Ga naar inhoud

Gast arris

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Een tien kiloton nuke .

 

image.jpg.31668222226790a6d7e5e7c8945b3a42.jpg

 

Kost wat maar dan heb je ook wat.

Om maar in de mood te blijven.

 

( ik heb nog niks meegmaakt wat ik hiermee niet in de fik heb gekregen)

 

Turbo aansteker, binnenband, berkenbast, AMATEURS !

 

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

@arris in welke omstandigheid? Probeer maar eens op een berg in de regen en wind je brandertje aan te steken met een reguliere gasaansteker.......:D Of een zeiknat bos waar het al weken heeft geregend en elk takje/stam drijfnat is.....dan kom je ook niet ver met je firesteel en wattebollen met vaseline. In sommige gevallen is een aanmaakblokje handig. In sommige gevallen is berkebast icm een firesteel perfect. En in andere gevallen een vuurboog. Ik heb vaak een combinatie van zaken bij. Altijd een aansteker/firesteel/watten met vaseline, en 3-6st bruine aanmaakblokjes. En wasbenzine uit m'n MSR brander werkt ook vaak wel om het eea aan te krijgen. Vind dit wel verspilling maar voor nood werkt het.

 

Maarja op het keukenblad thuis werkt alles wel lekker.....of je moet de nuke van @Kans even lenen, maar dan zou ik niet te dicht bij je kampvuur gaan zitten.........:D

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Juistem. U snapt het. ? Ik ben zelf ook nogal een fan van beter teveel dan te weinig. Zeker aangezien ik ook vaak in het bos rond hang. Van alles en nog wat bij me maar een bic en een watje met vaseline werkt. Of anders een aangepast theelichtje. Maar als het droog is dan valt er van alles te vinden uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, serieus dan.

 

De kunst van vuur maken is juist om met een vlam, die kunnen we allemaal maken of dat nou de vuurboog, vuurstenen, aansteker, of nuke is, in zo veel mogenlijk omstandigheden een vuurtje te kunne nmaken met de van nature beschikbare middelen.

Als je die eerste vlam/vonk ook nog met natuurlijk beschikbare materialen kunt maken ben je geheel onafhankelijk van niet eigen technologie.

 

Dat gaat je allen lukken door veel te proberen en te doen.

Zelfs in een zeiknat bos kan iedereen die fit is een vuurtje maken met de beschikbare materialen, het kost tijd en energie en elk modern hulpmiddel kan helpen!

 

Daarom is je vraag redelijk krom.

Ik vind de makkelijkste manier van vuur maken bv de gasaansteker pakken het gas open draaien en op de gasaansteker drukken ( zo'n piezo ding)

Een normale aansteker is ook makkelijk maar niet om het gas aan te steken daarvoor zit de vlam te dicht bij mijn hand en ontbrand het gas te wispelturig.

 

Dus er is geen beste manier om vuur te maken, wat wil je aansteken en in welke omstandigheid ? zoals anderen ook al aangaven...

 

De ultime, meest onafhankelijke, manier om vuur te maken is zonder hulpmiddelen, maar met dat wat de natuur je te bieden heeft.

De beste manier is?

De makkelijkste manier is ?

 

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er mensen die een een brandglas bij zich hebben? Je kunt misschien ook je verrekijker of bril gebruiken als er zon is. Mijn bril is er niet geschikt voor maar sommige wel.

 

Aan de andere kant, met al die chemtrails de laatste jaren is er nog maar zelden sterke zon :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Zijn er mensen die een een brandglas bij zich hebben? Je kunt misschien ook je verrekijker of bril gebruiken als er zon is. Mijn bril is er niet geschikt voor maar sommige wel.

 

Aan de andere kant, met al die chemtrails de laatste jaren is er nog maar zelden sterke zon :(

 

Hey. Even stalken. :p

 

Heb je wel eens geprobeerd, met een redelijk vergrootglas, op een redelijk zonnige dag, vuur te maken?

@Jalemari is een doorzetter, maar na een half uur had hij nog geen fik. En jij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

afgelopen dinsdag nog in de Walking Dead maakte dat meiske met een oud stukje spiegel ook vuur via de zon, duurde pak-em-beet nog geen 5 seconden en ze hadden dikke vlammen :)
Ja, wij "meisjes" hebben echt niet alleen spiegeltjes om onze eigen mooie gezichtjes in te bekijken hoor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een vergrootglas is het belangrijk dat je een goede paraboolwerking hebt, zodanig dat je een concentratiepuntje kan bekomen van max 2 mm diameter.

