Ga naar inhoud
GENEGEERD

Preppers gezocht?!


essieiets

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Wij zijn studenten aan de Hogeschool Utrecht en voor een tv item zijn wij opzoek naar 'preppers'.

We willen graag een 'prepper' interviewen of eventueel een dagje mee kijken in het leven van een 'prepper'.

Hoe kunnen wij, als niet 'preppers', ons voorbereiden op de toekomst. How to be a Prepper?

 

Is er iemand die hier aan mee zou willen werken?

 

Vriendelijke groeten,

 

Marleen, Marc en Esmé

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Welkom Marleen, Marc en Esmé. Jullie hebben de eerste twee hartelijke welkomstwoorden al van @Bolo en @wodan ontvangen. Er is een apart draadje waar jullie voorgangers zoals Mick, Fieke, Kim, HU Studenten en tientallen anderen geprobeerd hebben contact te leggen. Lees. En huiver...

Tip: when in Rome, do as the Romans do.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Over welk draadje heeft u het precies? En wat zouden we moeten lezen?

 

Mvg.

 

Guttegut nou toch, je hebt je aangemeld op dit forum. Je hebt een eerste indruk van de bereidwilligheid van preppers om deel te nemen aan dit soort verzoekjes, zie daarvoor de reacties van @wodan en @Bolo. Krijg je een reactie van @f150 die je de mogelijkheid biedt jezelf hier wat "salonfähiger" te maken, en dan komt er: "Wat zouden we moeten lezen?"

 

Een dergelijke opmerking, die getuigt van het bezitten van het improvisatietalent van een trottoirband, is natuurlijk funest. Je had natuurlijk ook iets kunnen sturen in de trant van "dank voor de tip, ik ga me inlezen om zo beslagen ten ijs te komen en niet de vragen te stellen die hier al vele malen gesteld zijn" of iets dergelijks. Maar nee. Oh well.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zijn er wel preppers die zich in de media willen laten zien, @DickBerts bijvoorbeeld :cool:

 

Verder heb ik het idee dat 'preppers' zoals wij hier zijn, door de buitenwereld nog steeds en alleen gezien worden als mensen die hetzelfde doen/zijn als de preppers uit Doomsday Preppers van Discovery Channel.

 

Dit forum staat bomvol met informatie over preppers, dus de vraag "Hoe kunnen wij, als niet 'preppers', ons voorbereiden op de toekomst. How to be a Prepper?" beantwoord zichzelf wanneer men hier zich wat verdiept in de topics.

geeft misschien al een heel klein beetje duidelijkheid hoe wij preppen. Als je gelijk daarna deze ook nog bekijkt, word je misschien spontaan zelf prepper :) (let op voor de internet generatie kan dit filmpje hard aankomen)

 

Daarbij vind ik het jammer dat óf het niveau van universitaire studenten tegenwoordig laag is, of studenten zijn tegenwoordig luier dan vroeger, en tonen zeker minder initiatief om zelf ergens achter te komen. Als wij jullie artikel/film zouden maken, en alle informatie jullie op een presenteerblaadje geven, dan vrees ik dat het niveau van opleidingen van de HU richting die van InHolland gaat of zoiets ;)

 

Aan de andere kant, preppers zijn erg moeilijk in beeld te krijgen, laten zich liever niet filmen en hun geheime locaties zijn al helemaal uit den boze. Dat maakt het voor studenten dan wel weer een stuk moeilijker om je project tot een goed einde te brengen. Alleen moet je daarvoor dus wel meer inzet tonen hier, en meer moeite er voor doen.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft moeilijk, maar wacht Google is onze vriend. Gewoon effe zoeken op preppers en als je foto's wilt klik je op afbeeldingen

https://www.google.nl/search?q=prepper&hl=nl&rlz=1T4GGHP_nlNL568NL568&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=z-sVU4XVIKG1yAOOwoGYBg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1024&bih=484

 

Zie al een mannetje, mischien is dat wat?

[ATTACH=CONFIG]8675[/ATTACH]

 

Zat een tijdje vast, maar meen dat zij 21 maand al wel om zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

 

Hartelijk dank voor jullie tips, na het bekijken van de forums en de statistieken van de preppers.nl zijn wij tot de conclusie gekomen dat er meer dan 8000 onderwerpen zijn.

Hierdoor is het voor ons niet helemaal duidelijk over welk 'apart draadje' @f150 het heeft en waar wij dit kunnen vinden. Wij snappen nu dat dit niet de eerste keer is dat er dit soort verzoeken worden gedaan.

 

Voor de mensen die dit soort berichten al veel vaker zijn tegengekomen, waarom zou je je energie verspillen aan een negatieve comment? Je helpt er niemand mee.

 

Wij hopen op een bruikbare reactie.

 

Mvg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@houthe

 

Bedankt voor je reactie. Onze vragen zouden inderdaad beantwoord kunnen worden door de vele topics op dit forum. Nu is het zo dat wij een programma moeten maken en hierbij dus iemand in beeld moeten brengen. Dick Berts is al benadert en kon wegens omstandigheden niet meewerken. Daarom proberen wij het nu op deze manier, in de hoop hier wel een een succesvol einde van ons project vandaan te halen.

 

Mvg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Voor de mensen die dit soort berichten al veel vaker zijn tegengekomen, waarom zou je je energie verspillen aan een negatieve comment? Je helpt er niemand mee.

 

Wij hopen op een bruikbare reactie.

.

 

Nou talent om jullie eigen glazen in te gooien kan jullie niet ontzegd worden...

 

Wij hopen namelijk op informatie / medewerkingsverzoeken van mensen die bereid zijn zelf enige moeite te doen om zich in te lezen en research te doen op dit forum, waarbij je het gesuggereerde topic waarschijnlijk wel zou zijn tegen gekomen en waardoor je openingsvraag anders zou zijn geformuleerd (dat hoop ik althans). Als dit het niveau is van jullie "redactie" en communicatievaardigheden dan kan het eindproduct allemaal maar slecht worden, wat natuurlijk ook niet helpt in de bereidwilligheid jullie te helpen.

Succes...probeer het over een tijdje nog eens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi studenten,

 

Deze draadjes werden bedoeld:

 

http://preppers.nl/forum/threads/1511-Wil-je-een-oproep-plaatsen-Lees-dit-eerst

 

http://preppers.nl/forum/threads/2340-Student-zoekt-Prepper-plaats-hier-je-oproep

 

 

Mochten wij als preppers op de tv willen, dan zouden wij dat misschien wel elke dag kunnen doen, zo vaak worden we gevraagd. Alleen de meesten van ons hebben daar geen behoefte aan, want:

 

- tv moet leuk zijn, en dus wordt er in de media meestal een totaal verkeerd beeld va ons geschetst, vergelijkbaar met doomsday-gekkies van Discovery

 

- we zitten er helemaal niet op te wachten om aan iedereen bekend te maken wie we (persoonlijk) zijn.

 

Mocht je zelf willen preppen, dan zijn we natuurlijk altijd bereid antwoorden op vragen te geven, maar de meeste antwoorden zijn al op het forum te lezen. Je vind er alles over drinkwater, vuur maken, wekken, shelter, en ga zo maar door. Dus lees je even in.

 

Een aanrader is ook het boek van @DickBerts: Hoe overleef ik een crisis.

 

Succes!

 

:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dreutel

 

Bedankt voor de tips!

Ons programma zal overigens niet op tv te zien zijn, en alleen maar voor school doeleinde gebruikt worden.

Wij snappen dat privacy zeer op prijs wordt gesteld en hebben hier ook respect voor. Toch hopen wij dat er iemand is dit hier wel aan mee zou willen werken.

Wij zijn oprecht geïnteresseerd in het preppen en daardoor hebben wij juist dit onderwerp gekozen.

Het boek van Dick Berts is een goede tip voor bruikbare informatie. Bedankt daarvoor!!

Wij hadden de draadjes inmiddels gevonden, sorry voor de miscommunicatie.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@essieiets,

 

Welkom op het forum.

 

Misschien kunnen jullie wat meer info geven over jullie project?

- wat is de insteek?

- wat wil je laten zien?

- hoe lang wordt het item?

- hoe diep wil je in de materie gaan?

- gaan jullie een docu maken of een snel item van 1minuut30sec?

- wat voor vragen wil je stellen in je interview?

- enz, enz..

 

Ik denk namelijk als jullie jezelf iets meer hadden voorbereid, en aan konden geven wat jullie willen gaan doen (behalve "iets met een prepper") dat er een andere reactie was gekomen.

Het laatste wat de mensen hier willen is nog meer media die zoekt naar een nieuwe nationalistische, triggerhappy Doomsday preppers. Leuke teevee, maar hier willen we in geen velden of wegen mee vergeleken worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dreutel

 

Bedankt voor de tips!

Ons programma zal overigens niet op tv te zien zijn, en alleen maar voor school doeleinde gebruikt worden.

Wij snappen dat privacy zeer op prijs wordt gesteld en hebben hier ook respect voor. Toch hopen wij dat er iemand is dit hier wel aan mee zou willen werken.

Wij zijn oprecht geïnteresseerd in het preppen en daardoor hebben wij juist dit onderwerp gekozen.

Het boek van Dick Berts is een goede tip voor bruikbare informatie. Bedankt daarvoor!!

Wij hadden de draadjes inmiddels gevonden, sorry voor de miscommunicatie.

 

Mvg

 

Kijk AUB eerst deze Docu:

 

http://www.youtube.com/watch?v=FYoXxVnTePA

 

Lees dan eerst even drie weken elke avond een uur of twee wat wij hier tikken, lees ook mijn andere reactie in jullie draadje http://preppers.nl/forum/threads/2340-Student-zoekt-Prepper-plaats-hier-je-oproep/page11

 

En dan horen we graag weer van jullie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lekker

 

Voor school moeten wij een item van 3 minuten maken over het onderwerp Toekomst.

Als ik het goed heb begrepen zijn preppers, mensen die zich voorbereiden op de toekomst.

Na wat onderzoek kwamen wij erachter dat de Nederlandse preppers anders zijn dan die je bijvoorbeeld in het TV programma is Discovery Channel ziet.

We zouden graag willen weten hoe preppers zich voorbereiden en hoe zij de toekomst zien.

Omdat het om een programma gaat hebben wij helaas niet veel aan de informatie op deze site, omdat wij het niet in beeld kunnen brengen.

Ik hoop zo genoeg informatie te hebben gegeven over wat wij precies willen doen. Als er nog iets ontbreekt hoor ik dit graag.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten is nog niet voldoende om alleen die kast met eten te bespreken.

En dan moet die jerrycan nog komen????

 

Ik zou zeggen laat die kast met eten weg, laat de jerrycan weg en laat wat koppen zien, dat haal je net in 3 minuten.....

En begin zeker niet over preppen........

 

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Allemaal

 

Mijn werk zit er op. Gezien uw scherpe reacties -waardoor ik mijzelf bijkans bezeken heb van het lachen- ben ik overbodig geworden bij het neersabelen van toekomstige pseudo intellectuelen die een onderwerp MOETEN zoeken voor school.

 

"Mijn spreekbeurt gaat over: Mijn konijn".

 

Vooral de "facepalm" van @wodan was briljant. Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden...

 

My work here is done...

 

JB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...