Ga naar inhoud
GENEGEERD

Beginners hulp


Starting_Marten

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 138
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik kan je deze aanbevelen. http://preppers.nl/forum/threads/8693-%28download%29-Zelf-strike-anywhere-matches-maken?highlight=lucifers

Een doosje lucifers kost je de kop niet.Een uurtje knutselen ook niet.

 

Onderaan de pagina zie je de Preppersbible van Hamster, als je daarop klikt vindt je nog veel meer goede tips, goedkope tips en beginnetjes van kennis.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou je inderdaad (zoals Stuudje al zei) aanraden om zelf dingen te maken. Er staan veel DIY (Do It Yourself) video's op YouTube. Ook kan je regelmatig op marktplaats of andere tweedehands webwinkels kijken voor de goedkoopste spullen. Misschien heb je zelfs een kringloopwinkel in de buurt. Ga daar eens rond neuzen. Kost geen drol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin eens met het afstruinen van je locale 2ehandswinkels.

Zoek daar eens boeken o.a. over tuinieren, voedsel en voedsel verbouwen, wecken survival.

Mijn bijbels zijn die van John Wiseman, Survival in uw eigen omgeving, en survival het s.a.s. handboek.

Dat kost weinig.. je hebt een leuk uitje.

Verder zout.. zout.. zout.. Het kost geen drol, en als SHTF, duurt het nog geen maand voordat de eerste mensen te kort komen.

Dan heb je een prima ruilmiddel. Hetzelfde geld voor suiker.

Dit heb ik ook niet zelf verzonnen, maar uit het boek poverty prepping... (waarschijnlijk niet in nl te vinden)

 

Greetz Holy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik vragen waar je ongeveer woont? Er zijn namelijk 633 kringloopwinkels in Nederland. Dan is er vast wel ééntje in de buurt bij jou, toch? :D

 

En inderdaad, zoals @GuywithAplan al zei: volg de karma posts. Daar wordt nog wel eens wat leuks weg gegeven, zoals de top karma van @Johnny BravoNL laatst.

 

Nog een tip: als je weinig geld hebt dan kan je misschien het beste inversteren in kennis, en niet in duur blikvoer. Koop bijvoorbeeld een goed boek over wildplukken (Oogsten zonder zaaien). Ik las net dat @Piroska een e-boekje heeft uitgebracht voor maar een half tientje http://preppers.nl/forum/threads/5889-nieuw-wildpluk-boekje-voor-beginners.

 

Ook kan je als je een beetje een ruime tuin hebt je eigen voedsel verbouwen. Door verschillende technieken kan je je eigen voedsel ook nog eens langbewaren. Denk maar eens aan zuurkool of zoute vis. Ideaal voor een prepper dus!

 

Het is ook belangrijk om geld aan de juiste dingen uit te geven. Waterfilters, boeken om van te leren, zaden, gereedschap, et cetera.

 

Als je leert vissen kun je in situatie van nood ook voldoende eiwitten binnen krijgen en dat is goud waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mede preppers,

 

Zoals jullie misschien al weten ben ik net nieuw en heb ik nog niets voorbereid. Mijn budget is niet groot en ik heb nog geen baantje. Nou vroeg ik mij af jullie thuis nog iets over hebben dat jullie wel aan mij zouden willen doneren, dan kan ik een beginnetje maken.

 

Hoopvolle groet,

 

Marten

 

Dit is hopelijk een grapje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doorzetten, van iets niets maken en je creativiteit ontwikkelen, iets preppigs zien in een totaal ergens anders voor bedoeld voorwerp...dat is iets wat je leert, en moet ontwikkelen.

Als je alles in je schoot geworpen krijgt ben en blijf je een watje.

Iemand die zijn handjes ophoudt, zielig doet en niks zelluf kan...een mentaliteit waarmee je het in een SHTF niet gaat redden.

 

Dussss....ga achter je pc weg, ga dingen doen, lezen, knutselen...de buurt rond, bij opa in de garage kijken wat je gebruiken kan en kom hier delen wat je allemaal geleerd en ontdekt hebt en wat je nog zou willen leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ook totaal niet grappig bedoeld. ...

 

Ik kon er dan ook allerminst om lachen Marten...

 

Maar goed, ik heb inderdaad nog wel "iets over dat ik wil doneren", gratis en voor niets: Namelijk, het volgende advies:

 

1. Je zegt dat je "nog geen baantje" hebt. Welnu; ga op zoek! Uit je tekst maak ik op dat je relatief jong bent. Nu is het duidelijk dat de "patat generatie" verwacht dat alles vanzelf komt en er dingen "gedoneerd" worden, maar zo werkt het niet. De gebraden kippetjes vliegen je niet in de mond. Het feit dat je hier ronduit om (gratis) spullen gaat vragen, vlak nadat je zegt geen baantje te hebben, schiet bij mij toch regelrecht in het verkeerde keelgat! Advies: Neem een krantenwijk, en als je dan toch bezig bent, lees die krant dan ook gelijk. Gratis een krant! Scheelt weer een paar euro!

 

2. Nog meer advies: Vragen om liefdadigheid, nooit doen. Teken van zwakte. Je gaat nota bene vragen om gratis spullen. Zet er dan wat tegenover. Help iemand met zijn/haar pc, repareer een hek of biedt tenminste iets in ruil aan. Voor mijn part zing je een liedje aan de deur, maar DOE IETS! En ga niet om gratis spullen vragen...

 

3. Gebruik zonnebrandcrème (goeie tip!);

 

4. Leer iets. Iets nuttigs. Naaien, koken, messen maken, ga sporten, maak jezelf nuttig;

 

5. And last but not least; Waarom -da F#ck!- zou iemand hier je ook maar iets in materialistische vorm moeten geven? Nou? Huh? Deze site staat VOL met onbetaalbare raad, advies, reviews, ideeën, meningen en levensbeschouwingen.

 

Tuurlijk geven we hier dingen weg, noemen we Karma (ff zoeken) en helpen we elkaar in tijden van nood, dat hebben meerdere mensen hier reeds ondervonden, waaronder ikzelf. Maar dit? Nee. Sorry hoor... For all I know staat het een dag later op Marktplaats.

 

JB

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon er dan ook allerminst om lachen Marten...

 

Maar goed, ik heb inderdaad nog wel "iets over dat ik wil doneren", gratis en voor niets: Namelijk, het volgende advies:

 

1. Je zegt dat je "nog geen baantje" hebt. Welnu; ga op zoek! Uit je tekst maak ik op dat je relatief jong bent. Nu is het duidelijk dat de "patat generatie" verwacht dat alles vanzelf komt en er dingen "gedoneerd" worden, maar zo werkt het niet. De gebraden kippetjes vliegen je niet in de mond. Het feit dat je hier ronduit om (gratis) spullen gaat vragen, vlak nadat je zegt geen baantje te hebben, schiet bij mij toch regelrecht in het verkeerde keelgat! Advies: Neem een krantenwijk, en als je dan toch bezig bent, lees die krant dan ook gelijk. Gratis een krant! Scheelt weer een paar euro!

 

2. Nog meer advies: Vragen om liefdadigheid, nooit doen. Teken van zwakte. Je gaat nota bene vragen om gratis spullen. Zet er dan wat tegenover. Help iemand met zijn/haar pc, repareer een hek of biedt tenminste iets in ruil aan. Voor mijn part zing je een liedje aan de deur, maar DOE IETS! En ga niet om gratis spullen vragen...

 

3. Gebruik zonnebrandcrème (goeie tip!);

 

4. Leer iets. Iets nuttigs. Naaien, koken, messen maken, ga sporten, maak jezelf nuttig;

 

5. And last but not least; Waarom -da F#ck!- zou iemand hier je ook maar iets in materialistische vorm moeten geven? Nou? Huh? Deze site staat VOL met onbetaalbare raad, advies, reviews, ideeën, meningen en levensbeschouwingen.

 

Tuurlijk geven we hier dingen weg, noemen we Karma (ff zoeken) en helpen we elkaar in tijden van nood, dat hebben meerdere mensen hier reeds ondervonden, waaronder ikzelf. Maar dit? Nee. Sorry hoor... For all I know staat het een dag later op Marktplaats.

 

JB

JB heeft mooi verwoord wat ik dus ook dacht en heeft me dus heel wat typwerk bespaard. Thanks JB!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooruit dan maar ik zal je alles geven wat gratis is, te bestellen op onderstaande links.

Van babyvoer (houdbare melk) tot soep en parfum voor je viendin of vrouw of moeder kost niets/nada

 

 

 

https://www.facebook.com/gratisenvoorniets

 

https://www.facebook.com/allesvoorniks

 

Van overpasta tot tandpasta

https://www.facebook.com/Gratis.nl

 

http://weggeefwinkels.nl

(aanmelden als arme sloeber, maar dat zal wel lukken;)

 

Als je zo wat spullen hebt kun je die weer verkopen en als je jong bent op een kleedjesmarkt (soort rommelmarkt voor kinderen).

In winkelcentrum of kerk wordt dit wel georganiseerd. dan centjes verdienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...