Pagina 2 van de 18 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 180
    SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Het is mij wel duidelijk dat de "koude oorlog" nooit is gestopt. Sterker nog, deze is geniepiger en gemener geworden dan ooit.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    Het is mij wel duidelijk dat de "koude oorlog" nooit is gestopt. Sterker nog, deze is geniepiger en gemener geworden dan ooit.
    Je zou zelfs kunnen zeggen dat na de allereerste oorlog ooit, er nooit meer vrede is geweest, alleen periodes zonder gevechtshandelingen.
    Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
    Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
    Forumregels

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2013
    [MENTION=73]Johnny BravoNL[/MENTION]
    Ik deel je analyse 100%. Maar ben benieuwd wat je dan wel verwacht.... Met andere woorden: wat denk jij dat er gaat gebeuren??

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Stuudje geeft de glazen bol aan....kom er maar in [MENTION=73]Johnny BravoNL[/MENTION]

(wat is dat toch met dat voorspellen...)
    So Long, and Thanks for All the Fish

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Mooi verhaal [MENTION=73]Johnny BravoNL[/MENTION], grotendeels mee eens. 2 dingetjes volgens mij (leve de nieuws/oorlogspropaganda)
    - Rusland is de UkraÔne niet binnengevallen, ze waren daar al jarenlang gewoon gestationeerd.
    - En er zit wel degelijk wat waardevols in de bodem van de UkraÔne, namelijk de strategische gasleidingen.
    "Be prepared, not scared"

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Ik sluit me aan bij de eerste post, maar twee opmerkingen heb ik wel.
    Zoals Kans al aangaf, van Empathie als motivatie is geen sprake denk ik.
    En in Ukraine is er wel degelijk iets wat de rest van Rusland interesseert, nl ETEN! zie:

DickBerts
    Guest
    Ik ben echt met stomheid geslagen -meer dan dat zelfs- dat op een van de spannendste momenten uit de wereldgeschiedenis zoveel mensen denken dat er geen oorlog komt. Natuurlijk is het absoluut niet zeker dat er oorlog komt, maar de kans daarop is substantieel. Is dit nou een preppers site, of een site voor mensen die het fijn vinden om in slaap gesukkeld te worden, zoals vrijwel alle media en overheden maar al te graag doen?

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Mischien heeft het met de gezonde instelling: hoop op het beste maar bereid je voor op het slechtste, te maken?

Bij alles doomdenken helpt ook niet?
    Ik ben best bang dat als het uit de hand loopt ook echt uit de hand loopt lees de redeneringen er maar op na, ik ben het met veel eens.

Dus dan hoop ik ook echt dat het niet uit de hand loopt.
    En realistisch bij een kernoorlog waar europa het ook te verduren gaat krijgen, daar ben ik niet geprept voor, wie wel?

Dus tja....

K a n s
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Survivor
    Ingeschreven
    Jan 2014

Waarom er GEEN oorlog komt! Rusland, Oekraine

Dit is gewoon kijken wie heeft de grootste mond. Rusland probeert uit wat gebeurt er als ik dit doe en wat als ik dat doe. Nu ze daar in het Kremlin aan het lachen zijn over de sancties en er nog een vodka op drinken maken ze zich hier druk hoe we een handelsbeperking op kunnen leggen. Kom op.. Misschien komt er NU geen oorlog maar Rusland weet wel hoe ver het kan gaan en is er nu definitief van overtuigd dat zowel de US als de EU weinig in de pap te brokkelen hebben.

Ik ga alvast Russisch leren..

Rusland zelf schendt verdragen waar ze zelf op hameren. Waarom wordt dat hele Rusland hier dan nog serieus genomen? Vermoedelijk omdat er een stel sukkels in Den Haag zit die het nog steeds niet begrijpen dat praten niet altijd de oplossing is...
    Laatst gewijzigd door silver; 06-03-14 om 22:13.

Survivor
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Oorlog verwacht ik wel ... zeer zeker zelfs.
    Alleen niet echt op korte termijn, aangezien het Westen veel kletspolitiek heeft en mediasensatie draaiende houdt.
    Maar de Krim situatie veranderd enorm snel, dagelijks schrik ik me nogal een hoedje bij al die drastische veranderingen.

Wat mij wel enorm verbaast is dat ik in de Westerse media nogal heel erg weinig diepgang in het nieuws vind aangaande de situatie in Oekraine.
    Maar hoe dan ook ... ik hoop zelf dat er geen oorlog komt, ik denk dat het al sensationeel genoeg is ons leven in dit huidige systeem.

Maar, tjah, mijn gevoel zegt dat dit uit de hand gaat lopen. Maar het kan zeer zeker lang duren voordat de eerste kogel vliegt, maar het kan ook nu as you read gebeuren.

Als prepper tot prepper raad ik aan om af te ronden wat af te ronden valt binnen jullie mogelijkheden. Of er nu een oorlog komt of niet. Laten wij nu vooral in het oog houden hoe snel de wereldsituatie kan veranderen, en hoe snel het als een verrassing voor onze neuzen kan afspelen.

Of er nu oorlog komt of niet, of we er nu wel een of geen verwachten. Dat is niet het motto waarom we preppers zijn. Wij zijn preppers omdat wij ons willen indekken tegen het onverwachte. En zoals we zien gebeuren er dagelijks (voor mij in ieder geval) onverwachte veranderingen.

We all need to be prepared. Dat is wat telt. En ja, op een nuclaire oorlog kunnen we zeker niet preppen. Een beetje meer spirit zou niet verkeerd zijn, dat heeft niets met doomdenkers te maken. We mogen ons meer patriotisch tegen al dat ons lief is opstellen in plaats van alles te debunken.

Ik ben prepper omdat ik (ik) ben en mij en mijn dierbaren een vrij bestaan wil bieden, een bestaan met al dat wat ons geboorterecht is ... namelijk vrijheid en voorziening in basisbehoeften. Ik laat me niet meesleuren door een systeem dat gebasseerd is op leugens en al hun onrecht wil debunken. Vroeg of laat stort het kaartenhuisje toch in en kan de debunker zichzelf gaan debunken.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Gevolgen oorlog Oekraine voor Nederland?
    Door contact combat in forum Europa
    Reacties: 109
    Laatste Bericht: 30-08-15, 11:37
  2. Er komt geen hyperinflatie, die is er al.
    Door Kans in forum Internationaal
    Reacties: 19
    Laatste Bericht: 01-11-13, 09:16
  3. Waarom is er nog geen pleuris uitgebroken?
    Door Kans in forum Macro algemeen
    Reacties: 41
    Laatste Bericht: 22-06-13, 17:06
  4. Goed nieuws: er komt geen crisis
    Door Kans in forum Macro algemeen
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 02-06-13, 20:39
  5. Waarom geen discussie over luchtbuksen ?
    Door odessa1944 in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 03-04-13, 20:52

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten