Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] www.paracordshop.nl


Omron

Aanbevolen berichten

Rieview van http://www.paracordshop.nl

 

Ik ben afgelopen weekend weer op "koopjesjacht" geweest. Ik had enige tijd geleden bij de prepshop een Morakniv Bushcraft Black gekocht. En zoals voor velen hier is mijn motto ook "1 is geen 2 is 1". Ik wilde er dus nog een hebben.

Op Marktplaats zag ik een advertentie voor een zelfde mes, voor een erg mooie prijs. Ik heb contact opgenomen met Nigel de verkoper. Ik wilde het mes graag afhalen en dat was mogelijk.

 

Nigel gaf via de mail dat hij bij voorkeur de betaling digitaal wou ontvangen. Dat mocht vooraf of ter plekke. Nou leek vooraf mij niet echt een optie, dus dan maar ter plekke. Ik vond het op zich wel een vreemd verzoek.

Het komt niet vaak voor dat een verkoper die via Marktplaats verkoopt, bij het afhalen van een product, de voorkeur geeft aan een digitale betaling. Maar goed ik ben dol op een goed mes.

 

Op zondagmiddag ben ik naar Utrecht gereden. Bij het adres aangekomen kon ik geen bel vinden. Dat was op zich geen probleem want achter de voordeur zat een hond die meteen begon te blaffen. De deur werd opengedaan door een aardige en spontane jongeman die zich voorstelde als Nigel. Na een hand was de eerste vraag " niet allergisch of bang?" doelend op de prachtige Mechelse herder die nog steeds een beetje aan het blaffen was. Nee hoor niet allergisch ook niet bang. De Hond werd naar de keuken gestuurd.

 

Ik kreeg een stoel aangeboden. Vervolgens pakte Nigel het mes uit een kast. Een prachtige nieuwe Mora. In de kast stonden en lagen nog meer Mora messen. verder stonden er op allerlei planken en kasten in de kamer allemaal rollen met paracord Op mijn vraag “wat heb je nog meer?” pakte Nigel een doos, met daarin nog een aantal Mora messen. Het eerste mes dat hij uit de doos pakte was een Morakniv Fishing Classic 54. Ik gaf aan dat ik al een exemplaar van dit model had.

Nigel gaf daarop aan dat dit mes niet zo makkelijk in Nederland te verkrijgen was. Ik vertelde hem dat ik dit mes had gekocht via een persoon die ook een website had. En verder ook nog allerlei bushcraft spulletjes verkocht op een survivalweekend dat ik eens samen met mijn zoons had bezocht.

 

Nigel was wel benieuwd naar de persoon achter de website. Ik kon het me de naam van de website niet meer goed voor de geest halen. Uiteindelijk met wat suggesties van Nigel kwamen we op de naam van de grote concurrent van Nigel. Nigel gaf n.l. aan een eigen bedrijf te hebben. Hij vertelde samen met een andere persoon een aantal websites te runnen waaronder http://www.paracordshop.nl en http://www.moraknives.nl.

Omdat ze een met hun bedrijf een ander koers gingen varen, werd nu een deel van de voorraad goedkooper van de hand gedaan. Het gesprek kwam natuurlijk ook op paracord. En ik vertelde Nigel dat ik ooit een monkeyfist had proberen te maken. Dat was jammerlijk mislukt. Nigel had er nog wel een aantal liggen. Hij greep een plasticdoos van een "werkbank " die langs de wand van zijn kamer stond. In de doos zaten allemaal monkeyfists.

Of ik er even een uit wilde zoeken. Nou dat wilde ik wel. Ze waren nog niet helemaal af, maar dat werd ter plekke even opgelost.

Na een minuut of 5 had ik een prachtige monkeyfist sleutelhanger.

Ondertussen ging het gesprek over messen, bushcraft, outdooractiviteiten en handel. Allemaal zaken die onze gemeenschappelijke interesse bleken te hebben.

 

Op een gegeven moment ging het over het type wetsteen dat ik had, Nigel bleek de zelfde te hebben, en ze natuurlijk ook te verkopen.

Toen ik vertelde dat ik ook wel eens wat had gezien over Japanse waterstenen, liep Nigel weer naar zijn werkbank. Daar pakte hij een voorwerp af, dat in noppenfolie was gewikkeld. Het bleek een kleine versie van een Japanse watersteen te zijn. Hij legde die voor mij op de tafel. Het was een product dat hij binnenkort zou gaan verkopen op zijn website. Die mocht ik mee nemen op een voorwaarde dat ik reclame voor hem zou gaan maken. Voor wat hoort wat, leek mij geen slechte deal. :cool:

 

Maar dat is maar een deel van de rede dat ik dit stukje schrijf. De titel geeft aan dat dit een review zou moeten zijn over de paracordshop.nl. Nou heb ik geen meter paracord gekocht. Ik heb ook niets in een webshop gekocht. Dit is eigenlijk een review over de ondernemer achter de webshop.

Nigel kwam, in de ongeveer 45 min dat mijn bezoek bij hem duurde, op mij over als een enthousiaste, gedreven en integere jonge ondernemer. Die net dat stukje extra zorg en service levert dat vroeger in bij voorbeeld een buurtwinkel zo gewoon was.

Je kocht vroeger niet alleen het product maar ook een stukje service en betrokkenheid. Vroeger kocht je b.v. een fiets bij een fietsenmaker (en niet bij de Gamma of de Halfords), en dan wist je dat je niet alleen een fiets kocht maar ook een stuk service en betrokkenheid bij het product.

Ik ben natuurlijk wel even gaan kijken op de website van Nigel en zijn zakenpartner. Wat opvalt, is dat je op erg veel manieren kunt betalen, altijd fijn. :)

 

Maar onder het kopje “over ons” staat waar de onderneming van Nigel en David (de zakenpartner) voor staat. Betrokkenheid, transparantie en servicegerichtheid zijn daarbij sleutelwoorden. Nigel laat dat ook in persoonlijk contact zien. En dat is erg prettig.

 

Bij thuiskomst bleek dat Nigel mij, terwijl ik onderweg was, nog een mail had gestuurd met daarin nog een advies over het mes.

Dat is wat ik nou bedoel met betrokkenheid bij je product en je klanten.

 

DSC_0180.jpg.f89fc8c0c72a0df2f9d8439d26b9fd79.jpg

 

 

DSC_0193.jpg.1aff403d83d4cc21afb0097bf2c0bd41.jpg

 

 

DSC_0202-2-.jpg.d534c5a46366b402e5c91ebb334ed91c.jpg

 

 

DSC_0201.jpg.13747d3c208bf4130a7fea3eed261a2c.jpg

 

 

DSC_0203.jpg.c67a6a167a57f44e48bdda2168bede33.jpg

 

 

Waarschijnlijk ga ik binnenkort paracord bestellen en schrijf ik een review over het bestelproces en de service.

Tot zo ver....

 

 

 

 

P.S.

Ik moet ook nog een mooi project (mes) vinden om de wetsteen mee te gaan testen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@Omron, lijkt me een prima en eerlijk verhaal. Mijn voorkeur gaat altijd uit naar kleine ondernemers, ook als ze iets duurder zijn dan vaak grotere concurrenten. Service, advies en garantie moet je eigenlijk bij de prijs optellen.

 

Al gaan de meesten stomweg voor de laagste verkoopprijs.

 

 

Ben ik helemaal met je eens:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Omron, lijkt me een prima en eerlijk verhaal. Mijn voorkeur gaat altijd uit naar kleine ondernemers, ook als ze iets duurder zijn dan vaak grotere concurrenten. Service, advies en garantie moet je eigenlijk bij de prijs optellen.

 

Al gaan de meesten stomweg voor de laagste verkoopprijs.

 

Daarom koop ik liever spullen bij kleine ondernemers, dan grote webshops.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Omron, lijkt me een prima en eerlijk verhaal. Mijn voorkeur gaat altijd uit naar kleine ondernemers, ook als ze iets duurder zijn dan vaak grotere concurrenten. Service, advies en garantie moet je eigenlijk bij de prijs optellen.

 

Al gaan de meesten stomweg voor de laagste verkoopprijs.

Het is vaak een afweging en ik koop ook liever lokaal en bij een kleinere handelaar dan bij grotere ketens.

Service is tijdens de aankoop betaalbaar, achteraf soms onbetaalbaar:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

had al een tijdje terug bij www.paracordshop.nl een aantal koorden besteld en zoals gezegt is de levering , betaling ,service op en top te noemen tevens hebben ze vaak aanbiedingen van materiaal wat slecht loopt wegens kleur of wat voor reden dan ook, maar dat is (vind ik) geen probleem om knopen uit te proberen hier een paar van mijn freubels en alle bijkomende materialen zijn hier ook ruim aanwezig (buckle ,tools enz) ik heb geen negatieve dingen kunnen vinden.

 

Deze is gemaakt van restanten koord.

 

P1060851.jpg.665474e2be813e01016a07c8993e7db2.jpg

 

Backbone variant

 

P1060856.jpg.15bf041d8766c562815758ea04af1527.jpg

 

P1060860.jpg.a66483d227f6cfec20d406676ff5f255.jpg

 

de knopen en de varianten heb ik hier vandaan

 

Hamster.

Link naar reactie
Delen op andere sites

had al een tijdje terug bij www.paracordshop.nl een aantal koorden besteld en zoals gezegt is de levering , betaling ,service op en top te noemen tevens hebben ze vaak aanbiedingen van materiaal wat slecht loopt wegens kleur of wat voor reden dan ook, maar dat is (vind ik) geen probleem om knopen uit te proberen hier een paar van mijn freubels en alle bijkomende materialen zijn hier ook ruim aanwezig (buckle ,tools enz) ik heb geen negatieve dingen kunnen vinden.

 

 

de knopen en de varianten heb ik hier vandaan

 

Hamster.

 

Ik heb ook al eens bij deze site besteld. Er was een foutje gemaakt in de levering. Dit werd snel en netjes opgelost. Wij zijn zeer tevreden over deze ondernemers.

@hamster dank je voor de link. Deze site had ik nog niet gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Onlangs een bestelling gedaan en een dag later was de bestelling binnen. Communicatie was ook uitstekend. Paracord ziet er netjes uit. Strak en egale kleur.

+1 voor Paracordshop.nl

 

Ben begonnen met survival armbanden. Deze zijn vrij eenvoudig te maken. Ik heb alleen wat moeite om de armband op de juiste lengte te krijgen als ik een sluiting gebruik. Maar dat is een kwastie van meer meten en opnieuw maken en opschrijven.

Mijn volgende project word een armband voor mijn kinderen. Misschien met een sluiting met fluitje en iig een plaatje met naam en onze tel.nrs oid.

Wat zeker nog een keer gaat komen is een hangmat!

 

Hier een site met wat je allemaal met paracord kan doen

http://www.scribd.com/doc/87588319/A-Long-Term-Survival-Guide-101-Uses-for-Paracord

 

Iemand nog tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verkoper Nigel heeft op marktplaats.nl nog een aantal messen waaronder de Mora Bushcraft Triflex voor naar mijn idee redelijke prijs.

http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/militaria-algemeen/m767260340-mora-bushcraft-triflex-outdoormes-survivalmes.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

 

Omron e.a.

 

De triflex heb ik ook, en kan ik niet aanraden.

Het is gelamineerd koolstofstaal en gaat vrij makkelijk roesten en vlekken.

Hou het gewoon op de roestvrij stalen versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...