[ Advertentie ]
Investeren in solar power? Koop de populaire en kwalitatief hoogwaardige Goal Zero zonnepanelen, power packs en accessoires in de Prepshop.nl.
Als je via deze link koopt, ondersteun je tevens ons forum. Dank voor je support!

Pagina 5 van de 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 70

Onderwerp: Beste fire starter

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vladimir Bekijk Berichten
    Zoiets werkt toch altijd het beste
    Nou daar gaat je OPSEC ;-)

lonely wolf
    Guest
    WATTTTT???..heb jij een een elektronische aansteker die het niet meer doet ???????? Lucifers, zippo, gewone aansteker (10 stuks), loupe, bodem cola blikje,batterij van m'n gsm , smoker, lantaren samen met staalwol..... zit er ook allemaal in hoor! waarom een een fire steel als er zoveel andere (en makkelijkere en goedkopere) mogelijkheden zijn? hoeveel kost dat ding? ik dacht rond een tientje.........Kan ik 4 dagen eten van kopen!!

Ps
    Wat ik bedoel is dat er dingen opgedrongen worden als zijne een must voor preppers, maar dat het ook anders kan 2 stukken hout wrijven maakt ook vuur kost nx
    2 vuurstenen zoeken is ook niet zo moeilijk......maar er zijn 8 miljoen auto accu's in nederland ga jij in nood nog met een fire steel werken? Neem wat voorhanden is.... en een fire steel is leuk werken als je met je kinderen ben , maar als er wat anders is gebruik dat dan ook!
    Laatst gewijzigd door lonely wolf; 30-07-14 om 04:03.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lonely wolf Bekijk Berichten
    hoeveel kost dat ding? ik dacht rond een tientje.........Kan ik 4 dagen eten van kopen!!
    2 euro bij de action. Dat wordt niet veel eten dan die 4 dagen

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2014
    WATTTTT???..heb jij een een elektronische aansteker die het niet meer doet ???????? Lucifers, zippo, gewone aansteker (10 stuks), loupe, bodem cola blikje,batterij van m'n gsm , smoker, lantaren samen met staalwol..... zit er ook allemaal in hoor! waarom een een fire steel als er zoveel andere (en makkelijkere en goedkopere) mogelijkheden zijn? hoeveel kost dat ding? ik dacht rond een tientje.........Kan ik 4 dagen eten van kopen!!

Ps
    Wat ik bedoel is dat er dingen opgedrongen worden als zijne een must voor preppers, maar dat het ook anders kan 2 stukken hout wrijven maakt ook vuur kost nx
    2 vuurstenen zoeken is ook niet zo moeilijk......maar er zijn 8 miljoen auto accu's in nederland ga jij in nood nog met een fire steel werken? Neem wat voorhanden is.... en een fire steel is leuk werken als je met je kinderen ben , maar als er wat anders is gebruik dat dan ook!
    Hoe lang moet jij twee stukken hout tegen elkaar wrijven voordat het brand? Vorig jaar februari waren [MENTION=1480]JamHard[/MENTION] en ik druk bezig om een fikkie te maken. Gesneden koek dachten we. Jammer alleen dat het heel de week gesneeuwd had en alles maar dan ook alles was zeiknat. We zijn drie kwartier bezig geweest met aanmaakblokjes, watten met vaseline en een shitload aan lucifers enzo. Als we stokjes tegen elkaar hadden moeten wrijven waren we nu nog bezig geweest. Zelfde geldt voor vuurstenen zoeken. Werkt niet echt goed met een dik pak sneeuw op de grond.

En wat eet je zoal als je voor een tientje voor vier dagen eten kan kopen?

Om het even on topic te houden. Voor mij dus watten met vaseline. Ik pak wattenschijfje. Haal de twee helften van elkaar. Dikke klodder vaseline erop en de helften weer aan elkaar plakken. Dat is dan lekker schoon aan de buitenkant. Zitten niet heel je handen onder de vaseline als je zo'n schijfje pakt. Er passen ongeveer 5 van die schijfjes in een pellet blikje (luchtbukskogeltjes)
    It is I, Gerbewoner! The man with a thousand faces - every one the same.

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012

Ps
    Met een vuurboog vuur maken vond ik anders een hele klus. Heb ik net een mooi gloeiend kooltje, schiet dat verrekte plankje weer onder m'n schoen vandaan.

Persoonlijk heb ik echter wel dat als ik toch iets moet preppen, het net zo goed een paar fatsoenlijke aanstekers kunnen zijn dan een firesteel. Ik heb er altijd meerdere bij me.
    Aan m'n sleutelbos hangt dan ook nog een peazip lighter, op benzine, want een druppeltje (was)benzine is nog wel eens aan te komen. In zoverre ben ik het met je eens, hoewel ik niet begrijp dat je een lege aansteker meeneemt, een volle weegt maar 2 gram meer en werkt toch echt gemakkelijker.

Toch sleep ik ook een firesteel geregeld mee, als backup van de backup aanstekers, want zo'n ding kan nagenoeg niet kapot, aanstekers wel.

Pas als die ook op of kwijt is, ga ik aan de meer creatieve manieren om vuur te maken, eerst pak ik dan m'n tindertube, bij het minste vonkje gloeit die op.

