Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Download] Zelf strike anywhere matches maken


hamster

Aanbevolen berichten

hoi preppers

 

Terwijl ik op zoek was naar aanbiedingen voor strike anywhere matches (je hebt nooit genoeg :p)

kwam ik een tuterial tegen op youtube (stond tussen de zoekactie) dacht effies kijken...

en verdomd volgens mij moet dat werken, dus op zoek naar een instructable en yes die was er, wel weer in het engels :mad: dus vertaald en in een documentje gezet, donwload onderaan.

gelijk de keuken in wat lucifers gepakt en aan de slag gegaan, ze liggen nu te drogen (zie foto's)

 

01bff7196dcf583a042b7753b8b878f9433af9467b.jpg.59e1dec3c4d23997185b241bc1953954.jpg

0173efbe54e311698a5ecfcf7c00c6b18c40cf1fc5.jpg.e2755c9e87340f9b24ec8c64cbe6ebf6.jpg

01e543d8ea14e1f60b01e01737c4a7a8286fb22cb9.jpg.68c9ae9531a597dd83cbbd13c8a4eff8.jpg

 

heerlijk helemaal onderaan de download

 

hamster.

 

aanvulling vandaag de tweede laag aangebracht met 2 groene lucifersextra voor gebruikt (voor kleur)zodat ik het verschil kon zien

 

0165c22a37765f74f74fd997914c7d316e2c050f49.jpg.9fea38f8ad1eca58fe74787b0343dd95.jpg

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

iedereen die wel eens bezig is geweest met het maken van "kruid" kent het principe.

Maar kijk wel uit : de lucifer is juist zo veilig , omdat de 2 chemische bestandsdelen uit elkaar worden gehouden (o.a. zwavel en rode fosfor) door deze 2 onderdelen te mengen ontstaat wel een onstabiele materie. Dat is ook wat de lucifer laat ontsteken.Doe er van deze zelfgemaakte lucifers dus geen 50 van bij elkaar in een pakje maar bewaar ze afzonderlijk.

Met wat andere /diverse toevoegingen maak je ook behoorlijk explosief kruid of juist trager kruid. Door de samenstelling c.q. verontreinigingen van toevoegingen zoals ze op het doosje en het kopje van de lucifer zitten zal het meevallen en zal het zo'n vaart niet lopen maar toch.

Je bent eigenlijk bezig met het maken van een soort van onstabiel "buskruit". De verhoudingen zijn nu totaal niet gewaarborgd.

 

Ik maakte vroeger bommen zo en aandrijf kruit voor vuurpijlen. (nou ja er komt wel wat meer bij kijken maar je maakt nu iets van onstabiele waarde iig)

(En toen waren van de lucifers de samenstellingen veel zuiverder )

Pas dus wel op. ik heb in "de begintijd" een keer een hele vensterbank vernield doordat mijn vuurpijlen "goedje" spontaan ontbrandde. En dat scheelde niet eens zoveel van de samenstelling van zwavel van de lucifer kopjes en rode fosfor van de strijkvlakjes....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Ben niet helemaal blond hoor?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

 

Ik was ook niet echt interesseert in je haarkleur maar was wel domweg vergeten om te zeggen dat het een goede tip is, omdat bij mij gelijk mijn slechte ervaring met het principe opkwam wat ik met iedereen wou delen.

XLTfn1ds

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ben niet helemaal blond hoor?

 

 

Jij niet, maar @Drikus geeft een hele goede waarschuwing mee aan de andere lezers op dit forum.

Wat voor ons vanzelfsprekend is, is voor anderen abracadabra. ;)

 

Een warme dag en een beetje wrijving door schudden/lopen, kunnen ontbranding tot gevolg hebben.

Gebruik een waterdicht metalen kokertje, niet te groot, koppen niet te veel tegen elkaar, opvullen met watten. Of zoiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...