Pagina 1 van de 15 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 149

Onderwerp: Jagen

Banned
    Ingeschreven
    May 2012

Question Jagen

Ik begrijp dat we het niet over wapens mogen hebben met als doel ze defensief of offensief tegen andere mensen te gebruiken, maar wel als het gaat over jagen. Als ik de regels goed geinterpreteerd heb tenminste. Zo niet dan bij voorbaat mijn excuses.

Zolang er niets aan de hand is (normale situatie) is het natuurlijk verboden om met een luchtbuks/kruisboog/blaaspijp etc.. het bos in te trekken om een konijn of duif te verschalken. Als dat al zou lukken.
    Maar, in wrol situaties zou zo'n skill wel goed van pas komen. Ik ben in bezit van een paar luchtbuksen en zit nu te twijfelen om ze maar te verkopen omdat ik er op het ogenblik toch niets mee kan.
    Mijn vorige huis had een tuin van een meter of 60 lang met een stevige afscheiding dus daar kon ik zonder problemen zo af en toe op een kogelvanger oefenen. Nu zit ik echter met een hobby die ik al jaren niet heb kunnen uitoefenen.

Als er nu ergens een plek zou zijn, prive terrein met genoeg ruimte en toestemming van de eigenaar, om op te oefenen zonder al die poespas om lid te worden van een schietvereniging zou het de moeite waard zijn ze in opslag te houden en te blijven onderhouden.

Zijn er mensen die dit dilemma ook hebben, is er ergens een plek waar we zouden kunnen oefenen (niet elke week, een keertje per maand of zo lijkt me al prima) en is daar animo voor? Natuurlijk zorgen we er dan voor dat alles veilig verloopt en ruimen alle rommel (vooral 't lood) weer netjes op naderhand. En natuurlijk schieten we ook niet op levende wezens, maar op kogelvangers en/of andere daarvoor geschikte doelwitten.

Nogmaals, als dit een ongepaste post is, mijn excuses.

Spambot hunter
    Ingeschreven
    Mar 2012
    de meeste luchtbuksen kun je prima in huis gebruiken

tenzij je een high power buks hebt dan zou ik het niet doen

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Weihrauch HW 50, 5,5mm. M'n huis is niet zo heel groot dus het zou kunnen, maar m'n kogelvangertje trekt het niet. Heb er toen ik er pas woonde twee keer op geschoten en het verboog zo snel dat ik bang was dat het volgende kogeltje in het plafond zou ketsen.

En een Gamo Hunter 1250. Die heb ik in huis maar niet geprobeerd...

Bovendien geven ze beiden nogal een klap waar de buren last van zouden kunnen hebben met alle problemen van dien. Mensen zijn al zo panisch tegenwoordig over alles dat op een geweer lijkt

Spambot hunter
    Ingeschreven
    Mar 2012
    een hele stapel telefoon boeken en dergelijke houd bijna alles wel tegen

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Waar, maar das niet echt oefenen. Op 10 meter raakt iedereen de roos. Ik wil gaan oefenen op 50-100.

Spambot hunter
    Ingeschreven
    Mar 2012
    spiergeheugen en techniek kan je dan wel trainen

100m is een heel andere vogel
    http://www.100mairgun.nl/page/De-100m-crew.aspx

en anders FT gaan schieten (dat is betalen per evenement ipv vaste jaarkosten)
    http://www.luchtbuks.net/index.php?showforum=15

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phaelin Bekijk Berichten
    Waar, maar das niet echt oefenen. Op 10 meter raakt iedereen de roos. Ik wil gaan oefenen op 50-100.
    50-100 meter is naast ambitieus ook redelijk zinloos als je wilt oefenen voor jagen op klein wild na WROL/SHTF. Het jagen zal waarschijnlijk plaatsvinden tussen de 10-30 meter.
    Ik schiet wel eens in mijn woonkamer van een kleine 10 meter lang, geen geweldige oefening maar beter dan niets. Als achterstop gebruik ik 3 telefoonboeken en daarachter een stalen zijkant van een computerkast, daar schiet je echt niet doorheen en een ricochet gebeurd ook niet.
    Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
    Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
    Forumregels

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Ook waar, maar 't moet ook een beetje leuk zijn. Beetje competitie maakt je beter.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Klinkt goed, mits alles veilig en volgens de wet geregeld is..
    George Carlin Critical Thinking https://www.youtube.com/watch?v=acLW1vFO-2Q

J.F.K. Secret Societies Speech https://www.youtube.com/watch?v=zdMbmdFOvTs

The rabbithole for beginners https://www.youtube.com/watch?v=G_Lu_Fl6_IA

Survivor
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Ik heb een 175lbs recurve kruisboog. Heb alleen niet echt de mogelijkheid om die in de achtertuin te gebruiken. Geen zin in problemen met buren met kinderen en eventueel politie..

Best kut eigenlijk. Je hebt wat en kan er alleen aan voelen en kijken😅

Using Tapatalk

Vergelijkbare onderwerpen

1. En waar kan je nu wel jagen met pijl en boog??
    Door Mecanical Dog in forum Europa
    Reacties: 43
    Laatste Bericht: 08-04-13, 19:37
  2. De magie van het jagen !
    Door Chinaka in forum Koffiecorner
    Reacties: 17
    Laatste Bericht: 28-09-12, 15:04

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten