Ga naar inhoud
GENEGEERD

Jagen


phaelin

Aanbevolen berichten

Ik begrijp dat we het niet over wapens mogen hebben met als doel ze defensief of offensief tegen andere mensen te gebruiken, maar wel als het gaat over jagen. Als ik de regels goed geinterpreteerd heb tenminste. Zo niet dan bij voorbaat mijn excuses.

 

Zolang er niets aan de hand is (normale situatie) is het natuurlijk verboden om met een luchtbuks/kruisboog/blaaspijp etc.. het bos in te trekken om een konijn of duif te verschalken. Als dat al zou lukken.

Maar, in wrol situaties zou zo'n skill wel goed van pas komen. Ik ben in bezit van een paar luchtbuksen en zit nu te twijfelen om ze maar te verkopen omdat ik er op het ogenblik toch niets mee kan.

Mijn vorige huis had een tuin van een meter of 60 lang met een stevige afscheiding dus daar kon ik zonder problemen zo af en toe op een kogelvanger oefenen. Nu zit ik echter met een hobby die ik al jaren niet heb kunnen uitoefenen.

 

Als er nu ergens een plek zou zijn, prive terrein met genoeg ruimte en toestemming van de eigenaar, om op te oefenen zonder al die poespas om lid te worden van een schietvereniging zou het de moeite waard zijn ze in opslag te houden en te blijven onderhouden.

 

Zijn er mensen die dit dilemma ook hebben, is er ergens een plek waar we zouden kunnen oefenen (niet elke week, een keertje per maand of zo lijkt me al prima) en is daar animo voor? Natuurlijk zorgen we er dan voor dat alles veilig verloopt en ruimen alle rommel (vooral 't lood) weer netjes op naderhand. En natuurlijk schieten we ook niet op levende wezens, maar op kogelvangers en/of andere daarvoor geschikte doelwitten.

 

Nogmaals, als dit een ongepaste post is, mijn excuses.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 148
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Weihrauch HW 50, 5,5mm. M'n huis is niet zo heel groot dus het zou kunnen, maar m'n kogelvangertje trekt het niet. Heb er toen ik er pas woonde twee keer op geschoten en het verboog zo snel dat ik bang was dat het volgende kogeltje in het plafond zou ketsen.

 

En een Gamo Hunter 1250. Die heb ik in huis maar niet geprobeerd...

 

Bovendien geven ze beiden nogal een klap waar de buren last van zouden kunnen hebben met alle problemen van dien. Mensen zijn al zo panisch tegenwoordig over alles dat op een geweer lijkt :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar, maar das niet echt oefenen. Op 10 meter raakt iedereen de roos. Ik wil gaan oefenen op 50-100.

 

50-100 meter is naast ambitieus ook redelijk zinloos als je wilt oefenen voor jagen op klein wild na WROL/SHTF. Het jagen zal waarschijnlijk plaatsvinden tussen de 10-30 meter.

Ik schiet wel eens in mijn woonkamer van een kleine 10 meter lang, geen geweldige oefening maar beter dan niets. Als achterstop gebruik ik 3 telefoonboeken en daarachter een stalen zijkant van een computerkast, daar schiet je echt niet doorheen en een ricochet gebeurd ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben met Peerke ...... nooit wegdoen.

 

Je situatie kan altijd weer veranderen en als de shtf er is heb je maar om te oefenen 5 gemiste konijnen nodig om de 6e raak te schieten ..... die buksen van je eten geen brood dus 'k zou zeggen, gewoon houden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik zal ze dan maar houden en blijven onderhouden. Helaas schijnt 't in dit land zo te zijn dat 't te eng is om zonder 'officiele registratie bij een sv' mee te kunnen oefenen. Jammer.

 

welkom in nederland!

 

je kunt trouwens vanuit je raam in je tuin ookal behoorlijk wat meters maken vooral als je dan een houten target maakt in de vorm van een eerkhoorn of duif

Link naar reactie
Delen op andere sites

welkom in nederland!

 

je kunt trouwens vanuit je raam in je tuin ookal behoorlijk wat meters maken vooral als je dan een houten target maakt in de vorm van een eerkhoorn of duif

Wel even de buren die zicht hebben op dat raam inlichten dat het om een legale luchtbuks gaat. Want voordat je het weet, belt er weer 1 met 'M' en heb je in no time de politie aan je deur staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel even de buren die zicht hebben op dat raam inlichten dat het om een legale luchtbuks gaat. Want voordat je het weet, belt er weer 1 met 'M' en heb je in no time de politie aan je deur staan.

 

laat maar komen zeg ik dan,

als jij op prive grond staat met een legale luchtbuks en een goede backstop kan niemand je wat maken

ik kan me er niet druk om maken wat een ander "vind" als ik doe wat mag, als jij uit een raam gaat hangen met een buks is de schijnbare intentie wel anders dan dat je gewoon op een stukje grond op wat blikjes en kaartjes staat te knallen natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, hier even een scenario dan. Een kennis van mij heeft dit meegemaakt. Had een pcp geweer, en stond gewoon netjes in z'n achtertuin op een kogelvanger te schieten. Geweer was zwart (wel legaal) dus de buren vonden het eng want het zijn Nederlanders. Buren klagen, waren overtuigt dat het niet mocht. Proberen uit te leggen dat er niks mis mee is, maarja ze hebben kinderen en hysterisch etc etc...

 

Uiteindelijk hebben de brave en bange buren gewoon een valse verklaring tegenover de politie afgelegd. Die kwam, nam het geweer in beslag voor 'onderzoek' en meldden vervolgens dat de demper die erop zat (want je wilt je buren zo min mogelijk tot last zijn) ook bij hun op een .22 handvuurwapen pastte. Of daarmee ook geschoten kon worden bleef onduidelijk.

 

Dan heb je dus - gezeur gehad met de politie (geweer minus demper is natuurlijk teruggekomen), dus er staat weer ergens een aantekening over je. De buren maken iedere keer als je met 't ding buitenkomt foto's en aantekeningen voor 'hun dossier' en god weet wat ze nog meer gaan verzinnen. Dan is de lol er voor mij in ieder geval heel snel af.

 

Ik had zelf laatst twee mensen op bezoek, die ik een een buks met vizier liet zien. Gewoon een 5,5mm weihraugh. Niks eng aan. Een ervan wilde het geweer niet eens aanraken zo eng vond ie 't. Met dank aan alle propaganda in de pers en andere media zijn luchtbuksen 'sociaal' verboden geraakt. Als er al zo'n term bestaat. Zo niet. Dan verzin ik 'm nu :)

 

Ik bedoel hier maar mee te zeggen, dat zelf als je in je volle recht staat, je dat niet altijd krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...