Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 15 van de 15

Onderwerp: Goede viswinkels!

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dreutel Bekijk Berichten
    Op de markt blijkt de vis vaak van mindere kwaliteit te zijn. Bij sommige kramen kregen de keurmeesters zelfs vis die als bedorven moest worden beschouwd: http://www.gezondheidsnet.nl/bacteri...vaak-niet-vers Zelf heb ik ook wel eens een op de markt gekochte haring in de vuilbak moeten gooien, omdat -ie echt slecht was.
    Op de markt verkopen ze tegenwoordig vis wat onder de maat is en eigenlijk niet gevangen en verkocht mag worden. Daarnaast verkopen ze oude vaatjes haring als nieuwe haring. Alleen de eerste week als de Hollandse nieuwe er zijn, verkopen ze nieuwe en dan gaan ze steeds meer mixen met oude wat veel goedkoper inkoop is. Bagger wat je tegenwoordig op de markt krijgt.

Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    Op de markt verkopen ze tegenwoordig vis wat onder de maat is en eigenlijk niet gevangen en verkocht mag worden. Daarnaast verkopen ze oude vaatjes haring als nieuwe haring. Alleen de eerste week als de Hollandse nieuwe er zijn, verkopen ze nieuwe en dan gaan ze steeds meer mixen met oude wat veel goedkoper inkoop is. Bagger wat je tegenwoordig op de markt krijgt.
    Zelf ben ik er een leek in en ga ik meestal van de geur uit die de kraam veroorzaakt omdat ik gelezen had dat je verse vis eigenlijk niet mag ruiken en koop ik het liefste een vis waar de kop nog aanzit zodat je de ogen kan zien.
    Zijn er eventueel nog andere tips waar ik op kan letten zodat ik geen bijna bedorven vis koop? Dat ze kleiner zijn dan dat de bedoeling is, is dat natuurlijk niet juist maar heb ik daar meer vrede mee als een vis ook echt vers is.
    "Life isn't about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain." Vivian Greene

Teamwork divides the task and multiplies the succes

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    In Stadskanaal zit een zaakje dat de "bijzondere"naam draagt van; "De Kokkel"..zijn er volgens mij 10.000 van in Nederland, maar goed.
    Heerlijke vis, welke soort je ook kiest.
    Kibbeling, schol, zoute haring, zalm, paling, noem maar op, topkwaliteit.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roel Bekijk Berichten
    In Stadskanaal zit een zaakje dat de "bijzondere"naam draagt van; "De Kokkel"..zijn er volgens mij 10.000 van in Nederland, maar goed.
    Heerlijke vis, welke soort je ook kiest.
    Kibbeling, schol, zoute haring, zalm, paling, noem maar op, topkwaliteit.
    De meest voorkomende naam voor een viswinkel in NL is volgens mij "De Volendammer". Bij de kokkel zou ik eens kokkels bestellen Ben benieuwd of ze die hebben,
    Al mijn berichten zijn samengesteld uit 100 % gerecyclede elektronen.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...te_vis___.html

Een derde van de marktkramen verkocht rotte vis als vers met teveel bacteriŽn.

Drie van de achttien marktkramen verkocht vis met de e.coli-bacterie, die ook wel de 'poepbacterie' wordt genoemd.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Goede generator?
    Door doom in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 73
    Laatste Bericht: 04-12-13, 19:29
  2. Goede verlichting
    Door Wonderland in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 20-05-13, 16:07
  3. Goede pijnstiller van plantpoeder
    Door venom in forum Gezondheid, medisch en verzorging
    Reacties: 8