Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11
    In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012

Bitcoin under False Flag Attack?

Uiteraard worden Hackers beschuldigd van het 'verdwijnen' van grote sommen Bitcoin (MtGox en vandaag Flexcoin - lees: Zerohedge).

Ja leuk dat hackers dat stelen, maar ik persoonlijk geloof er geen bal van. Ja het zijn pur sang wel hackers, maar niet van het type Anonymous. Als het gaat om geldelijk gewin, dan zullen ze zich richten op digitale bankbestanden van regulier geld (Dollar, EUro, etc). Het lijkt mij namelijk sterk dat Bitcoins die worden buitgemaakt, zomaar ineens ergens worden uitgegeven. Voor wat ik ervan begreep, zijn ze daarvoor e makkelijk te traceren - immers, het zijn digitaal gecodeerde bestanden.

De partijen die er het meeste baat bij hebben, zijn de centrale banken. Daarom is mijn complot theorie die over enige tijd waar zal blijken, dat de bank hierachter zit, meest waarschijnlijk gefinancierd door good ole Uncle Sam.
    keyserpreppersuze@gmail.com

Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Maar waarom zou je grote sommen bit- danwel litecoins bij een trader laten staan. Het is alleen maar interessant als je daadwerkelijk daytrader bent.
    Voor de rest gewoon je wallet exporteren naar een usb stick of twee, die in de kluis leggen en pas eruit halen als het nodig is.

Ik vertrouw een hoop, maar in mijzelf toch het meeste.
    Greetz Holy

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jan 2013
    [MENTION=3135]the_holyman[/MENTION]
    Je hebt helemaal gelijk je laat geen geld en coins bij een xchange staan.
    Wat ik gedaan heb is de verificaties bij de xchange doorlopen dan kan je wat meer funding op en neer halen (dagelijks).
    BTC is binnen 10 minuten in je eigen storage, en binnen een uur van je eigen storage naar de xchange.

Als je snel geld naar een xchange wil brengen kan je BTC kopen op bitoics en betalen met ideal. dan kan je binnen een uur handelen door de BTC direct naar de xchange te laten boeken.
    Echt mensen doe ajb een risico analyse als je met bitcoins bij een xchange bezig bent.....
    En denk goed na over je locale (cold) storage

- zorg dat je een appart systeem hebt wat alleen aan internet zit als je met je wallet bezig bent.
    - geen browser er op, geen adobe, geen java, etc etc
    - geen windows gebruiken als OS
    - zorg dat je een restore procedure hebt
    - test deze restore
    - bewaar je private key's op 3 verschillende locaties
    - als je passworden gebruikt op de wallet en private key....... leg die vast op papier
    - maak een map voor je naasten dat ze weten wat ze moeten doen om bij je bitcoins te komen voor het geval je handels onbekwaam mocht worden.

als je deze punten niet geregeld hebt is het mogelijk verstandiger je coins bij een xchange te laten.
    Kies dan voor de optie COLD STORAGE als je niet handeld
    Bij Flexcoin zijn de cold storage coins NIET gejat, en de mensen krijgen die terug........

Ik kan niet genoeg waarschuwen, regel je zaakjes.......

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Uhmmm, ja duidelijk verhaal...
    Maar heb je ook al van goud gehoord

Oftewel volgens mij haal je twee verschillende zaken door elkaar, speculeren en waardeopslag?
    Het kan natuurlijk dat je speculeerd en als nog al deze maatregelen neemt, maar dan wantrouw je, terecht denk ik, het systeem wel heel erg....

Zou ja dan niet beter met iets anders speculeren?

Maar goed ik heb nog nooit BC gehad omdat ik snel besefte dat de speculatie de overhand zou krijgen, en ja ik vind het jammer dat ik toen niet een gokje heb genomen, al hoop ik dat het veiliger en stabieler wordt zodat de uitwisselingsfunctie voor mij bruikbaar wordt.
    Dus ik zie de huidige hickups graag als bevestiging dat ik het bij het juiste eind heb...
    Ikzelf heb liever dat het het komende jaar stabiel wordt dan dat het naar de 10.000 dollar/BC gaat.
    En weer natuurlijk deels omdat ik geen BC bezit.

Het blijft voorlopig speculeren welke kant het met BC opgaat en wat dat betreft ben ik het helemaal met je eens, wees voorzichtig en weet wat je doet ( voor zover dat kan!).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vdwalle Bekijk Berichten
    [MENTION=3135]the_holyman[/MENTION]
    Je hebt helemaal gelijk je laat geen geld en coins bij een xchange staan.
    Wat ik gedaan heb is de verificaties bij de xchange doorlopen dan kan je wat meer funding op en neer halen (dagelijks).
    BTC is binnen 10 minuten in je eigen storage, en binnen een uur van je eigen storage naar de xchange.

Als je snel geld naar een xchange wil brengen kan je BTC kopen op bitoics en betalen met ideal. dan kan je binnen een uur handelen door de BTC direct naar de xchange te laten boeken.
    Echt mensen doe ajb een risico analyse als je met bitcoins bij een xchange bezig bent.....
    En denk goed na over je locale (cold) storage

- zorg dat je een appart systeem hebt wat alleen aan internet zit als je met je wallet bezig bent.
    - geen browser er op, geen adobe, geen java, etc etc
    - geen windows gebruiken als OS
    - zorg dat je een restore procedure hebt
    - test deze restore
    - bewaar je private key's op 3 verschillende locaties
    - als je passworden gebruikt op de wallet en private key....... leg die vast op papier
    - maak een map voor je naasten dat ze weten wat ze moeten doen om bij je bitcoins te komen voor het geval je handels onbekwaam mocht worden.

als je deze punten niet geregeld hebt is het mogelijk verstandiger je coins bij een xchange te laten.
    Kies dan voor de optie COLD STORAGE als je niet handeld
    Bij Flexcoin zijn de cold storage coins NIET gejat, en de mensen krijgen die terug........

Ik kan niet genoeg waarschuwen, regel je zaakjes.......
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Iedereen die linux heeft draaien met wallets.

kijk even op http://www.cryptocoinsnews.com/2014/...nssl-security/
    het is tijd voor een update van het OS. er zijn kwetsbaarheden gevonden. Updaten dus voordat je met je wallet online gaat.

Voor iedereen die multibit gebruikt als wallet software.
    er is een nieuwe versie uit die het probleem van de afrondingen wat de laatste tijd speelt oplost en de overbodige koersinfo van GOX heeft geschrapt.
    En security updates. Dus aan de slag....

maak backups, en update alles asap.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    False flag, of komen er, nu bitcoin wat algemeen bekender wordt, zwakke punten tevoorschijn?
    Als ik [MENTION=1683]vdwalle[/MENTION] zijn post lees doet me dat toch sterk denken aan het laatste. Ik kan me nog draadjes van een aantal maanden geleden herinneren waarin beweerd werd dat fraude onmogelijk was, als je je security key maar niet weggaf.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ET phone home Bekijk Berichten
    False flag, of komen er, nu bitcoin wat algemeen bekender wordt, zwakke punten tevoorschijn?
    Als ik [MENTION=1683]vdwalle[/MENTION] zijn post lees doet me dat toch sterk denken aan het laatste. Ik kan me nog draadjes van een aantal maanden geleden herinneren waarin beweerd werd dat fraude onmogelijk was, als je je security key maar niet weggaf.
    De zwakke punten zaten bij Mt. Gox en Flexcoin, niet bij Bitcoin zelf. Als een bankkluis vol goud leeggehaald wordt is dat ook geen zwakheid van goud, maar van de kluis of de veiligheidsprocedure van de bank.
    Ook zijn een boel gebruikers niet handig geweest. Al je 300 Bitcoins op 1 exchange laten staan is gewoon niet slim. Maar dat is wederom geen zwakheid van Bitcoin, net zoals het geen zwakheid van cash zou zijn als je een tas met een half miljoen euro op je keukentafel bewaart voor makkelijke toegang, die vervolgens bij een inbraak meegenomen wordt.
    In ieder geval, het is een goed leermoment voor zowel gebruikers als mensen die Bitcoin-software programmeren en beveiligen. Bitcoin en haar faciliteiten worden zo steeds sterker.

Volgens mij refereer je aan de private key. Zolang je die offline en voor jezelf houdt is het voor hackers inderdaad feitelijk onmogelijk om aan je bitcoins te komen.Hier een goede manier om dat aan te pakken.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Hoe je het ook wend of keert voor BC ben je redelijk afhankelijk van zaken die je zelf niet onder controle hebt.
    Dat is met al het andere ook zo fiat, of PM of wat dan ook, maar bij BC is die afhankelijkheid groter (vind ik).

Ja je kunt daar deels omheen werken en geen wisseldiensten gebruiken maar ja wat is dan nog het grote voordeel?
    En dan blijf je nog steeds afhankelijk van een heleboel anders zaken, zoals stroom, besturingssysteem, de HW waar je Bc zijn opgeslagen enz enz.

Die afhankelijkheid en onbegrijpbaarheid daarvan is een zwak punt.
    Het kan beter worden in de toekomst maar ook net zo goed slechter.

Fiat op je keukentafel laten liggen is natuurlijk niet slim, maar bij iedereen een bekent risico.
    Dat je BC niet veilig zijn bij Gox en nu dus bij meer wisseldiensten was bij velen niet bekent!

En dus is de vraag op zijn plaats wat gaat er nog meer tevoorschijn komen?

Ik ben overtuigd van de toegevoegde waarde van een CrytoCurrency als die stabiel is en bewezen is (transportmiddel).
    Maar dat is BC dus nog niet.

Of CC's nog meer functies gaan krijgen dan dat transportmiddel dat zou kunnen maar daar zal nog meer tijd voor nodig zijn.

Het is een geweldig mooie ontwikkeling.
    Door de valotiliteit kun je er mee speculeren, maar dat maakt het dus inherent minder goed bruikbaar als transsportmiddel en nog minder voor de andere zaken.

Al deze hickups zijn nog maar speldeprikken, BC moet zijn echte testen nog ondergaan.
    Zodra het drijgt op grote schaal voor betalingen gebruikt te gaan worden dan zullen overheden en banken hun ware gezicht nog moeten laten gaan zien.
    Als het vervolgens die testen, reken maar dat de overheden/banken geen concurentie op hun machtspositie dulden, overleeft dan zal BC inderdaad wel eens een van de game changers kunne blijken te zijn.
    Tot die tijd is het niet minder interesant, wel onzeker.

K a n s

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    exchange == bank

Dus ook het risico als bij een bank.
    Aaaand it's gone!

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jobs Bekijk Berichten
    exchange == bank

Dus ook het risico als bij een bank.
    Aaaand it's gone!
    Ja het is alleen zo jammer dat zo weinig mensen dit willen inzien/beseffen

K a n s

Vergelijkbare onderwerpen

1. De Nieuwe False Flag wordt gehesen....
    Door Keyser Suze in forum Macro algemeen
    Reacties: 52
    Laatste Bericht: 07-12-15, 21:14
  2. Irwin Redlener: How to survive a nuclear attack
    Door Harmen Stap in forum Internationaal
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 23-02-14, 21:05
  3. Wat te doen bij een zombie attack?
    Door Mr. Gold in forum Preppers in de Media
    Reacties: 67
    Laatste Bericht: 23-03-13, 13:34
  4. Reacties: 5