Pagina 77 van de 77 EersteEerste ... 2767757677
Resultaten 761 tot 763 van de 763
    Jr. prepper
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Hoi Ik ben nieuw hier en ook een budget prepper Ik leef op bijstands nivo en dus al op een heel laag pitje. Met boodschappen doen neem ik de laatste maanden steeds 1 stuks etenswaar extra mee wat in de kast gaat. Van het vakantie geld een waterfilter en een Coox gekocht. Rugzak had ik al en stukje bij beetje ook wat gereedschap (multitool ed) en radiootje. Verder wat lampen op solar en bats en een solar oplader uit China Dus een aantal basis dingen heb ik inmiddels. Zit nog te kijken naar een vorm van evt verwarming en iemand nog tips voor een alternatieve WC ? Er komt wel steeds een gedachte omhoog voor als het goed mis zou gaan. Stel ik kook en iedereen ruikt dat dan heb ik volgens mij zo een horde aan de deur staan en afhankelijk hoe erg het op dat moment is, vrees ik dan wat er met me zal gebeuren. Ik heb natuurlijk nooit genoeg om een hele buurt te voeden...maar die gedachte is wel eng hoor....

Survivor
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Ik heb soms ook van die gedachtes dat ik het best eng vind wanneer shtf. Maar er zijn genoeg andere redenen om te preppen. Het kan ook langzaam aan steeds slechter worden, of een ziekte uitbreken, of veel sneeuwval. Ook dan is het handig om voorbereid te zijn.
    Een deel van mijn voorraad bestaat uit voeding die niet gekookt hoeft te worden. Dat heb ik in blik of pot. Zo heb ik peulvruchten, groente, soep, kant en klaar gerechten, vlees, vis. Daar kunnen we provisorische maaltijden van maken als een kooklucht gevaarlijk kan zijn.
    Verder kun je 's nachts koken of heel kort koken en je eten dan verder laten garen in een hooikist. Of van te voren weken, zoals rijst. Dan hoeft het korter te koken. Of miehoen, dat hoeft alleen te weken in warm water.

Adventurer
    Ingeschreven
    Sep 2015
    hallo hallo,
    ik ben ook een startende budget-prepper
    het is echt wel tof dat er een site is als deze
    echt een schat aan tips & tricks
    heb voorlopig ook nog maar zakken maccaroni en rijst,en dan de zakjes nasi en spagetti mix met ham in blik,
    boter van lidl bijv. die staan niet in de koeling en dan rouleren,
    verder veel blikvoer en noedels
    ook ik probeer extra te kopen als ik naar de winkel ga.
    de basis heb ik nu zon beetje bij elkaar gesprokkelt
    binnenkort nog zon rietje voor noodgevallen
    wil toch wel leren om zelf water drinkbaar te maken
    en een houtkachel(tje) nog een keer aangschaffen

heb mijzelf voorgesteld in de voorstelronde,
    dusss.....here i am

grtz ouwe

wees voorbereid,al is het maar geestelijk

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten