Ga naar inhoud
GENEGEERD

Poll: Gezamenlijk preppers project


FincaInSpanje

Wie willen er gezamenlijk een SC\Bol opzetten in het buitenland  

65 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie willen er gezamenlijk een SC\Bol opzetten in het buitenland

    • Ik heb interesse en kan een paar weken per jaar helpen
    • Ik heb interesse en kan langere periodes op deSC\Bol verblijven
    • Ik heb misshien interesse en kan een paar weken per jaar helpen
    • Ik heb misschien interesse en kan langere periodes op deSC\Bol verblijve
    • Ik heb geen interesse om lid te worden van een groep maar wil wel helpen bouwen
    • Ik heb interesse om als gast te verblijven op de SC\Bol tegen arbeid of kleine vergoeding
    • Ik heb geen interesse


Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van een aantal steeds terugkerende draadjes om gezamenlijk een SC\BOL in het buitenland op te zetten zal ik het voortouw nemen voor een eerste Poll. Zou jij met preppers onder elkaar een stichting\vereniging willen opzetten en met elkaar een preppers gemeenschap te bouwen, laat het dan weten via de poll. Geef ook aan met hoeveel personen je bent.

 

Het is de bedoeling dat er in een wat warmer land (Spanje, Portugal, Zuid Frankrijk, Italië, Hongarije etc.) een aantal hectare (bouw)grond wordt aangeschaft met de mogelijkheid er een plattelands SC of preppers gemeenschap op te zetten. Dit kunnen stenen gebouwen zijn, earthships, grotwoningen, tipi, yurt, tenten etc. Een redelijk stabiel land met goede infrastructuur en goedkope vluchten geniet de voorkeur, maar daar kunnen we met de serieuze mensen over stemmen. Dit is dus een eerste stap en bij voldoende interesse kunnen we een meeting beleggen om er eventueel mee door te gaan.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb gestemd en nu maar hopen dat er iets serieus uitkomt en niet weer zoals 9 van de 10 keer dat gebeurd weer ondergespit wordt zodra het puntje bij paaltje komt.

Ikzelf zou zoiets zeer graag willen opzetten maar dat ga ik simpelweg niet in mijn eentje doen,daarom zoek ik serieuze mensen/groep die dat samen willen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dat aan vrouwlief vertel gaat ze heel door het lint . Ik hoor ze het al zeggen . ,, Zie je wel dat je in een sekte bent te recht gekomen ,, Is het nog niet voldoende dat je een lap grond in Duitsland huurt . Dus ik denk dat ik ze nooit zo ver ga krijgen . Dus volgens mij ontbreekt er nog een punt in de pol . ,, Ik wil wel maar ik kan niet ,,

 

 

Geert

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dat aan vrouwlief vertel gaat ze heel door het lint . Ik hoor ze het al zeggen . ,, Zie je wel dat je in een sekte bent te recht gekomen ,, Is het nog niet voldoende dat je een lap grond in Duitsland huurt . Dus ik denk dat ik ze nooit zo ver ga krijgen . Dus volgens mij ontbreekt er nog een punt in de pol . ,, Ik wil wel maar ik kan niet ,,

 

 

Geert

 

Nou dan stel je je vrouw ff voor aan die van mij! Ben ik daar ook meteen mee klaar!! ;)

 

 

 

Sent from my HTC One using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zeker wel interesse, mits de kosten binnen de perken kunnen blijven. Heb gestemd voor de bovenste optie maar kan niet garanderen dat ik elk jaar weken daar naar toe zou kunnen, maar ik kan wel meehelpen op organisatorisch niveau, daar hoef ik nog niet voor naar het buitenland.

 

@Geert het is kijken wie er interesse heeft, wil niet gelijk zeggen dat je mee hoeft te doen of geld er in te stoppen, als je interesse hebt (ook al vind je vrouw het niks) dan zou ik gewoon instappen en kijken in hoeverre je kan helpen. Mijn vriendin ga ik hier ook echt nog niet over inlichten voor nu (ze ziet me al aankomen), eerst maar eens kijken in hoeverre dit van de grond kan komen. Als het van de grond komt dan leg ik het aan haar gewoon uit als een plek waar je elk jaar weken gratis (beetje arbeid kost niks) op vakantie naar toe kan, we willen volgend jaar toch al een caravan kopen dus dat kan dan mooi naar een eigen lapje grond gesleurd worden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmm. Klinkt wel heel interessant. Ik zal me er eens wat meer in verdiepen en er over nadenken. Vooralsnog zal ik 'Ik heb misshien interesse en kan een paar weken per jaar helpen' stemmen. Ik ben alleenstaand en zou qua familie niet denderend veel gaan missen denk ik. Zeker niet voor een paar weken per jaar. Maar zoals gezegt, ik zal erover denken en wat onderzoek doen. En natuurlijk volgen hoe het zich hier op het forum ontwikkelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn best veel serieuze mensen die dit leuk vinden. Dus even hoe ik er nu tegenaan kijk als initiatiefnemer. :p

 

Als we een stuk of 20 serieuze mensen hebben kunnen we een meeting organiseren en eens brainstormen met elkaar. @Stuudje heeft redelijk centraal in NL een ruimte die we hiervoor kunnen gebruiken. Als we er dan uitkomen, zitten we een beetje op 1 lijn, hoe we willen het opzetten dan kunnen we er een vervolg aangeven en keuzes maken. Alle opties en mogelijkheden zijn bespreekbaar en we kunnen democratisch stemmen.

 

Veel mensen willen wel graag meedoen, maar zien ook op tegen de kosten. Mijn voorstel zal zijn de kosten zo laag mogelijk te houden, bijv. 10€ per maand\15€ per gezin. Dan kan in principe iedereen meedoen. Hoewel het dan misschien wat langer duurt om te bouwen, maar we zijn preppers dus in het begin kamperen moet geen pobleem zijn. Ik ken alleen de prijzen bij mij in Spanje en als voorbeeld een pallet stenen kost momenteel 40 euro en hiermee kun je 7m2 bouwen. Een zak cement van 35 kilo kost nog geen 3€. Met weinig geld kun je dus best het een en ander voor elkaar krijgen. Als we kiezen voor een stichting\vereniging dan kunnen we ook op zoek naar sponsoren die misschien wat willen\kunnen doen. Het kan dus heel leuk worden met de juiste mensen.

 

Van mijn kant wil ik eventueel voorstellen een week of zo op de finca te verblijven om te ruiken\proeven van mijn toekomstige BOL. Dit omdat veel mensen redeneren uit een soort wens\droom. Dan kan ik wat mogelijkheden en onmogelijkheden laten zien in Catalonië en kan de groep serieuze mensen elkaar beter leren kennen.

 

Nogmaals niets staat vast en alles is bespreekbaar en laten we in deze fase vooral even snuffelen aan het mogelijke project.:cool:

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Veel mensen willen wel graag meedoen, maar zien ook op tegen de kosten. Mijn voorstel zal zijn de kosten zo laag mogelijk te houden, bijv. 10€ per maand\15€ per gezin. Dan kan in principe iedereen meedoen. Hoewel het dan misschien wat langer duurt om te bouwen, maar we zijn preppers dus in het begin kamperen moet geen pobleem zijn. Ik ken alleen de prijzen bij mij in Spanje en als voorbeeld een pallet stenen kost momenteel 40 euro en hiermee kun je 7m2 bouwen. Een zak cement van 35 kilo kost nog geen 3€. Met weinig geld kun je dus best het een en ander voor elkaar krijgen. Als we kiezen voor een stichting\vereniging dan kunnen we ook op zoek naar sponsoren die misschien wat willen\kunnen doen. Het kan dus heel leuk worden met de juiste mensen.

 

:

ik zou bouwen als laatste fase noemen. immers zoals je zegt kamperen is geen probleem. maar eten en drinken is meestal toch wel de prioriteit
  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou bouwen als laatste fase noemen. immers zoals je zegt kamperen is geen probleem. maar eten en drinken is meestal toch wel de prioriteit

 

Ik had het misschien wat anders moeten neerzetten. Ik bedoel met bouwen niet alleen een huis\boerderij maar ook een earthship, grot, hut, tipi, yurt of iets anders. Verder zijn dit gewoon maar wat hersenspinsels dus ideeen zijn natuurlijk welkom. Verder ligt het er natuurlijk ook aan wat je koopt. Ik zeg altijd dat het land of gebouw zelf verteld wat ermee moet gebeuren.:rolleyes:

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zeker een mooi initiatief, maar denk wel dat het zeer moeilijk te realiseren is. Vele kapiteins op een schip.....

Het is zeker ook een grote investering en denk dat dit alleen face 2face te realiseren is.

En waarom wil je percee in een warmer land? persoonlijk denk ik dat dat een plek is waar veel mensen naar toe zouden willen trekken.

 

Desalniettemin zou ik graag willen helpen met bouwen. Mits ik iemand kan vinden die langere tijd op mijn erf kan passen en voor de dieren zorgt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mooi inniciatief! We steken de kopen bij elkaar en gaan op een mooie lente dag de eerste besprekingen houden op een shelter camping. Er ontstaan inderdaad mooie ideeen en een groep word geformeerd die daadwerkelijk een haalbaarheids plan opzetten. Na presentatie is er enige ophef en een deel besluit uit financiele overweging niet mee te doen. We zetten door en er word een stichting in het leven geroepen. Voor klein bedrag word je donateur en krijgt een inlog code voor de website en nieuws brief. Er worden vergaderingen belegd en een bestuur gekozen. Doelstelling en visie opgesteld. Rechtsvorm en belastingtechnische zaken dicht getimmerd. Gelukkig hebben we slimme juristen onder de leden dus ook dat is afgedekt. Al snel blijkt dat aanschaf van een terrein meer geld gaat kosten. Gesteggel over de contributie, enkele gaan door het lint en zeggen op. Gelukkig word ook de volgende stap gezet en in klein comitee vertrekt een aangestelde commissie samen met gestuur richting portugal.

Een stuk grond vinden in portugal valt niet mee, zeker als aan de gesletlde eisen voldaan moet worden. Nogmaals vertrekt men en nu welgrond gevond2n, maar dat gaat toch meer kosten. Nog eenmaal de contrubutie omhoog, een inzamelings actie door leden helpen de pot lekker te vullen. Andermaals vertrekt de commissie aangevult door enkele leden beloont voor hun inzet. Ditmaal een stuk grond in spanje. Helaas voldoet ook dit terrein niet aan de gestelde eisen. Er ontstaat een rel,de kas word zo aardig geplukt en binnen een jaar is de bodem al bereikt. De voorzitter sneuvelt. Maar we zetten door en weten zelf nieuwe leden te verzamelen. De kas word weer gespekt. Verder blijft het stil en bestuur gaat zich opnieuw orienteren. Vergaderingen worden niet meerom beurten thuis gehouden. Wat overigs zeer gezellig is. Maar centraal in utrecht gehouden bij vd valk. Reiskosten eorden gedeclareerd en de notule op een laptop bijgehouden. Duidelijke verslag legging naar de leden blijft belangrijk. Natuurlijk zijn deze vergaderingen belangrijk en ook weer zeer gezellig naar afloop aan de bar. Dit duurt een jaar. Veel leden zeggen op. En ontstaan ook sub commissies die zelf terreinen opzoeken en aandragen. Stuk voor stuk door bestuur afgeschoten. .........

Dan is er nieuws, bestuur is 8ver grgaan tot aanschaf van een terrein. Niet in portugal, ook niet in spanje. Maar in de ardenne. Belangrijkste rede is de bereikbaarheid van het terrein vanuit nederland en belgie. Vele andere punten van belang zijn helaas niet gehaalt. Zo heeft dit terrein. (Ex terrein vn de penningmeester) geen water voorsiening en bestaat 90 procent uit steile helling. Wel is er veel naaldhout. Dus hutten bouwen en brandhout geen probleem. Er stat een huisje op, maar dat blijft bewoont door de penningmeester die ook een deel vsn het conciergeschap op zich zal nemen.

Enige terughoudende euforie bij de leden. De eerste campeer weekend word georganiseerd. Met tenten en caravand comen we bij elkaar en maken er een groot feest van. Vie jaar heeft dit geduurt, maar nu is het zover. Een groot kampvuur en een zwijn aan het spit. Het belooft zeer gezellig te word2n waren het niet dat een lid wat vriend2n heeft meegenomen en het fuur wel erg groot word en bovenal zeer luidruchtig. De gerdamerie komt opdraven en de rel word nog iets groter. Geelukkig word het gezust en is het eerste weekend een feit.

We genieten nog na als we de foto.s op de website bekijken. Ondertussen ook berichten dat er problemen zijn met de vergunningen, en de kosten van het terrein hoger zijn dan verwacht. Verzekering komt kijken en er zijn problemen met het rioolrecht. Er worden nog wat weekenden georganiseerd en dan doet de gemeente de poort opslot en komt er een dwangsom op iedere overtreding. De stichting komt overeen dat de beheerders woning van alle leden is en dat het dn maar op tourbeurt vethuurd moet worden onder de leden. De penning meester wil dit niet. En beroept zich op opgebouwd recht. Er moet een advocaat aan te pas komen, naar 9 maanden krijgen we hem eruit. De penningmeester stapt ook ui gestuur, net als de secretaris en webmaster (vrouw van de penningmeester) nieuwe leden in het bestuur, maar ook andere wensen. Doelstellingen moeten nu toch maar is verwezelijkt worden, dus weer opnieuw opgesteld, bestuur klapt en er komt een intrum bestuur om een nieuw bestuurop te zetten. Website loopt niet en niemand weet nog wat e speelt, besloten word om een koper te vinden voor het stukje grond in de ardenne. Verkopen blijkt niet zo makkelijk. Weer valt er een betuur en leden lopen weg. De pot word leger en leger, besloten word nu weekendjes te organiseren op de veluwe wat een stuk goedkoper kan dsn ergens in de ardenne. Na twee jaar word ardenne verkocht, niet voor het beoogde bedrag, maar gelukkig weg is weg. Bestuur besluit dat het welletjes is en de stichting word

na 9 jaar opgezegd. Een laatste borrel s'avond in hotel van de valk in Tiel en dat was het dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mooi inniciatief! We steken de kopen bij elkaar en gaan op een mooie lente dag de eerste besprekingen houden op een shelter camping. Er ontstaan inderdaad mooie ideeen en een groep word geformeerd die daadwerkelijk een haalbaarheids plan opzetten. Na presentatie is er enige ophef en een deel besluit uit financiele overweging niet mee te doen. We zetten door en er word een stichting in het leven geroepen. Voor klein bedrag word je donateur en krijgt een inlog code voor de website en nieuws brief. Er worden vergaderingen belegd en een bestuur gekozen. Doelstelling en visie opgesteld. Rechtsvorm en belastingtechnische zaken dicht getimmerd. Gelukkig hebben we slimme juristen onder de leden dus ook dat is afgedekt. Al snel blijkt dat aanschaf van een terrein meer geld gaat kosten. Gesteggel over de contributie, enkele gaan door het lint en zeggen op. Gelukkig word ook de volgende stap gezet en in klein comitee vertrekt een aangestelde commissie samen met gestuur richting portugal.

Een stuk grond vinden in portugal valt niet mee, zeker als aan de gesletlde eisen voldaan moet worden. Nogmaals vertrekt men en nu welgrond gevond2n, maar dat gaat toch meer kosten. Nog eenmaal de contrubutie omhoog, een inzamelings actie door leden helpen de pot lekker te vullen. Andermaals vertrekt de commissie aangevult door enkele leden beloont voor hun inzet. Ditmaal een stuk grond in spanje. Helaas voldoet ook dit terrein niet aan de gestelde eisen. Er ontstaat een rel,de kas word zo aardig geplukt en binnen een jaar is de bodem al bereikt. De voorzitter sneuvelt. Maar we zetten door en weten zelf nieuwe leden te verzamelen. De kas word weer gespekt. Verder blijft het stil en bestuur gaat zich opnieuw orienteren. Vergaderingen worden niet meerom beurten thuis gehouden. Wat overigs zeer gezellig is. Maar centraal in utrecht gehouden bij vd valk. Reiskosten eorden gedeclareerd en de notule op een laptop bijgehouden. Duidelijke verslag legging naar de leden blijft belangrijk. Natuurlijk zijn deze vergaderingen belangrijk en ook weer zeer gezellig naar afloop aan de bar. Dit duurt een jaar. Veel leden zeggen op. En ontstaan ook sub commissies die zelf terreinen opzoeken en aandragen. Stuk voor stuk door bestuur afgeschoten. .........

