Pagina 1 van de 6 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 56

Onderwerp: Het bos in

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2013

Question Het bos in

Ik kon hier geen topics over vinden, of ik heb niet goed genoeg gezocht (anders kan dit draadje weer weg), dus begin ik zelf maar

Ik ga regelmatig het bos in, met mijn vriendin, de kinderen en een stapeltje spullen waar je wat me kan in een bos. Nou woon ik in het oosten, in de buurt van Arnhem dus de Veluwe is dichtbij, daar gaan we dan ook meestal naar toe.

Nou vind ik de Veluwe best een leuk bos, maar het is er vaak zo druk. In de weekenden, zeker met mooi weer zoals aanstaand weekend, dan kan je soms letterlijk de auto niet eens ergens meer kwijt zo druk is het dan. Ook is het bos zo ingericht dat je waar je ook bent eigenlijk nooit meer dan 500 meter van een pad af bent. We hebben een leuke hut gebouwd over de laatste paar weken, maar deze is zelfs op de beste locatie toch altijd nog zichtbaar vanaf een pad of weg.

Nou ben ik dus op zoek naar een stuk bos, liefst een beetje in de omgeving, waar je dit minder hebt. Het liefst een stuk waar je uren kan rondlopen zonder iemand anders tegen te komen. Nou word dit in Nederland waarschijnlijk al snel lastig, maar omdat ik hier aan de grens zit, kan ik ook vrij simpel naar Duitsland toe. Ook weet ik niet of je in Duitsland makkelijker een vuurtje mag maken, hier in Nederland in elk geval niet.

Greets Houthe
    Zijn er mensen hier die tips hebben om heen te gaan? Het mag best een stukje rijden zijn, pakweg een straal van 100KM rondom Arnhem. Ik wil de kinderen meer leren wat ze kunnen doen in het bos, maar daarvoor wil ik wel een echt bos en niet een stukje natuur wat meer een toeristische trekpleister is Als het kan met een waterbron ook, beekje of klein meer zou perfect zijn.
    Laatst gewijzigd door houthe; 05-03-14 om 13:14.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2012
    [MENTION=1695]houthe[/MENTION] je woont in de buurt van Arnhem, gaan jullie naar park de hoge Veluwe? Is evt. voor jou naar Rosendaal rijden te ver? Wanneer je ter hoogte van Kasteel Rosendaal of iets verder richting Posbank het bos induikt is het daar volgens mij rustiger als op de hoge Veluwe.en daar kan je ook heel ver lopen en daar zijn ook heel veel sprengen in het bos.
    waar een wil is .......

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Wat is het doel precies van je boswandelingen?
    Conditie opbouwen met de kids, af en toe een kopje thee/koffie maken en de kids leren vuurtje maken. Daar hoef je niet in een groot bos voor te zijn. Nederland heeft nu eenmaal geen grootse bossen.
    De NS-wandelingen zijn daar prima voor, misschien zijn sommige zelfs wat te lang voor een klein kind. Een hut bouwen of een tarp opzetten kan je zelfs in je tuin wel oefenen.
    Houd je het programma van Sonsbeekpark wel eens in de gaten? Die hebben leuke leerzame parkwandelingen, zoals onkruid herkennen en koken met onkruid.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Het is niet zo zeer wandelen, ik wil meer het bos in om skills te trainen en gebruik te maken van de spullen in de bobs. Zoek dan ook een rustig plekje waar ik vaker naar terug kan. Ook wil ik shelters bouwen oefenen met de materialen die je kan vinden in het bos, in mijn tuin heb ik daar geen materiaal voor

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Welke skills, welke spullen?
    Je kinderen kunnen overigens op scouting ook veel skills oefenen, en jij ook als je daar gaat meehelpen!

Nederland is niet het land van de grote bossen. Als er niet is wat je ultieme wens is, moet je kijken wat wel haalbaar is.
    Misschien kan je op zoek naar iemand die een prive bos heeft waar je die dingen die je wilt wel kan doen?
    So Long, and Thanks for All the Fish

Survivor
    Ingeschreven
    Apr 2013
    De Kroondomeinen ... als je vanaf de Amersfoortse weg (vanaf de Apeldoorn-kant) rechts het bos induikt en een stuk het bos inrijdt heb je impopulair bos. Wel goed opletten voor de jachtopzieners, wilde zwijnen en leden van het Koninklijk huis die aan het jagen zijn

En wat nog een leuke hack kan zijn voorlopig is, als de kinderen die leeftijd nog hebben, op woensdagmiddag naar het bos gaan, dan zijn er vast minder mensen.

Die 'honger' voor een beetje fatsoenlijk bos waar je goed kunt oefenen is een gedeelde smart trouwens, misschien moeten we met dit forum gewoon een stuk terrein huren ergens.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2013
    stukje huren in Nederland zie ik niet echt zitten, zelfs in privť bos mag je nog niks hier. Ik zit eigenlijk meer te denken toch richting Duitsland, weet alleen niet hoe de regels daar zijn in het bos.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Ik heb goede ervaring met heel vroeg het bos in gaan. Heerlijk rustig en een natuur die net wakker wordt. Een echte aanrader.
    Disclaimer: Prepping is addictive so don't trust my "objective" opinion

"You never know how strong you are untill being strong is the only choice you have"

Peerke
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnVonSchutz Bekijk Berichten
    Ik heb goede ervaring met heel vroeg het bos in gaan. Heerlijk rustig en een natuur die net wakker wordt. Een echte aanrader.
    En als je geen ochtendmens bent, verkies je tegen de schemer. Ook mooi hoe reeŽn dan tevoorschijn komen.
    Bij een heldere avond zoals nu even sterren kijken. Orion zakt alweer - het wordt echt lente.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Hier in de buurt ga ik alleen op zondag naar het bos als het koopzondag is. Dan is het lekker rustig.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten