Ga naar inhoud
GENEGEERD

Baby BOB/EDC/INCH


eva1986

Aanbevolen berichten

Iedere maand kijk ik onze BOBS door, nu helemaal, sinds we voor 3 man in moeten pakken... En aangezien 2 meer weten dan één, zien we iets over het hoofd?

 

Mooie aan een baby is dat overal een mega EDC (ookwel luiertas genoemd) mee naar toe sleurt ;) Daar zit eigenlijk niks verrassends in, luiers, schone kleertjes, doekjes, spuugdoekjes, en ehbo spulletjes. (en mama's EDC is ook al vrij uitgebreid)

 

Nu de BOB... Eigenlijk een combi van BOB en INCH, omdat we geen BOL hebben. Ons plan is thuisblijven (+23 NAP) en alleen als t echt niet anders kan vertrekken.

 

Dus, de babyspullen, wat mis ik nog??

 

Fles + kunstvoeding (ze krijgt borstvoeding, maar goed, stel dat papa zonder mij moet vertrekken...)

Wasbare luiers met inleg (in 3 maten, van iedere maat drie)

Slaapzak zomer, slaapzak winter. Beide geschikt tot maat 110 (zeg maar 3 jaar)

Kleding in haar huidige maat + tot 2 maten groter.

Jas + 1 maat groter

Mutje en zomerhoed.

knuffel + voorleesboekje

 

Ze gaat zelf mee in een draagdoek (of eigenlijk mei-tai voor de kenners), zo kan ze op rug of buik van papa/mama gedragen worden, en kunnen we overal komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Nee geen speen, gelukkig ;)

Reiniging is n goeie! Uitkoken kan, maar kost wel n hoop water... Zal er eens over denken! Ze is al/pas 5,5 maand, dus haar behoeftes veranderen erg snel... Pfff! Mama houdt t niet bij :)

Plan is om iig de borstvoeding staande te houden zo lang mogelijk, want tot 2 jaar kan een baby op alleen melk overleven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nah, uitkoken is niet altijd nodig bij flessen. Beetje raar als ze negen maanden zijn en over de grond kruipen en hun vieze handjes wél in hun mond steken, en dat je dan een fles nog steeds moet uitkoken. Goed schoonhouden, ja tuurlijk heel belangrijk, maar elke fles uitkoken hoeft niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nah, uitkoken is niet altijd nodig bij flessen. Beetje raar als ze negen maanden zijn en over de grond kruipen en hun vieze handjes wél in hun mond steken, en dat je dan een fles nog steeds moet uitkoken. Goed schoonhouden, ja tuurlijk heel belangrijk, maar elke fles uitkoken hoeft niet.

 

Uitkoken heb ik nog nooit gedaan, aangezien tot nu toe de speen die van mij is, en uitkoken een pijnlijke zaak zou zijn ;)

Maar in geval van nood zou ik bv pannen schoonmaken met zand... En dat kan met n fles natuurlijk niet. Dus daarom dacht ik aan uitkoken. Er zitten wel 4 blokken sunlight zeep in de tas...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@eva1986 ik ga er vanuit dat je in je eigen BOB een goed waterfilter hebt zitten? Water is zeer belangrijk voor baby's....

Een kruik en thermosfles lijken me ook wel zinvol...

 

Yep, water is aanwezig, maar zolang ze bij mij drinkt is drinkwater voor mij belangrijker :D Een kruik snap ik niet zo goed... Als we haar dragen, geven we elkaar warmte, buik tegen buik. En slapen doen we samen in geval van nood. Sowieso verstandig om lekker tegen elkaar aan te kruipen! ;)

@Yoyo, das een goede! Ik heb een klamboe waar manlief en ik samen onder kunnen indien nodig, en een tentje, maar even testen met die klamboe is wel slim!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, water is aanwezig, maar zolang ze bij mij drinkt is drinkwater voor mij belangrijker :D Een kruik snap ik niet zo goed... Als we haar dragen, geven we elkaar warmte, buik tegen buik. En slapen doen we samen in geval van nood. Sowieso verstandig om lekker tegen elkaar aan te kruipen! ;)

@Yoyo, das een goede! Ik heb een klamboe waar manlief en ik samen onder kunnen indien nodig, en een tentje, maar even testen met die klamboe is wel slim!

 

Bij een "grid down" situatie heb je geen verwarming. En de gehele dag bij je kindje liggen is geen optie ivm andere taken die je te doen hebt dan.....dan kan een kruik misschien uitkomst bieden. Je weet immers nooit hoe koud het kan worden. Er zijn members die zelfs een horrorwinter voorspellen......

Link naar reactie
Delen op andere sites

@eva1986

Vaseline, miconazol creme (luiereczeem aka schimmel), Sudocreme, neusspray (snot in neus maakt baby benauwd en geeft grote kans op oorontsteking dus sprayen ter voorkoming hiervan!!), paracetamol zetpillen, nieuwe speen in verpakking bewaren, los dekentje, folie dekentje goud/zilver, kant en klaar pakjes flesvoeding (wel duurder en zwaarder maar je hoeft niets klaar te maken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een "grid down" situatie heb je geen verwarming. En de gehele dag bij je kindje liggen is geen optie ivm andere taken die je te doen hebt dan.....dan kan een kruik misschien uitkomst bieden. Je weet immers nooit hoe koud het kan worden. Er zijn members die zelfs een horrorwinter voorspellen......

 

Voor thuis is dat geen probleem, hier liggen kruiken! Maar bij bugout is dragen eigenlijk de enige optie! De mei tai die we hebben is n ergonomisch draag systeem voor drager en kind, en we wandelen er geregeld lange stukken mee! Ook koken of stofzuigen gaat prima met een slapen kind op rug of buik! Overigens kan warm water in n veldfles dan ook als kruik dienen! De veilige naadloze kruiken die we thuis hebben zijn echt te zwaar voor in de bob!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@eva1986

Vaseline, miconazol creme (luiereczeem aka schimmel), Sudocreme, neusspray (snot in neus maakt baby benauwd en geeft grote kans op oorontsteking dus sprayen ter voorkoming hiervan!!), paracetamol zetpillen, nieuwe speen in verpakking bewaren, los dekentje, folie dekentje goud/zilver, kant en klaar pakjes flesvoeding (wel duurder en zwaarder maar je hoeft niets klaar te maken).

 

Ik noem even de dingen die je noemt, en wat wij er voor in plaats hebben gekozen, want zoals gezegd, misschien mis ik iets...

Vaseline zit in de BOB

Miconazol/sudo hier gebruik ik kokosvet voor, werkt schimmelwerend en voedend, samen met maizena bestrijden we daar thuis ook luieruitslag en schimmel mee.

Neusspray, moedermelk in de neus ;) werkt heel er goed (mikken en sprietsen of druppelen, ook tegen ontstoken oogjes) en zeezout zit in de bob voor geval dat de borst opdroogt, zelfde effect.

zetpillen zijn present

dekentje... slaapzakjes zijn imo voldoende

kant en klare kunstvoeding of poeder... We kunnen het 6 voudige meenemen in poeder... En stel dat we een keer geen water hebben (dit gaat heel naar klinken...) is het filteren van onze urine in geval van grote nood, ook n optie!

(zo, nu huilt mn moederhart... )

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hormonen... Ik weet t! Het zou dan ook echt om n noodsituatie gaan, zonder slootwater ;) en andere kook/destilatie opties! Ik hoop op én mama mee voor de borst, én een bugout over minimaal 3,5 maand, zodat ze goed vast voedsel kan verteren! ;)

Of toch maar n kamper kopen die op zonne energie rijdt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...