Resultaten 1 tot 6 van de 6
    Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012

Tegenlicht, zondag 2 maart 2014, privacy en de baas blijven over je eigen data

Tegenlicht, zondag 2 maart 2014 21:05 - 22:00:

Als het ware het vervolg op de uitzending uit dit draadje: http://preppers.nl/forum/threads/876...ght=tegenlicht

Een aflevering waarbij wordt uitgelegd hoe dat we niet meer de baas zijn over onze eigen data.
    We verkopen het voor 'gratis' diensten als Facebook, Google, etc, in totaal slechts 9 Amerikaanse bedrijven.
    De zin en onzin van deze massale dataverzameling, die tegenwoordig nog maar 13 dollar cent per persoon per dag kost om alles vast te leggen.

Aanrader voor iedereen die iets heeft met privacy en wie dat niet heeft denkt er wellicht hierna anders over.

Binnenkort te zien op npo.nl zoekterm 'Tegenlicht' http://www.npo.nl/zoeken?utf8=%E2%9C...n&q=tegenlicht

Hier meer info en binnenkort de aflevering: http://tegenlicht.vpro.nl/aflevering...-sabotage.html

En de genoemde veilige berichtendienst Heml.is: https://heml.is/

De handleiding om zo anoniem mogelijk op het web te zijn: http://tegenlicht.vpro.nl/nieuws/201...line-gids.html
    Laatst gewijzigd door Raycoupe; 02-03-14 om 21:17.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Heb m net gezien, ik wilde een andere telefoon kopen, en nu weet ik t zeker, dat word geen smart telefoon.
    Echt eng zeg, we wisten het al een beetje, maar deze uitzending laat zeker zien, dat we gevolgd worden in alles.
    then came the lawyers and then came the rules, by Dire Straits

Samenlever

Spambot hunter
    Ingeschreven
    Mar 2012
    hierna gaat de smartfone er bij mij ook uit dat weet ik wel

heb m ook zo goed als helemaal gezien was een goede docu

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Tomtom zonder internet voor de navigatie, E-reader of tablet met controle over de verbinding voor je boekjes, muziekjes en filmpjes voor vermaak, dumbphone en wat mis je eigenlijk? Facebook?
    't Leven kan prima zonder smartphone, 'slimme' meter, E-thermostaat of een koelkast die eerder weet dan jij dat je melk op is.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Adventurer
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Tja,

Vanavond op KRO Brandpunt een reportage over gezicht en via camera's/computers het herkennen van gemoedstoestand, al dan niet liegen ed....
    Het gaat gewoon door.....naar een totalitaire maatschappij.

In EU verband is er zelfs een VVD-er aan het lobbyen om verplicht een gechipte kentekenplaat in te voeren, onder het mom van veiligheid,.......mmmmmm, .....tuurlijk!
    Bij mij gaat die plaat als eerste door de magnetron behandeling als het zover gaat komen

Ik zou zeggen: ga je maar eens verdiepen in ouderwetse zend apparatuur.
    Uiteraard ook 'uit te peilen' , maar alleen als je die gebruikt. En dan kan je natuurlijk heel erg mobiel zijn.....

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G-Class Bekijk Berichten
    Tja,

Vanavond op KRO Brandpunt een reportage over gezicht en via camera's/computers het herkennen van gemoedstoestand, al dan niet liegen ed....
    Het gaat gewoon door.....naar een totalitaire maatschappij.

In EU verband is er zelfs een VVD-er aan het lobbyen om verplicht een gechipte kentekenplaat in te voeren, onder het mom van veiligheid,.......mmmmmm, .....tuurlijk!
    Bij mij gaat die plaat als eerste door de magnetron behandeling als het zover gaat komen

Ik zou zeggen: ga je maar eens verdiepen in ouderwetse zend apparatuur.
    Uiteraard ook 'uit te peilen' , maar alleen als je die gebruikt. En dan kan je natuurlijk heel erg mobiel zijn.....
    Dat was idd ook een interessant programma. Over hoe ze ook emoties kunnen scannen uitsluitend gebaseerd op videobeelden.
    Totalitaire staat is een begrip wat bij mij ook boven komt drijven.

Vergelijkbare onderwerpen

1. 7 maart 2014 [Truckers]
    Door Dreutel in forum Binnenland
    Reacties: 19
    Laatste Bericht: 02-03-14, 01:07
  2. Mapping Arms Data (MAD): visualisatie wapen en munitie
    Door f150 in forum Internationaal
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 29-09-13, 20:48

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten