Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nieuw Huis, Nieuwe kansen!


Communicator

Aanbevolen berichten

Zoals de meeste inmiddels wel zullen weten hebben wij vandaag de sleutel in ontvangst mogen nemen van ons nieuwe huurwoning!

 

Dit is voor het eerst dat wij een nieuwe start maken, met de preppen in het achterhoofd. Hier bedoel ik dan o.a; onze voorraden mee, de BOB's, BOT, en survival/kampeer materialen.

 

Ik heb ook aangegeven dat dit huis betere vluchtopties bied en beter te verdedigen is (barricaderen). De tuin is groot genoeg om een paar kippen te houden, en eventueel te experimenteren met bij m2 tuin.

Mijn antenne komt in de achtertuin. Ik weet nog niet hoe...

Beveiliging komt in de vorm van camera's. 1 bij de voordeur, 1 in huis, en 1 in de achtertuin. verdere vormen van beveiliging houd ik voor mezelf.

 

Omdat ik nu een nieuwe start kan maken, hebben jullie nog super tips waar ik rekening mee kan houden tijdens het inrichten van het huis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Onze voorraad komt trouwens in dozen die onherkenbaar gelabeld worden voor diegenen die ons helpen.

:) worden ze random gelabeld? anders krijg je dat de mensen na 200 dozen "keuken" toch wel dingen gaan vragen, vooral als er 20kg blikvoer in elke doos zit :cool: wel leuk om preppers te zien verhuizen en ook dan nog rekening houden met OPSEC.

 

Verder zou ik niet echt tips hebben nu, maar wens je suc6 met het verhuizen. kijk wel uit dat je niet gelijk de buren weer boos hebt met een setje kippen, ik ben ook bezig met een ander huis en kippen lijkt me leuk, maar ik weet niet of de buren dat waarderen. Men houd ook vaak al niet van die grote antennes aan huizen en als je dan bijvoorbeeld kippen ook hebt kan dat al snel gezeur opleveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kippen valt binnen de mogelijkheden, maar kijken we eerst even aan...

 

De mast is inschuifbaar, dus wellicht alleen opzetten als ik hem ga gebruiken... daarom weet ik nog niet precies hoe hij in mijn achtertuin komt.

het hele gevaarte kan ik binnen een half uur staand hebben.

 

Maar de strekking van je bericht snap ik... niet overdonderen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals de meeste inmiddels wel zullen weten hebben wij vandaag de sleutel in ontvangst mogen nemen van ons nieuwe huurwoning!

 

Dit is voor het eerst dat wij een nieuwe start maken, met de preppen in het achterhoofd. Hier bedoel ik dan o.a; onze voorraden mee, de BOB's, BOT, en survival/kampeer materialen.

 

Ik heb ook aangegeven dat dit huis betere vluchtopties bied en beter te verdedigen is (barricaderen). De tuin is groot genoeg om een paar kippen te houden, en eventueel te experimenteren met bij m2 tuin.

Mijn antenne komt in de achtertuin. Ik weet nog niet hoe...

Beveiliging komt in de vorm van camera's. 1 bij de voordeur, 1 in huis, en 1 in de achtertuin. verdere vormen van beveiliging houd ik voor mezelf.

 

Omdat ik nu een nieuwe start kan maken, hebben jullie nog super tips waar ik rekening mee kan houden tijdens het inrichten van het huis?

 

Je zeil gewoon over het kruip Luik leggen. Dan is dat lastiger te vinden. Zeil met dubbelzijdig tape vast maken. Daar je extra voorraad opslaan plus een extra BOB.

Een extra wand plaatsen, dozen erachter, behangen en klaar. De kamer wordt wel kleiner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kruipluik is enkel een waterput van ongeveer 60x40x50cm.

 

Ik heb momenteel mijn voorraad op zolder netjes en zorgvuldig gesorteerd volgens fifo. De ruimte op zolder laat voorlopig geen 5 stellingen meer toe. Een aantal hiervan verhuizen dus naar de schuur, wat ik overigens geen ramp vind.

 

Ik kan inderdaad de lang houdbare blikken e.d. inderdaad het beste in dozen achter het schot zetten op zolder...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent nog redelijk nieuw hier he, deze opmerking zie ik voor deze keer door de vingers hihihi ;)

 

Klopt. Ik ben redelijk nieuw hier. En ik heb zeker nog niet alle draadjes doorgenomen of alle eerdere posts gelezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Klopt. Ik ben redelijk nieuw hier. En ik heb zeker nog niet alle draadjes doorgenomen of alle eerdere posts gelezen.

 

Communicator heet niet voor niets zo. Hij is onze Expert, met een grote hoofdletter. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd! En veel verhuisplezier.

 

Ik ben net niet vroeg genoeg begonnen met preppen om daar m'n appartement op uit te zoeken (heb ook sinds kort de sleutel). Helaas is daardoor de ligging van mijn appartement minder gunstig. Gelukkig heb ik genoeg ruimte voor (extra) kasten. :) Daarbij kan ik ook een zelfgemaakt wandje plaatsen onder een stuk schuin plafond, zodat ik extra opbergruimte heb. Veel meer tips dan: zoek dat soort gelegenheden om je preps op te slaan heb ik dan ook niet. Maar te weinig kennis hebben voor echte tips mag als beginneling, heb ik begrepen. ;)

 

Een vraag die jij het beste kan beantwoorden @Communicator: over het algemeen wordt het vrij warm op een zolder in de zomer. Vergaat je voorraad voedsel dan niet (sneller)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
nou nou nou, dat wil ik niet zeggen, en zeker niet horen! Expertise is niet mijn sterkste punt ... ik weet van veel een beetje :)

 

Vergeleken met de meeste mensen hier, ben jij een expert op het gebied van communicatie, of je het nu wilt horen of niet. ;)

@Kans weet ook enorm veel.

 

En @Geert heeft de grootste antenne. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd! En veel verhuisplezier.

 

Ik ben net niet vroeg genoeg begonnen met preppen om daar m'n appartement op uit te zoeken (heb ook sinds kort de sleutel). Helaas is daardoor de ligging van mijn appartement minder gunstig. Gelukkig heb ik genoeg ruimte voor (extra) kasten. :) Daarbij kan ik ook een zelfgemaakt wandje plaatsen onder een stuk schuin plafond, zodat ik extra opbergruimte heb. Veel meer tips dan: zoek dat soort gelegenheden om je preps op te slaan heb ik dan ook niet. Maar te weinig kennis hebben voor echte tips mag als beginneling, heb ik begrepen. ;)

 

Een vraag die jij het beste kan beantwoorden @Communicator: over het algemeen wordt het vrij warm op een zolder in de zomer. Vergaat je voorraad voedsel dan niet (sneller)?

 

mijn voorraad is krap 1 jaar oud. Ik heb nog geen nadelige gevolgen kunnen ondervinden van bedorven waren. ... alle maandverbandjes zien er nog pri-ma uit :)

ik heb wel een aantal blikken waar ik inmiddels nieuwsgierig naar ben. Daar zit dan voornamelijk vlees in (stoofvlees, boterhammenworst).

 

Mijn voorraad krijgt natuurlijk tijdens deze verhuis ook gelijk een evaluatie, en ik zal mijn best doen om dit zo goed mogelijk te documenteren.

@Heksenboot ik moet je even corrigeren...

@Geert heeft de grootste mast :) ... hihihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Communicator Maak even foto's binnen in je nieuwe huis. Het liefste met een niet te manipuleren ouderwetse camera. Ik heb meerdere malen meegemaakt, dat huurders hun huis beter achterlieten dat ze het ontvangen hadden en toch van alles aan de kut woningbouwvereniging moesten betalen, vanwege zogenaamd aangerichte schade, toen ze vertrokken. En zorg dat er op je foto een landelijk dagblad van vandaag of morgen mee gefotografeerd wordt. Daarmee kun je bewijzen, dat de foto niet van eerdere datum is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Communicator Maak even foto's binnen in je nieuwe huis. Het liefste met een niet te manipuleren ouderwetse camera. Ik heb meerdere malen meegemaakt, dat huurders hun huis beter achterlieten dat ze het ontvangen hadden en toch van alles aan de kut woningbouwvereniging moesten betalen, vanwege zogenaamd aangerichte schade, toen ze vertrokken. En zorg dat er op je foto een landelijk dagblad van vandaag of morgen mee gefotografeerd wordt. Daarmee kun je bewijzen, dat de foto niet van eerdere datum is.

 

ik heb van alle ruimtes in huis een aantal foto's gemaakt... wel met mijn telefoon. bij gebrek aan een ouderwets model.

onze woningbouwvereniging is de moeilijkste niet en heeft mij enorm geholpen de laatste weken.

 

point taken. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Communicator het is misschien niet echt een super tip maar ik heb laatst al mijn ramen opgemeten en pallets met die afmetingen gezocht (of zelf gezaagd) zodat ik voor de ramen een flexibel stuk hout heb, deze heb ik mooi achterin de schuur staan zodat ze er altijd zijn en verder heb (miss een beetje barbaars) planken gezaagd en daar spijkers doorheen en deze kunnen onder de ramen zodat als iemand erdoorheen komt ze eerst een gaatje in hun voet krijgen. (wel zwart geverfd voor camouflage)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beveiligingstip: Degelijk hang en sluitwerk (de rest heb je wel). En gelijk nieuwe veiligheidscilinders plaatsen, je weet niet wie van de vorige bewoners en woningcorporatie er allemaal een sleutel had van de woning.

 

Ik weet niet de lay-out van je huis. Maar als het zo is dat je na de trap naar boven nog een (massieve)deur hebt die naar de slaapvertrekken leid, dan zou ik daar een meerpunstsluiting+sluitkommen met knop cilinder in plaatsen en deze nachts op slot doen.

Een knop cilinder is geen anti-paniek oplossing maar werkt snel genoeg om er binnen enkele seconden weer uit te kunnen, naar buiten.

Geen geld of kennis voor het te plaatsen van een meerpuntsluiting? Kies dan een stevig dag en nachtslot (bijvoorbeeld Nemef 4119), wel weer met een sluitkom (Nemef VS4000) in het kozijn!

 

Ongewenst bezoek in de nacht kan je dan niet in je slaap overvallen (letterlijk) zonder de deur te forceren.

Bij extreem geweld geeft je dit tijd om je voor te bereiden en eventueel de autoriteiten te bellen.

 

En uiteraard een hond.

 

p.s. GEFELICITEERD!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Communicator Heel veel succes met je nieuwe woning. Hoop voor je dat je meelevende buren hebt dit keer;)

 

Ik weet niet welke buurt of stad je nu woont maar zorg zoiezo dat je schuur niet makkelijk toegankelijk is. Wil nog weleens een makkelijk doelwit zijn. Dubbelwandje in je schuur is misschien makkelijker dan in je huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...