Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bos fazanten kweken


Flos

Aanbevolen berichten

Enkele maanden terug heb ik 5 Bos fazanten gekocht .

Vier hennen en een haan . De dieren zijn gekortwiekt .

Ze lopen in een omheind park van een 1/2 ha bij mijn zwager .

Er lopen daar ook nog wilde eenden in en konijnen .

Mijn bedoeling van de bos fazanten is dat ze vrij kweken .

Eens hun jongen groot zijn zullen die over de omheining vliegen en zo hun eigen weg gaan .

Mijn zwager woont te midden van ons jachtgebied .

Dus de kans is groot dat de dieren afgeschoten worden .

We schieten al enkele jaren geen hennen ook om de fazanten populatie in stand te houden .

Dit vind ik een beter systeem dan fazanten te kweken in afgesloten rennen en dan ze los te laten .

Nu . Gisteren heb ik de eerst eieren gevonden .

Ze leggen nog niet in een nest maar dat komt wel . Hoop ik .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Geert ik heb er geen verstand van , een fazant is voor mij een fazant , dus ja graag wat extra informatie en wat u doet vind ik mooi , wat ik mooier zou vinden is

dat alle jagers eigenlijk gewoon een paar jaar dan niet meer op die fazanten zouden moeten jagen zodat zo'n vogel gewoon ongestoord weer zou kunnen voortplanten

maar ik vrees dat menig ander jager een andere instelling heeft als u :( Maar nogmaals ik vind het mooi wat u doet :cool:

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geert:

 

Zijn Bosfazanten een andere soort dan gewone fazanten, of zijn het gewone fazanten die in het bos lopen?

 

:cool:

 

Wereldwijd bestaan er bij mijn weten 56 soorten fazanten . Onderandere de bos fazant waar er nog eens 4 verschillende soorten in bestaan . De rode bos fazant de blauwe de ringfazant en een albino .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...