Ga naar inhoud
GENEGEERD

Opzoek naar een klein mes en/of multitool


Harmen Stap

Aanbevolen berichten

Ik zag laatst een video op YouTube over een super kleine zelf samengestelde EDC. En toen dacht ik: dat kan ik ook! Maar dan beter... Die gozer had er namelijk de vreemdste dingen inzitten. Maar goed, dat doet er verder niet toe. Ik wil dus zelf zo iets samen stellen. Zijn EDC zat in een klein rechthoekig blikje waar vroeger toffee's in hadden gezeten of iets dergelijks. Ik schat dat het iets van 10 centimeter bij 5 was en 4 centimeter hoog. In een EDC vind ik het persoonlijk wel handig om iets te hebben dat kan snijden en aangezien een normaal survival mes te groot is dat ik als eerst aan een scheermesje. Maar daarna bedacht ik opeens dat ik een keer een soort multitool had gezien ter grootte van een creditcard. 31YBorZ9LTL._SX425_.jpg.d02047f1b5c2614450f05ae2e53e9e62.jpg

Zo zag het er ongeveer uit. Helaas niet te vinden om Nederlandse webwinkels. Weet iemand of die creditcard multitool te krijgen is in Nederland? En zo ja: is het een beetje een goede aankoop? Ik vroeg mij ook af of er veel multitools bestaan (afgezien van de creditcard versie) die klein genoeg zijn om in een 10x5 blikje te passen, mits ik de creditcard niet kan/wil kopen.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Welke functies aan deze multitool vind je handig @Harmen Stap ?

 

Ik heb niet heel veel verstand van multitools, maar een snijvlak ik wel een must. Iets waarmee blikken of flessen op te maken is is wel handig. Iets van een schroeven draaier ook. Maar dat zit volgens mij wel aan elke multitool. Het vervelende van multitools is dat er meestal een schaar aan zit en dat vind ik eigenlijk een beetje zonde van de ruimte, aangezien er in een survival situatie niet genoeg dingen zijn die een mesje niet kan doen vergeleken met een schaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Leatherman Sidekick is 98 mm lang en op z'n breedst (de schroeven) 19 mm dik.

Niet echt goedkoop, maar iets waar je minimaal 25 jaar plezier aan gaat beleven, dat is namelijk de garantie periode.

Werkelijk een top tool die ik jaren geleden had moeten hebben. Al het werk aan m'n petroleumkachel vandaag heb ik uitgevoerd met deze LM.

Zit ook een mesje en een zaagje in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet heel veel verstand van multitools, maar een snijvlak ik wel een must. Iets waarmee blikken of flessen op te maken is is wel handig. Iets van een schroeven draaier ook. Maar dat zit volgens mij wel aan elke multitool. Het vervelende van multitools is dat er meestal een schaar aan zit en dat vind ik eigenlijk een beetje zonde van de ruimte, aangezien er in een survival situatie niet genoeg dingen zijn die een mesje niet kan doen vergeleken met een schaar.

 

Onderschat nagelknippen niet, daar is zo'n schaartje van een goede tool perfect voor !

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik heb niet heel veel verstand van multitools, maar een snijvlak ik wel een must. Iets waarmee blikken of flessen op te maken is is wel handig. Iets van een schroeven draaier ook. Maar dat zit volgens mij wel aan elke multitool. Het vervelende van multitools is dat er meestal een schaar aan zit en dat vind ik eigenlijk een beetje zonde van de ruimte, aangezien er in een survival situatie niet genoeg dingen zijn die een mesje niet kan doen vergeleken met een schaar.

 

Hier wat bij?

 

http://www.leatherman.com/s/leatherman/multi-tools#&pmin=18.00&pmax=65.00

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Leatherman Sidekick is 98 mm lang en op z'n breedst (de schroeven) 19 mm dik.

Niet echt goedkoop, maar iets waar je minimaal 25 jaar plezier aan gaat beleven, dat is namelijk de garantie periode.

Werkelijk een top tool die ik jaren geleden had moeten hebben. Al het werk aan m'n petroleumkachel vandaag heb ik uitgevoerd met deze LM.

Zit ook een mesje en een zaagje in.

 

Zeker een goede suggestie, maar ik vrees dat de Sidekick toch wat te duur is voor mijn doeleind. Is de Sidekick trouwens het kleinste wat er valt te halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag laatst een video op YouTube over een super kleine zelf samengestelde EDC. En toen dacht ik: dat kan ik ook! Maar dan beter... Die gozer had er namelijk de vreemdste dingen inzitten. Maar goed, dat doet er verder niet toe. Ik wil dus zelf zo iets samen stellen. Zijn EDC zat in een klein rechthoekig blikje waar vroeger toffee's in hadden gezeten of iets dergelijks. Ik schat dat het iets van 10 centimeter bij 5 was en 4 centimeter hoog. In een EDC vind ik het persoonlijk wel handig om iets te hebben dat kan snijden en aangezien een normaal survival mes te groot is dat ik als eerst aan een scheermesje. Maar daarna bedacht ik opeens dat ik een keer een soort multitool had gezien ter grootte van een creditcard. 31YBorZ9LTL._SX425_.jpg.d02047f1b5c2614450f05ae2e53e9e62.jpg

Zo zag het er ongeveer uit. Helaas niet te vinden om Nederlandse webwinkels. Weet iemand of die creditcard multitool te krijgen is in Nederland? En zo ja: is het een beetje een goede aankoop? Ik vroeg mij ook af of er veel multitools bestaan (afgezien van de creditcard versie) die klein genoeg zijn om in een 10x5 blikje te passen, mits ik de creditcard niet kan/wil kopen.

 

Alvast bedankt!

 

Deze moet je zeker niet kopen. Je hebt er geen ruk aan. Voor een tientje meer heb je een Mora mes. En je hoeft niet meteen een multitool te kopen. Zou wel slim zijn, maar je kunt ook een goede tang en wat schroevendraaiers bij je steken. Die heb je vast wel. Koop in ieder geval die creditcard tool niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

 

Zelf heb ik een Gerber clutch als kleinste multitool. Hij is 6,5 bij 2,5 cm. Maar ik gebruik hem eigenlijk weinig.

 

Leuk klein ding hee.

Ook al gebruik je hem weinig, gewoon bij je dragen.

Multitool is een must have, voor noodgevallen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook zo'n card wallet tool, eens gekregen bij een particulier verkoper op 2dehands.be

 

Niet echt veel gebruikt maar de keren dat ik deze nodig had deed het z'n werk (enkel het zaagje is niet veel waard). Het mes gedeelte daar kan je je mee scheren

 

 

Bij Leatherman zijn er verschillende groottes en functies en prijsklassen. --> http://www.leatherman.com/s/leatherman/multi-tools

 

ook van die pocket tools --> http://www.leatherman.com/s/leatherman/pockettools

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik al jaren de Leatherman SURGE en een SOG TOMCAT.Doe hier alles mee en ze zijn nog nooit stuk gegaan.

 

Dit zijn dus de twee items die ik op zak heb.De rest is te groot en strafbaar.Ook die SOG is tegenwoordig verboden.http://www.sogknivescollectors.com/tomcat1.php

http://www.hamstravof.nl/wp/leatherman/

 

Helaas is de SOG Tomcat 2 uit de productie.Was namelijk veel beter dan het type 3.Helaas duur(Toen 350,00 Gulden voor betaald( in 1990).

Die Leatherman Surge vind ik een echte aanrader zwaar maar degelijk en grote tang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Harmen Stap mijn broer heeft die multitool die je bedoeld besteld was trouwens via hard2find.nl volgens mij. Maar is er zeker niet tevreden over hij is er log (ook al is die even groot als een creditcard hij is ongeveer zo dik als 6cardst ) volgens hem lig die niet erg lekker op de hand. En de zaag werkt totaal niet alleen voor het onschubben voor vissen geschikt. Zelf vind ik meerdere dingen eraan totaal nutteloos zoals waarom wil je flessenopenaar in je EDC(aansteker of elk ander plat opervlakt is ook geschikt) de houder voor het button compas staat NOZW op maar dat staat ook al op een het kompas zelf. (is een leuk hebbeding maar echt functioneel voor je EDC ik weet het niet hoor.)

 

Als je voor compact gaat

Is denk ik een cricket knife meer geschikt of een kleine opinel of zoals @Kans al zei onderschat een nagelschaartje niet

 

 

Maarja dat is mijn mening (en deels van mijn broeder;))

 

GWAP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker een goede suggestie, maar ik vrees dat de Sidekick toch wat te duur is voor mijn doeleind. Is de Sidekick trouwens het kleinste wat er valt te halen?

 

de sidekick is een zeer goede multitool, heb hem zelf als edc http://www.knivesandtools.be/nl/pt/-leatherman-sidekick.htm

mischien is de wingman een optie die is iets goedkoper (http://www.knivesandtools.be/nl/pt/-leatherman-wingman.htm)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...