Dan is er nieuws, bestuur is 8ver grgaan tot aanschaf van een terrein. Niet in portugal, ook niet in spanje. Maar in de ardenne. Belangrijkste rede is de bereikbaarheid van het terrein vanuit nederland en belgie. Vele andere punten van belang zijn helaas niet gehaalt. Zo heeft dit terrein. (Ex terrein vn de penningmeester) geen water voorsiening en bestaat 90 procent uit steile helling. Wel is er veel naaldhout. Dus hutten bouwen en brandhout geen probleem. Er stat een huisje op, maar dat blijft bewoont door de penningmeester die ook een deel vsn het conciergeschap op zich zal nemen.

Enige terughoudende euforie bij de leden. De eerste campeer weekend word georganiseerd. Met tenten en caravand comen we bij elkaar en maken er een groot feest van. Vie jaar heeft dit geduurt, maar nu is het zover. Een groot kampvuur en een zwijn aan het spit. Het belooft zeer gezellig te word2n waren het niet dat een lid wat vriend2n heeft meegenomen en het fuur wel erg groot word en bovenal zeer luidruchtig. De gerdamerie komt opdraven en de rel word nog iets groter. Geelukkig word het gezust en is het eerste weekend een feit.

We genieten nog na als we de foto.s op de website bekijken. Ondertussen ook berichten dat er problemen zijn met de vergunningen, en de kosten van het terrein hoger zijn dan verwacht. Verzekering komt kijken en er zijn problemen met het rioolrecht. Er worden nog wat weekenden georganiseerd en dan doet de gemeente de poort opslot en komt er een dwangsom op iedere overtreding. De stichting komt overeen dat de beheerders woning van alle leden is en dat het dn maar op tourbeurt vethuurd moet worden onder de leden. De penning meester wil dit niet. En beroept zich op opgebouwd recht. Er moet een advocaat aan te pas komen, naar 9 maanden krijgen we hem eruit. De penningmeester stapt ook ui gestuur, net als de secretaris en webmaster (vrouw van de penningmeester) nieuwe leden in het bestuur, maar ook andere wensen. Doelstellingen moeten nu toch maar is verwezelijkt worden, dus weer opnieuw opgesteld, bestuur klapt en er komt een intrum bestuur om een nieuw bestuurop te zetten. Website loopt niet en niemand weet nog wat e speelt, besloten word om een koper te vinden voor het stukje grond in de ardenne. Verkopen blijkt niet zo makkelijk. Weer valt er een betuur en leden lopen weg. De pot word leger en leger, besloten word nu weekendjes te organiseren op de veluwe wat een stuk goedkoper kan dsn ergens in de ardenne. Na twee jaar word ardenne verkocht, niet voor het beoogde bedrag, maar gelukkig weg is weg. Bestuur besluit dat het welletjes is en de stichting word

na 9 jaar opgezegd. Een laatste borrel s'avond in hotel van de valk in Tiel en dat was het dan.

 

Alles is mogelijk in deze wereld. Er zijn prachtige projecten gesneuveld, maar er zijn ook prachtige projecten die nog steeds bestaan. Daarnaast is het hele leven één grote risico. Dus waarom geen gokje wagen? Wordt het niks, dan wordt het niks. Maar misschien wordt het wel een waanzinnig project. Ik ben in ieder geval voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles is mogelijk in deze wereld. Er zijn prachtige projecten gesneuveld, maar er zijn ook prachtige projecten die nog steeds bestaan. Daarnaast is het hele leven één grote risico. Dus waarom geen gokje wagen? Wordt het niks, dan wordt het niks. Maar misschien wordt het wel een waanzinnig project. Ik ben in ieder geval voor.

 

Precies zo denk ik er ook over. En tenslotte zijn we er allemaal bij dus het valt of staat ook door je eigen toedoen. Veel mensen zijn 65 geworden en zeggen dan dat ze van hun pensioen in het buitenland gaan genieten. Dan is je leven voor 80% al voorbij. Ik ken heel veel mensen die spijt hebben dat ze de stap niet op 25-35-45 jarige leeftijd hebben gemaakt hun leven te veranderen. Dan zit je in de bloei van je leven en kun je lichamelijk ook meer.

 

Mochten we 20 serieuze vinden en we willen er iets van maken, dan zullen we onze persoonlijke voorkeuren opzij moeten zetten als de meerderheid anders beslist. De gulden middenweg zien te vinden en met verstandige mensen gaat dat wel lukken. Niet geschoten is ook altijd mis. En als een project succesvol dreigt te worden, dan zul je zien dat er meer mensen bij willen komen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn verhaal is misschien wat pessimisties, maar pas gewoon op dat je niet klein nederland creeerd.

Ik zie een groot stuk grond verdeelt in induviduele stukken best zitten. Met buren die je helpen met oogsten, of speciale skils bezitten die je kan ruilen voor jou skils. Mogelijk met een eigen munt eenheid omonderling hqndelte drijven voor datgene wat niet geruild kan worden.. Ik vraag me enkel hoe je structuur opbouwd, beslissingen neemt, en orde handhaaft. Dat gaat met 20 man al verdomd moeilijk worden.

 

Maar laten we eerst beginnen met visiie, doelstellingen verzamelen , en dan pas over te gaan tot uitvoering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn verhaal is misschien wat pessimisties, maar pas gewoon op dat je niet klein nederland creeerd.

Ik zie een groot stuk grond verdeelt in induviduele stukken best zitten. Met buren die je helpen met oogsten, of speciale skils bezitten die je kan ruilen voor jou skils. Mogelijk met een eigen munt eenheid omonderling hqndelte drijven voor datgene wat niet geruild kan worden.. Ik vraag me enkel hoe je structuur opbouwd, beslissingen neemt, en orde handhaaft. Dat gaat met 20 man al verdomd moeilijk worden.

 

Maar laten we eerst beginnen met visiie, doelstellingen verzamelen , en dan pas over te gaan tot uitvoering.

 

Mee eens. De (praktijk)uitvoering van dit project is helemaal nog niet aan de orde. Bij zo'n serieus project als deze, moeten we eerst een meeting organiseren om met elkaar kennis te maken. We kunnen dan onze ideeën, doelstellingen en visies met elkaar bespreken. Bij een tweede meeting zouden we een echte vergadering kunnen houden waarbij ook al veel op papier is gezet. Mochten we deze twee meetings overleven, dan is er een basis om verder te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jammer dat ik met school zit zou anders zeer graag helpen moest dit initiatief uitgewerkt worden
Gelukkig heb je ook af en toe vakantie @bjo1998. Plus dat je inzet, ook in meedenken, natuurlijk altijd welkom is. Investeren in de toekomst met de mogelijkheden die je hebt, is nooit verkeerd.

En die school die stopt op een gegeven moment wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig heb je ook af en toe vakantie @bjo1998. Plus dat je inzet, ook in meedenken, natuurlijk altijd welkom is. Investeren in de toekomst met de mogelijkheden die je hebt, is nooit verkeerd.

En die school die stopt op een gegeven moment wel.

ja das waar maar het duurt (helaas) nog lang voor die school stopt

maar ik heb wel wat ideen voor een preppers dorp of sc

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja das waar maar het duurt (helaas) nog lang voor die school stopt

maar ik heb wel wat ideeen voor een preppers dorp of sc

Nou, gewoon meedoen dus...duurt nog tijden voordat er een uitvoerbaar plan is...en leren samenwerken en ideeën uitwisselen is een vaardigheid die je in die tussentijd prima kan ontwikkelen. Die vaardigheden heb je op school met opdrachten enzo ook nodig. Met de Prepclub heb je dus mooi een extra oefenplek daarvoor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja das waar maar het duurt (helaas) nog lang voor die school stopt

maar ik heb wel wat ideen voor een preppers dorp of sc

 

Iedereen is welkom zou ik zeggen, ongeacht je leeftijd. We moeten uiteindelijk ook jongere mensen in ons midden zien te krijgen om de "vergrijzing" tegen te gaan en voor de opvolging.:confused:

 

Een project als dit gaat zeker enkele jaren duren en het is nooit af, want er is altijd wel iets te doen. Een eenvoudige SC opzetten zou de basis kunnen zijn, zodat we er toch al snel van kunnen genieten. Een paar tentjes of caravans erop en we hebben al een tijdelijke uitgangsbasis.

 

Op naar de 20 serieuze mensen.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...