Met alleen een klein vlammetje of vonkje ben je er nog niet. Zoals [MENTION=3715]FKAGB[/MENTION] opmerkt, als de boel vochtig is, krijg je de boel niet zo snel in de fik. Ook vind ik het niet handig om voor elk warm hapje een uur bezig te zijn een vuurtje aan de praat te krijgen. Zelf gebruik ik Burner aansteekzakjes, komen volgens mij bij de Fix-It vandaan (Deens fabricaat). Dit zijn apart in plastic verpakte firestarters, 6,5 x 6,5cm en een paar millimeter dik. Fikken als een tierelier, ook als 't regent.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    WATTTTT???..heb jij een een elektronische aansteker die het niet meer doet ????????
    Ps
    Weet je, ik heb hier nou even over nagedacht, maar ik moet toch echt zeggen dat ik je reactie behoorlijk respectloos vind overkomen.
    Jij plaatst een bericht, [MENTION=1824]Gamble[/MENTION] reageert hierop door een mogelijk probleem aan te wijzen, en geeft meteen een mogelijke oplossing. In mijn ogen doet hij hiermee exact wat deze site zo nuttig maakt: samen kennis, skills en uitrusting vergaren en verbeteren. En dan reageer jij met zo'n raar sarcastisch, spottend bericht? Althans, zo komt het op mij over, maar misschien dat ik de WATTTTT???? en het feit dat jij het hebt over "opgedrongen" verkeerd interpreteer, dat kan. Maar op mij komt het in ieder geval erg respectloos over.
    Waarom kan je niet gewoon bedanken voor de tip, en vervolgens vertellen wat je zelf allemaal al voor een alternatieven bedacht hebt? Is het dan zo erg om een sfeer te creŽren waarin men elkaar op een fatsoenlijke manier voorziet van tips?

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Feb 2013

Ps
    Duidelijk een antwoord van iemand met ervaring of niet Mc Gyver?
    De ervaring van iemand die met een natte elektronische aansteker nog steeds een vuurtje maakt. De ervaring van binnen 5 min even met twee stokjes een fikkie stookt. De ervaring van degene die overal zomaar vuursteentjes vindt. De geweldige ervaring heeft opgedaan met BG die een accu van zijn telefoon gebruikt en natuurlijk de ervaring van een shtf waarin een auto accu gewoon even uit iemand zijn auto gepakt kan worden....

Sh#t man, ik krijg elektronische aanstekers bij de vleet op mijn werk. Natuurlijk zitten die in mijn bob. Te samen met aanmaakblokjes, lucifers, hooi als tondel en weet ik het meer.
    Ik KAN met twee stokjes een vuurtje maken. Verdomd zwaar werk. Wel eens geprobeerd?
    Je accu gebruiken van je telefoon is een laatste redmiddel en tevens maar 1x mogelijk om vuur te kunnen maken. Zolang ik dan ook mijn firesteeltje heb, gebruik ik mijn telefoon dan ook liever om te bellen.

Beetje jammer idd je antwoord. De mijne was goed bedoeld.
    Een firesteel werkt altijd en onder elke omstandigheid. Vandaar dat de meeste preppers en of bushcrafters zoals ik deze dan ook bij zich hebben....
    Slechts een reiziger in de tijd
    Si vis pacem, para bellum

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gamble Bekijk Berichten
    Duidelijk een antwoord van iemand met ervaring of niet Mc Gyver?
    De ervaring van iemand die met een natte elektronische aansteker nog steeds een vuurtje maakt. De ervaring van binnen 5 min even met twee stokjes een fikkie stookt. De ervaring van degene die overal zomaar vuursteentjes vindt. De geweldige ervaring heeft opgedaan met BG die een accu van zijn telefoon gebruikt en natuurlijk de ervaring van een shtf waarin een auto accu gewoon even uit iemand zijn auto gepakt kan worden....

Sh#t man, ik krijg elektronische aanstekers bij de vleet op mijn werk. Natuurlijk zitten die in mijn bob. Te samen met aanmaakblokjes, lucifers, hooi als tondel en weet ik het meer.
    Ik KAN met twee stokjes een vuurtje maken. Verdomd zwaar werk. Wel eens geprobeerd?
    Je accu gebruiken van je telefoon is een laatste redmiddel en tevens maar 1x mogelijk om vuur te kunnen maken. Zolang ik dan ook mijn firesteeltje heb, gebruik ik mijn telefoon dan ook liever om te bellen.

Beetje jammer idd je antwoord. De mijne was goed bedoeld.
    Een firesteel werkt altijd en onder elke omstandigheid. Vandaar dat de meeste preppers en of bushcrafters zoals ik deze dan ook bij zich hebben....
    En zo is het maar net. Lees net te vaak een verhaal waarvan ik denk "Dat heb je op internet gezien maar heb je er ook praktijkervaring?". Daarom nodig ik ook met regelmaat mensen uit mee op stap te gaan. Te ervaren wat het verschil is tussen praktijk en theorie. Tot op heden komen er maar verrekte weinig mensen op af. En volgens mij ben ik toch niet echt een enge man ofzo Ray: mond houden
    It is I, Gerbewoner! The man with a thousand faces - every one the same.

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FKAGB Bekijk Berichten
    .........................En volgens mij ben ik toch niet echt een enge man ofzo Ray: mond houden
    't Is dat ik nog van die Trioxane blokjes van je wil, maar anders....
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Heksenboot
    Guest
    .

Vergelijkbare onderwerpen

1. SUPERRRRRR Fire Starter
    Door Keyser Suze in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 63
    Laatste Bericht: 26-08-14, 21:26
  2. Fire piston
    Door luna1988 in forum Do it yourself (DIY)
    Reacties: 27
    Laatste Bericht: 02-04-14, 15:47
  3. [How to] Desem starter, voor brood bakken
    Door Simurgh in forum Eten en drinken
    Reacties: 32
    Laatste Bericht: 15-03-14, 13:46
  4. Light a fire with your pee
    Door Rodin in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 18-07-12, 23:31

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten