Ga naar inhoud
GENEGEERD

Snugpak Bergen


easy

Aanbevolen berichten

Na de laatste SC in Wolvega..me een breuk gelopen met een rugzak en een tas.

Tot de slotsom gekomen dat dat toch niet ideaal is....

Nu kwam ik een Snugpak Bergen tegen tijdens mn zoektocht..

Inhoud 70 liter + 2x 15 liter zijtassen..totaal dus 100 liter.

 

Lijkt wel een beetje op de Saracen....kan ook de beide zijtassen loskoppelen en vast ritsen zodat het een 30 ltr rugzakje wordt.

 

Moet nog wat verder reviews bekijken..maar vindt m wel interessant.

Het is iig een flinke uitbreiding van wat ik nu heb...en daar past dus niet alles in..(44 liter rugzak)

Als ik daar mn tent, slaapzak en slaapmat in heb dan blijft er niet veel ruimte meer over voor de overige spullen.

 

Nou weet ik ook wel dat je zo min mogelijk mee moet nemen...maar toch wel de dingen die je nodig hebt.

 

 

 

Merk: Snugpak

 

Comfortabele 100 liter rugzak van de makers van de Softie jacks. Ideale rugzak voor lange trips en voorzien van een padded rugpand voor extra comfort.

 

Enkele eigenschappen:

- gewicht 2,5kg, 82x70cm

- inhoud 100ltr

- gemaakt uit 500D nylon

- groot hoofdcompartiment

- twee afneembare zijtassen van elk 15ltr, PLCE compatible

- compartiment in topflap en onderzijde

- regenhoes in onderste compartiment

- verkrijgbaar in olive & black

 

Bergen-Backpack.jpg.0234e59013e88933e166486db875112b.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@easy: Zou je niet voor een tussenmaatje gaan?

 

Ik heb zelf de Saracen, maar tegen de tijd dat ik mijn gear 100% in orde heb met lichtgewicht spul heb ik die dus niet meer nodig.

Waarschijnlijk zal je minder mee kunnen nemen wat gewicht betreft dan ik en dan is 70 liter alleen al meer dan genoeg.

 

Iets met wieltjes zou ideaal zijn, daar zit ik ook regelmatig over na te denken. Voor de uitrusting een liter of 55 en dan voor het voedsel, ruilmiddelen, e.d. een uitbreiding op wielen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe...ik kan natuurlijk ook die zijtassen er af ritsen...dan is het een 70 liter rugzak....:)

 

Uiteraard, ik heb zelf heel veel gelopen met een Nomad van 70 liter, zware defensie uitvoering en dan moet je heel veel moeite doen om onder de 20 kg te blijven. 17,5 kg was in die tijd mijn ideaal.

Met de nieuwe (zij het dure) materialen en gear kan dat nog lichter en ik zeg alleen maar dat je de tijd moet nemen om dat te bereiken. Ik ken je, heb je zien lopen en zou in jou geval m'n doel op nog lichter zetten.

Mijn enige reden om ook voor de Saracen te kiezen is dat ik van plan ben heel wat droogvoer mee te slepen, voor minimaal twee weken en dat weegt weinig, maar het volume is gigantisch. Maar dan nog begin ik inmiddels al te twijfelen of dat het eigen gewicht van de Saracen wel waard is. Ook de snugpack is niet bepaald een lichtgewicht. Een paar kilometer lopen in met de Saracen met in totaal 25 kg gaat prima, maar 30 km heb ik zo mijn twijfels over, hoe ver ik ook kom met trainen. Jonger word ook ik er namelijk niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe heeft een zeer goed punt mbt het gewicht vd rugzak.

Maar er is ook een maar.

 

Lichtgewicht rugzakken hebben vaak ook een andere materiaalkeuze van de shell.

Die is lichter, maar ook al snel minder duurzaam.

Een tak, stuk ijzer enz kan hier al een flinke scheur veroorzaken.

 

Ik zit dan toch liever met zwaarder en steviger materiaal dan een ultralicht waar alles uit valt.

Mogelijk zoeken naar een lichte maar ook zeer robuuste rugzak.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

@Raycoupe en @Vladimir....ik heb na veel reviews en uitleg in de winkel en advies van o.a. jullie gekozen voor een tussenmaat. En ben uitgekomen op een Lowe Alpine Cholatse II. Dat is een 55:65 liter rugzak.

Heb hem gepast in de winkel en met gewicht gelopen....zit goed en voelt ook goed met gewicht.

 

 

 

Productbeschrijving

 

De Cholatse II is een nieuwe lichtgewicht trekkingsrugzak voor een zeer gunstige prijs. Door het ondervak en de vooropening is hij perfect geschikt voor lichtgewicht trekking, huttentrektochten en reizen. Het vaste rugpand biedt stabiliteit en goed draagcomfort en geeft de rugzak een laag eigen gewicht..

 

 

 

Producteigenschappen

 

Model: Heren

 

Volume: 55 + 10 liter uitbouw

Gewicht: 1,6kg

Materiaal: N6.6 210d Mini Rip / N420

Draagsysteem: 18" / 46cm

Load Zone: 13-18kg

Comfortabel rugpand met gaasvoering en ventilatiekanaal

Ruime vooropening

Ondervak met uitritsbare tussenbodem

Stretch zijvakken

Heupbandvakken

Ritsvak aan binnen-en buitenzijde klep

Regenhoes

Pickellus

Unieke wandelstokbevestiging

Breed inzetbaar elastiek aan voorkant tas door Spider Plate

 

Cholatse.jpg.cde2e019889f5b70b766a3b92f9e50ff.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...