Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welke zaklamp?


Exate

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zoek eens op Ebay.

Zelfde soort zaklamp met nog meer lumen/bereik voor een kleinere prijs.

 

Wil je echter iets waar je van op aan kan dan adviseer ik je echter een gerenomeerd merk te kopen.

Kwaliteit is vaak stukken beter en je kan er van op aan.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt een Cree Q5. Die kun je voor nog geen € 10 vanuit Hong Kong bestellen. Ik heb een stuk of 5 Cree's, waaronder ook infrarood lampen en witte led uitvoeringen. Voor het geld is het een prima keus - vijf jaar geleden betaalde je 5-10x zoveel voor deze kwaliteit. Grootste nadeel is de batterij, ze werken met nogal ongangbare formaten. Als je 'm besteld in HK, let dat op dat er een lader bij zit.

 

Hier een soortgelijke versie voor € 3 (excl lader)

http://www.ebay.com/itm/7W-300lm-lumens-High-Power-CREE-XR-E-Q5-LED-ZOOMABLE-Flashlight-Torch-OH-/261379573334

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn absoluut favoriete zaklampje (formaat is klein, maar prestaties zijn groots!) is de Olight S15 Baton: check de review!

De prijs ligt wel wat hoger, maar hey - een prepper wil wel dat ie op zijn gear kan vertrouwen als het nodig is he ;)

 

Wat een schaamteloze "plug"................:D boefje! :D :D Maarja, ik kan je geen ongelijk geven.........:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een schaamteloze "plug"................:D boefje! :D :D Maarja, ik kan je geen ongelijk geven.........:D

 

Je hebt gelijk, maar ik meen het wel! :D en de review is van een onafhankelijke gebruiker, dus was mijn schroom om het te roepen niet groot genoeg om het niet te doen ;)

 

En om meteen jouw signature erbij aan te halen: Koop sowieso minimaal 2, want 1 = geen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt gelijk, maar ik meen het wel! :D en de review is van een onafhankelijke gebruiker, dus was mijn schroom om het te roepen niet groot genoeg om het niet te doen ;)

 

en om meteen jouw signature erbij aan te halen: Koop sowieso minimaal 2, want 1 = geen :D

 

+1 :D kan ik niet ontkennen nu

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zaklamp die daar wordt getoond is een Sipik SK86 cloon, het origineel kan je op ebay, na wat zoeken, kopen voor 5 euro^^

Ik heb er eentje, werkt op 1 AA of een 14500, op 1 AA geeft ze een 120 lumen en de lichtbundel is focusbaar. OK zaklampje en de focus is een leuke gimmick, maar de lamp zelf is voor zijn grootte behoorlijk zwaar. Er is geen 'thermal paste' aanwezig en geen goede warmteafvoer, op 1 AA geen enkel probleem, maar op een 14500 wil je ze geen 10 min in je hand houden.

Als je een zeer basic en vooral goedkope zaklamp wil geen probleem, maar zelf zou ik, zeker als je maar 1 zaklamp wil, iets anders kopen, zoals de reeds voorgestelde olight.

En vooral de zaklamp uit deze advertentie niet kopen, staat 6x te duur...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh jeetje, gelijk hele topic vol met tips etc!

Ik zie zelf op de website staan dat dit een Heider CF1 is,

Maar zoals XytraS zei zou het ook best inderdaad een clone kunnen zijn.

 

Ik ga zeker wat doen met de aanwijzingen en ga nog is verder opzoek!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh jeetje, gelijk hele topic vol met tips etc!

Ik zie zelf op de website staan dat dit een Heider CF1 is,

Maar zoals XytraS zei zou het ook best inderdaad een clone kunnen zijn.

 

Ik ga zeker wat doen met de aanwijzingen en ga nog is verder opzoek!

 

Hoe meer licht eruit komt, hoe sneller de batterij leeg is. Dramatisch veel verschil in rendement zit er niet tussen al die moderne ledlampen, dezelfde leds worden zowel in de goedkope chinezen gebruikt als in de dure merklampen.

 

Die S15 Baton staat ook op mijn verlanglijstje omdat hij zowel een bult licht KAN geven als 15 dagen op maanlicht stand kan werken.

Meestal heb je maar een miniem beetje licht nodig en is het onwenselijk om een half bos groen te laten oplichten (loop je nogal in de smiezen). De enige reden voor mij om een 500 lumen lamp aan te schaffen is om onverlaten uit de tuin te jagen en ik kan er gelijk mee meppen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe meer licht eruit komt, hoe sneller de batterij leeg is. Dramatisch veel verschil in rendement zit er niet tussen al die moderne ledlampen, dezelfde leds worden zowel in de goedkope chinezen gebruikt als in de dure merklampen.

 

Dit, en de meeste "duurdere merk" massa productie producten worden in china gemaakt.

Vaak zelfs in dezelfde fabriek enkel met een duur merk naam op het product en een mooier doosje eromheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand geen fenix zaklamp? Die dingen zijn echt goed. Vraag me niet wat ze kosten heb de mijne van de zaak. Maar een leuke zal zo rond de 70 euro zitten denk ik.

 

Jazeker - een Fenix PD35 - en ik wil NOOIT meer iets anders!! Wat een fijne, compacte, stevige lamp met een enorme bak licht (hoogste stand 850 lumen).

