Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 29
    Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Dick, bedankt voor je uitleg. Ik wil altijd graag de achterliggende gedachte horen waarom mensen zo stellig op een aantal zaken reageren of opmerkelijke statements maken. Niks meer niks minder, ieder zijn eigen ideŽen en denkbeelden.

Wat me wel opvalt in NL is dat wanneer je vragen stelt je vaak niet serieus wordt genomen. "weet jij dat niet dan?...."
    Laatst gewijzigd door prepass; 04-07-12 om 13:25.

Dick Berts
    Guest
    Graag gedaan Prepass. Kans heeft ook wel een beetje gelijk. Ik had het beter meteen wat duidelijker kunnen uitleggen. Ik merk ook dat ik af en toe net iets te stekelig reageer waarvoor excuses.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dick Berts Bekijk Berichten
    In onze maatschappij is een meer dan dodelijke morele crisis uitgebroken, aangevoerd door de banken.
    Die morele crisis is al aan het woekeren sinds de invoering van de democratie. Maar nu worden de bloemen zichtbaar.
    Er zijn een aantal leuke spreuken over, in de trend van: Een democratie werkt uitstekend tot de mensen ontdekken dat ze over de rug van anderen zichzelf welvaart kunnen (toe)stemmen.

Oh wel, we krijgen wat we verdienen.... (als maatschappij, niet als individu)

In nature there is neither good nor bad, only consequences.

///////

Hitch hikers guide to the galaxy:

Ford Prefect en een barkeeper in gesprek:

B: "Are you sure the world is about to end sir?"
    FP: "Yes, in about 8 minutes"
    B: "But are'nt we supposed to lie under the table or such?"
    FP: "You can if you like"
    B: "But wil it help?"
    FP: "No"
    B: "Uh.. ok. LAST ORDERS PLEASE"
    www.overbeterleven.nl - Overleven in slechte tijden, Beter leven in goede tijden.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Ok....zonder nadere "duiding des persoons" stellen dat "het iedereen vrij staat zijn domheid te etaleren", is al tamelijk neerbuigend, maar toch.....wellicht kun je dan in jouw kennelijk oneindige wijsheid enige aanwijzing geven waarom de lijn direct doorgetrokken mag worden van PostNL naar...Drinkwaterbedrijven, elektriciteitsbedrijven, alle bedrijven die een dermate kritische rol vervullen dat ze de samenleving op(?) de rand van de afgrond kunnen brengen...een bron wellicht.....link .....oid....

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dick Berts Bekijk Berichten
    Graag gedaan Prepass. Kans heeft ook wel een beetje gelijk. Ik had het beter meteen wat duidelijker kunnen uitleggen. Ik merk ook dat ik af en toe net iets te stekelig reageer waarvoor excuses.
    Geen probleem, ik zat er ook langs met mijn aanname sorrie.

Maar ik ben nog steeds van mening dat we niet hoeven te vermelden dit is echt iets belangrijks, echt het einde is, enz.
    Er zijn al zoveeeeeel signalen, zie ook eenzelde reactie van mij in "goud gaat nu echt in de lift"
    De meeste mensen worden denk ik te laat wakker, helaas
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OBL-Rien Bekijk Berichten
    Die morele crisis is al aan het woekeren sinds de invoering van de democratie. Maar nu worden de bloemen zichtbaar.
    Er zijn een aantal leuke spreuken over, in de trend van: Een democratie werkt uitstekend tot de mensen ontdekken dat ze over de rug van anderen zichzelf welvaart kunnen (toe)stemmen.

Oh wel, we krijgen wat we verdienen.... (als maatschappij, niet als individu)

In nature there is neither good nor bad, only consequences.

///////

Hitch hikers guide to the galaxy:

Ford Prefect en een barkeeper in gesprek:

B: "Are you sure the world is about to end sir?"
    FP: "Yes, in about 8 minutes"
    B: "But are'nt we supposed to lie under the table or such?"
    FP: "You can if you like"
    B: "But wil it help?"
    FP: "No"
    B: "Uh.. ok. LAST ORDERS PLEASE"
    Wat ben ik het hier mee eens.....

Jammer dat bijna niemand zo nuchter zal reageren en helaas de meest maffe dingen zal gaan doen als het besef er door komt......

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kans Bekijk Berichten

Geen probleem, ik zat er ook langs met mijn aanname sorrie.

Maar ik ben nog steeds van mening dat we niet hoeven te vermelden dit is echt iets belangrijks, echt het einde is, enz.
    Er zijn al zoveeeeeel signalen, zie ook eenzelde reactie van mij in "goud gaat nu echt in de lift"
    De meeste mensen worden denk ik te laat wakker, helaas

Je slaat een belangrijke mogelijkheid over, die wellicht in jouw beleving absurd is, maar....houd je ook rekening met de mogelijkheid dat wellicht een heel groot deel van "de mensen" helemaal niet wakker WIL worden.....ik ben er iig van overtuigd dat dat het geval is....

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teotwawki Bekijk Berichten
    Je slaat een belangrijke mogelijkheid over, die wellicht in jouw beleving absurd is, maar....houd je ook rekening met de mogelijkheid dat wellicht een heel groot deel van "de mensen" helemaal niet wakker WIL worden.....ik ben er iig van overtuigd dat dat het geval is....
    Ter illustratie....zoals waarschijnlijk velen hier probeer ik al een jaar of 10 iedereen in mijn omgeving te vertellen dat het fout gaat....eerst werd ik niet serieus genomen, sinds een jaar of drie wil men er toch graag wat meer over weten en begonnen ze mij allerlei dingen te vragen....nu de ellende in de media inmiddels ook breed uit gemeten wordt, merk ik steeds meer dat iedereen geiiriteerd raakt als HET weer ter sprake komt....mensen willen het niet zien of horen....

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    In een boek dat ik een jaar geleden gelezen heb kwam het nog iets dikker: Er was een ťťn of andere ramp, en een meerderheid van de mensen probeerde niet eens te overleven.

Dat vind ik pas een echt griezelige gedachte: mensen die gewoon opgeven in het besef dat ze nooit meer zo zullen kunnen leven als nog in de week of maand voorheen.

Natuurlijk was het maar een boek. Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat er zoiets zou kunnen gebeuren.
    www.overbeterleven.nl - Overleven in slechte tijden, Beter leven in goede tijden.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Absoluut mee eens, dat zullen straks ook diegene zijn die het hardste roepen waarom heeft niemand mij gewaarschuwd, waarom heeft niemand ingegrepen, waarom heeft gvd niemand geprept..
    En als het nodig is zal ik langs hen staan en lekker meeschelden...............

Mischien is het bij al die mensen wel een kwestie van niet willen? En niet een deel?

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten