juist de wijze waarop je hier stelling neemt, maakt dat ik nieuwsgierig wordt naar hoe jij dan tegen deze zaken aankijkt. Persoonlijk heb ik de indruk dat iedereen probeert om zoveel mogelijk voorbereid te zijn, ieder op zijn of haar eigen manier. juist omdat niemand kan vertellen wat er aan calamiteiten zal komen, is het nogal een toer om op de ideale wijze voorbereid te zijn, hetgeen dan m.i ook onmogelijk is. De stelling zo licht als mogelijk en zo zwaar als nodig is hier passend denk ik.

Indien de postings niet aansluiten bij jouw interesses, wacht ik met spanning af wat jij verder te posten hebt,iedere aanvulling is natuurlijk welkom w.m.b

Mocht je verder trekken, dan goede reis en wellicht tot trefs elders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aardig stukje zelfreflectie Zwellever.

 

Ik deel je mening. Het merendeel van de fora waar ik deel van uit maakte eindigde ik meer als "lurker" dan dat ik verder bijdroeg. Ik had op een gegeven moment de fut niet meer om nog te reageren op bepaalde topics. Ik zie dat hier niet anders. Ik kijk elke dag wel even, maar reageren? Weinig. Misschien een te grote "loner" in dat opzicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed verhaal zwellever!

 

Vergeet niet dat mensen maar kleine stapjes kunnen/willen maken.

Als je tegen mensen begint, die nog helemaal niet met preppen en dus dat soort scenarios bezig zijn, over hoe wij denken dat het zal/kan worden?

Dan haken ze af, je bent doomdenker, wapen gek enz. Dus dat zal een van de redenen zijn dat veel van ons zich 'inhouden':cool:

 

Je moet ook niet te snel te hard oordelen, hoe lang ben jij hier mee bezig, hoe lang veel mensen hier op het forum?

Mischien ben jij ook al eens in Johannisburg geweest, s'avonds uit de taxi gestapt in een niet blanke/betrouwbare wijk, dan hoeft niemand je meer uit te leggen dat je de dreiging letterlijk fysiek voelt alleen al door de blikken die je krijgt. Als je zoiets al eens hebt meegemaakt ben je lichtjaren verder in bewustwording van de reele risicos en bedreigingen waar de meeste zich gewoon niet een voorstelling van kunnen maken.

Geef ze de kans om te leren, beter nog help ze langzaam op weg, wie weet ga je er nog zelf ooit vruchten van plukken?

Laat ze door de fases heengaan, waar jij, denk ik, ook doorheen hebt moeten gaan?

 

On topic, natuurlijk veel waarheid over de overbodigheid om hier alles extreem te willen fliteren.

Vaak zijn die filters ook bedoeld voor derde wereld landen en reizen, of gebieden waar rampen plaats vinden Haiti bv.

Ik hoef toch niet te vertellen/ uit te leggen dat het dan een iets andere situatie is?

 

Paar Opmerkingen:

Als het 'minder' gaat kun je ziek worden of een teamlid, of familie enz. Eigenlijk niet goed veroorloven, in de overlevings mode is dit zeer onwenselijk dus daar nu in investeren, betrouwbaar water, lijkt me zinnig.

Als het 'minder' gaat en uit de hand loopt dan zullen er uitieindelijk nogal wat mensen 'omvallen' als dat niet meer opgeruimd wordt dan wil je niet weten weten hoe snel de nu nog betrouwbare waterbronnen niet meer normaal te gebruiken zijn. Zelfs vers regenwater moet je enorm uitkijken overal zitten vliegen en dus is je dak regengoot, zeiltje enz heel snel ook besmet.

Over al je drinkwater koken is al vaakgenoeg aangegeven wat de nadelen zijn?

Kijk naar de huidige probleemgebieden en hoe snel een gezonde situatie mede door drinkwater problemen enorm uit de hand loopt.

 

Ik zal toch heel lang op grondwater terugvallen, maar ook daar: waarom enig risico nemen als je nu voor 0,006 euro per liter, katadyn pocked 300 euro 50000 liter, hoeft te investeren?

Zelfs als je de capaciteit voor de helft neemt dan is dit niet veel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee Kans, dat is zeker niet veel omgerekend! En dat jij hem hebt vind ik een verstandige keuze. Maar mijn stelling was meer gericht op de vraag hoe komt het dat? Nou, zoals ik dus al vermoedde, ons lichaam kan meer aan dan we vaak verwachten en zolang situaties ( inschatbaar) redelijk veilig zijn, kan er blijkbaar veel gedronken worden. Sluit dus zeker niet uit dat je een filter ooit nodig zult kunnen hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Frank,

 

Ik dacht wel dat wij het eens waren, en reactie was ook niet echt aan jou gericht, sorrie:rolleyes:

Maar dat is wel een leuk onderwerp ons lichaam kan waarschijnlijk veel meer dan we beseffen of nu benutten.

