Ga naar inhoud
GENEGEERD

'Nieuwe' petroleumkachel


Rammel

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag mijn volgende schreden gezet op het pad der onfhankelijk ;-)

namelijk door de aanschaf van een 'nieuwe' petroleumkachel: een Valor.

 

Nadat ik me eerst door @Raycoupe had laten voorlichten over de do's en don'ts heb ik voor € 25 een oud Valor kacheltje gekocht.

Eigenlijk meer vanwege het rustieke en retro karakter ervan dan voor de efficiency. Als ik het dingetje aan de praat krijg, dan kan ie echter toch mooi mijn werkplaats(je) verwarmen.

 

Hieronder wat foto's ervan, zo te zien lijkt alles in prima staat gezien de leeftijd.

 

2014-03-05-14.33.58.jpg.836f274d53f21194d3fa88d208db3dc5.jpg

 

2014-03-05-14.34.13.jpg.14ec9aa9daf365dd06e7244eaa11402f.jpg

 

2014-03-05-14.59.23.jpg.43169ad86191775049716d26d49b3d54.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Helemaal super, zo'n ding! Ik heb naast een moderne Carmin, ook nog zo'n oud scheepskacheltje, die ze vroeger aan de houten vloer vastschroefden.

Maar de lont is helemaal verpulverd en hij zit vol spinnenwebben, ik zal hem ook eens opknappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jobs Nee integendeel, ik woon in de Friese Wouden

 

De lont die er nog in zit lijkt prima bruikbaar. Bedankt voor de link @Highway , de prijs voor een nieuwe lont is hoger dan de prijs van het kacheltje zie ik...

 

http://www.milesstair.com/by_make/VALOR_Kerosene_Heaters.html

 

Die gozer is veel goedkoper zelfs inclusief verzendkosten.

De vlamverdeler wordt lastig te vinden.

 

Ben je al achter het exacte type Valor? Kunnen we er wellicht een handleiding bij vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, alle kachel lonten zijn kostbaar. Maar het geeft je heul lang plezier en daar zit waarde in. In mijn Zibro zit nu al ruim 20 jaar de zelfde lont en is nog uitstekend! Optijd brandstof aanvullen zodat niet je lont gaat gloeien verlengt de levensduur aanmerkelijk. Veel plezier en graag gedaan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw! Da's nogal een groot onderdeel dat ontbreekt en die zorgt natuurlijk voor de efficiency.

Mmm, nou heb je toch mn plezier vergald @Nonkel Jones ;-))

Daar is zeker niet makkelijk aan te komen?

 

Zie er de goede kant van in: je kunt hem als sfeerverlichting gebruiken.

 

En nee: dat lijkt me niet, tenzij er nog een kachel omheen zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan doen we dat maar en heb ik weer een nieuwe missie! :-)

 

Jammer dat de verkoopster meldde dat het ding compleet was. 'k Schreef je al dat ik vermoedde dat hij meer voor de sier was. :(

Er staan er meer op markplaats, maar in totaal begint het dan wel in de papieren te lopen. http://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/accessoires-en-onderhoud/m785008397-valor-petroleum-kachel.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat de verkoopster meldde dat het ding compleet was. 'k Schreef je al dat ik vermoedde dat hij meer voor de sier was. :(

Er staan er meer op markplaats, maar in totaal begint het dan wel in de papieren te lopen. http://www.marktplaats.nl/a/watersport-en-boten/accessoires-en-onderhoud/m785008397-valor-petroleum-kachel.html

 

Nou ja, wel weer hoop geleerd! En DAT is positief! (vrij naar Hans Teeuwen).

 

Voor €50 koop je ook een 2e hands zibro en die zijn toch wat praktischer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een der deze dagen ga ik de mijne van de zolder halen . Die staan er al 30 jaar . Dat ik ze nooit gebruik is omdat de lonten op zijn . De eerste link kan ik niet openen en de tweede is aan de andere kandidaat van de wereld . Dus ?

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, wel weer hoop geleerd! En DAT is positief! (vrij naar Hans Teeuwen).

 

Voor €50 koop je ook een 2e hands zibro en die zijn toch wat praktischer.

 

Dat vind ik ook, hou meer van een stralingskachel zelf, dus met zo'n brede reflector (zijn dus niet alle zibro's/kachels).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een der deze dagen ga ik de mijne van de zolder halen . Die staan er al 30 jaar . Dat ik ze nooit gebruik is omdat de lonten op zijn . De eerste link kan ik niet openen en de tweede is aan de andere kandidaat van de wereld . Dus ?

 

Geert

 

De links zijn prima te openen hoor. Je kunt die lonten ook in NL bestellen, maar dan wel prijzig. Als de types Valor matchen kunnen jullie wellicht een deal maken??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog niet zo thuis in het Petroleum gebeuren. Ik heb een houtkachel en een gaskachel, als ik even kort en snel warmte wil hebben. Die gaskachel verbruikt best veel gas vind ik en nu ben ik op zoek naar een zuinige Petroleum.

 

Ik neem even aan dat Zibro een van de betere merken is en ik heb een zuinige laserkachel gezien (wel elektra nodig 13 watt). Wat is jullie advies een tweedehands kopen of een nieuwe zuinige kachel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...