 

Klein genoeg voor in je jaszak en dus goed voor EDC plus veel meer kracht dan je zou verwachten. Ik heb mijn ouders en vriendin er ook meteen een gegeven. De reden waarom mijn vriendin er heeft is tweezijdig: Ten eerste omdat ze 's nachts geen steek ziet (nachtblind), maar ten tweede ook voor zelfverdediging. Als iemand te dichtbij komt is een fractie van een seconde in de ogen schijnen meer dan genoeg om iemand voor lange tijd te verblinden. Better safe than sorry.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker - een Fenix PD35 - en ik wil NOOIT meer iets anders!! Wat een fijne, compacte, stevige lamp met een enorme bak licht (hoogste stand 850 lumen).

 

Klein genoeg voor in je jaszak en dus goed voor EDC plus veel meer kracht dan je zou verwachten. Ik heb mijn ouders en vriendin er ook meteen een gegeven. De reden waarom mijn vriendin er heeft is tweezijdig: Ten eerste omdat ze 's nachts geen steek ziet (nachtblind), maar ten tweede ook voor zelfverdediging. Als iemand te dichtbij komt is een fractie van een seconde in de ogen schijnen meer dan genoeg om iemand voor lange tijd te verblinden. Better safe than sorry.

 

voor zelfverdediging kan het handig zijn, ik zou er zeker niet op vertrouwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt tegenwoordig veel super zaklampen.

Heel veel licht, zuinig met energie (de LED lampen) die LED lampjes gaan een leven lang mee in tegenstelling tot de oude gloeilampjes, zijn schok bestendig, hebben vele lichtstanden enz enz.......

 

Een van de gebieden waar nog echte vooruitgang te merken is de laatste jaren!

 

Ik zou precies om deze redenen niet bezuinigen op je zaklamp, koop het beste dat je kunt betalen.

Het zal een lamp zijn die je leven lang kan meegaan.

Je hoeft nooit meer het lampje te vervangen.

 

Maar dan moet je wel weten waar je je zaklamp voor wilt gaan gebruiken om de juiste keus te maken.

Je hebt kleine lichte modellen die ook enorm veel licht geven en zo in je broekzak en dus zeker in je bob of rugzak passen, en grotere modellen die evenveel licht geven als een autokoplamp.

Ikzelf vind een lamp met veel lichtstanden een must, de huidige lampen geven zo veel licht dat heb je bijna nooit nodig en met een autokoplamp door een pikkedonker bos lopen is ook best opvallend, intimiderend, en onnodig ?

 

Plus in de hoogste stand gaa je batterijen/accu er snel door....

 

Investeer wat geld in een merk, maar probeer voor je aankoop zoveel mogenlijk modellen uit (shelter camping)

En bedenk wat je met je zaklamp wilt doen er zijn velle toepassingen dietoch echt een andere zaklamp alskeuze zal opleveren.

 

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe meer licht eruit komt, hoe sneller de batterij leeg is. Dramatisch veel verschil in rendement zit er niet tussen al die moderne ledlampen, dezelfde leds worden zowel in de goedkope chinezen gebruikt als in de dure merklampen.

 

Die S15 Baton staat ook op mijn verlanglijstje omdat hij zowel een bult licht KAN geven als 15 dagen op maanlicht stand kan werken.

Meestal heb je maar een miniem beetje licht nodig en is het onwenselijk om een half bos groen te laten oplichten (loop je nogal in de smiezen). De enige reden voor mij om een 500 lumen lamp aan te schaffen is om onverlaten uit de tuin te jagen en ik kan er gelijk mee meppen. ;)

De led's zijn mss hetzelfde, maar het verschil zit hem meestal in de driver (belangrijk naar rendement toe en kan zeker verschil maken), de elementen die de warmte moeten afvoeren en de kwaliteit van de afwerking.

Je denkt bij 500 lumen blijkbaar ook nog aan zaklampen genre maglight, die kon je ook nog gebruiken als knuppel. De meeste moderne ledlichten met 500 lumen kan je verbergen in je hand, dus ik zou er niet mee slaan, veel effect zal dat niet hebben :)

Als het voor alledaags gebruik is kan je ook eens naar AAA lichten kijken, die geven meer dan voldoende licht en je kan ze ongemerkt in je jas of broekzak laten verdwijnen, vb: Lumintop Worm, Olight I3s,Thrunite Ti2, Sunwayman R02...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mischien had ik er bij moeten zetten dat ik een budget prepper ben haha.

De prijzen voor een beetje licht in het donker zijn mij toch echt veelste hoog als het om zaklampen gaat als Olight en Fenix.

Dan loop ik liever nog blind in het bos dan 80 Euro voor een lichtje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mischien had ik er bij moeten zetten dat ik een budget prepper ben haha.

De prijzen voor een beetje licht in het donker zijn mij toch echt veelste hoog als het om zaklampen gaat als Olight en Fenix.

Dan loop ik liever nog blind in het bos dan 80 Euro voor een lichtje.

 

Dus zoals je in je eerste post aangaf voorbeelden noemen van lampen rond de 30,- euro?

Vergeet trouwens ook niet dat 1000 lumen een aanvaller toch wel wat seconden op het verkeerde been zet.

Doe dit in een donker bos en zijn nachtvisie die hij heeft opgebouwd is volledig weg.

Voor hij deze weer heeft opgepakt tot het oude niveau ben je gemiddeld 30 minuten verder.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...