Het voorbeeld van de diaree is een goeie, als je daar een paar jaar bent kun je daar of wel gewoon tegen of je legt het loodje?

en over de belachelijk overdreven ontsmettingsdrang en de bijbehorende afbraak van het imuun systeem is al veel geschreven.

Als ik zie wat mijn dochters allemaal in hun mond stoppen dan denk ik wel eens waarom doen we nou eigenlijk de afwas nog?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als kind, dronk ik met mijn vriendjes, wel eens het water dat uit de hard stromende dakgoot van de schuur kwam als het regende. Op dat dak, gooide mijn moeder allerlei etensresten voor de vogels enzo, dat zag ik later, toen ik groot genoeg was om erop te klimmen. Er lagen kippenbotjes die al langere tijd gelegen hadden en natuurlijk de nodige rotte bladeren zooi.

Als kind brak ik ook wel eens de ijspegels af, die aan datzelfde dak hingen en die werden dan als een ijsje geconsumeerd. Nog niet eens zo lang geleden, heb ik regelmatig water gedronken dat van een watervalletje kwam in een door regenwater en smeltwater gevoed beekje in de Eifel. En tot slot, we zwommen verder veel in natuurwater en daarbij heb ik toch wel regelmatig een slok water binnengekregen. In geen van deze gevallen ben ik ook maar enigzins ziek geworden. Wanneer ik kijk naar dieren, die drinken ook gewoon in de natuur en worden daar ook niet ziek van. Natuurlijk ben ik me bewust van mogelijke gevaren van besmettingen in het water, maar toch zet dit me aan het nadenken. Is het niet zo dat we met zn allen veel te krampachtig doen hierover? Ik gooi maar eens de knuppel in het hoenderhok, omdat m.i de mensheid vroeger ook overeind bleef zonder geavanceerde peperdure waterfilters. Ben ook benieuwd naar andere ervaringen van mensen die wel gewoon gedronken hebben in de natuur. Persoonlijk geloof ik dat wij mensen ook meer aankunnen wanneer we ons lichaam daarin oefenen en dat we juist door al dat superhygienische gedoe, onze weerstand verliezen en daardoor afhankelijk worden van allerlei hulpmiddelen. Graag jullie mening, schiet hier maar op.

 

Ik deed dat vroeger ook, wij gingen zwemmen in vijvers, dronken regenwater. Maar een verschil tussen toen en nu is de uitwaseming en deponering van chemicaliën. En dat maakt het toch iets te risicovol om zomaar te doen als in het verleden. Tot mijn spijt zijn deze tijden voorbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm er drijven geen lijken in de Ganges. Hindoes verbranden hun overledenen. En drinken van de Ganges? Ben jij ooit in India geweest?

 

Klopt mensen cremeren hun doden in de open lucht, op de oever van de rivier.

Maar wat overblijft wordt in het water gegooid.

Degene die geen geld hebben om hout voor een crematie te kopen gooien de lichamen direct in de rivier.

Verder wordt er alle afval ingegooid (dode beesten, ontlasting...)

Dit leerde ik al op school.

 

Bekijk het filmpje. (Niet voor tere zieltjes)

er staan tientallen filmpjes hierover op YT.

 

 

Ik zag ooit een Engelse docu over India, en de Ganges.

De reporter vond het allemaal reuze interessant, dat baden in, en drinken van het vervuilde water.

Je kan er allerlei ziekten en parasieten oplopen, welke zich dan verder ontwikkelen in je lichaam.

(Was degene bij wie een dokter een worm van 13 cm uit zijn oog haalde ook niet een Indiër?)

Hij werd dus ook gedoopt, en dronk van het vuile water.

Hij vond het wel lachen toen hij ziek werd door een parasiet in zijn darmen.

Ik heb er ook heeel hard om moeten lachen :D

 

Of ik ooit in India geweest ben?

