Ga naar inhoud
GENEGEERD

Fjallraven helags 40


Friso

Aanbevolen berichten

hallo,

 

ik vraag me af of een van jullie al ervaring heeft met de fjallraven helags 40.

de prijs is geen probleem, maar ik wil nog wel even weten wat jullie ervan vinden en of jullie nog leuke concurrenten hebben.

er is namelijk op het internet (bijna) geen reviews vinden over deze rugzak en ik ga zelf na 1 keer kort passen nog geen beslissing nemen.

de rugzak gaat gebruikt worden voor bushcraft en een beetje aanklooien bij ons in het bos en hem voor de rest van de tijd klaarleggen als BOB.

ik hoop op wat leuke reacties.

ps: ik ben 14 en niet de grootste ever, dus daarom wil ik het eigenlijk onder de 50 liter houden.

 

groetjes vanuit Ulvenhout!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Friso: Voor mij op het oog ziet het er uit als een goede rugtas waar jij meer dan voldoende aan hebt voor dagelijks gebruik (op de fiets naar school b.v.), maar ook voor enige vorm van buitenactiviteit (dagtochtjes, aanklooien, lichte bushcraft). 2 zijvakken, 1 ondervak. 1 bovenvak en 1 hoed. Meer heb je niet nodig. En hoe groter de tas, des te meer je meeneemt en zeult.

 

De prijs is geen probleem voor je ? Geeft niks, dan heb je een goede investering gedaan.

 

G1000 is ook niet ideaal. Ik vind de stof te dun en redelijk slijts. In mijn ogen niet geschikt voor een rugtas.

 

Als je rugtas niet voldoende waterafstotend/ waterdicht is, impregneer hem dan met NIXWAX Tent & Gear proof.

 

Succes met het maken van je keuze !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit zelf meer aan deze te denken:

 

http://www.fjallraven.nl/bergen-30

 

Iets kleiner wel. Zou 30 liter genoeg zijn? Heeft stretch zakken, en je kunt altijd een dunne slaapzak in een waterdichte hoes achterop binden of zo. Ben juist op zoek omdat die ik nu heb VEEL te groot en zwaar is geworden. Packbags heb ik al van die andere dus ik kan spulletjes scheiden in ehbo, waterzuivering, vuurspul, eten etc etc..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n beetje alle rugzakken liggen (Fjallraven Kajka 100l, Lowe Alpine Cerro Torre 55-70l, Lowe Alpine cerro torre ND 60-80, Gelert Wilderness 85 liter (budgetding), Deuter Aircontact 55+10, Vaude, Fjallraven Kajka 65l, Osprey Ariel 65 (zie foto) en loop regelmatig met 20-25kg. Van alle genoemde backpacks heb ik een uitgesproken voorkeur voor de twee Fjallraven rugzakken. Het zijn niet de lichtste, wel de sterkste met onbetwist de beste heupgordels. De Deuter is een goed alternatief.

Het blijft echter altijd sterk afhankelijk van persoonlijke voorkeur en lichaamsbouw - ik ben 185 cm en net 70 kg, misschien dat dat ook nog uitmaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fjallraven is goede kwaliteit dus daar val je nooit een buil aan.

 

Greener

 

Wat is dat nou weer voor onzin?! Loop ik in Zwitserland een paar weken geleden met m'n G1000 Vidda broek (ja van Fjallraven!) maak ik een glijer op een stuk ijs en val me toch een buil.......dus ga jij dat maar eens uitleggen Greener..........

Of begrijp ik je verkeerd?...........:D :D :D :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is dat nou weer voor onzin?! Loop ik in Zwitserland een paar weken geleden met m'n G1000 Vidda broek (ja van Fjallraven!) maak ik een glijer op een stuk ijs en val me toch een buil.......dus ga jij dat maar eens uitleggen Greener..........

Of begrijp ik je verkeerd?...........:D :D :D :cool:

 

Lag aan de drager denk ik :cool:

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n beetje alle rugzakken liggen (Fjallraven Kajka 100l, Lowe Alpine Cerro Torre 55-70l, Lowe Alpine cerro torre ND 60-80, Gelert Wilderness 85 liter (budgetding), Deuter Aircontact 55+10, Vaude, Fjallraven Kajka 65l, Osprey Ariel 65 (zie foto) en loop regelmatig met 20-25kg. Van alle genoemde backpacks heb ik een uitgesproken voorkeur voor de twee Fjallraven rugzakken. Het zijn niet de lichtste, wel de sterkste met onbetwist de beste heupgordels. De Deuter is een goed alternatief.

Het blijft echter altijd sterk afhankelijk van persoonlijke voorkeur en lichaamsbouw - ik ben 185 cm en net 70 kg, misschien dat dat ook nog uitmaakt.

 

Serieus?

Heb de modellen van Fjalraven die ze vorig jaar bij bever hadden geprobeerd maar afgezien van dat ze onnodig zwaar en duur zijn zat de heupgordel ook een stuk minder lekker dan bij mijn Osprey Aether.

(En dan heb ik de speciale heupgordel die zich perect vormt naar je lichaam nog niet eens gemonteerd, gekocht in de uitverkoop voor 2 tientjes maar eigenlijk overbodig)

 

Rugzakken zijn idd heel persoonlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Serieus?

Heb de modellen van Fjalraven die ze vorig jaar bij bever hadden geprobeerd maar afgezien van dat ze onnodig zwaar en duur zijn zat de heupgordel ook een stuk minder lekker dan bij mijn Osprey Aether.

(En dan heb ik de speciale heupgordel die zich perect vormt naar je lichaam nog niet eens gemonteerd, gekocht in de uitverkoop voor 2 tientjes maar eigenlijk overbodig)

 

Rugzakken zijn idd heel persoonlijk.

 

Ik heb recent ook de Osprey Aether L gekocht. Ik heb veel Lowe rugzakken welke perfect bevallen maar de Cerro -Torre met tfx10 kreeg ik niet goed afgesteld en het dikke heup/rug steunkussen zat gewoon niet prettig. Ik ben 3x gaan passen en meten en elke keer eindigde ik bij de Osprey Aether. Zat perfect en voelde ook goed (ook met last erin). Is niet de meest sterke rugzak tov de fjallraven, arcteryx, berghaus en/of Lowe maar wel comfortabel voor mij en ruim genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tasmanian Tiger maakt hele goede en comfortabele packs en de kwaliteit is ook super.

 

Condor maakt leuk spul maar ligt in een totaal ander league kwa kwaliteit en comfort dan Fjallraven en Tasmanian Tiger.

 

Zelf ben ik en enorme fan van het tactische spul vanwege de mogelijkheden maar het gaat er ook om wat het beste bij jou en je doel past.

 

Nog een paar top merken uit de tactische categorie: Triple Aught Design /Eberlestock / Kifaru / Arc'teryx Leaf / Mystery Ranch / Tactical Tailor.

 

M.v.g JP

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Friso: Wat jij noemt ken ik niet.

Zelf heb ik meerdere tassen en tasjes. Een klein digicamotasje van 20 liter voor in de auto. Merk onbekend. Voor korte fietstochtjes een Deuter Futura 32 AC. Fijn tasje, maar 10 jaar oud en net te klein om meer te willen.

Mijn Karrimor 65+10 is voor de meerdaagse trektochten. Te groot voor dagelijke fiets- en loop rondjes. Maar wel een hele fijne rugzak !!! Optimaal draagcomfort ook met 25 a 30 kg.

 

Sinds een week heb ik deze:

http://www.sturm-miltec.de/2040/ausr%C3%BCstung/rucks%C3%A4cke/rucksack-commando-55-ltr-pes-oliv.htm

Op het eerste gevoel niet onaardig, maar ik moet hem nog zeker even testen.

Ik weet dat 55 liter voor jou teveel is. Gelukkig zijn er alternatieven en opties.

 

Karrimor is goed, maar ik weet niet of ze nog bestaan danwel ergens verkocht worden. Doe je onderzoek !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu(tsja, ik overweeg alles) aan het kijken naar meer tactische rugzakken.

Wat vinden jullie daarvan(bijv. Condor 3 day assault pack en tasmanian tiger raid pack mk II

Jammer dat de antwoorden je meer onduidelijkheid dan duidelijkheid geven.

De Fjalraven vond ik een goede keus, zeker omdat je erover nagedacht had dat het niet te groot moet en het doel waarvoor het dient.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat de antwoorden je meer onduidelijkheid dan duidelijkheid geven.

De Fjalraven vond ik een goede keus, zeker omdat je erover nagedacht had dat het niet te groot moet en het doel waarvoor het dient.

 

Eerlijk antwoord van je. +1 van mij,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb m'n keuze versmald tot deze twee nu:

 

http://prepshop.nl/soc-bugout-bag-zwart

 

http://www.fjallraven.nl/bergen-30

 

Hij is puur bedoelt als noodmaatregel, ik doe m'n bugout spulletjes, wat kleding etc.. erin. Ook voor als ik plotseling naar het ziekenhuis zou moeten, of m'n huis staat in brand en ik moet vluchten. Vul zelf maar in. Mijn hoofdstrategie is een bug in dus dit is 'last ditch'. Op een paar kleine items na heb ik alles dat ik erin wil al in huis. Alleen de rugzak nog. Help me eens kiezen mensen. Ik kom er niet uit of er nu doorslaggevende voor/na delen zitten aan een van de twee.

 

Waarschijnljk ga ik dan proberen m'n originele rugzak die veel te groot is kwijt te raken op marktplaats of hier te ruil te zetten voor weet ik veel wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb m'n keuze versmald tot deze twee nu:

 

http://prepshop.nl/soc-bugout-bag-zwart

 

http://www.fjallraven.nl/bergen-30

 

Hij is puur bedoelt als noodmaatregel, ik doe m'n bugout spulletjes, wat kleding etc.. erin. Ook voor als ik plotseling naar het ziekenhuis zou moeten, of m'n huis staat in brand en ik moet vluchten. Vul zelf maar in. Mijn hoofdstrategie is een bug in dus dit is 'last ditch'. Op een paar kleine items na heb ik alles dat ik erin wil al in huis. Alleen de rugzak nog. Help me eens kiezen mensen. Ik kom er niet uit of er nu doorslaggevende voor/na delen zitten aan een van de twee.

 

Waarschijnljk ga ik dan proberen m'n originele rugzak die veel te groot is kwijt te raken op marktplaats of hier te ruil te zetten voor weet ik veel wat.

 

Ze verschillen nog al dramatisch. In volume, eigen gewicht en draagsysteem. De Fjalraven is (erg) klein, licht en waterdicht, de SOC veel groter, zwaarder en meer organisatie mogelijk door al die vakjes.

 

Ik zou het echt niet weten, persoonlijk zou ik de SOC kiezen, maar het is maar wat je mee wilt nemen. Kookspullen? Slaapzak? Kleding?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...