Pagina 1 van de 7 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 64
    Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012

Question Bloedmanen (Israel en de Wereld)

Ik ben niet religieus, en heb een uitgesproken neiging om voorspellingen uit deze hoek met een flinke zak zout te nemen. Ook 21 december 2012 van de Maya's nam ik niet niet serieus, maar nu is er iets wat mij fascineert en zelfs troubleert en dat zijn de 'bloedmanen' (Google: Blood Moon).

Bloedmanen die vallen op bepaalde Joodse feestdagen blijken in de Joodse traditie grote betekenis te hebben gehad en zeker als ze optreden in een zogenaamde 'Tetrade' (4 op ťťn rij). Deze astronomische configuratie is uiterst zeldzaam, en NASA kan duidelijk aangeven wanneer deze precies zijn geweest in het verleden en wanneer zij zullen optreden. Op gevaar af dat ik niet meer op dit forum serieus zal worden genomen het volgende:

Bloedmanen (bloedrode manen) die in de komende jaren (vanuit Jeruzalem gezien) aan de hemel zullen verschijnen. In 2014 en 2015 zullen er een aantal van deze verschijnselen aan de hemel te zien zijn.

Het Joodse jaar loopt niet gelijk met onze jaren van 1 januari t/m 31 december; het joodse jaar 5.775 loopt door de jaren 2014-2015 heen. (en is een sabbatsjaar)

• Een bloedrode maan op 15 april 2014 - Pesach of Pascha – Pasen
    • Een bloedrode maan op 8 oktober 2014 - Sukkoth – Loofhuttenfeest
    • Een bloedrode maan op 4 april 2015 - Pesach of Pascha – Pasen
    • Een bloedrode maan op 28 september 2015 - Sukkoth – Loofhuttenfeest

Tekenen aan de zon en maan zijn in de Joodse geschiedenis belangrijk. In 2015 zijn er ook tekenen aan de zon, zonsverduisteringen, en ook die vallen op Joodse feestdagen:

• 20 maart 2015 1 Nisan, eerste dag van het nieuwe religieuze Joodse jaar
    • 13 september 2015 1 Tishri, Rosh Hashana – feest der bazuinen, voorbereiding op Yom Kippoer

Bovenstaande is volgens NASA de laatste keer deze eeuw dat zich deze bloedmanen en zonsverduisteringen in dezelfde rij voorkomen op de Joodse feestdagen. Vier bloedmanen en twee zonsverduisteringen binnen 1 joods jaar!

Deze bloedmanen zijn eigenlijk uiterst zeldzaam in de geschiedenis en hebben zich in de laatste 2000 jaar maar een paar keer voorgedaan.
    Er is een belangrijk patroon met deze bloedmanen op feestdagen opeenvolgend als een tetrade (vier op een rij), want dezelfde patronen van bloedmanen verschenen namelijk in:

• 1493-1494 (toen de Joden door de inquisitie uit Spanje werden verdreven),
    • 1947-1948 (dus in de jaren dat de staat IsraŽl werd opgericht en de daarop volgende onafhankelijkheidsoorlog)
    • en 1967-1968 (6-daagse oorlog toen IsraŽl haar hoofdstad Jeruzalem terug kreeg.)
    • En dezelfde bloedmanen waren zichtbaar in de jaren 32-33 na Christus.

Merk op dat het verschijnsel zich vele eeuwen zich niet heeft voorgedaan, maar als dit zich voordoet (zoals in het verleden blijkt) deze gebeurtenis voor het Joodse volk inderdaad van grote invloed is geweest. De aanstaande tetrades vallen in 2014-2015, twee achter elkaar en bovendien samen met een zonsverduistering in Israel. Een dergelijke configuratie zal uiterst uniek zijn, ook volgens de NASA, en heeft volgens de Joodse traditie een buitengewone betekenis. De jaren 2014 en 2015 zullen voor Israel en mogelijk de Wereld mogelijk rampzalig kunnen zijn.

Iedereen verwacht iets in dit forum, dat iets op korte termijn aanstaande is. ( @DickBerts : Het-kon-nu-wel-eens-heel-snel-gebeurd-zijn (Link) en ik maak zelf daar geen uitzondering op.

Deze 'onlustgevoelens' (v.g.l. Das Unbehagen der Kultur, Freud) kenmerkt velen op nu dit forum. Ik maak daar geen uitzondering op. Daarbij spookt voor mij persoonlijk bovendien de unieke aanstaande astronomische gebeurtenissen die in het verleden al betekenis-vol waren door het hoofd.
    Een persoonlijke interpretatie van mij van "Het-kon-nu-wel-eens-heel-snel-gebeurd-zijn".
    @vheeswijk
    Laatst gewijzigd door vheeswijk; 19-02-14 om 23:07.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jan 2013
    ik durfde het niet te posten! + 1

tom666
    Guest
    Hmmm heb ik ook gelezen.
    Ik heb me heel lang erg verdiept in astronomie...dikke kijkers ed.en een overload aan info.
    Nu kijk ik elke dag wel eens naar boven en in het weekend met een goede verrekijker.
    Nu zijn er bepaalde aspecten die idd moeilijk te verklaren zijn maar je moet gewoon denken in astronomische termen.
    Een mensen jaar of eeuw is voor het heelal een milliseconde...dus tijd is van ''geen'' belang.
    Dat het wederkeert op vaste data is ''normaal'' want het heelal is een wiskundig gegeven waar men kan op bouwen ...terug in mensentaal omdat de mens 1 nog maar een kleine tijd bezig is met de juiste berekening en 2 men niet kan rekenen met 1000 jaar of meer omdat dit ver in de toekomst ligt..(weet niet hoe anders te verwoorden momenteel).
    Ik bedoel hiermee dat tijd en afstand voor ons spektakel lijken maar daarboven peanuts zijn. We weten bv dat Aldebaran (het oog van het sterrebeeld stier in de pleiadengroep ) een rode reus wordt. Dwz de ster kan elk moment exploderen en een witte dwerg worden maar elk moment kan ook binnen 200 jaar zijn. Ik ben heel voorzichtig met het aannemen van astronomische voorspellingen omdat iets dat zich heel lang geleden heeft voorgedaan meestal werd aanzien als een daad van een hogere macht. Een daad die nu door onderzoek bv wetenschappelijk kan verklaard worden. Pas op ...ik keur het niet af he ..het fascineert mij buitengewoon maar ik doe voor mezelf niet mee aan ...laat ik het met een heel groot woord massageloof (hysterie) gaan noemen.
    Ik voel me verheugd dat ik zo een post mag lezen op een prepforum want met zo een zaken weet men niet welke reacties te verwachten...
    Ik kan hier heeeeeeeeeeeeeel lang doorgaan maar dan ga ik waarschijnlijk te veel afwijken van de oorsprong van deze post en dat zal misschien ook niet gewaardeerd worden.....
    Ik lees graag verder wat anderen denken...

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Zonder dat ik mij verdiept heb in de Joodse geschiedenis durf ik wel aan te nemen dat er meer belangrijke momenten voor het joodse volk geweest zijn naast de vier genoemde. In mijn boekje is het dus allemaal toeval. Als het geen toeval zou zijn dan zou het voorbestemming zijn of zouden astronomische verschijnselen invloed hebben op het verloop van de menselijke geschiedenis, in beide geloof ik niet. Ik houd het dus op toeval, er iets anders in zien is, naar mijn mening, hetzelfde als religie door de eeuwen heen en we weten allemaal wat daar de gevolgen van zijn (en zijn geweest).
    Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
    Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
    Forumregels

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Where the unstoppable force meets the immovable object
    Als mensen hier in geloven dan wordt het wel een self fulfilling prophecy ja, voor de rest wat [MENTION=1303]AWOL[/MENTION] zegt.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Als we weten, dat de maan zoveel invloed heeft op waterbewegingen, op cyclussen bij vrouwen, waarom zouden bloedmanen dan geen invloed kunnen hebben op de menselijke geest ?
    Misschien zouden we daar eens over na moeten denken, dan het zomaar naast ons neerleggen en zeggen dat het onzin is...............

Persoonlijk vind ik dat op zijn minst gezegd een beetje vreemd.
    Bij mij blijft er maar een zinnetje door mijn hoofd spelen.. let op de dieren..............
    Waarom weet ik niet, maar misschien voelen die ook wel veel meer van dat soort invloeden ?
    then came the lawyers and then came the rules, by Dire Straits

Samenlever

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Amazing Dree Bekijk Berichten
    Als we weten, dat de maan zoveel invloed heeft op waterbewegingen, op cyclussen bij vrouwen, waarom zouden bloedmanen dan geen invloed kunnen hebben op de menselijke geest ?
    Misschien zouden we daar eens over na moeten denken, dan het zomaar naast ons neerleggen en zeggen dat het onzin is...............

Persoonlijk vind ik dat op zijn minst gezegd een beetje vreemd.
    Bij mij blijft er maar een zinnetje door mijn hoofd spelen.. let op de dieren..............
    Waarom weet ik niet, maar misschien voelen die ook wel veel meer van dat soort invloeden ?
    1493-1494 (toen de Joden door de inquisitie uit Spanje werden verdreven),
    1947-1948 (dus in de jaren dat de staat IsraŽl werd opgericht en de daarop volgende onafhankelijkheidsoorlog)
    en 1967-1968 (6-daagse oorlog toen IsraŽl haar hoofdstad Jeruzalem terug kreeg.)
    En dezelfde bloedmanen waren zichtbaar in de jaren 32-33 na Christus.

Dit lijken mij geen gebeurtenissen die te verklaren zijn op dezelfde wijze als eb en vloed of PMS. Dat de menselijke hersenen, kortstondig, worden beÔnvloed door kleine veranderingen in zwaartekracht, magnetische velden en dergelijke wil ik wel aannemen. Maar bij bovenstaande gebeurtenissen zitten complexe voorgeschiedenissen van eeuwen en waren miljoenen mensen bij betrokken. Dat werd allemaal veroorzaakt door een simpele maansverduistering die er wat anders uitziet dan meestal?
    Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
    Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
    Forumregels

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2013
    als de combinatie van zo veel bloedmanen en zonsverduistering nu samenkomen met feestdagen van 1 religie, dan denk ik eerder dat bij het ontstaan van de religie de zelfde situatie is voorgekomen en men destijds dat als tekenen gezien of zoiets. een dergelijke cyclus herhaalt zich met een vast patroon. lijkt mij dat als het in 1947 ťn 1967 voorkwam, dat het dan misschien wel elke 20 jaar zo is? lijkt me sterk dat het zo onregelmatig zou voorkomen als beweert word. ten tijde van het ontstaan van de joodse religie kan dit dus ook voorgekomen zijn en heeft men op basis van die gebeurtenissen gekoppeld aan feestdagen.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AWOL Bekijk Berichten
    1493-1494 (toen de Joden door de inquisitie uit Spanje werden verdreven),
    1947-1948 (dus in de jaren dat de staat IsraŽl werd opgericht en de daarop volgende onafhankelijkheidsoorlog)
    en 1967-1968 (6-daagse oorlog toen IsraŽl haar hoofdstad Jeruzalem terug kreeg.)
    En dezelfde bloedmanen waren zichtbaar in de jaren 32-33 na Christus.

Dit lijken mij geen gebeurtenissen die te verklaren zijn op dezelfde wijze als eb en vloed of PMS. Dat de menselijke hersenen, kortstondig, worden beÔnvloed door kleine veranderingen in zwaartekracht, magnetische velden en dergelijke wil ik wel aannemen. Maar bij bovenstaande gebeurtenissen zitten complexe voorgeschiedenissen van eeuwen en waren miljoenen mensen bij betrokken. Dat werd allemaal veroorzaakt door een simpele maansverduistering die er wat anders uitziet dan meestal?
    Miljoenen vrouwen op aarde hebben cyclussen die door maanstanden bepaald worden, waarom zouden dan niet miljoenen mensen door bloedmanen beinvloed kunnen worden ?
    Ik vraag me dat af, ik heb slechts een onderzoekende geest, en heb geen pasklare antwoorden.
    Daarom schuif ik de beweringen niet gelijk in t afvoerputje, maar probeer verklaringen te vinden...........
    then came the lawyers and then came the rules, by Dire Straits

Samenlever

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Ook Kelten en natuurvolken en Wicca gebruiken de maan om hun feesten in te luiden.
    Het is dus niet zo dat de maan alleen of speciaal voor Joden zo'n unieke betekenis heeft.
    In het rijtje van Joodse belangrijke momenten missen er nog een heleboel. Alleen deze genoemde gebruiken spreekt van een willekeur of toeval om de bewering te laten kloppen.

Los daarvan is het natuurlijk wel een unicum dat er in korte tijd zoveel bloedmanen zijn.
    Er zal ook vast een reactie op de wereld merkbaar zijn.
    Verder zie ik meer natuurverschijnselen die anders zijn, de vreselijke kou in Amerika, de droogte in California, de langdurige regen in Engeland, meer vulkaanuitbartingen. De natuur is goed van slag. Meer bloedmanen past in dat rijtje.
    Laatst gewijzigd door Stuudje; 20-02-14 om 00:11.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Vergelijkbare onderwerpen

1. EMP Israel Vs Iran
    Door preppie&kokkie in forum Midden-Oosten
    Reacties: 18
    Laatste Bericht: 21-05-14, 23:32
  2. Laatste nieuws uit Israel. Bombardement in Syrie
    Door frank1964 in forum Midden-Oosten
    Reacties: 11
    Laatste Bericht: 14-01-14, 21:49
  3. Niet in de media? Israel bombardeerd sudan.....
    Door Kans in forum Internationaal
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 13-12-12, 21:43
  4. 2x zorgelijk iran israel
    Door prepperpappa in forum Internationaal
    Reacties: 22
    Laatste Bericht: 30-09-12, 08:44
  5. Russia, Israel turn up heat in Mediterranean Sea
    Door Rodin in forum Internationaal
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 11-07-12, 10:02

Labels voor dit Bericht