Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tomtom-adapter geschikt voor alle apparaten?


Aanbevolen berichten

Wie heeft er geen TomTom in zijn auto? Precies. En daar zit een adapter bij om hem op te laden. Met een mini-usb-uitgang. Kan ik daar nu elk willekeurig apparaat op aansluiten? Zoals een telefoon, of een lamp, als het maar een mini-usb-aansluiting heeft? Of denk ik te simpel??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 6 maanden later...

Alleen de stroom die zo'n lader kan leveren is zeer verschillend. Sommige apparaten die meer stroom vragen dan de adapter kan leveren worden dan ook niet opgeladen. Er zijn heel veel verschillende soorten 12V --> 5V adapters te koop. Ik heb zelf een 12V adapter gekocht voor in de sigaretten aansluiting in de auto met 2x een USB aansluiting. Vervolgens een kabeltje van USB naar mini USB voor de tomtom en ik heb er nog een over voor een ander apparaat. Die adapter kan 2Ah leveren, dus qua stroom zit dat wel goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

USB = USB behalve als het voor Iphone of IPAD is.. Sommige type 12volt sigaretten aanstekers voeden ook IPHONE en IPAD en alle andere apparaten. En er zijn er ook nog varianten, die alles doen, behalve IPHONE en IPAD..

 

Maar het vermogen wat de laders kunnen leveren verschilt enorm. De meeste kunnen maar net 500mA leveren, en dan worden ze al aardig warm. ( energie verlies en verhoogde kans op defect ).

Er is inderdaad een verschil in laders voor de Apple apparaten, dat zit vooral in de kabel, daar zit de aansluiting net even anders dan standaard in een USB stekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie heeft er geen TomTom in zijn auto? Precies. En daar zit een adapter bij om hem op te laden. Met een mini-usb-uitgang. Kan ik daar nu elk willekeurig apparaat op aansluiten? Zoals een telefoon, of een lamp, als het maar een mini-usb-aansluiting heeft? Of denk ik te simpel??

 

Mijn vorige tel had ook dezelfde mini usb en idd kon ik met de tomtom lader ook de telefoon opladen. Maar wat nog handiger is als reserve accu is een solarlader of de mini usb powerbank. Kun je dan zowel gebruiken voor tomtom of telefoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...