Bekijk Poll Resultaten: Wat is je gevoel sinds je prept?

Stemmers
106. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Ik heb prep stress (angstiger)

2 1,89%
  • Better safe than sorry.

27 25,47%
  • Zit gewoon in mijn karakter.

30 28,30%
  • Er is niks veranderd.

8 7,55%
  • Ik leef veel bewuster en gelukkiger.

35 33,02%
  • Een openbaring is het voor mij.

1 0,94%
  • Anders (graag in topic vertellen)

3 2,83%
Pagina 2 van de 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 59
    Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Better safe than sorry maar ik stemde voor zit in mijn karakter.
    Want ik was er deels al mee bezig met het idee van het eerste, voordat ik het onder preppen enzo schaarde. (verzamelen, bewaren, altijd handig etc)

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Nou ja, als ik eerlijk ben, voel ik me weleens bezorgd als ik zie hoe de wereld er nu voor staat. Maar angst en bezorgdheid zijn geen slechte emoties. Angst zorgt ervoor dat je bijvoorbeeld niet voor een vrachtwagen de staat over steekt. Ik kies er wel voor om niet uit angst te leven, maar vanuit een bewustzijn en besef dat ik zelf verantwoordelijk ben over mijn leven. Preppen maakt me dus bewuster!

Ik prep dus, zodat ik juist niet bang hoef te zijn. Zie mijn onderschrift :-)
    "Be prepared, not scared"

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Ik leef veel bewuster en gelukkiger

Simpelweg omdat preppen voor mij niet zozeer het voorbereiden is op een of ander doom scenario, maar juist meer zelf doen, meer controle krijgen, minder afhankelijkheden, etc.
    Daarbij leer ik van nagenoeg iedereen hier op het forum. De rechtse ballen, de midden zwetser, de linkse linkerds. (om het maar even in clichťmatige politieke verkiezingstaal uit te drukken)
    De jonkies met hun ongelimiteerde toekomstbeelden en de oudjes met hun soms cynische realisme.

Daarna wandel ik lekker m'n eigen weg.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Ik draai hem om. In discussies met niet preppers hoor ik vaak het argument; als het zo fout gaat, hoef ik niet meer te leven. Nou, wij juist wel, om met de juiste mensen weer te kunnen werken aan een wederopbouw. Dood kun je altijd nog gaan, overleven, dat vraagt om lef!
    You can educate the ignorant, but you can't fix stupid

After all is said end done, AL LOT MORE will be said than done

Het is vaak beter iets te willen wat je niet hebt, dan iets te hebben wat je niet wilt.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Angst is inderdaad een slechte raadgever, en slecht voor de portemonnee...
    Mijn voedsel voorraad is mijn tijdelijke verzekering van eten tijdens kortstondige noodsituaties. De rest van mijn voorbereidingen zijn slechts goed doordacht, althans,,, de meeste. Communicatie, BOB's en noodvoorzieningen voor eerste hulp situaties zou eigenlijk iedereen moeten hebben. Wij voelen ons hier fijn bij.

Wat nu niet fijn voelt is dat mijn voorzieningen momenteel her en der door het huis liggen door de verhuizing. Als er nu iets gebeurt, ben ik de lul....
    En eerlijk gezegd geeft mij dat wel een angstig gevoel momenteel. Ik doe ook enorm mijn best om zo snel mogelijk weer orde op zaken te stellen, maar de ambitiebal is ver leeg. Heb me de afgelopen weken het schompes gesjouwd.

We hebben nu nog 11 dagen om het oude huis leeg en schoon op te leveren. Als die stress weg is, kan ik me richten op het nieuwe huis en de voorzieningen!

Na deze verhuizing kan ik mijn rust weer vinden met mijn prep-maatjes en de natuur in om zo weer te kunnen genieten van dat ene vogeltje dat speciaal voor mij zijn mooiste lied zingt...
    -=<>=-
    Wat een ramp lijkt, blijkt vaak een kans.
    (Lao-Tse - Chinees filosoof +/- 600 v.C.)
    -=<>=-
    September 2014 Nieuwste PodCast:

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Persoonlijk denk ik dat het niet veel met angst heeft te maken heeft maar met gezond verstand.
    Denk dat het ook een kwestie is van het niet meer vertrouwen van de bijv Roverheid. Zins het woord prepper/preppen in het leven is geroepen word het inderdaad geassocieerd met angst.
    Maar wat is er gebeurd met de tijd dat het normaal was om een voedsel voorraad aan te leggen, voor in mindere tijden
    Even a tiny acorn becomes a mighty oak..............

If you dont take care of your gear, How can your gear take care of u

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Wij preppen omdat we minder afhankelijk willen zijn van anderen. Ik zie preppen als een andere manier van verzekeren, We geven alleen geen geld aan een of andere maatschappij, maar steken het in voorraad en skills zodat we als we het nodig hebben kunnen gebruiken. Het afgelopen jaar hebben ik een paar maanden zonder inkomen gezeten. Dankzij onze voorraad, zonnepanelen en zuinige manier van leven, konden we het uitzingen tot ik weer werk had. We hoefden niet bij de gemeente voor een uitkering aan te kloppen. Het minder afhankelijk van anderen zijn geeft ons een goed gevoel. En dat mijn jongste vandaag weer helemaal naar rook ruikt omdat hij aan het fikkie stoken is geweest vind ik eigenlijk alleen maar leuk.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    nou vroeger ging er ook veel meer "slecht nieuws" langs me heen , was ik meer onwetend en misschien dus ook wel iets zorgelozer ( of naief )
    niet dat ik nu erg angstig ben, ik geniet nog steeds erg van het leven maar om nou te zeggen dat ik relaxder ben geworden, nou nee
    liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Gisterochtend viel het water een paar uur weg in onze stad.
    Na een lange nachtdienst van 12 uur was ik eindelijk in slaap gevallen.
    Mijn vrouw komt de kamer binnen en maakt me wakker. Schat! Schat! We hebben geen water!!!
    Ietwat dromerig antwoord ik: Alleen bij ons of bij iedereen in de buurt?
    Ik weet het niet, maar ik denk bij de hele buurt antwoordt ze.

Zucht.... Schat we hebben boven nog een doos met 12 pakken barleduc, flessen water en anders nog een waterfilter.

Laat me slapen!!!!

Waatop mijn vrouw antwoord: Als je maar niet denkt dat ik met dat filter boven het toilet ga hangen en loopt vervolgens weg.

Geen angst, gewoon goed voorbereid voor van alles......
    Slechts een reiziger in de tijd
    Si vis pacem, para bellum

Peerke
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frank1964 Bekijk Berichten
    Ik draai hem om. In discussies met niet preppers hoor ik vaak het argument; als het zo fout gaat, hoef ik niet meer te leven. Nou, wij juist wel, om met de juiste mensen weer te kunnen werken aan een wederopbouw. Dood kun je altijd nog gaan, overleven, dat vraagt om lef!
    Overleven doe je als de wil om te leven groter is dan het verlangen om te sterven. En nooit opgeven, NOOIT.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Angst & tweespalt onder de bevolking - het kan snel gaan...
    Door leidseprepper in forum Macro algemeen
    Reacties: 15
    Laatste Bericht: 22-08-13, 14:21
  2. Angst tijdens SHTF.
    Door offgrid in forum Survival Algemeen
    Reacties: 19
    Laatste Bericht: 12-05-13, 01:21
  3. Wat is je grootste angst?
    Door Bushmaster in forum Survival Algemeen
    Reacties: 105
    Laatste Bericht: 16-02-13, 09:27
  4. Reacties: 5