Ga naar inhoud
GENEGEERD

EDC beoordeling:)


MyronPrps

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen:)

 

omdat ik in de afgelopen maanden door preppers.nl toch erg ben gegroeid in het preppen (dat hoop ik tenminste) was ik toch nieuwsgierig naar dingen die ik gemist heb en of die ik kan verbeteren in mijn gear dus wou ik als eerste mijn EDC doen en over een tijdje mijn BOB.

 

Hier gaat ie dan maar:

 

INHOUD:

 

Draadzaag met metalen ringen

Plastic Spork

Stormlucifers in waterdichte container van prepshop.nl

KnoopCompas van prepshop.nl

Watten in vaseline in een pocketsize petroleum jelly bakje

Magnesium stick

Aansteker

Paracord Armband

Bakje met aantal verschillende pleisters

Verbandje

Visset van Prepshop.nl

Twee Bouillion blokjes

1X oolong thee

Wegwerp poncho

Potloodje

 

[ATTACH=CONFIG]8790[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]8791[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]8792[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]8793[/ATTACH]

 

Ik heb dit alles in een plastic EHBO bakje van de action omdat deze perfect in mijn schooltas past zonder dat het opvalt (OPSEC) en zodat ik het altijd makkelijk mee kan dragen.

 

Verder heb ik natuurlijk een mes bij me met blikopener (mes van oude dienstplicht)

 

mvg, MP:)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@MyronPrps Ziet er goed uit. Heb je hem ook daadwerkelijk iedere dag bij je?

Dingen die ik nog mis zijn:

 

multitool

Zaklampje of hoofdlamp

Kopie van paspoort.

Kaarsje

Waterzuiveringstabletten

 

Misschien een klein schaartje bijv nagelschaartje

Ik zie wel een potloodje maar niet echt iets op om op te schrijven

 

En wat staat er op je dogtag persoonlijke gegevens?en waarom hangt die niet om je nek?

Zelfe voor de paracord armband waarom niet om je arm?

Je firesteel ziet er nog ongebruikt uit heb je al een keer geprobeerd een vuurtje ermee te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MyronPrps Ziet er goed uit. Heb je hem ook daadwerkelijk iedere dag bij je?

Dingen die ik nog mis zijn:

 

multitool

Zaklampje of hoofdlamp

Kopie van paspoort.

Kaarsje

Waterzuiveringstabletten

 

Misschien een klein schaartje bijv nagelschaartje

Ik zie wel een potloodje maar niet echt iets op om op te schrijven

 

En wat staat er op je dogtag persoonlijke gegevens?en waarom hangt die niet om je nek?

Zelfe voor de paracord armband waarom niet om je arm?

Je firesteel ziet er nog ongebruikt uit heb je al een keer geprobeerd een vuurtje ermee te maken?

 

multitool ben ik voor aan het sparen dus die komt eraan:)

 

lamp heb ik eerlijk gezegd nog niet aangedacht, een opwind lamp lijkt mij het handigste

 

Heb wel altijd mijn I.D. bij me dus lijkt mij genoeg? en tabletten zouden inderdaad erg handig zijn:)

 

heb meerdere firesteels en wou graag een nieuwe in mn edc dus vandaar haha, dogtag en armband heb ik verder altijd om (even voor foto)

 

trouwens nog goede tips voor een redelijk betaalbare multitool?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er best aardig uit.

 

Het eten en drinken haal je dan bij de MacDonalds?

 

Grapje......

 

Ik zou dus nog iets van een brandertje, waterfilter, etc willen zien, i.p.v. een zaag bv.

 

Maar dat is de eeuwige discussie tussen EDC en BOB denk ik....

Je bent in ieder geval goed bezig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nice :)

 

Misschien nog iets van ontsmetting (alcoholdoekjes?) en een mini-naai setje?

 

Geen alcohol onder de 18 en niet naaien zonder condooms in je EDC ...:p

 

 

@MyronPrps je bent al lekker bezig. Multi tool is heel handig, eigenlijk kun je er alles mee. Hou voor een eenvoudige opwindlamp\led de aanbiedingen van de LIDL in de gaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat ik wat ga roepen over de inhoud heb ik vragen:

 

-Wat is de doelstelling van dit kitje? Survivalset? Get Home?

 

-Wat voor gebied werk/begeef jij je in? Stad? Platteland? Hoe is de infrastructuur?

 

 

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

multitool ben ik voor aan het sparen dus die komt eraan:)

 

lamp heb ik eerlijk gezegd nog niet aangedacht, een opwind lamp lijkt mij het handigste

 

Heb wel altijd mijn I.D. bij me dus lijkt mij genoeg? en tabletten zouden inderdaad erg handig zijn:)

 

heb meerdere firesteels en wou graag een nieuwe in mn edc dus vandaar haha, dogtag en armband heb ik verder altijd om (even voor foto)

 

trouwens nog goede tips voor een redelijk betaalbare multitool?

 

De Sidekick van Leatherman. Er is geen betere voor dat geld. Trust me, I'm a doctor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit min of meer goed in elkaar jou EDC . Voor als je van school uit thuis moet komen gaat het jou zeker lukken . Maar als je met school een uitstap maakt en wat verder van huis bent zal je toch iets meer nodig hebben . Zoals al zegt een lamp iets om ( water ) op te koken . ( opvouwbare esbet brander) . En het vis gerief zou ik er uithalen dat kan plaats maken voor iets anders .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dan moet ik ook even:

 

edc1.jpg.067147e06a65035d12daba4cc5e9431d.jpg

 

edc2.jpg.f93659a773efec190b22ece98196d40f.jpg

 

edc3.jpg.7f9ed4e7b619c21f9e02c9dd9ba3e673.jpg

 

 

- FFP3 mondmasker

- nooddeken, folie (hoe heet dat ook weer?)

- paracetamol, rennie

- kam

- tekentang en muggenstick

- lipbalsem

- aansteker

- waterproof lucifers

- fluitje

- 2 soorten wipes, met die nivea doekjes kun je als je zuinig bent jezelf bijna helemaal 'ontzweten'

- Herome desinfect spray (niet op de eerste foto, zat nog in de tas, evenals volgend lampje)

- Heider superpower zaklampje (past ook op de fiets)

- Spiderco harpy civillian

- klein sleutelhanger mesje en lampje

- mini-potje tijgerbalsem (werkt voor mij goed om muggen te weren)

- Basis eerste hulpkitje (plijsters, pijnstillers, pincetje, betadine, mitelladoek, 10 waterzuiveringstabletten voor 1L/tablet)

- 2 powerbars

- Aquamira Frontier Pro waterfilter

- kubotan

- micro katana (oftwel om een appeltje mee te schillen)

- Tinder kit (wel 't flesje gevuld, nog niet getest)

- Spuitbusje Axe (vuur)

- Pen en post its

- wegwerp vouwlepeltjes en wegwerp eetstokjes

- Klein naai setje

- microvezeldoekje

- compasje

- knijpkat lampje

 

 

Nog toe te voegen (droge sokken, pakje tissues, condooms, firesteel, latex wegwerp handschoenen, werkhandschoenen). En een wegwerp-poncho plus watjes met vaseline naar voorbeeld van MyronPrps :)

 

 

 

 

De hele handel gaat in het kleine zakje op m'n eastpak rugzak die ik altijd bij me heb. Verdeeld in het ehbo pakje en een etui dat ik over had van een baardtrimmertje.

Behalve natuurlijk de spulletjes aan de sleutelbos, de kubotan en de spiderco. In het hoofdvak van m'n rugtas heb ik altijd een vol 50 cl flesje water, en al naar gelang het weer goede handschoenen.

 

En ik heb dit gevalletje in m'n portomonnee (zit ook m'n id kaart, m'n lijstje contactpersonen voor eventuele hulpdiensten en medicatielijst in):

 

edc4.jpg.258b99cacf03bb69718591f51e830156.jpg

 

 

 

Dit is wat ik dagelijks bij me heb als ik buiten de deur ben (naar de winkel etc..). Ik woon in de randstad en in het dagelijks leven kom ik alleen als ik ga wandelen verder dan een uurtje van huis.

Als ik verder weg ga neem ik vaak een setje schone kleren mee, bij echte wandeltochten natuurlijk meer maar dat is de BoB die nog niet klaar is.

 

De BoB is dus nog in aanmaak, heb de meeste spulletjes wel maar nog geen geschikte rugzak. Ben ik nog op m'n gemak over aan het nadenken.

 

Voor de firesteel dacht ik aan deze: http://prepshop.nl/exotac-poly-striker-zwart

Zit natuurlijk een strijkertje bij, maar zou dat ook gaan met dat mesje aan m'n sleutelhanger bijvoorbeeld? Ik heb een kleinere firesteel die ooit eens ergens bij zat maar heb dat ook nog niet uitgeprobeert. Moet echt eens de duinen of het bos in om dat soort dingen te testen.

 

Wat betreft de poncho:

http://www.kopenschouders.nl/ponch-o-16823#.Ux1qPoVsBak

 

Lijkt me superhandig, alleen beetje jammer om er 2 of 3 te bestellen. Wellicht kunnen we zoiets een keer met een aantal mensen doen, of komt er nog een wegwerp poncho in de prepshop? Kon 't daar niet vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat ik wat ga roepen over de inhoud heb ik vragen:

 

-Wat is de doelstelling van dit kitje? Survivalset? Get Home?

 

-Wat voor gebied werk/begeef jij je in? Stad? Platteland? Hoe is de infrastructuur?

 

 

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

 

Hier ben ik ook benieuwd naar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn de eerste vragen die ik mezelf stel als ik een EDC/BOB maak. Eentje voor in de woestijn ziet er net een beetje :D anders uit dan eentje voor op de noordpool........:D Goeie vragen Bolo

 

Voordat ik wat ga roepen over de inhoud heb ik vragen:

 

-Wat is de doelstelling van dit kitje? Survivalset? Get Home?

 

-Wat voor gebied werk/begeef jij je in? Stad? Platteland? Hoe is de infrastructuur?

 

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat ik wat ga roepen over de inhoud heb ik vragen:

 

-Wat is de doelstelling van dit kitje? Survivalset? Get Home?

 

-Wat voor gebied werk/begeef jij je in? Stad? Platteland? Hoe is de infrastructuur?

 

 

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

 

het is een Get Home setje, de meeste reizen die ik maak zijn van mijn huis naar school (35min fietsen dus niet een echt probleem) maar vooral de auto reis van groningen naar leeuwarden 3x in de week is mijn grootste zorg (heb in de auto ook wat spulletjes) meeste begeef ik mij in woonwijk/platteland waarbij de infrastructuur goed is

 

ik wil deze set dus hebben zodat ik in geval van nood een nacht buiten kan doorbrengen als ik bijvoorbeeld met de auto stil kom te staan en ik kan geen hulp krijgen.

 

mvg, MP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die link is voor de wingman ;-)

 

Sidekick is deze:

http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-leatherman-sidekick.htm 42,95

 

Mijn favoriet is overgens de Wave

http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-leatherman-new-wave.htm

 

Of wil je echt iets heel moois, neem dan de Surge

http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-leatherman-surge-lederen-foedraal.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok.

 

Even worst-case scenario:

 

je zit in Leeuwarden, en je moet naar Groningen zien te komen. Hemelsbreed +- 50 km. Geen beschikking tot voertuigen.

 

Te voet is het hemelsbreed ongeveer 50 km. Kan je proberen in een enkel etmaal, maar kansen zijn dat je een tijdje onderweg

gaat moeten zijn (lees: overnachten)

 

Dan er even van uitgaande dat je GEEN infrastructuur kunt gebruiken om te schuilen (bruggen, openbare gebouwen etc., het is wel worst-case he jongens? )

 

1: Dump de visset. Bij een Get Home calamiteit ga je NIET langs een stroompje zitten vissen. Vissets zijn een manier van zelfvoorziening welke meer aansluiten bij een INCH pakket.

 

2: Daarna simpelweg de wetten van 3 toepassen:

 

3 minuten zonder zuurstof: FFP3 stofkapje. Als 9-11 iets getoond heeft is dat in bewoonde gebieden een grootschalige calamiteit zorgt voor HEUL veul stof welke een belemmering zal vormen. Een stofkap is geen wondermiddel maar kan wel het verschil zijn. Kost weinig, is compact en weegt nagenoeg niks.