 

Vele vergrootglazen hebben eerder een afwijking waardoor niet alle licht op 1 klein puntje gefocust wordt.

 

Een vergrootglas is handig om een splinter uit je vinger te halen maar indien geen fijn concentratiepuntje, voor mij niet nuttig om mee te nemen en als toevoeging in de vuurkit.

 

Ik hou het bij rubber ringetjes, zelfgemaakte wasmaantjes, aansteker, lucifers, watjes, vaseline, firesteel en sinds kort een kleine EHBO verstuiver met ontsmettingsalcohol.

 

Ik heb in m'n wagen altijd wd40 en vloeibare siliconen van de lidl. ff sprayen op een watje en een vonkje is genoeg.

 

Onlangs gezien dat pingpongballetjes ook als de tering branden, eens kijken of we daar niets mee kunnen doen..

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
afgelopen dinsdag nog in de Walking Dead maakte dat meiske met een oud stukje spiegel ook vuur via de zon, duurde pak-em-beet nog geen 5 seconden en ze hadden dikke vlammen :)

 

Cool!

Ik zag laatst een film met een draak. Lijkt me wel een handig huisdier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ja hoor, toen ik een jaar of 10 was met een vergrootglas in de zomer, wat kurkdroge blaadjes en mos en een beetje blazen is het me regelmatig gelukt. Totdat moeder 't vergrootglas in beslag nam :(

 

 

Goed filmpje.

Mijn punt: oefenen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, toen ik een jaar of 10 was met een vergrootglas in de zomer, wat kurkdroge blaadjes en mos en een beetje blazen is het me regelmatig gelukt. Totdat moeder 't vergrootglas in beslag nam :(

 

 

Wij deden dat op het schoolplein met schoenveters, want die gingen zo lekker stinken ...

 

:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

... van die aanmaak zakjes van Burner (... in plastic per stuk verpakt)

 

Ik heb zelf wat reviews van de Burner Firestarter zakjes opgezocht. Zijn die zakjes lang houdbaar? Ik kan een verpakking van 50 stuks voor €3,75 kopen. Een goede deal?

 

Het handigste vind ik een imco triplex super aansteker. Werkt altijd, ook als het nat weer is (open in de wc laten vallen, lont droog deppen, meteen weer bruikbaar). Makkelijk uit elkaar te halen om onderdelen te vervangen.

Nadeel vind ik dat de bezine/brandstof vrij snel verdampt als je de aansteker een tijdje niet gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vuurwerk rotje openen en firesteel erbij. Foto lijm van de Hema. Tondel zwam. Accu laten vonken. 9 volt batterij en schuur spons. Kaliumpermanganaat en glycerine met suiker. Lucifers. Magnesium.

 

Heel hard rennen met een pluk katoen in je hand. Maar dan moet je wel heel hard rennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

berkenbast is dan mijn favo maakt geen fuck uit welke weersomstandigheid het is door de olieen in de bast vat het zeer snel vlam, voor de do en dont's is al genoeg gepost en daar ga ik dan ook niet over uitwijden

 

Hamster.

 

 

 

Ok, serieus dan.

 

De kunst van vuur maken is juist om met een vlam, die kunnen we allemaal maken of dat nou de vuurboog, vuurstenen, aansteker, of nuke is, in zo veel mogenlijk omstandigheden een vuurtje te kunne nmaken met de van nature beschikbare middelen.

Als je die eerste vlam/vonk ook nog met natuurlijk beschikbare materialen kunt maken ben je geheel onafhankelijk van niet eigen technologie.

 

Dat gaat je allen lukken door veel te proberen en te doen.

Zelfs in een zeiknat bos kan iedereen die fit is een vuurtje maken met de beschikbare materialen, het kost tijd en energie en elk modern hulpmiddel kan helpen!

 

Daarom is je vraag redelijk krom.

Ik vind de makkelijkste manier van vuur maken bv de gasaansteker pakken het gas open draaien en op de gasaansteker drukken ( zo'n piezo ding)

Een normale aansteker is ook makkelijk maar niet om het gas aan te steken daarvoor zit de vlam te dicht bij mijn hand en ontbrand het gas te wispelturig.

 

Dus er is geen beste manier om vuur te maken, wat wil je aansteken en in welke omstandigheid ? zoals anderen ook al aangaven...

 

De ultime, meest onafhankelijke, manier om vuur te maken is zonder hulpmiddelen, maar met dat wat de natuur je te bieden heeft.

De beste manier is?

De makkelijkste manier is ?

 

K a n s

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...