Ga naar inhoud
GENEGEERD

[BOB] Wat mis ik nog? Tips?


darius

Aanbevolen berichten

beste medepreppers

 

na een paar maanden bob/ghb samenstellen is hier het resultaat

 

TAS

5.11 rush 24

 

TOOLS

BG ultimate survival knife

BG scout knife

leatherman sidekick ( multitool)

BG knife shapner (pocket)

kettingzaag (zak)

zaklamp

ducktape

super lijm

paracord

 

VUUR

firesteel

bic aanstekers

stormproof lucifers

wetfire (aanmaakblokjes)

esbit brander met tableten

 

NAVIGATIE

kompas

kladblok

pennen

glowsticks

 

ENERGY

batterijen (alle soorten die ik nodig heb)

(nog toe te voegen): goal 0 solar batterij oplader

 

EHBO

72 delige ehbo van prepshop

ehbo set prepshop kado

 

WATER

 

katalyn pocket (waterfilter)

zuiverings tableten

drinkfles van de prepshop

3l water

 

ETEN

10 maaltijden mac en chees mountain house

 

( nog toetevoegen SHELTER)

(SOL bivvy)

 

 

graag opmerkingen/surgesties/verbeteringen

 

gr

 

darius

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Pakje speelkaarten tegen vervelimg, visset, naaiset, poncho van de webshop vond ik errug goed, pionierschep (klap hem open en zet het handvat tegen de grond. Kantel de schep horizontaal en je hebt een stoel. Ook makkelijk voor als je moet poepen.), wc papier, vasaline, norrit, hangmatje (countryshop.nl 10 euri), pannetje voor koken, slaapzak etc etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed je best gedaan hoor.

Denk je ook aan dingen als goede en warme sokken, handschoenen, buff, muts, onderkleding (warme kleren zijn zo belangrijk)

Is je tas waterdicht, zo nee zorg voor waterdichte oplossingen, sowieso erg handig om een vuilniszak mee te hebben om droog op te zitten als je even rust.

Naast de maaltijden zijn wat koeken of nutsen(chocolade/pindarepen) goed om tussendoor snel energie te krijgen.(en ze zijn gewoon lekker, dus goed voor je stemming)

Ik zie geen werkhandschoenen, is dat bewust?

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor alle snelle reacties mijn todolist waar ik verbeterpunten zie bestaat dus nog uit

visset,naaiset,poncho,speelkaarten,warme kleding hangmatje en wat tussendoortjes

 

@Gamble mijn tas zit op het moment al aardig vol ik zie behalfe luxe de nut niet van een stoeltje of wc papier op de grond kan ik ook zitten en we hebben altijd genoeg bladeren de tip van vuilniszakken en een pannetje komen heel goed van pas

 

@Stuudje de tas is niet geheel waterdicht kan er niet me zwemmen maar een goede regenbui kan ie hebben en wat de werkhandschoenen betreft ben ik gewoon vergeten opteschijven dank voor de aanvulling

 

@Peerke ik ga er indd wat oplos chocomel indoen

 

gr

 

darius

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor alle snelle reacties mijn todolist waar ik verbeterpunten zie bestaat dus nog uit

visset,naaiset,poncho,speelkaarten,warme kleding hangmatje en wat tussendoortjes

 

@Gamble mijn tas zit op het moment al aardig vol ik zie behalfe luxe de nut niet van een stoeltje of wc papier op de grond kan ik ook zitten en we hebben altijd genoeg bladeren de tip van vuilniszakken en een pannetje komen heel goed van pas

 

@Stuudje de tas is niet geheel waterdicht kan er niet me zwemmen maar een goede regenbui kan ie hebben en wat de werkhandschoenen betreft ben ik gewoon vergeten opteschijven dank voor de aanvulling

 

@Peerke ik ga er indd wat oplos chocomel indoen

 

gr

 

darius

 

TIP: Nikwax tent en gear proof gebruiken om je rugtas een waterafstotende coating te geven.

Geef je kleding en schoenen een goede coating. Niks is vervelender dan natte voeten en lijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu ik toch op de vergeet achtige toer ben heb ik nog wat toetevoegen

 

RUILMIDDELLEN

wat USD

wat YUAN

wat EURO

silver

goud

Met een pionierschep kan je in het kader leave no trace makkelijk je uitwerpselen wegwerken. Als vluchteling wil je niet makkelijk gevonden worden lijkt mij.

Tevens kan een schep op nog zoveel manieren van nut zijn dat ik (persoonlijk) het een nuttig item vind.

Pionierschepjes zijn vaak te koop met hoes die je makkelijk aan je riem kunt vastbinden. Kost je ook geen ruimte in je tas.

Wc papier is luxe, doch als je in een survivalsetting zit is enige luxe vaak een gevoel dat als werelds ervaart wordt.

Haal de binnenste koker er uit en je kunt hem plat opvouwen. Scheelt weer aan ruimte in je bob ;)

Mocht je noodgedwongen het bos in moeten lopen dan is een hele simpele tekentang ook van onschatbare waarde.

Overleef je alles, krijg je de ziekte van Lyme. Ook niet handig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu ik toch op de vergeet achtige toer ben heb ik nog wat toetevoegen

 

RUILMIDDELLEN

wat USD

wat YUAN

wat EURO

silver

goud

 

Ruilmiddelen als geld zou ik vergeten. Wat heb je er aan? Drank of sigaretten zijn vaak veel belangrijkere ruilmiddelen.

Als de shtf echt zo erg is dat je je BOB nodig hebt, zou ik ook voor deze items gaan. Enkele euro's zou je eventueel nog in je sok kunnen douwen.

Vergeet ook niet dat als je wilt ruilen met mensen, mensen het ook gewoon van je af kunnen willen pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk je de tas te moeten dragen of zelfs met je tas te moeten lopen?

Als je met ja beantwoord, ga hem wegen en neem niets teveel mee!

 

Ga niet meer als een kilo of 15 in je tas proppen, doe je meer kilo's dan kunnen de meeste mensen het niet lang dragen, laat staan mee lopen/vluchten.

 

- Weeg je tas.

- Ga je tas een hele middag dragen (tijdens een mooie wandeling).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@darius een vraagje .

Het is al een goed gevulde BOB moet ik zeggen. Maar het hebben van de spullen is niet alles je moet het ook leren gebruiken.

Al een vuurtje gebouwd met je firesteel bijvoorbeeld.Weet je ook hoe je je kompas moet gebruiken?

 

Heb je al iets waar je de mac en cheese maaltijden in kan maken? Of water in te koken?

 

pannetje

Vuilnis zak.

Tarp.

Misschien een hoofdlamp

Kaars

Medicijnen. misschien heb je voorgeschreven medicijn.(en weet niet of ze standaard in je medickit zitten) paracetamol. ibuprofen, diarreeremmers.

Wc papier of wet wipes

Brildragend?? zoja een reserve bril

Aanstekers(1=geen en 2=1)

 

(zullen best al dingen genoemd zijn zag er al een paar maarja schreef het toch maar op ;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ruilmiddelen als geld zou ik vergeten. Wat heb je er aan? Drank of sigaretten zijn vaak veel belangrijkere ruilmiddelen.

Als de shtf echt zo erg is dat je je BOB nodig hebt, zou ik ook voor deze items gaan. Enkele euro's zou je eventueel nog in je sok kunnen douwen.

Vergeet ook niet dat als je wilt ruilen met mensen, mensen het ook gewoon van je af kunnen willen pakken.

 

ik zal er inderdaat overnadenken om wat sigareten in mijn tas tedoen ookal rook ik niet hoelangs kan je die dingen bewaren?

en als mensen iets van mij willen pakken zonder toestemming is daar een heel mooi gezechte voor

Come And Take It

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal er inderdaat overnadenken om wat sigareten in mijn tas tedoen ookal rook ik niet hoelangs kan je die dingen bewaren?

en als mensen iets van mij willen pakken zonder toestemming is daar een heel mooi gezechte voor

Come And Take It

Koop shag. Is veel voor weinig. Tijdens schaarste is iedereen blij met alles. Vergeet de vloei ook niet en maak er verschillende kleine pakketjes van. Zo kun je vaker ruilen.

Tabak is zo'n beetje onbeperkt houdbaar. Als het toch uitdroogd, 1 nachtje een aardappelschil erbij en is weer zo goed als nieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop shag. Is veel voor weinig. Tijdens schaarste is iedereen blij met alles. Vergeet de vloei ook niet en maak er verschillende kleine pakketjes van. Zo kun je vaker ruilen.

Tabak is zo'n beetje onbeperkt houdbaar. Als het toch uitdroogd, 1 nachtje een aardappelschil erbij en is weer zo goed als nieuw.

moet je wel weer aardappels preppen :)

 

qua shag, om te preppen zou ik blikken kopen, die zijn luchtdicht geseald en dus veel langer houdbaar dan een pakje shag. als je dit bewaart met een stapelte sealbags en een paar doosjes vloei (goedkoop bij aldi) kan je tijdens of vlak voor SHTF pakketjes maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet je wel weer aardappels preppen :)

 

qua shag, om te preppen zou ik blikken kopen, die zijn luchtdicht geseald en dus veel langer houdbaar dan een pakje shag. als je dit bewaart met een stapelte sealbags en een paar doosjes vloei (goedkoop bij aldi) kan je tijdens of vlak voor SHTF pakketjes maken.

 

Sloffen of pakjes shag omwikkelen met huishoudfolie om ze luchtdicht te maken !

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal er inderdaat overnadenken om wat sigareten in mijn tas tedoen ookal rook ik niet hoelangs kan je die dingen bewaren?

en als mensen iets van mij willen pakken zonder toestemming is daar een heel mooi gezechte voor

Come And Take It

 

Nog een stomme tip. Soms wil je wel gevonden worden bv bij ziekte, uitputting of gebroken been noem maar wat. Heb je een hesje en een plastic! noodfluitje ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een stomme tip. Soms wil je wel gevonden worden bv bij ziekte, uitputting of gebroken been noem maar wat. Heb je een hesje en een plastic! noodfluitje ?

 

is zeker geen stomme tip maar juist heel hadig een nood fluitje heb ik inderdaat die zat er bij mijn mes bij een hesje heb ik nog niet aan gedacht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb laatst zo'n hesje in mijn fietstas gestopt voor als ik savonds fiets. Het was me toen ik meereed in een auto savonds opgevallen dat hardlopers hier in de buurt goed zichtbaar zijn, maar fietsers erg slecht zichtbaar zijn. Op de weg zelf zie je wel het zwakke lichtje van de fiets, maar dat is in het buitengebied echt geen goede waarschuwing, en zeker als ze net bij een oversteekplaats even stilstaan en het licht uit is vallen ze helemaal weg in het donker. De hardlopers zie je al ver van tevoren door hun reflecterende vestjes, als ze lopen maar ook als ze stilstaan.

Laatst had de Lidl ze in de aanbieding voor twee euro...dus meteen gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Darius, deze tas is niet zo groot. Ik vraag me af welk doel je hebt met deze tas.

Is het een BoB,of is het je EDC?

Hoeveel dagen wil/kan je overleven met de inhoud van deze tas? Wat is je doel en wat is haalbaar denk je.

 

ik zou het graag mijn ecd willen maken maar het probleem is dat ik in een beveiligt gebied werk en moet elke dag meerdere malen door een controle dus kan hem niet meenemen in deze form

 

@darius en al aan de slag gegaan met de tips?

 

ik ben we nog niet mee aan de slag gegaan ik was de afgelopen dagen ziek maar daar komt verandering in

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...