You got to be kidding!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwellever; ik moet toch even antwoorden op die lap tekst die je geschreven hebt. Ik vind het jammer dat je zo 'aanvalt' op de naïviteit die sommige mensen hier hebben, en daarbij ook enkele topics specifiek noemt. Zelf ben ik ook een beginner en me er wel degelijk van bewust dat ik hele onnozele dingen kan zeggen waarbij anderen hun wenkbrauwen fronsen. Ja, omdat ik er nog maar net mee bezig ben en het allemaal nieuw is. Maar het leuke aan dit forum is juist, dat dat hier kan en dat er dan 'experts' of 'gevorderden' zijn die je geduldig antwoord geven of uitleggen hoe het zit. En ook al leren diegenen hier (misschien) niet zoveel meer, ze kunnen wel beginnende preppers op weg helpen en ervaringen uitwisselen etc. Dat is waardevol!

Zo. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Frank,helemaal met je eens,en als kind ook wel eens een weekje doodziek geweest door het drinken van 'koeiendrinkwater',heb een maand door donker Afrika getrokken,zonder waterfilter,zonder water te koken,alleen met zo'n busje chemische waterontsmettingsdruppels,niet ziek geweest,alleen moet je wel een beetje je gezond verstand gebruiken als je je water in slaat.

Het gaat me ook niet over of men wel of niet die,mijns inziens,soms overdreven maatregelen treft maar over het valse veiligheids gevoel wat de doorsnee consument door die commerciële waterfilters verkopers aangepraat is,als ik hier die verhalen leest,zou je bijna denken dat overleven na SHTF en zelfs nu, bij een weekje survivallen in de Ardennen,bijna onmogelijk is zonder waterfilter XXX,nu met extra zilveroxide filter blablabla etc.

En dat terwijl als je je een beetje gaat verdiepen in die dingen,ze nu toch ook niet echt het ei van Columbus zijn en de bescherming ook maar iets van 80% is .

Dat is ook waar een groot deel van de prepper op stuk zal lopen,die vertrouwen liever op de door handige commerciële jongens aangepraatte onmisbare gadges als op hun gezond verstand,wat trouwens wel te verklaren is door het ontbreken hier van door een moderne urban opvoeding en een leven,waarbij alle praktische ervaring bestaat uit dat eerder genoemde weekje Ardennen .Angst met onwetendheid is altijd een goed commercieel recept gebleken,getuige ook de enorme toename van verkoop site's met 'must have'artikelen,waar vooral duur,fancy en net niet of juist helemaal niet professioneel materiaal word verkocht

Ik zal wel niet veel vrienden maken met dit verhaaltje maar dat is zoals ik het zie;De best lopende onderwerpen hier zijn de item's over de rambomessen,waar men blijkbaar niet over uitgepraat raakt, de blikjes sardientjes in de aanbieding,gevolg door items over water filters,dan de onzin items over blikken water die dertig jaar houdbaar zijn en bananenplanten die je leven kunnen redden als zuurstof leveranciers.De onnozelheid blijkt ook veelal uit de populariteit van een item waarin iemand verteld over het ultime preppen door z'n flatje warm te stoken met z'n zibro camin petroleum kacheltje en het koken op een petroleum stelletje waarin gesteld wordt dat dit soort leven zo'n beetje het hoogst haalbare ideaal is,terwijl het bij mij meer het beeld op roept van een stumper die z'n energie nota niet betaald heeft.

Men is hier , oh zo bang voor "Rechtse Rambo's met pistolen"als er voorzichtig geopperd wordt dat in SHTF situaties je met een zakmes aan een stok gebonden ook niet echt ver komt,dat geef niet,maar het is wel het ontlopen van de realiteit.

Ik ben hier een klein maandje geleden per ongeluk terecht gekomen zonder te weten dat ik blijkbaar al jaren 'prepper' ben en heb wat opgestoken over scenario's,prepper termen,beste vorm van wat financiële reserves en heb wat leuke linkjes gevonden.

Heb vervolgens enthousiast wat ervaringen gedeeld,waarbij me meer en meer op begon te vallen dat de meeste vrij star beeld van het hele gebeuren hebben,het vooral gezellig willen houden en liever niet met hun neus op de feiten worden gedrukt,nogmaals,daar is niets mis mee,maar echt realistisch is het allemaal niet.

Voel langzaam maar zeker naderen dat het weer eens tijd wordt om weer verder te trekken door het WWW land,op zoek naar "boekenwijsheid"als aanvulling voor m'n praktische kennis,ik ben niet geschikt voor een communety;te eigenwijs, te eigengereid en teveel geen kudde dier om me neer te leggen bij geldende ziens-en denk-wijzes op een verder heel lezenswaardig forum als dit,zonder op den duur op een cynische en voor de meeste mensen,onplezierige wijze te gaan reageren.

 

Succes,en wie weet waar,tot ziens.

 

goh wat een verhaal,

 

je hebt het blijkbaar al helemaal voor elkaar voor jezelf nou prima toch??

dat is je heus wel gegunt hoor.

snap alleen niet waarom je zo af moet geven op andere mensen hier??

mensen reageren positief op je tirade, nou ik ga dat niet doen want ik ben het totaal niet met je eens.

de mensen hier doen allemaal hun best om er iets van te maken voor hunzelf en/of familie.

 

iedereen prept op zijn eigen manier, iedereen die prept op een manier die voor zijn/haar uitkomt.

-iemand die in een flatje woont kan geen rookkanaal aanleggen voor een openhaard(moet ie dan maar doodvriezen als de verwarming uitvalt?)

dan kan ik zo,n kacheltje wel aanraden inderdaad.

dat iemand dat stelt als het hoogst haalbare ideaal heb ik er niet aan kunnen ontdekken, maar je zult moeten toegeven veel andere opties zijn er niet in een flatje nietwaar??

en er zullen straks heel veel stumpers zijn die hun rekeningen niet meer kunnen betalen(dat is waarom we preppen immers??)

 

-mensen kunnen al eeuwenlang in de natuur overleven, alleen na de industrieele revolutie is de kringloop van de natuur beschadigd geraakt en dus ook het water niet altijd meer evengoed.

een goede waterfilter kan dus wel degelijk bijdragen aan de gezondheid van je lichaam, niet iedereen is hetzelfde zwellever sommige mensen zijn 3 keer ziek per winter andere mensen worden eens in de 30 jaar ziek. waar jouw lichaam prima tegen zulk water kan kan een ander wel diezelfde avond over de grond kronkelen van de buikpijn.

 

-wie raakt er niet uitgesproken over rambomessen dan?? het is in het messentopics in maximaal 6 reacties ter sprake gekomen en nu gaat het inmiddels over de diverse staal soorten.

als het je niet bevalt kom dan zelf met een idee voor een goed mes.

 

-voedsel is een prepitem, blikvoer is dat dus ook, als de sardientjes in de aanbieding zijn dan weten de mensen dat, het is in het aanbiedingentopic toch?? als het je irriteert lees het dan niet, wat zal het jou dan storen??

jij vind het onzin-items nou lees het dan niet als je je er zo aan irriteert(dokter als ik hier duw doet het daar pijn, nou voorlopig maar niet meer hier duwen dan dan stopt het vanzelf met pijn doen daar).

 

-als jij wapens wil bespreken moet je dat vooral doen, ik zou niet weten wat dat toevoegt aan dit forum, veel mensen op dit forum zullen heus wel zo hun maatregelen hebben genomen op dat vlak.

alleen het domste wat je kunt doen is je hele hebben en houwen uitgebreid bespreken, terwijl daar helemaal geen noodzaak voor is.

iedereen weet heus wel dat wanneer ergens tekorten zijn mensen in paniek raken en gekke dingen gaan doen, en dat je dus als prepper zijnde moet zorgen dat ze niet in je huis/tuin kunnen komen omdat de politie op dat moment niet overal tegelijk kan zijn.

moet dat met zoveel woorden gebracht worden?? een goed verstaander heeft maar een half woord nodig om te handelen, een slecht verstaander ook, en die zal volkomen buiten proporties handelen

(dat zie je toch dagelijks in de politiek gebeuren??, ze zitten er niet voor de rechtvaardige waarheid en eerlijke puurheid nee ze zitten er voor zichzelf en hun toekomstige baantjes).

 

wij zijn geen rechtse pistoolzwaaiende idioten en wij zijn geen extremistische met messen tussen de tanden, zwaard aan de gordel en handboog op de rug gebonden mad max krijgers.

wij zijn gewone normale burgers die preppen voor een onzekere toekomst, waarin niks meer gegarandeerd is en alles wat opgebouwd was door onze ouders en voorouders allemaal in no-time naar de kloten is geholpen.

vrijwel iedereen in de westerse wereld is straks al zijn zekerheden kwijt.

 

dat is waarom iedereen hier zijn best doet om het hoofd boven water te houden voor eventueele toekomstige crisis.

zodra je je gaat ergeren aan mensen om hun gezellige kneuterigheid of meningen tja dan ben ik inderdaad bang dat dit niks voor jou is.

maargoed dat moet je maar voor jezelf uitmaken.

 

heel veel succes daarmee.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...