Pagina 1 van de 11 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 110

Gevolgen oorlog Oekraine voor Nederland?

Ik lees dat mensen hun prepspulletjes nog eens extra nalopen na al het slechte nieuws uit Oekraine. Welke gevolgen zouden er, in jou ogen, voor Nederland en de rest van Europa kunnen zijn? Wat kan er gebeuren in het slechtste geval? Wat is voor jou het belangrijkste op dit moment?
    CONTACT COMBAT - KRAV MAGA

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Ergste gevolgen nederland onder russiese bull shit
    Belangrijkste een goede bug out voorberijden ergste geval de bug out praktijk. En nog nadenken voor een BOL heb er nog geen een

Verstuurd vanaf mijn LG-P760 met Tapatalk
    beter een lege portemonnee dan een lege maag
    -Rataplan

mijn youtube kanaal (engelse versie): https://www.youtube.com/channel/UCf_...qYZ5TkaJpO17KA

mijn youtube kanaal (nederlandse versie): https://www.youtube.com/channel/UCrV...vV2_4AlvDyYlTg

You only use a MRE until you have something to eat.

tom666
    Guest
    Niet te hard van stapel lopen.
    De Russen gaan hier niet binnenvallen hoor. Overdrijven is het slechtste wat je kan doen in de huidige situatie.
    UkraÔne is nu eenmaal bij Rusland en verder hebben we weinig weet van de echte politiek in die regio.
    Het slechte is bv dat Rusland bepaalde gasleveringscontracten kan gaan opzeggen enz..
    Financieel betekend dit dat de gewone burger de rekening betaald. Nu niet gaan denken dat de russen een oorlog willen met Europa...
    Hetzelfde zou waar zijn als deze situatie zich zou voordoen in BelgiŽ of Nederland.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Ik denk dat niemand de gevolgen kan overzien. Worst case scenario is een grootscheepse invasie van Rusland in de OekraÔne waarbij door ingrijpen van USA/Canada/Europa zich in een snel tempo een WWIII ontwikkeld. Vergeet niet dat China recent 11% van de OekraÔense landbouwgronden heeft opgekocht, dus ook nog wat in de pap te brokkelen heeft. De gevolgen van een WWIII zijn niet te overzien en leidt tot een TEOTWAWKI.

Waarschijnlijker scenario is een blijvende annexatie van Krim door de Russen, en een langdurig conflict om de macht in de OekraÔne met een mogelijke collapse van de financiŽle wereld en een hernieuwing van de koude oorlog.

Ik sprak vanavond nog een goede Tsjetsjeense vriend van me die momenteel in Moskou is. Hij vertelde me dat de afgelopen twee maanden er een enorme inflatie aan de gang is en noemde percentages van 20-25% in enkele maanden. Poetin heeft afleiding nodig voor de binnenlandse problemen maar, zo vertelde hij, zit de Russische bevolking niet te wachten op militair ingrijpen in de OekraÔne.
    Hora est.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door f150 Bekijk Berichten
    Ik denk dat niemand de gevolgen kan overzien. Worst case scenario is een grootscheepse invasie van Rusland in de OekraÔne waarbij door ingrijpen van USA/Canada/Europa zich in een snel tempo een WWIII ontwikkeld. Vergeet niet dat China recent 11% van de OekraÔense landbouwgronden heeft opgekocht, dus ook nog wat in de pap te brokkelen heeft. De gevolgen van een WWIII zijn niet te overzien en leidt tot een TEOTWAWKI.

Waarschijnlijker scenario is een blijvende annexatie van Krim door de Russen, en een langdurig conflict om de macht in de OekraÔne met een mogelijke collapse van de financiŽle wereld en een hernieuwing van de koude oorlog.

Ik sprak vanavond nog een goede Tsjetsjeense vriend van me die momenteel in Moskou is. Hij vertelde me dat de afgelopen twee maanden er een enorme inflatie aan de gang is en noemde percentages van 20-25% in enkele maanden. Poetin heeft afleiding nodig voor de binnenlandse problemen maar, zo vertelde hij, zit de Russische bevolking niet te wachten op militair ingrijpen in de OekraÔne.
    De schulden van Rusland vallen nog wel mee ten opzichte van de EU en de USA. Het zal die laatste 2 beter uitkomen als er een oorlog uitbreekt. Kunnen ze daar het falend systeem op afschuiven. Ik zie het wel voor me dat we binnenkort eerst een langdurige depressie inschuiven zoals in de jaren 20, met toenemende oorlogshaarden overal in Europa......(maar goed, ik heb geen glazen bol natuurlijk)
    "Be prepared, not scared"

tom666
    Guest
    Nogmaals...de Eu ,USA of Rusland zitten niet te wachten op WWWIII.
    Zit toch niet steeds zo de feiten te draaien....
    Act like a normal prepper.....Ik denk eerder dat alle lidstaten dit weer zullen aanzien als een reden om een aantal producten fors in prijs te laten stijgen. En eerder gezegd ...het eerste zal de prijs van het aardgas zijn.
    Dus al mn hout zal heel goed van pas komen.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Ik denk toch dat er oorlog komt. En dat wj er dan ook iets van voelen zwaar ook. Eerlijk gezecht zie ik die poetin wel voor een 21e eeuwse hitler.

Verstuurd vanaf mijn LG-P760 met Tapatalk
    beter een lege portemonnee dan een lege maag
    -Rataplan

mijn youtube kanaal (engelse versie): https://www.youtube.com/channel/UCf_...qYZ5TkaJpO17KA

mijn youtube kanaal (nederlandse versie): https://www.youtube.com/channel/UCrV...vV2_4AlvDyYlTg

You only use a MRE until you have something to eat.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    De politieke of militaire evolutie gaan inschatten blijft een moeilijk verhaal omdat de ontwikkelingen elkaar snel opvolgen. Het lijkt me veel eenvoudiger om de eventuele gevolgen voor ons te analyseren.

- Wat energie (gas) betrefts is Europa in grote mate afhankelijk van Rusland. Of we worden zonder aardgas gezet of we mogen verwachten dat de prijs sterk zal stijgen.
    - Wellicht stijgt de olie- en vloeibare brandstofprijs al vanaf maandag onder invloed van de spanningen.
    - OekraÔne is ťťn van de grootste graanexporteurs van de wereld. De kans is groot dat er een belangrijke invloed komt op de graanprijzen en bijgevolg op alle producten die met graan worden geproduceerd.
    - Wellicht zal de wereld nerveus reageren en stijgt de goudprijs.
    - Mogelijks komen de aandelenmarkten (en dus ook de pensioenfondsen) onder druk te staan en dalen de koersen waardoor we forse verliezen slikken.
    - Het ontstaan van een werkelijk gewapend conflict zou via de verbondenheid van de banken en de blootstelling van de banken aan Centraal Europa kunnen zorgen voor een verscherpte bankencrisis. Ik ben niet zeker in hoever de banken vorderingen hebben op OekraÔne. Dat zullen we de komende weken snel genoeg merken.

DickBerts
    Guest
    Worst case secnario? Dat over twee uur, wanneer de financiele markten weer open gaan, de hele boel instort.

Moderator
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Kan iemand zich nog herinneren toen voor ons out of the bleu Irak in Koeweit was binnen gevallen in 1990? Een aantal maanden later hadden de Amerikanen troepen opgebouwd in Saoudi Arabie en begonnen 'onverwacht' op een nacht Irak te bombarderen. Pas toen Desert Shield over ging in Desert Storm, kwam er een run op de supermarkten in Nederland. Er werden massaal flessen drinkwater in geslagen, en ook de conserven schappen waren in no time voor enkele dagen leeg... gebaseerd op angst gingen mensen als dolle inslaan.

De situatie is nu geheel anders, maar zelfs als hier -nog- geen directe dreiging is, vermoed ik een zelfde reactie als toen.
    Overigens vermoed ik ook wel versneld proces dan het toen was: http://members.chello.nl/~w.kobus/go...g/tijdbalk.htm alleen hoop ik op een gunstigere uitkomst.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Schietpartij VS gevolgen voor preppers
    Door niki in forum Preppers in de Media
    Reacties: 107
    Laatste Bericht: 01-10-15, 20:10
  2. De gevolgen van straling
    Door f150 in forum Internationaal
    Reacties: 54
    Laatste Bericht: 18-02-15, 17:25
  3. Iran klaar voor oorlog?
    Door Cyberbeer in forum Midden-Oosten
    Reacties: 69