Ga naar inhoud
GENEGEERD

Maak het zelf masker


bot mes

Aanbevolen berichten

Ik kwam een tijdje geleden een paar die het zelf gasmaskers instructie video´s tegen op het wereldwijde web.

Ik zit me af te vragen hoe efficent die dingen zijn.

 

Wie wilt even de tijd nemen om ze te kijken en te vertellen wat je ervan denkt...

 

http://www.youtube.com/watch?v=IjmwqXhyqA0

http://www.youtube.com/watch?v=9M9wdQKTvac

 

even een nabrander, of zit ik te kijken naar een propoganda filmje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@bot mes Het masker uit het bovenste filmpje (het langste filmpje) werkt sowieso, aangezien dat gewoon een normale maskertje is die te krijgen zijn bij bijvoorbeeld de praxis. Zo als die gast zei: er zijn betere maskers die ook kleinere deeltjes filteren. Dit soort goedkope huis-, tuin- en keukenmaskertjes die in het filmpje worden gebruikt worden volgens mij vooral in de bouw gebruikt. Wat ze dus doen is stof opvangen. Zo'n maskertje filter dus grote stofdeeltjes. Het enige wat hij er aan toevoegt is dus een soort gezichtsbescherming. Handig tegen pepperspray.

 

Bij het onderste filmpje vraag ik me af of het werkt. Katoen filtert wel aardig, maar het blijft een home-made masker. Katoen kan je ook gebruiken als je water zuivert, dus misschien ook als je lucht zuivert. Het probleem met dit zelf gemaakte masker is dat hij erg uitsteekt, waardoor hij snel afvalt als iemand er een tik tegen aan geeft of als je ergens tegen aan stoot, bijvoorbeeld als je snel wegrent. Of hij gebruikt kan worden tegen gasaanvallen vraag ik mij af, maar ik heb er niet veel verstand van, dus dat zou je zelf misschien uit moeten zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam een tijdje geleden een paar die het zelf gasmaskers instructie video´s tegen op het wereldwijde web.

Ik zit me af te vragen hoe efficent die dingen zijn.

 

Wie wilt even de tijd nemen om ze te kijken en te vertellen wat je ervan denkt...

 

http://www.youtube.com/watch?v=IjmwqXhyqA0

http://www.youtube.com/watch?v=9M9wdQKTvac

 

even een nabrander, of zit ik te kijken naar een propoganda filmje?

 

Zoals Harmen Stap al eerder melde, het masker in het eerste filmpje bestaat uit enkel een stoffilter, het gelaatsmasker is handig voor pepperspray. Verder is het een schijnveiligheid.

 

Het masker in het tweede filmpje is gevuld met aktieve kool, en zal wel enig effect hebben.

 

Zelf heb ik in het verleden vaak genoeg gasmaskers en ademluchtmaskers opgehad. Google eens op 'ABEK-filters' voor een overzicht van de toepassingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk sowieso dat er bepaalde dingen zijn die je niet zelf moet maken en waar je niet op moet gaan besparen. Alle middelen die levens kunnen redden in bepaalde situaties moeten van goede kwaliteit zijn. Als jij een masker nodig hebt omdat je een deur wil schuren is een DIY-masker prima, maar als je maskers prept omdat je een bepaalde levensbedreigende situatie voor wil zijn (bijvoorbeeld een gasaanval) dan lijkt het mij wel slim om de portemonnee te trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk sowieso dat er bepaalde dingen zijn die je niet zelf moet maken en waar je niet op moet gaan besparen. Alle middelen die levens kunnen redden in bepaalde situaties moeten van goede kwaliteit zijn. Als jij een masker nodig hebt omdat je een deur wil schuren is een DIY-masker prima, maar als je maskers prept omdat je een bepaalde levensbedreigende situatie voor wil zijn (bijvoorbeeld een gasaanval) dan lijkt het mij wel slim om de portemonnee te trekken.

 

Inderdaad. En de kosten zijn ze nou ook weer niet:

 

http://www.dumpcompany.com/index.php?item=gasmaskers&action=page&group_id=39&lang=nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zelf klooien met homemade gasmaskers.

Er is genoeg te koop met goede filters voor ruim onder de 100,- euro.

 

Greener

 

Er valt prima te klooien met homemade maskers, maar als je dat doet moet je wel beseffen dat ze homemade zijn. Je moet er dus niet afhankelijk van zijn, want dan heb je een probleem als ze falen wanneer je ze echt nodig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bot mes mijn eerste vraag: waarom dit soort zaken zelf maken? Hier wil je niet mee rommelen, hoe goed bedoelt dan ook. Zoals @Greener aangeeft, KOOP er eentje met goede filters. (Leuke avatar trouwens Greener :D ) Koop er dan géén bij de dump (want dat zijn overjarige, geDUMPte goederen, waar defensie niet meer mee mag/kan werken). Koop een MSA, Draeger, 3m, Scott of een ander betrouwbaar merk.

Maarja, wederom de vraag waarom? Oja, en waarvoor? Strijdgassen? Chemische spills?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga voor een goed gasmasker met filterbussen naar een safety shop, zoals BTN. Ruime keuze en je kan je laten voorlichten en instrueren in het gebruik. BTN heeft overigens nog veel leuke practische werkkleding en andere toebehoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er valt prima te klooien met homemade maskers, maar als je dat doet moet je wel beseffen dat ze homemade zijn. Je moet er dus niet afhankelijk van zijn, want dan heb je een probleem als ze falen wanneer je ze echt nodig hebt.

 

He knul, wat heeft het dan voor zin om er zowieso energie in te steken?

Ooohhhh....wacht ff........

 

Cool ik ga een parachute maken, valt prima mee te klooien hoor, niet om er afhankelijk van te zijn hoor, want dan heb ik een probleem als ie faalt..... Dus je hebt nog steeds niks, nada,noppes.....alleen een lap stof met touwtjes...... Zucht.......

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

He knul, wat heeft het dan voor zin om er zowieso energie in te steken?

Ooohhhh....wacht ff........

 

Cool ik ga een parachute maken, valt prima mee te klooien hoor, niet om er afhankelijk van te zijn hoor, want dan heb ik een probleem als ie faalt..... Dus je hebt nog steeds niks, nada,noppes.....alleen een lap stof met touwtjes...... Zucht.......

 

Falen is geen optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het masker op mijn avatar is de MSA advantage 1000.

(Check Ebay als je een koopjesjager bent, staan nu voor een prikje te koop)

Deze maskers hebben een bajonetsluiting dus een nato filter past niet.

 

Ik heb er drie, inclusief bajonetfilters + adapters om nato filters te kunnen gebruiken.

Daarnaast heb ik nog maskers van Dräger liggen (nato filters) en als derde backup Israëlische maskers.

 

De Dräger maskers zijn te vinden in de winkel.

Koop nooit maar dan ook nooit filters bij een dump.

Leuk voor carnaval, niet voor een shtf.

 

Denk niet dat je maskers alleen kunt gebruiken voor gifgas e.d.

Ze zijn nl ook direct overal uitverkocht als er ergens traangas gebruikt is...

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bot mes mijn eerste vraag: waarom dit soort zaken zelf maken? Hier wil je niet mee rommelen, hoe goed bedoelt dan ook. Zoals @Greener aangeeft, KOOP er eentje met goede filters. (Leuke avatar trouwens Greener :D ) Koop er dan géén bij de dump (want dat zijn overjarige, geDUMPte goederen, waar defensie niet meer mee mag/kan werken). Koop een MSA, Draeger, 3m, Scott of een ander betrouwbaar merk.

Maarja, wederom de vraag waarom? Oja, en waarvoor? Strijdgassen? Chemische spills?

 

 

Ik ben een volle bewonderaar van mensen in staat zijn om zoiets te verzinnen en te maken.

Ik hoop nooit in een situatie te komen dat ik zo'n masker voor het echt nodig heb...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een verschrikkelijk goed masker. Voor de oproerpolitie. Ik neem aan, dat die ze ook heeft uitgedeeld. Het biedt bijna geen bescherming tegen traangas, maar zorgt er wel voor, dat het traangas niet verwaait als je er in terecht komt, maar voor je gezicht blijft hangen en daar geruime tijd zijn werkt doet. Ik ga ervan uit, dat het dragen van dit soort maskers binnenkort door de overheid verplicht wordt gesteld bij demonstraties.

 

Waar je wel iets aan hebt; een duikbril die je ogen gasdicht afsluiten. Je ogen zijn namelijke extreem gevoelig voor traangas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He knul, wat heeft het dan voor zin om er zowieso energie in te steken?

Ooohhhh....wacht ff........

 

Cool ik ga een parachute maken, valt prima mee te klooien hoor, niet om er afhankelijk van te zijn hoor, want dan heb ik een probleem als ie faalt..... Dus je hebt nog steeds niks, nada,noppes.....alleen een lap stof met touwtjes...... Zucht.......

 

Zucht... Is het weer zo ver dat ik mijzelf moet gaan quoten? Heb ik niet zo'n zin in... Ik doe het toch maar.

 

Ik denk sowieso dat er bepaalde dingen zijn die je niet zelf moet maken en waar je niet op moet gaan besparen. Alle middelen die levens kunnen redden in bepaalde situaties moeten van goede kwaliteit zijn. Als jij een masker nodig hebt omdat je een deur wil schuren is een DIY-masker prima, maar als je maskers prept omdat je een bepaalde levensbedreigende situatie voor wil zijn (bijvoorbeeld een gasaanval) dan lijkt het mij wel slim om de portemonnee te trekken.

 

Er valt prima te klooien met homemade maskers, maar als je dat doet moet je wel beseffen dat ze homemade zijn. Je moet er dus niet afhankelijk van zijn, want dan heb je een probleem als ze falen wanneer je ze echt nodig hebt.

 

Moet ik er nog bij zetten wat je kunt opmaken uit de quotes of kan je dat zelf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht... Is het weer zo ver dat ik mijzelf moet gaan quoten? Heb ik niet zo'n zin in... Ik doe het toch maar.

 

Ik denk sowieso dat er bepaalde dingen zijn die je niet zelf moet maken en waar je niet op moet gaan besparen. Alle middelen die levens kunnen redden in bepaalde situaties moeten van goede kwaliteit zijn. Als jij een masker nodig hebt omdat je een deur wil schuren is een DIY-masker prima, maar als je maskers prept omdat je een bepaalde levensbedreigende situatie voor wil zijn (bijvoorbeeld een gasaanval) dan lijkt het mij wel slim om de portemonnee te trekken.

 

Er valt prima te klooien met homemade maskers, maar als je dat doet moet je wel beseffen dat ze homemade zijn. Je moet er dus niet afhankelijk van zijn, want dan heb je een probleem als ze falen wanneer je ze echt nodig hebt.

 

Moet ik er nog bij zetten wat je kunt opmaken uit de quotes of kan je dat zelf?

 

Zucht.........succes en alsnog bedankt voor het quoten van jezelf.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...