 

3 uur blootstelling aan temperatuur: Zowel oververhitting als onderkoeling. Nou zijn we in La Hollanda en raakt het kwik de 45 graden niet regelmatig.

Nou zakt het kwik regelmatig richting het nulpunt, en dan met name s'nachts. Veel warmte gaat via het hoofd verloren. Een mutsje is geen overbodige luxe. Een shemagh of een andere sjaal heeft ook veel pluspunten. Doe sowieso een aluminium danwel mylar reddingsdeken ergens in een jaszak. Reflecteert boven de 90% lichaamswarmte terug naar afzender.Denk ook aan handwarmertjes.

 

Veel mensen denken met een vuurkitje er al te zijn, die mensen hebben nooit een onderkoeling meegemaakt. Ga jij maar proberen een fik te stoken wanneer je cognitieve capaciteiten naar de klote zijn en je door de kou je fijne motoriek niet meer kan aanspreken. Daarnaast is het een Get Home scenario! En al die mensen die complete bushcraftsets bij zich hebben met handbogen, firesteels en weet nog wat meer, hartstikke mooi als je het bos in gaat. Bij een noodsituatie ga ik zo veel mogelijk valsspelen met mijn vriendje Bic.

 

en oh ja:

 

JE GAAT NIET 8 UUR LIGGEN MEUREN IN HET BOS.

 

Hooguit hazeslaapjes van 20-45 minuten en weer door.

 

 

 

3 dagen zonder water:

 

Ik mis eigenlijk alles wat dat betreft. Geen filtratie mogelijkheid. Geen manier van opslag.

 

Hoeveel water je nodig hebt hangt af van drie factoren:

 

1: Klimaat

2: Niveau van inspanning

3: Persoonlijke behoefte

 

Dat drie dagen zonder water een allejezus groot probleem is, staat vast...

 

Maar vergeet even niet de verschrikkelijke hoofdpijn, krampen, misselijkheid en vermoeidheid die je eerst oploopt. 50km proberen zonder water is binnen 10km beginnen met afrotten.

 

Drie weken zonder eten:

 

Klopt.

 

Als je stil op de bank blijft zitten. Gooi wat muesli repen of iets dergelijks in je tas. Je zal blij zijn met de suikers en koolhydraten.

 

 

Daarnaast: stevige handschoenen en schoeisel. Als je handen of voeten iets overkomt ben je klaar. Hetzelfde geldt voor je ogen.

  • Leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast morningglory

zou nog wat cash geld erbij doen. Portemonnee kan je verliezen en met wat cash op zak kan als nog wat eten en drinken kopen of vervoer regelen om thuis te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er ook . Deze ligt bv in mijn bus . In mijn personen auto ligt een groter exemplaar .

20140310_113636.jpg.ee1950e4a88df30b0833baf740979487.jpg

Ik heb er mijn vouwmeter voor gelegt om aan te tonen hoe groot het is .

20140310_114046.jpg.9c2c65e1b4c929617b4ed3b2ed6406c0.jpg

Schijfblok en kogelpen .

Lamp .

Multietool .

Energie repen .

Chocolade .

Radio .

10 tairips .

Mini waterfilter

Lucifers .

Tekentang .

Zakmes .

Druivensuiker .

Bestek .

Seconde lijm .

Fire stick .

Rol touw .

Kokertje met watervast lucifers en morse tekens er op .

Chirurg handschoenen .

Bloedstollende watten .

Ducktaep

2 breeklichts .

Plakband .

Ehbo doos .

Sigaretten .

Mes .

Theedoek .

Beker + theelepel .

Mini vouwzaag .

1/2 liter water .

Papieren zakdoeken .

Para cord .

Aansteker .

Oordoppen .

Zelfklevende verbandgaas .

Opwinden voor GSM .

Pijnstillers .

Naamkaartje met op de keerzijde kopie I D kaart .

 

Met dat bij me wetend dat ik niet naakt in mijn bus zit . Er altijd reserve kleding in ligt . Ik voor 99% van de tijd een hoofd deksel draag . En haar op mijn tanden heb denk ik daar wel mee thuis te komen .

 

Geert

 

Ps . Een nood deken mag er eigenlijk wel bij .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...