Pagina 128 van de 341 EersteEerste ... 2878118126127128129130138178228 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.271 tot 1.280 van de 3403
    SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DickBerts Bekijk Berichten
    Rusland haalt banden met Noord-Korea sterk aan (verontrustend);

http://deutsche-wirtschafts-nachrich...it-nord-korea/
    Knappe strategische zet van Poetin. Door Noord-Korea te upgraden tot 'bondgenoot', heeft hij een perfecte bliksemafleider. Gezien de economische zwakte van het land en de economische belangen van de VS in Zuid-Korea, is het best denkbaar dat de VS zich straks richten op Noord-Korea om 'Rusland te straffen'. Het voordeel zou dan zijn dat er op ons grondgebied (Europa en Rusland) geen oorlog wordt uitgevochten en dat er naar goede amerikaanse gewoonte weer een 'proxy' oorlog ontstaat te vergelijken met SyriĘĘe, Afganistan, Irak, ... . Oorlog op rug van een andere land waarbij de belanghebbenden hun invloedssfeer betwisten en de doden en schade voor rekening is van een derde die dan weer hulp kan krijgen voor wederopbouw, wat dan weer goed is voor zowel de banken als het industrieel-militair complex.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Erg opmerkelijk dat hij Cuba niet gekozen heeft om te upgraden...Cuba is afgedaan want Cuba is al een tijd bezig met banden versterken met de EU en Amerika. Bij de herdenkingsdienst voor Mandela hebben Raoul Castro en Obama zelfs handjes geschud.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Rusland haalt banden met Noord-Korea sterk aan (verontrustend);

http://deutsche-wirtschafts-nachrich...it-nord-korea/
    Zwart zet Loper C8-E6.
    "Kennis geeft je macht over je omstandigheden". "Bij het overleven kun je niet zonder humor ". Mijn Moeder: "Heb je je verstand bij je?"
    "Of de wereld zoals wij die kennen nu wel of niet vergaat, kennis en genieten van overleven, geeft verdieping aan het 'gewone' leven".
    Arabisch spreekwoord: "Woorden zijn als water. Eenmaal in het zand, krijg je het niet snel terug".

*Disclaimer : Neem niets zomaar van mij aan. Zoek het ook zelf uit.*

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Driveby schietpartij bij controlepost oost-oekraine:
    http://www.nu.nl/buitenland/3756224/...-oekraine.html

DickBerts
    Guest
    Rusland verontwaardigd over provocatie nationalisten. Opmaat voor een inval??

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/30323...Oekraine.dhtml

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Rusland verontwaardigd over provocatie nationalisten. Opmaat voor een inval??

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/30323...Oekraine.dhtml
    Hm, ik vermoed van niet. Rusland moet op dit 'incident' wel (woedend) reageren.
    Ze zouden de pro Russische separatisten afvallen als er geen reactie vanuit Rusland zou komen.
    Maar ik denk niet dat Putin zich door een stelletje rechts radicale nationalisten laat verleiden tot een inval.
    Hij zal niet de eerste zijn die het akkoord verscheurt. Dat laat hij wel aan anderen over.
    Sun Tzu heeft hij al lang niet meer onder zijn hoofdkussen liggen.
    De 'Kunst van het oorlog voeren' heeft hij waarschijnlijk in de originele taal en verzen in z'n kop.
    Ik kan het mis hebben, maar hij zal waarschijnlijk de druk opvoeren richting het westen 'om er wat aan te doen'.
    Met een dergelijke zet staat het westen voor schut, en Kiev voor het blok.
    Laatst gewijzigd door Marc67NL; 20-04-14 om 12:08.
    "Kennis geeft je macht over je omstandigheden". "Bij het overleven kun je niet zonder humor ". Mijn Moeder: "Heb je je verstand bij je?"
    "Of de wereld zoals wij die kennen nu wel of niet vergaat, kennis en genieten van overleven, geeft verdieping aan het 'gewone' leven".
    Arabisch spreekwoord: "Woorden zijn als water. Eenmaal in het zand, krijg je het niet snel terug".

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2012
    En daar gaan we:

Russia on Eastern Ukraine shooting: Kiev must fulfill Geneva de-escalation pledge.
    "The Russian Foreign Ministry expressed outrage over the deadly gun battle on Saturday night in the protester-held city of Slavyansk in eastern Ukraine. It said Kiev must deliver on its commitment to de-escalate the violence."

Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2012
    En nu wordt Putin echt uit zijn tent gelokt.

This Means War: US To Target Putin's Personal $40 Billion Stash
    http://www.zerohedge.com/news/2014-0...-billion-stash

US-led NATO poking Russia into nuclear war
    http://www.presstv.ir/detail/2014/04...o-nuclear-war/
    - Prepare yourself - The End is Coming -

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Gelukkig! The A-Team to save the day! [A-Team tune]

Biden twee dagen in Oekra´ne
    "De Amerikaanse vice-president Joe Biden komt vanmiddag aan in Oekra´ne voor een tweedaags bezoek. Hij spreekt er met president Toertsjinov en premier Jatsenjoek.

Ook ontmoet hij in Kiev leden van verschillende politieke partijen en vertegenwoordigers van maatschappelijke organisaties. Biden gaat met hen praten over manieren om de economie van Oekra´ne te versterken en over de hulp die de internationale gemeenschap kan bieden bij de presidentsverkiezingen. Die staan gepland voor 25 mei.

Volgens het Witte Huis zal Biden zich ook laten informeren over de ontwikkelingen in het oosten van Oekra´ne. Gisteren kwamen drie mensen om bij een vuurgevecht in het oosten. Het was het eerste geweldsincident sinds het akkoord van GenŔve van afgelopen donderdag."

En dan nu voor het geruststellende nieuws:

Shell tells Putin gas project not derailed by Ukraine
    "Royal Dutch Shell’s new CEO Ben Van Beurden met with Russian President Vladimir Putin on Friday, signaling Ukraine tension has not affected investment in Russia, and that energy contracts won't be derailed by international politics.

Chief executive Van Beurden met with the president at his residence outside of Moscow and reaffirmed the company’s commitment to develop Russia’s only liquefied natural gas (LNG) plant with Gazprom.

"We also know that this is going to be a project that will need strong support to succeed. So one of my purposes of meeting with you, Mr. President, is to also secure support for the way forward on this project," Van Beurden said.

“Now is the time to expand this lucrative project, we will need strong support to make it a success,” the oil chief said.

Putin said he was happy that Shell is continuing its work in Russia."
    Laatst gewijzigd door Marc67NL; 21-04-14 om 08:40.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Iets waar ik me al wat langer zorgen over maak:

Chernobyl cap could be casualty of Ukraine crisis
    "Ukraine's political and economic meltdown could spell doom - or at least delay - for a containment dome being built over Chernobyl.

Construction of the coated steel, climate-controlled sarcophagus was begun in 2010 to cover the site of the infamous 1986 meltdown, scene of the worst nuclear accident in history. But finishing the $2.1 billion project requires money and, likely, stability from the Ukraine government and international backers. Planned in sections comprised of two 300-foot-high arches that will span the site and then be walled on the sides, the project will never be completed by the original goal of 2015, officials acknowledge.

“Delay of the project should end immediately."

- Roksolana Stojko-Lozynskyj, of the Ukranian Congress Committee

And given Ukraine's economic and political crisis, it's anyone's guess when the project, designed to last at least 100 years, will ever be completed. Called the New Safe Confinement Arch project, it is funded by Ukraine and the European Bank for Reconstruction and Development. But Ukraine is broke, and donor nations may be leery of investing amid political instability."

Voor diegenen die niet goed op de hoogte zijn van het nog steeds bestaande gevaar genaamd Tsjernobyl:

New Dangers Arise at Chernobyl
    “Chernobyl is still one of the most dangerous nuclear facilities in the world,” Arthur Denisnko, energy expert at the National Ecological Centre of Ukraine told IPS. “The existing confinement is unstable and was built 25* years ago in a rush. If the structure collapses, radioactive dust would be released.”

*Artikel uit 2011. "25 years ago" is nu dus 28 jaar geleden.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Oekra´ne. Hoe win je er mee ?
    Door lewieke in forum Internationaal
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 05-03-14, 06:16
  2. Reacties: 13
    Laatste Bericht: 19-02-14, 17:16
  3. Berichtgeving versus realiteit
    Door Kans in forum Macro algemeen
    Reacties: 15
    Laatste Bericht: 10-09-13, 07:29
  4. Hoe JPMorgan de boel, mag, bedonderen.
    Door Kans in forum Internationaal
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 28-07-13, 10:56
  5. Hoe snel kan/zal de boel escalleren?
    Door Kans in forum Survival Algemeen
    Reacties: 19
    Laatste Bericht: 23-06-13, 19:37

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten