Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vluchtelingen trekken steeds vaker naar de stad


Gast

Aanbevolen berichten

Interessant artikel in de Volkskrant:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/13828/Burgeroorlog-in-Syrie/article/detail/3611287/2014/03/12/Meeste-vluchtelingen-verkiezen-stad-boven-kamp.html

 

Natuurlijk, preppers willen naar een BOL en niemand wil in een vluchtelingenkamp terechtkomen.

Toch even een update over de hedendaagse vluchtelingen-realiteit.

 

Wat quotes uit het artikel:

 

"Wie vlucht voor oorlog en geweld zoekt tegenwoordig vaker onderdak in een stad dan in een vluchtelingenkamp. Steden en internationale hulpverleners zijn nauwelijks opgewassen tegen deze ontwikkeling."

 

"Volgens de Verenigde Naties woont inmiddels meer dan de helft van alle vluchtelingen in steden. Vluchtelingen kiezen voor de stad omdat ze hun leven in eigen hand willen houden. Ze lopen liever het risico van een marginaal bestaan in een metropool dan dat ze zich voor onbepaalde tijd uitleveren aan de zorg van de internationale gemeenschap of van de overheid van het land dat hen opvangt. Dit blijkt uit rapporten van de VN en uit gesprekken met hulporganisaties."

 

"De meeste stadsvluchtelingen redden het niet zonder humanitaire hulp. En die is nog steeds 'ad hoc en bijna altijd inadequaat', concludeert een onlangs verschenen rapport." [Dat komt omdat de VN tot nu toe alle hulp gericht heeft op de officiële kampen.]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dit gaat in NL ook nog voor grote problemen zorgen wanneer men illegaliteit niet aanpakt. Het wordt zegt het eigenlijk al, maar hier lopen illegalen dus vrij rond. Als jij tegen een boom piest, dan krijg je een boete. Wanneer een illegale iets doet zonder verblijfsplaats dan heeft een boete geen nut, want waar moet je die naartoe sturen? Vreemdelingenpolitie heeft het te druk dus ze laten een illegale gewoon weer op straat. Via onderverhuur komen ze met bosjes in een pand, krijgen kids of zoeken relaties met NL-paspoort houders zodat ze weer een kans hebben te mogen blijven.

 

Dit probleem vraagt echt om drastische maatregelen zoals ze in Australië al doen. De illegalen moet je gewoon op één of andere manier het land uit zetten met of zonder medewerking. Ik denk dat één van de EU landen wel ergens een verlaten eilandje bezit en daar moeten ze alle vluchtelingen maar naartoe brengen. Ze uitsluitend voorzien van water en brood dus geen luxe, zodat ze wel gaan meewerken aan hun uitzetting. Australië pakt ze op zee al op en zet ze in bootjes terug naar het land van herkomst. Simpel en doeltreffend. Uiteraard echte vluchtelingen moet je wel helpen, maar geef ze nooit een NL paspoort maar een tijdelijke verblijfsvergunning. Zodra de situatie in eigen land verbetert, al is dat na 5 jaar, pats boem op het vliegtuig terug.

 

De politie heeft nu al geen tijd om fatsoenlijk te opereren en als de steden vol vluchtelingen komen wordt het een regelrechte ramp voor die stad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is van alle tijden dat arme mensen naar de steden trekken.

Bouwen van afval een onderkomen, leven in de zo ontstane krottenwijken, bv de favela's (Brazillie) of parachutista's (Mexico) gecekondu's (Turkije)

 

 

Ik vraag me sowieso af waar de politie wél tijd voor heeft. Een aantal keer beroep op gedaan, altijd vergeefs.

Als ik lees dat de winkelier zich niet serieus genomen voelt na een winkeldiefstal, en er geadviseerd wordt alles maar af te geven bij een overval, een aangifte diefstal van fiets of mobiel niet onderzocht wordt maar als papieren onderzoek standaard na een week gesloten wordt, vraag ik me af wat ze wél doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zeg gewoon dat er iemand met een pistool rond loopt dan zijn ze er zo.... en nu ze er toch zijn mijn fiets is vorige week gestolen....................

Het is van alle tijden dat arme mensen naar de steden trekken.

Bouwen van afval een onderkomen, leven in de zo ontstane krottenwijken, bv de favela's (Brazillie) of parachutista's (Mexico) gecekondu's (Turkije)

 

 

Ik vraag me sowieso af waar de politie wél tijd voor heeft. Een aantal keer beroep op gedaan, altijd vergeefs.

Als ik lees dat de winkelier zich niet serieus genomen voelt na een winkeldiefstal, en er geadviseerd wordt alles maar af te geven bij een overval, een aangifte diefstal van fiets of mobiel niet onderzocht wordt maar als papieren onderzoek standaard na een week gesloten wordt, vraag ik me af wat ze wél doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Illegalen en vluchtelingen zijn twee verschillende dingen.

 

Niet noodzakelijkerwijs. Van het eerste is sprake als het tweede zich tegen de regels ophoudt op een specifiek grondgebied. Het eerste geeft aan dat iemand in overtreding is van een wet, het tweede geeft aan (vermoedelijk) waarom.

 

Ben het overigens met je eens dat het logisch is dat mensen niet in vluchtelingenkampen willen zitten, met gebrekkige hygiëne, hongersnood, verkrachtingen, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet noodzakelijkerwijs. Van het eerste is sprake als het tweede zich tegen de regels ophoudt op een specifiek grondgebied. Het eerste geeft aan dat iemand in overtreding is van een wet, het tweede geeft aan (vermoedelijk) waarom.

 

Ben het overigens met je eens dat het logisch is dat mensen niet in vluchtelingenkampen willen zitten, met gebrekkige hygiëne, hongersnood, verkrachtingen, etc.

 

Nee, niet noodzakelijkerwijs, maar wel even belangrijk die twee groepen apart te benoemen en te behandelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...