Ga naar inhoud
GENEGEERD

Utopia TV maand september - Discussie, leermomenten, kritiek en analyse.


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 188
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gisteren weer gekeken en wederom een hoop gejank. De één heeft het koud en de ander heimwee. Ze zijn bezig met de BIO markt op te zetten om geld binnen te sleuren. Wat ik merk is dat het geld rap naar beneden gaat. Een bio kaas van een kilo vragen ze grof geld voor, wel 25 euro!!! Aan koffie en thee heeft echter niemand gedacht bi het opzetten van de BIO markt. 's Avonds hebben ze pizza besteld en 2 pakjes sigaretten.:(

 

De aannemer Paul heeft het moeilijk en nu zijn klusjes bijna gedaan zijn overweegt hij naar huis te vertrekken. Hakim geeft aan dat hij dan met hem mee vertrekt. Ik merk nog niet veel van de nieuwelingen, het lijkt wel of ze vakantie vieren. Het zou wel eens een vooropgezet plan kunnen zijn als Paul vertrekt wanneer alle belangrijkste klussen zijn gedaan. Ze hebben nu ook een warme douche.

 

Ook hebben ze 2-3 keer per dag centraal overleg, hahaha dat is dus waarom er geen fatsoenlijk project van de grond komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

er lopen een aantal nekkensnijders tussen een van de weinige die tot nu toe ook maar iets heeft gedaan is paul de aannemer ,

maar een billy loopt te zanniken en te zeiken en af te geven , terwijl zij dus geen enne flikker uitvoert ???

 

ach blijft wel vermeak ende plezier :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat de biomarkt geen succes is. Het water en licht wordt afgesloten en niemand meer geld besteed aan Utopia. Geld op.... en dan wordt het pas leuk. Vind het ook al knap hoe er midden in de loods een wc en douche gemaakt wordt. Riolering was er al?

Het had een leuk programma kunnen zijn, als ze met 0 euro zouden beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat de biomarkt geen succes is. Het water en licht wordt afgesloten en niemand meer geld besteed aan Utopia. Geld op.... en dan wordt het pas leuk. Vind het ook al knap hoe er midden in de loods een wc en douche gemaakt wordt. Riolering was er al?

Het had een leuk programma kunnen zijn, als ze met 0 euro zouden beginnen.

 

Dat steekt mij ook, er zijn kennelijk andere regels m.b.t. bouwen, lozen, boeren en dergelijke voor Utopia dan voor de gemiddelde NL. Als een boer hier een vergunning moet aanvragen, dan kost dat klauwen met geld, geregel en tijd.:mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij steeds meer irriteert is het feit dat ze luxe belangrijker vinden dan logica.

Ze hebben een bad, vuurtje eronder en je hebt een warm bad...nee de luxe paardjes willen een douche cabine.

Investeren in landbouw (op de kas na) doen ze nauwelijks (althans, je ziet er nauwelijks iets van)...ja beetje joyriden met de tractor.

 

De dieren hebben ook wat te verduren met dat zooitje ongeregeld!!!

Ruud die gewoon aan de uier van de koe gaat lurken omdat meneer dorst heeft???

Joint draaien tussen de kippen???

 

En Utopia? terwijl je pizza kunt besteden, een start budget hebt van 10.000 euries (die na anderhalve maand al zowat op is)...en de idiote ideeën zoals een compleet nieuwe keuken installeren voor een restaurant (hoe zit het met keuringsdienst, vergunningen etc?)

Meer en meer begin ik de essentie van het woord Utopia in het programma te missen, het is meer een big-brother nieuwe stijl...maar een nieuwe beschaving zie ik niet komen (hooguit de huidige beschaving gekopieerd).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat me opviel in de aflevering van de bio-markt was o.a. dat er een profi-feestorganisator op bezoek was, die speciaal naar die blonde knul vroeg. Ze hebben grote plannen voor een superfeest als Sensation of zoiets. Er komen 3 stages, de koeien gaan effe weg, en op de moestuin staan dan mensen te dansen. Ik geloof niet dat we de bio-aspiraties van de utopianen ook maar enigszins serieus moeten nemen. Op welke biomarkt schenk je bijvoorbeeld koffie in plastic bekertjes?

 

Wanneer kan je eigenlijk het beste die mest op (een deel van) het land strooien? Ik dacht dat dat in november was, maar anderen hebben daar ongetwijfeld echt verstand van.

 

:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijkt er nog iemand naar dit? ik niet meer, en zag laatst inderdaad een stukje over een bio markt en vroeg me werkelijk af wat ze daar nou verkochten, want ze hebben zelf nog helemaal niks geproduceerd...

 

Er waren andere deelnemers die er met hun producten stonden.

Van Utopia waren het volgens alleen de kazen (voor zover ik zag) en verder hoop bijzaken (zoals Rene Froger die populair kwam doen, en die pino van ID&T)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer kan je eigenlijk het beste die mest op (een deel van) het land strooien? Ik dacht dat dat in november was, maar anderen hebben daar ongetwijfeld echt verstand van.

 

:cool:

Mest rijden mag tussen 1 feb en 1 sept. (zandgronden) en voor niet doorlatende gronden tot 15 september. In het najaar komt er meestal minder onkruid op, dus dat is met mest (blijven altijd wel wat zaden achter) de beste optie. Eventuele kunstmest (sommigen werken deels ook tegen onkruid en maagdarm parasieten die anders je vee herbesmetten) strooi je dus liever in het voorjaar.

 

Ik kan het niet volgen (geen kabel), maar het vermoeden BB in de schuur had ik al langer en dat soort programma's ben ik binnen een paar minuten zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zijn het acteurs.

Eerste tijd zonder stroom bleven de accu machines ook maar werken.

Ik denk dat Ome John weer flink gaat cashen;-)

 

Ik denk da ze zeker stroom hadden, anders wordt het moeilijk met die 40 camera's. Dus alle aansluitingen waren waarschijnlijk al aanwezig, zoals elektra, gas en riolering dergelijke. Ze hoefden alleen het laatste stukje zelf te regelen en zgn. het energiebedrijf te bellen voor een officiële aansluiting.

 

Er was vd week ook iemand die advies kwam geven, want ze moeten belasting gaan betalen en BTW afdragen. Het wordt dus een Utopia naar de huidige maatschappij en dat is iets wat je niet zou willen. Het geld zal nu snel opraken als de eerste aanslag in de bus ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk da ze zeker stroom hadden, anders wordt het moeilijk met die 40 camera's. Dus alle aansluitingen waren waarschijnlijk al aanwezig, zoals elektra, gas en riolering dergelijke. Ze hoefden alleen het laatste stukje zelf te regelen en zgn. het energiebedrijf te bellen voor een officiële aansluiting.

 

Er was vd week ook iemand die advies kwam geven, want ze moeten belasting gaan betalen en BTW afdragen. Het wordt dus een Utopia naar de huidige maatschappij en dat is iets wat je niet zou willen. Het geld zal nu snel opraken als de eerste aanslag in de bus ligt.

 

Dat is de limit;-)

Utopia en blauwe brieven van onze vrienden van de belastingdienst....

 

Dat is wat mij betreft een CONTRADICTIO IN TERMINIS.....:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

-PROTEST MAIL-

 

Voor goeie leermomenten moet je natuurlijk niet bij dit soort dombo programma's zijn, maar bijvoorbeeld in Argentinie. Daar heeft de regering boetes opgelegd aan supermarkten, omdat ze niet voldoende prijs gecontroleerde goederen in voorraad hadden voor burgers. Als je zo oer stom bezig bent, dan werk je als regering aan een hongersnood.

 

http://www.zerohedge.com/news/2014-02-16/peak-stupidity-argentina-fines-walmart-violating-fair-price-pact-urges-citizens-deno

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal ook eens tijd worden ook, ze betalen al helemaal niks voor gas, water en electriciteit, en dan verdienen ze ook nog bakken geld omdat de sheeple en-masse voor de poort staat te wachten om deze intens vernieuwende tv show te sponsoren met het kopen van kaas (die niet door hun gemaakt is, niet eens door hun eigen melk want kaas is geen kaas als de melk pas 1 week ervoor is aangeleverd, dat duurt minimaal 4weken (rijpen) voor jonge kaas) en pannenkoeken?? En dan lekker zonder btw af te dragen, nou op zich zal elke Nederlandse ondernemer volmondig instemmen dat dat toch echt wel een Utopia is.

 

De enige die, heb het al een week of 4 niet meer gezien, dit niet wilde was die Rien, maar die heeft niet de ballen of overmacht om dat er doorheen te krijgen. Laat ze maar bloeden aan belastingen :) ik kan niet wachten tot de dag dat het geld op is, internet word afgesloten en het eten op raakt. Dán begint het pas naar mijn idee en lijken mij de live beelden weer leuker (hoewel ik er toch echt niet voor ga betalen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren weer een stukje gezien door toeval. Het was bij hun Valentijnsdag dus veel brieven van thuis en een hoop gejank weer. Verder krijgen ze een elektrische melker (voor 2 koeien, hahaha) en hebben ze nog mar 1750€ in kas. Al denken ze op termijn er 2800€ bij te verdienen. Dan vergeten ze dus de belastingdienst. Leuker kunnen ze het niet maken, wel moeilijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren is die Andrea (die alles in Jezus naam doet:p) flink door de mand gevallen. Bij het uit sorteren van 2e hands kleding heeft ze flink lopen rauzen en heel veel kleding onder haar matras en bed verstopt. De directeur van het goede doel kreeg er meer dan 80 emails over. Toen de directeur van dit goede doel aangaf dat dit niet de bedoeling was moesten ze alsnog de gestolen kleding aangeven. Zij wist natuurlijk van niets ... oh ligt dat daar .... in mijn tas. Ik zal het wel vergeten zijn. Een heterdaadje dus en dan nog niet haar fout durven toegeven.

 

Morgen moeten er weer nominaties vallen, dus zal zij er wel een paar krijgen hierdoor. Daarnaast verschrikkelijke enge politieke spelletjes gaande en tegenwoordig is iedereen kunstenaar. Nog maar 1500 in kas, laten we hopen op een snelle blauwe brief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet neit of ze er nog in zitten want heb alleen de eerst aflevering gezien en gelukkig word het in polen niet uitgezonden.

Maar die Billy en die aannemer hebben allebei al vaker in het tv programma Achter gesloten deuren meegedaan.

 

Klopt, meer dan de helft is al als acteur of kandidaat op de TV geweest. Dus bepaalde types die ze voor het programma hebben gescreend. Jammer genoeg geen\weinig mensen met survival skills. Die Jimmy heeft ze volgens mij wel, alleen krijgt hij waarschijnlijk weer nominaties van de andere mensen die er al wat langer zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...