Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 29 van de 29
    Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OBL-Rien Bekijk Berichten
    In een boek dat ik een jaar geleden gelezen heb kwam het nog iets dikker: Er was een ťťn of andere ramp, en een meerderheid van de mensen probeerde niet eens te overleven.

Dat vind ik pas een echt griezelige gedachte: mensen die gewoon opgeven in het besef dat ze nooit meer zo zullen kunnen leven als nog in de week of maand voorheen.

Natuurlijk was het maar een boek. Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat er zoiets zou kunnen gebeuren.
    Ik vind dat niet zo vreemd.....als je ziet tot wat voor weekdieren we verworden zijn....lui , verwend, volgevreten, volgezopen, doorgeblowd en/of aan de Prozac....en dat is geen gechargeerd beeld, maar de realiteit.....ik denk zelfs dat de meerderheid op dit forum ondanks alles nog steeds geen ECHT benul heeft wat hem boven het hoofd hangt als, ja als TSHTF.....ik bezit genoeg realiteitszin om te beseffen dat dat niets voor mij wordt....dus voor mij geen geprep.....

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Teotwki, als je naam realiteit wordt dan ga ik deels mee, maar de overlevingsdrang voor mijzelf of kinderen zal sterk zijn.
    Maar wat is jou scenario dan, wel zien hoe het afloopt, zelfmoord?
    En stel dat er toch een overlevingsdrang naar boven komt, dan zul je toch wel balen dat je nu niet prept.
    Kan die gedacht moeilijk volgen?

Leuke vraagstelling, is een "pilletje" de beste, simpelste, of zwakste, noodzakelijke, ofvul in, vorm van preppen?
    Laatst gewijzigd door Kans; 04-07-12 om 14:36.
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Survivor
    Ingeschreven
    May 2012
    Ik heb persoonlijk helemaal die neiging niet om anderen te willen overtuigen van de noodzaak van het preppen. In de eerste plaats, hoe minder mensen weten dat ik prep, hoe kleiner het potentiŽle risico. En in de tweede plaats vind ik het ieders eigen verantwoordelijkheid, de informatie is beschikbaar, iedereen met zijn ogen open kan zien wat er aan zit te komen. Het klinkt misschien egoÔstisch, maar ik wil geen slachtoffer worden van andermans onbenul. De enige mensen waarmee ik in real life over dit soort zaken discussieer zijn mensen waarvan ik weet dat ze ook ťcht voor zichzelf kunnen zorgen als de nood aan de man komt.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dick Berts Bekijk Berichten
    Zorg dat je een waterfilter hebt!
    Die gebruiken toch speciale chemicalien? Heb je ook weinig aan als die niet meer verkrijgbaar zijn. Helpt het simpelweg koken van water om alle bacillen te doden niet? Onze voorouders zijn daar ook niet dood aan gegaan anders hadden we nu niet geleefd.

Edit: Misschien kun je beter investeren in een bierbrouwset. In de Middeleeuwen dronken onze voorouders veel bier omdat dat de meest veilige drank was om te drinken. Ik zie het al helemaal voor me, de crisis overleven in een permanente roes.
    Laatst gewijzigd door TyrionLannister; 04-07-12 om 22:46.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TyrionLannister Bekijk Berichten
    Die gebruiken toch speciale chemicalien? Heb je ook weinig aan als die niet meer verkrijgbaar zijn. Helpt het simpelweg koken van water om alle bacillen te doden niet? Onze voorouders zijn daar ook niet dood aan gegaan anders hadden we nu niet geleefd.

Edit: Misschien kun je beter investeren in een bierbrouwset. In de Middeleeuwen dronken onze voorouders veel bier omdat dat de meest veilige drank was om te drinken. Ik zie het al helemaal voor me, de crisis overleven in een permanente roes.
    Ik heb het al eens eerder geroepen op het forum,maar bier is helemaal geen gek idee! Gewoon het idee dat je toch nog eens een lekker bietje kan drinken tijdens SHTF kan heel moraal versterkend zijn. Zelf bier brouwen kan met blikken Wort, suiker, water en een goede emmer. Zorgen dat je wat grolsch flesjes hebt ( beugel) en je kunt toch en biertje drinken.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TyrionLannister Bekijk Berichten
    Die gebruiken toch speciale chemicalien?
    Nee. Er zijn keramische filters met zilver die geen chemie nodig hebben.
    www.overbeterleven.nl - Overleven in slechte tijden, Beter leven in goede tijden.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kans Bekijk Berichten
    Teotwki, als je naam realiteit wordt dan ga ik deels mee, maar de overlevingsdrang voor mijzelf of kinderen zal sterk zijn.
    Maar wat is jou scenario dan, wel zien hoe het afloopt, zelfmoord?
    En stel dat er toch een overlevingsdrang naar boven komt, dan zul je toch wel balen dat je nu niet prept.
    Kan die gedacht moeilijk volgen?

Leuke vraagstelling, is een "pilletje" de beste, simpelste, of zwakste, noodzakelijke, ofvul in, vorm van preppen?
    Het gaat gewoon allemaal anders lopen dan velen verwachten....geen Mad Max toestanden...en daar zouden toch niet veel zgn preppers tegen bestand zijn....ik denk simpelweg flink slechte tijden met idd allerlei tekorten.....de zelfredzaamheid en inventiviteit van mensen/maatschappij wordt mi sterk onderschat....we zullen ons aanpassen...er gaan dingen veranderen....sommige zaken die we nu vanzelfsprekend achten verdwijnen andere ontwikkelingen komen er voor in de plaats....wellicht staat van beleg met extreme maatregelen zoals hoge straffen op hamsteren, goudbezit ed...dan kiezen veel preppers snel eieren voor hun geld....kijk naar Iran, Irak, Afghanistan, Gaza....heel veel ellende....maar voor 95% van de mensen gaat het leven gewoon door.....

Senior Prepper
    Ingeschreven
    May 2012
    @Teotwawki:

Het zal je verbazen waar je mee kan leren leven.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teotwawki Bekijk Berichten
    Het gaat gewoon allemaal anders lopen dan velen verwachten....geen Mad Max toestanden...en daar zouden toch niet veel zgn preppers tegen bestand zijn....ik denk simpelweg flink slechte tijden met idd allerlei tekorten.....de zelfredzaamheid en inventiviteit van mensen/maatschappij wordt mi sterk onderschat....we zullen ons aanpassen...er gaan dingen veranderen....sommige zaken die we nu vanzelfsprekend achten verdwijnen andere ontwikkelingen komen er voor in de plaats....wellicht staat van beleg met extreme maatregelen zoals hoge straffen op hamsteren, goudbezit ed...dan kiezen veel preppers snel eieren voor hun geld....kijk naar Iran, Irak, Afghanistan, Gaza....heel veel ellende....maar voor 95% van de mensen gaat het leven gewoon door.....
    Het zal ook nog voordelen hebben omdat mensen dan uit hun individuele cocon tevoorschijn komen en je meer saamhorigheid in de maatschappij krijgt. Nu leeft ieder in zijn eigen wereldje. Alleen op werk of sport spreek je nog mensen maar vaak zijn dat heel vluchtige contacten. Vroeger gingen mensen vaak bij elkaar op bezoek, nu spreken ze alleen via de gsm of op Facebook. En men heeft de mentaliteit "zoek het zelf maar uit". Als je in de financiele shit komt laten je z.g. "vrienden" je vaak vallen als een baksteen omdat dat hun eigen luxe leventje verstoort en ze eigenlijk bang zijn dat het hen zelf ook zou kunnen overkomen. Daarom worden werklozen bijvoorbeeld zo met de nek aangekeken, die zijn allemaal "luie parasieten die teren op mijn centen en te bedonderd zijn om een baan te vinden". Men is bang dat dat hen zelf ook kan overkomen maar dat durft men niet te zeggen en daarom worden die weggezet. En ze kijken op tegen rijke mensen want men zou dat zelf ook wel willen al die luxe. Maar die is maar voor weinigen weggelegd, voor mensen die geboren zijn met een uitzonderlijk talent en daar een kapitaal mee hebben kunnen verwerven maar voornamelijk door lui die met een zilveren lepel in de mond zijn geboren.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten