Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Reviewer gezocht] Alphine Green Front Pack


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Welke enthousiaste forum gebruiker wil graag de Alphine Green Front Pack uitgebreid gaan testen en een prachtige review over schrijven in dit gedeelte van het forum. Liefst met ondersteuning van foto's en/of flimpjes.

 

Fabric:

Cordura Brand water resistant ripstop

Capacity:

8 Liter

Weight:

11 oz.

Waist:

34-38 in

Model:

GRN-M

Shipping Weight:

1 lbs

 

About the Front Pack

 

The RIBZ front pack is made of 210d water resistant ripstop nylon. The ribs pack weighs approx. 11 oz. All components are water resistant and have proven durability in the most extreme of conditions. With an average storage capacity between 500 and 700 cubic inches, you can comfortably relocate your desired weight in the front packs. The use of a front pack repositions a portion of your weight forward which reduces your overall shoulder stress and increases comfort, mobility, and balance. A front pack also creates the illusion of carrying a lighter load. Though the RIBZ front pack was designed with ultralight backpacking intentions, any outdoor activity where easy access of equipment is critical is where it proves beneficial. RIBZ front pack can be used alone as a vest but is primarily designed to work with your existing backpack as increased functionality.

 

Bij een toppertje zal ik @Simurgh vragen of die hem naar deze reviewer gratis wilt sturen en uiteraard voor de moeite mag houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Is volgens mij ook zeer geschikt voor andere doelgroepen..bijv. fotografen...die kunnen dan hun lenzen/bodies of andere kleine spullen hier in bewaren en snel pakken als het nodig is. En al is het in de kleur groen...zou me niks uitmaken. Voor outdoor is het sowieso handig om klein spul in te bewaren wat je anders in je rugzak stopt. En je balans zal beter zijn tijdens het hiken...Uitgebreide foto reportage zal er sowieso komen in het geval dat ik wordt uitgekozen. Lijkt me zeker een aanwinst voor de Prepshop...een aanvulling op je BOB.

 

Grt easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als enthousiast hiker met 30 jaar ervaring zou ik deze heel graag testen. Heb in mij leven de meeste rugzaktypen en draagsystemen uitgeprobeerd maar dit is voor mij nog compleet nieuw.

 

Mocht ik uitverkoren worden om hem te test dan ben ik het volgende van plan:

 

Fase 1:

Meerdere een/tweedaagse tochten in winters Nederland in combinatie met de volgende draagsystemen:

 

70L Osprey hikerugzak

45L Berghaus tussenmaat

33L Osprey klimrugzak (met heupgordel)

3L KL Camelback

Los als minibob.

 

Fase 2:

Jungletocht van een week in combinatie met een klimrugzak of camelback.

(Review deel 2 dan ergens deze zomer)

 

Fase 3:

(Alleen als hij goed door 1+2 komt.)

Test tijdens een tailor made Kilimanjaro expeditie eind dit jaar.

 

Tijdens het testen zal ik vooral letten op:

 

* Bedieningsgemak

* Gewichtsverdeling, stabiliteit en draagcomfort

* Weersinvloeden (water, wind en warmte)

* Gewicht vs ruimte in vergelijking met andere opties.

 

Uiteraard wordt de review ruim voorzien van fotomateriaal van de Alphine Green Front Pack op drie continenten en een aantal van de mooiste plekjes ter wereld. :D

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is dit tippen tas ook onbekend . Dus ik wil ze ook wel uittesten . Al zal je op het review moeten wachten tot juni omdat ik dan pas voor een dag of 10 in de Ardennen verblijf . Foto's maken zal geen probleem opleveren aan gezien ik niet alleen ga . Dus als je mij kiest doe ik zeker mijn best er iets mooi van te maken .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook graag dit 'draagstelsel' testen, maar ik weet nu al dat Vladimir de test mag doen, aangezien hij meer ervaring heeft. Maar in het kader van: niet geschoten is altijd mis, zal ik toch maar even een klein stukje schrijven.

 

In de komende tijd ben ik van plan geregeld driedaagse tochtjes te maken. Denk een beetje aan survival/bushcraft meets kamperen. Samen met twee goede vrienden trekken we er dan op uit om twee keer te overnachten bij een paalcampeer plek. Vissen en windschermen maken staat op het programma. Gewoon om wat meer te leren van de natuur, maar ook om wat meer te leren van survivallen en bushcraft. Dit 'draagstelsel' zou goed uitkomen, aangezien ik op dit moment geen survival waardig 'draagstelsel' heb. Mijn vader filmt op professioneel niveau, dus aan videomateriaal zal ook geen gebrek zijn, mocht daar nog vraag naar zijn.

 

Op welke vlakken zal ik de Alphine Green Front Pack testen?

Nou, ik ben geen professioneel hiker, maar ik weet wel waar ik naar moet kijken in een 'draagstelsel'.

Ik zal kijken of hij:

-Waterdicht is en regenbuien kan weerstaan

-Gemakkelijk in te stellen is, aangezien ik daar veel problemen mee heb gehad met vroegere 'draagstelsels'.

-Of hij genoeg rust op de heupen. Dit wordt vaak onderschat, maar geloof mij: een uurtje lopen met een goed gevuld 'draagstelsel' zonder steun op de heupen kan al snel een hel worden...

-Stevigheid. Dit 'draagstelsel' moet natuurlijk SHTF-bestand zijn! Nou ben ik natuurlijk niet van plan om hem kapot te maken alleen maar om te testen of hij stevig is, maar ik kan hem wel kennis laten maken met de stenentest (15 kilo aan bakstenen in een 'draagstelsel' en dan in een uur zo ver mogelijk lopen)!

-Gewicht. Als prepper wil je natuurlijk snel en licht zijn, dus dit is een belangrijke factor.

-Draagcomfort. Erg belangrijk als je lange afstanden moet lopen met een zwaar 'draagstelsel'.

 

Kortom: criteria genoeg! Foto's zullen ook gemaakt worden, maar ik denk dat een review toch beter te begrijpen is als er ook goed beeldmateriaal tussen zit, dus ik zal mijn vader wel even lief aankijken.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook graag deze tas testen, maar ik weet nu al dat Vladimir de test mag doen, aangezien hij meer ervaring heeft. Maar in het kader van: niet geschoten is altijd mis, zal ik toch maar even een klein stukje schrijven.

 

In de komende tijd ben ik van plan geregeld driedaagse tochtjes te maken. Denk een beetje aan survival/bushcraft meets kamperen. Samen met twee goede vrienden trekken we er dan op uit om twee keer te overnachten bij een paalcampeer plek. Vissen en windschermen maken staat op het programma. Gewoon om wat meer te leren van de natuur, maar ook om wat meer te leren van survivallen en bushcraft. Deze tas zou goed uitkomen, aangezien ik op dit moment geen survival waardige tas heb. Mijn vader filmt op professioneel niveau, dus aan videomateriaal zal ook geen gebrek zijn, mocht daar nog vraag naar zijn.

 

Op welke vlakken zal ik de Alphine Green Front Pack testen?

Nou, ik ben geen professioneel hiker, maar ik weet wel waar ik naar moet kijken in een tas.

Ik zal kijken of hij:

-Waterdicht is en regenbuien kan weerstaan

-Gemakkelijk in te stellen is, aangezien ik daar veel problemen mee heb gehad met vroegere tassen.

-Of hij genoeg rust op de heupen. Dit wordt vaak onderschat, maar geloof mij: een uurtje lopen met een goed gevulde tas zonder steun op de heupen kan al snel een hel worden...

-Stevigheid. Deze tas moet natuurlijk SHTF-bestand zijn! Nou ben ik natuurlijk niet van plan om hem kapot te maken alleen maar om te testen of hij stevig is, maar ik kan hem wel kennis laten maken met de stenentest (15 kilo aan bakstenen in een tast en dan in een uur zo ver mogelijk lopen)!

-Gewicht. Als prepper wil je natuurlijk snel en licht zijn, dus dit is een belangrijke factor.

-Draagcomfort. Erg belangrijk als je lange afstanden moet lopen met een zware tas!

 

Kortom: criteria genoeg! Foto's zullen ook gemaakt worden, maar ik denk dat een review toch beter te begrijpen is als er ook goed beeldmateriaal tussen zit, dus ik zal mijn vader wel even lief aankijken.

 

Beste Harmen, ik heb zomaar het idee dat jij denkt dat het hier een rugzak betreft, maar dat is dus niet zo...misschien voortaan eerst even het product bekijken voor je reageert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb al vaker bij dit soort systemen zitten kijken om aan te schaffen want ben zelf heel erg tevreden over de gewichtsverdeling die je hebt bij de British webbing 58 maar merk wel dat het er gelijk wat militair uitziet en met dit systeem in combinatie met een kleinere rugtas lijk je een stuk meer op een normale wandelaar. Ben zeer zeker heel benieuwd naar de review

http://www.varusteleka.com/en/product/british-pattern-58-webbing-set-used/1533 deze soortgelijke tas heb ik nu in gebruik als mijn INCH :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Harmen, ik heb zomaar het idee dat jij denkt dat het hier een rugzak betreft, maar dat is dus niet zo...misschien voortaan eerst even het product bekijken voor je reageert.

 

Pfft... Sorry hoor. Ik noem eigenlijk alles dat ook maar een beetje op een rugzak lijkt rugzak. Maakt dat uit? De functie blijft het zelfde: spullen dragen. Maar vertel me, hoe heet zo'n magische draagmachine nou echt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfft... Sorry hoor. Ik noem eigenlijk alles dat ook maar een beetje op een rugzak lijkt rugzak. Maakt dat uit? De functie blijft het zelfde: spullen dragen. Maar vertel me, hoe heet zo'n magische draagmachine nou echt?

 

Als jij mij vertelt hoe je 15 kilo aan bakstenen in een 8 liter tasje doet dan zal ik je vertellen hoe deze magische draagmachine heet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als enthousiast hiker met 30 jaar ervaring zou ik deze heel graag testen. Heb in mij leven de meeste rugzaktypen en draagsystemen uitgeprobeerd maar dit is voor mij nog compleet nieuw.

 

Mocht ik uitverkoren worden om hem te test dan ben ik het volgende van plan:

 

Fase 1:

Meerdere een/tweedaagse tochten in winters Nederland in combinatie met de volgende draagsystemen:

 

70L Osprey hikerugzak

45L Berghaus tussenmaat

33L Osprey klimrugzak (met heupgordel)

3L KL Camelback

Los als minibob.

 

Fase 2:

Jungletocht van een week in combinatie met een klimrugzak of camelback.

(Review deel 2 dan ergens deze zomer)

 

Fase 3:

(Alleen als hij goed door 1+2 komt.)

Test tijdens een tailor made Kilimanjaro expeditie eind dit jaar.

 

Tijdens het testen zal ik vooral letten op:

 

* Bedieningsgemak

* Gewichtsverdeling, stabiliteit en draagcomfort

* Weersinvloeden (water, wind en warmte)

* Gewicht vs ruimte in vergelijking met andere opties.

 

Uiteraard wordt de review ruim voorzien van fotomateriaal van de Alphine Green Front Pack op drie continenten en een aantal van de mooiste plekjes ter wereld. :D

 

En de review gaat naar @Vladimir Ben erg benieuwd wat je er van vind. Als je een mailtje naar de prepshop wilt sturen zal @Simurgh er voor zorgen dat die netjes bij je thuis komt.

 

Bedankt voor alle aanmeldingen en tot de volgende reviews.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En de review gaat naar @Vladimir Ben erg benieuwd wat je er van vind. Als je een mailtje naar de prepshop wilt sturen zal @Simurgh er voor zorgen dat die netjes bij je thuis komt.

 

Bedankt voor alle aanmeldingen en tot de volgende reviews.

 

Bedankt voor het vertrouwen, ik ga mijn best doen om een mooie review te schrijven.

 

Heb er nu al zin in :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Kom maar door @Vladimir :-)

 

Klopt, dat valt nog best tegen om een review te schrijven merk ik, ben al 2x opnieuw begonnen nadat ik het terug las :(

Maar het eerste deel, met specs, gebruik als minibob en testen met 4 verschillende maten rugzakken is bijna klaar.

 

Ben de komende avonden nog even bezig iemand te verhuizen maar het wordt komend weekend gepost, beloofd :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...