Ga naar inhoud
GENEGEERD

Het bos in


houthe

Aanbevolen berichten

Ik kon hier geen topics over vinden, of ik heb niet goed genoeg gezocht (anders kan dit draadje weer weg), dus begin ik zelf maar :)

 

Ik ga regelmatig het bos in, met mijn vriendin, de kinderen en een stapeltje spullen waar je wat me kan in een bos. Nou woon ik in het oosten, in de buurt van Arnhem dus de Veluwe is dichtbij, daar gaan we dan ook meestal naar toe.

 

Nou vind ik de Veluwe best een leuk bos, maar het is er vaak zo druk. In de weekenden, zeker met mooi weer zoals aanstaand weekend, dan kan je soms letterlijk de auto niet eens ergens meer kwijt zo druk is het dan. Ook is het bos zo ingericht dat je waar je ook bent eigenlijk nooit meer dan 500 meter van een pad af bent. We hebben een leuke hut gebouwd over de laatste paar weken, maar deze is zelfs op de beste locatie toch altijd nog zichtbaar vanaf een pad of weg.

 

Nou ben ik dus op zoek naar een stuk bos, liefst een beetje in de omgeving, waar je dit minder hebt. Het liefst een stuk waar je uren kan rondlopen zonder iemand anders tegen te komen. Nou word dit in Nederland waarschijnlijk al snel lastig, maar omdat ik hier aan de grens zit, kan ik ook vrij simpel naar Duitsland toe. Ook weet ik niet of je in Duitsland makkelijker een vuurtje mag maken, hier in Nederland in elk geval niet.

 

Greets Houthe

Zijn er mensen hier die tips hebben om heen te gaan? Het mag best een stukje rijden zijn, pakweg een straal van 100KM rondom Arnhem. Ik wil de kinderen meer leren wat ze kunnen doen in het bos, maar daarvoor wil ik wel een echt bos en niet een stukje natuur wat meer een toeristische trekpleister is :) Als het kan met een waterbron ook, beekje of klein meer zou perfect zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@houthe je woont in de buurt van Arnhem, gaan jullie naar park de hoge Veluwe? Is evt. voor jou naar Rosendaal rijden te ver? Wanneer je ter hoogte van Kasteel Rosendaal of iets verder richting Posbank het bos induikt is het daar volgens mij rustiger als op de hoge Veluwe.en daar kan je ook heel ver lopen en daar zijn ook heel veel sprengen in het bos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het doel precies van je boswandelingen?

Conditie opbouwen met de kids, af en toe een kopje thee/koffie maken en de kids leren vuurtje maken. Daar hoef je niet in een groot bos voor te zijn. Nederland heeft nu eenmaal geen grootse bossen.

De NS-wandelingen zijn daar prima voor, misschien zijn sommige zelfs wat te lang voor een klein kind. Een hut bouwen of een tarp opzetten kan je zelfs in je tuin wel oefenen.

Houd je het programma van Sonsbeekpark wel eens in de gaten? Die hebben leuke leerzame parkwandelingen, zoals onkruid herkennen en koken met onkruid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet zo zeer wandelen, ik wil meer het bos in om skills te trainen en gebruik te maken van de spullen in de bobs. Zoek dan ook een rustig plekje waar ik vaker naar terug kan. Ook wil ik shelters bouwen oefenen met de materialen die je kan vinden in het bos, in mijn tuin heb ik daar geen materiaal voor :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke skills, welke spullen?

Je kinderen kunnen overigens op scouting ook veel skills oefenen, en jij ook als je daar gaat meehelpen!

 

Nederland is niet het land van de grote bossen. Als er niet is wat je ultieme wens is, moet je kijken wat wel haalbaar is.

Misschien kan je op zoek naar iemand die een prive bos heeft waar je die dingen die je wilt wel kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Kroondomeinen ... als je vanaf de Amersfoortse weg (vanaf de Apeldoorn-kant) rechts het bos induikt en een stuk het bos inrijdt heb je impopulair bos. Wel goed opletten voor de jachtopzieners, wilde zwijnen en leden van het Koninklijk huis die aan het jagen zijn ;)

 

En wat nog een leuke hack kan zijn voorlopig is, als de kinderen die leeftijd nog hebben, op woensdagmiddag naar het bos gaan, dan zijn er vast minder mensen.

 

Die 'honger' voor een beetje fatsoenlijk bos waar je goed kunt oefenen is een gedeelde smart trouwens, misschien moeten we met dit forum gewoon een stuk terrein huren ergens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb goede ervaring met heel vroeg het bos in gaan. Heerlijk rustig en een natuur die net wakker wordt. Een echte aanrader.

 

En als je geen ochtendmens bent, verkies je tegen de schemer. Ook mooi hoe reeën dan tevoorschijn komen.

Bij een heldere avond zoals nu even sterren kijken. Orion zakt alweer - het wordt echt lente.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schijnt dat bij Groesbeek en Mook ook bossen zijn die ook Duitsland in gaan waar je rustig kunt verdwalen. Zo groot en zonder bebouwing is het. Zelf ben ik er nooit geweest dus vraag het even na bij de gemeente of bij preppers uit die buurt. Idem overigens voor de bossen over de grens lijn Didam/Aalten. Maar inderdaad wel in Duitsland. Hier bij Nijmegen, de Hatertse vennen hoef je niet toe komen. Wel groot genoeg om goede wandelingen te maken maar heel erg druk. Vooral bij beter weer. En er is een boswachter.

 

@12gauge Je mag in de polders rondlopen? In de Ooijpolder staan overal hekken omheen. Zou wel leuk zijn maar ik heb in Nederland toch altijd het gevoel dat je alleen op de paden mag blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zie pm .

 

Ik kon hier geen topics over vinden, of ik heb niet goed genoeg gezocht (anders kan dit draadje weer weg), dus begin ik zelf maar :)

 

Ik ga regelmatig het bos in, met mijn vriendin, de kinderen en een stapeltje spullen waar je wat me kan in een bos. Nou woon ik in het oosten, in de buurt van Arnhem dus de Veluwe is dichtbij, daar gaan we dan ook meestal naar toe.

 

Nou vind ik de Veluwe best een leuk bos, maar het is er vaak zo druk. In de weekenden, zeker met mooi weer zoals aanstaand weekend, dan kan je soms letterlijk de auto niet eens ergens meer kwijt zo druk is het dan. Ook is het bos zo ingericht dat je waar je ook bent eigenlijk nooit meer dan 500 meter van een pad af bent. We hebben een leuke hut gebouwd over de laatste paar weken, maar deze is zelfs op de beste locatie toch altijd nog zichtbaar vanaf een pad of weg.

 

Nou ben ik dus op zoek naar een stuk bos, liefst een beetje in de omgeving, waar je dit minder hebt. Het liefst een stuk waar je uren kan rondlopen zonder iemand anders tegen te komen. Nou word dit in Nederland waarschijnlijk al snel lastig, maar omdat ik hier aan de grens zit, kan ik ook vrij simpel naar Duitsland toe. Ook weet ik niet of je in Duitsland makkelijker een vuurtje mag maken, hier in Nederland in elk geval niet.

 

Greets Houthe

Zijn er mensen hier die tips hebben om heen te gaan? Het mag best een stukje rijden zijn, pakweg een straal van 100KM rondom Arnhem. Ik wil de kinderen meer leren wat ze kunnen doen in het bos, maar daarvoor wil ik wel een echt bos en niet een stukje natuur wat meer een toeristische trekpleister is :) Als het kan met een waterbron ook, beekje of klein meer zou perfect zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schijnt dat bij Groesbeek en Mook ook bossen zijn die ook Duitsland in gaan waar je rustig kunt verdwalen. Zo groot en zonder bebouwing is het. Zelf ben ik er nooit geweest dus vraag het even na bij de gemeente of bij preppers uit die buurt. Idem overigens voor de bossen over de grens lijn Didam/Aalten. Maar inderdaad wel in Duitsland. Hier bij Nijmegen, de Hatertse vennen hoef je niet toe komen. Wel groot genoeg om goede wandelingen te maken maar heel erg druk. Vooral bij beter weer. En er is een boswachter.

 

@12gauge Je mag in de polders rondlopen? In de Ooijpolder staan overal hekken omheen. Zou wel leuk zijn maar ik heb in Nederland toch altijd het gevoel dat je alleen op de paden mag blijven.

 

in de polders mag je gewoon rondlopen, vaak zijn er ook wel paden te vinden, gewoon buitendijks kijken dan is er zat te vinden

jij zegt didam/aalten over de grens, maar ook aan deze kant van de grens zijn er mooie paden te vinden (montferlandse bossen enzo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde niet reageren, want ben al zo gierig op de rustige stukjes bos hier in de buurt. Maar allah (nee niet die)......

 

[ATTACH=CONFIG]8749[/ATTACH]

 

Het Spijkbos in Flevoland.

Een heerlijk stukje vergeten natuur, waar enkel de boswachter en wat boeren die hun hond uitlaten heeel soms langskomen en dan voornamelijk een rondje om de vijver doen.

 

Het mooie van Flevoland is dat je veel commerciële bossen hebt, maar er genoeg bossen zijn die bijna volledig genegeerd worden.

Het lijkt allemaal zo plat en vlak hier, maar vergis je niet.

Onze pareltjes zijn gewoon wat beter weggestopt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde eigenlijk ook niet reageren. Maar doe het toch maar. Na een groot deel van mijn leven in de bossen te zijn geweest, kan ik je adviseren buiten een straal van pannenkoekenrestaurants en andere horeca, en recreatie bedrijven te blijven., grote parkeerplaatsen en bezoekerscentra ook natuurgebieden, met rolstoelpaden, en andere voorzieningen zijn per definitie veel drukker bezocht.

Hoe dieper en verder het bos in hoe rustiger.

 

Verder mijden mensen soms ook grote open vlaktes, zodra je in een bosje bent met open vlakte rondom kan je mensen al van honderden meters afstand zien naderen. Genoeg tijd om je brandertje uit te zetten, en je spullen even op te ruimen. Verantwoordelijk met brandgevaar omgaan natuurlijk.

 

Tja in de buurt van arnhem? Ik was zomers vaak dagelijks te vinden in de uiterwaarden, was een soort vrijplaats daar. Dagelijks kampvuur, en bbq aan het water, lekker zwemmen, en gezelligheid.

 

[ATTACH=CONFIG]8750[/ATTACH]

 

 

 

 

 

Oh weer zin in de zomer!!:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik google Maps eens en ga op virtuele ontdekkingstocht in jouw omgeving. Dan zul je hier en daar plukjes bos vinden die in het echt een stuk groter zijn dan op je scherm. Zo heb ik hier in mijn omgeving ook hele mooie stukken natuur gevonden!

 

Zodra ik iets interessants zie op google maps, prent ik de locatie in mijn hoofd, stap in (of op) mijn kanarie (gele auto, en gele fiets) en ga op onderzoek uit. Zo leer je de omgeving goed kennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@iemand :heeft mij een PB gestuurd naar aanleiding van de foto's, ik heb het bericht geopend, daarna gesloten om gegevens op te zoeken.

Bij het opnieuw openen zag ik geen bericht meer. Kan me de naam niet meer herinneren.

Dus: nog maar een keer....

 

Will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...