Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 34 van de 34
    DickBerts
    Guest
    Deze arme (WIA uitkering van 650 euro in de maand) is vannacht in opstand gekomen. Ik heb alle dertig gekozen hoofdingelanden van het Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier een indringende email gestuurd, over de tot in het krankzinnige exploderende waterschapslasten. Vroeger een paar tientjes en nu bij elkaar honderden euro's. Ik ben inmiddels bijna een kwart van mijn inkomen kwijt aan gemeentelijke- en waterschapslasten. En vrijstelling kan ik niet krijgen -ook al ligt mijn inkomen ver onder de vrijstellingsgrens- omdat er nog wat overwaarde zit in mijn op dit moment vrijwel onverkoopbare huis.

Ik krijg wel interessante reacties. Die varieren van, bekijk het maar, dit is pas het begin, de lasten gaan nog veel verder omhoog, tot ook heel aardige en begripvolle reacties. Een van de ingelanden was zo slim, om me aan te spreken op de inhoud van mijn boek "Hoe overleef ik een crisis" , waarin ik mijn zorgen uit over de toestand van onze dijken. Hieronder een fragment uit een emailwisseling met een van de hoofdingelanden;

"Een van je collega's reageerde, door mij -terecht- aan te spreken op de inhoud van mijn boek "Hoe overleef ik een crisis" waarin ik onder anderen de onveiligheid van onze dijken aankaart. Valt veel over te vertellen over en weer denk ik. Hoe dan ook, bij een mens is er vaak een nauwe samenhang tussen zijn zwakste en zijn sterkste punt. Wellicht hebben we alleen nog droge voeten omdat de waterschappen zo in de maatschappelijke luwte hebben kunnen opereren. Er is veel voor te zeggen om dat zo te houden. Maar ook bij organisaties is er vaak een samenhang tussen hun sterkste en hun zwakste punt. Bovendien is goed of fout niet zelden tijd gerelateerd. Het in de luwte opereren van de waterschappen heeft ook tot verspilling geleid. Een mentaliteit van het kan hier niet op, want we slaan gewoon alles om en wentelen het af op de burger die toch niet piept. Dat is voorbij!! Ik heb geen idee of je veel mails krijgt zoals die van mij. Vermoedelijk niet, maar dat gaat veranderen hoor. Zorgen dat de burger qua water EN qua financien niet verzuipt, zal echt het devies moeten worden. Warren Buffet had er een mooie kreet voor; bij eb zie je pas wie er naakt in het water ligt. Er is nu echt stuurmanskunst nodig bij de waterschappen".

DickBerts
    Guest
    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2690/...ffluenza.dhtml

Rijkeluiszoontje rijdt 4 mensen dood maar krijgt geen straf. Hij is zo verwend, dat hij de consequenties van zijn daden niet kan overzien.

Krijg ik als arme sloeber nu een driedubbele straf?? Want de kleinste fout die ik maak (met mijn financien bijvoorbeeld) heeft meteen afgrijselijke consequenties.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DickBerts Bekijk Berichten
    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2690/...ffluenza.dhtml

Rijkeluiszoontje rijdt 4 mensen dood maar krijgt geen straf. Hij is zo verwend, dat hij de consequenties van zijn daden niet kan overzien.

Krijg ik als arme sloeber nu een driedubbele straf?? Want de kleinste fout die ik maak (met mijn financien bijvoorbeeld) heeft meteen afgrijselijke consequenties.
    De realiteit is dat een minder draagkrachtige persoon het veelal moet doen met een minder creatieve advocaat.

ancestral-viking
    Guest
    ik wordt zo verschrikkelijk kwaad als ik mensen nog steeds om mij heen hoor roepen .....draai je andere wang toe ..........nog steeds van die mensen die het zooitje geteisem blijft volgen die hun aan het leegzuigen is......nee geen geweld maar Vreedzaam actie voeren .....en de bloezuigers van de politiek lachen zich helemaal een scheur in de broek .....whahahahaha wat een klootjesvolk we zuigen nog wat harder want ze vinden het allemaal best ......we verhogen de accijnzen , de B.T.W hahahahahahahaha kijk ze kunnen niet meer rondkomen..........ik wed 1000 euro dat piet de bruin zich morgen gaat verhangen .......10 tegen 1 maar laten we hem nog wat harder aanpaken en zijn bijstandsuitkering gaan versoberen whahahahahahah !!!!!!! lekker lekker lekker!!!!! ga dooor !!!!!

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 10
    Laatste Bericht: 08-09-13, 18:27
  2. Voedselcrisis dreigt
    Door Cyberbeer in forum Internationaal
    Reacties: 29
    Laatste Bericht: 12-12-12, 18:23
  3. Wat als crisis dreigt aan de benzinepomp
    Door Dr.Prepper in forum Macro algemeen
    Reacties: 42
    Laatste Bericht: 07-12-12, 11:43
  4. Dreigt lands deel te overstromen.. ?!
    Door Davena in forum Binnenland
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 11-10-12, 17:26
  5. Spanje dreigt met doemscenario
    Door Rodin in forum Europa
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 14-06-12, 23:15

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten